Kupiec sprzedaje biurowiec w Gliwicach za 6,4 mln zł
Kupiec S.A., tarnowska spółka z branży TSL zajmująca się międzynarodową spedycją oraz działająca na rynku wynajmu nieruchomości biurowych, podpisała umowę sprzedaży działki w Gliwicach o powierzchni 0,6 hektara wraz z budynkiem biurowym o powierzchni 1,9 tys. m2 za łączną kwotę 6,4 mln zł netto. Środki ze sprzedaży zostaną w części wykorzystane w zwiększeniu skali prowadzonej działalności w spedycji. Pozostała część zostanie przeznaczona na rozwój działalności związanej nieruchomościami biurowymi zgodnie z zapisami realizowanej strategii na lata 2020-2023.
Nieruchomość będąca przedmiotem transakcji znajduje się w Gliwicach przy ulicy Gustawa Eiffel’a 10. Łączna powierzchnia użytkowa biurowca wynosi dokładnie 1.912,69 m2. Natomiast powierzchnia możliwa do wynajmu wynosi 1.621,56 m2. Jak podaje Spółka w chwili obecnej ponad 93,2 proc. powierzchni jest wynajęte. Sprzedana nieruchomość została nabyta przez Kupiec SA na początku maja bieżącego roku.
- W trakcie procesowania zakupu biurowca w Gliwicach nie byliśmy nastawieni na jego odsprzedaż, lecz na długoletnie czerpanie korzyści z wynajmu. Jednakże oferta jaka została nam przedstawiona była bardzo intratna. Nasze podejście do oceny atrakcyjności nieruchomości jak widać się sprawdziło. Nowy nabywca biurowca zdecydował się odkupić nieruchomość w wyższej cenie. Dzięki temu możemy znacznie przyspieszyć swój rozwój realizując kilkuletnie wpływy z najmu biurowca w ciągu tylko czterech miesięcy i stając przed możliwością dalszej reinwestycji pozyskanych środków. – mówi Leszek Wróblewski, Prezes Zarządu Kupiec SA.
Pozyskane środki z transakcji w części zostaną przeznaczone na wsparcie działalności związanej ze spedycją. Dzięki podjętym inwestycjom i działaniom Kupiec SA chce zwiększyć obroty miesięcznej na tej części biznesu nawet o 30-40 proc. Wszystko uzależnione jest o sytuacji na rynku, która się unormowała i jest nadal sprzyjająca. Pozostała część środków z transakcji zostanie przeznaczona na rozwój działalności Kupiec SA związanej z wynajmem powierzchni poprzez zakup kolejnej atrakcyjnej nieruchomości.
- Krótkoterminowo środki pozyskane z transakcji chciałbym przeznaczyć na dodatkowe rozpędzenie spedycji, co prze obecnej koniunkturze jest jak najbardziej możliwe. Środki tę zostaną uwolnione po 5-6 miesiącach poprzez pozyskanie dodatkowego finansowania dla spedycji w oparciu o wypracowane wyniki na wzroście obrotów. Jednocześnie czas ten wykorzystamy na wynegocjowanie warunku zakupu kolejnego biurowca. Podtrzymujemy sprawdzone parametry oceny nieruchomości. Mamy na uwadze już konkretny budynek, który obecnie wydaje się w zasięgu Spółki. Po transakcji jesteśmy również bogatsi o zdobyte doświadczenie i wiemy, że zyski z dobrze kupionego biurowca można dwojako realizować zarówno długo jaki i krótkoterminowo. Dlatego właśnie o ten ważny parametr rozszerzamy ocenę ewentualnych zakupów. – dodał Leszek Wróblewski.
Kupiec SA po dwóch kwartałach br. wypracował 26,96 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza 27 proc. wzrost w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku (21,18 mln zł). Wysoka sprzedaż przełożyła się na 2,29 mln zł zysku z działalności operacyjnej (0,42 mln zł w pierwszym półroczu 2020 r.) oraz 1,89 mln zł zysku netto (0,31 mln zł).
Zgodnie z przyjętą strategią rozwoju na lata 2020-2023 Kupiec SA dywersyfikuje swoją działalność. Nowa strategia zakłada m.in. dalszy rozwój Spółki w obszarach, w których Spółka obecnie prowadzi działalność, tj.: transport i spedycja, działalność w obszarze nieruchomości (Społka posiada udziały w dwóch przedsiębiorstwach, pierwszym prowadzącym) działalność w obszarze wierzytelności i ich windykacji i drugim z obrębu energii odnawialnej.
Piotr Herian dyrektorem finansowym w ISS w Polsce i krajach bałtyckich
Przed LIXA E stanie rzeźba zaprojektowana przez studentów ASP
The construction of the Good Point V in its the c
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie
Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Konsument
Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy
Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.