Kwalifikowane podpisy elektroniczne dla klientów Santander Leasing
Attention Marketing
ul. Ogrodowa 58
00-876 Warszawa
m.sokolowski|attentionmarketing.pl| |m.sokolowski|attentionmarketing.pl
795520960
attentionmarketing.pl/
Santander Leasing wdrożył projekt paperless, wykorzystując kwalifikowane podpisy elektroniczne SimplySign. Tym samym chce zabezpieczyć 73 tys. klientów Spółki i 35 tys. zawieranych co roku umów.
Projekt, który wyróżniał się skalą przedsięwzięcia pod względem technologicznym i operacyjnym obejmował wdrożenie usług Asseco Data Systems, m.in.: kwalifikowanego podpisu elektronicznego SimplySign wraz z kwalifikowanym znacznikiem czasu do podpisywania umów w portalu eBOK oraz kwalifikowanej pieczęci elektronicznej do automatycznego pieczętowania umów. Zastosowanie powyższych rozwiązań pozwoliło na zachowanie poufności podpisywanych dokumentów, zgodnie z wymaganiami standardów i przepisów prawa. Wszystkie prace prowadzone były w zwinnej metodyce. Projekt został zrealizowany w 12 miesięcy i zakończył się we wrześniu 2021 r. Aby doradcy leasingowi mogli wydawać klientom kwalifikowane podpisy elektroniczne SimplySign, musieli uzyskać uprawnienia operatora biznesowego Punktu Potwierdzania Tożsamości (PPT). W tym celu zostały przeprowadzone szkolenia online w Akademii Asseco. Dzięki nim w ciągu trzech miesięcy uprawnienia uzyskało 279 osób z Santander Leasing.
– W Santander Leasing od zawsze proponujemy naszym klientom nowoczesne rozwiązania, ważna też dla nas jest wysoka jakość tych usług oraz współpraca oparta na zaufaniu. Dlatego jednym z naszych priorytetów była digitalizacja i uproszczenie procesu podpisywania umów leasingowych. Szczególnie dzisiaj takie rozwiązania są niezwykle istotne. Dbamy o bezpieczeństwo naszych pracowników i klientów, ograniczamy ich bezpośredni kontakt do minimum, ale równocześnie zdajemy sobie sprawę, że obecna sytuacja nie może zatrzymywać biznesu. Nasi klienci stale się rozwijają, a dzięki cyfryzacji procesów leasingowych możemy im to ułatwiać – powiedział Mariusz Włodarczyk, dyrektor zarządzający w Santander Leasing.
Jak wygląda proces podpisania umów leasingowych po zrealizowanym wdrożeniu? Zanim klient podpisze umowę leasingu, składa elektroniczny wniosek o SimplySign, a jego tożsamość może zostać potwierdzona na dwa sposoby:
- przez doradcę - operatora PPT podczas jednorazowego spotkania osobistego,
- przy wykorzystaniu identyfikacji elektronicznej (eID Santander), która pozwala na automatyczną weryfikację tożsamości klienta za pośrednictwem osobistego konta bankowego w Santander Bank Polska. Dzięki temu fizyczne spotkanie z doradcą nie jest konieczne.
Po otrzymaniu certyfikatu i aktywacji usługi SimplySign, klient Santander Leasing sygnuje dokumenty leasingowe kwalifikowanym podpisem elektronicznym w portalu eBOK24.
Kluczowe korzyści
Santander Leasing wprowadzając nowe rozwiązanie, zdjął z klientów konieczność zdobycia kwalifikowanego podpisu elektronicznego we własnym zakresie. Umożliwił im podpisywanie umów w dogodnym dla siebie czasie oraz miejscu, tym samym podniósł atrakcyjność oferty oraz wyszedł naprzeciw potrzebom klientów. Dzięki wdrożeniu Santander Leasing może zdalnie obsługiwać i realizować kontrakty. Pozwala to nie tylko na utrzymanie działania kluczowych procesów biznesowych w okresie ograniczeń pandemicznych, ale również na zwiększenie efektywności doradców, skrócenie czasu obsługi i zdecydowany wzrost jej jakości. Projekt stanowi istotny krok w dalszej digitalizacji procesów obsługi klienta Santander Leasing zarówno na etapie zawierania umowy, jak i obsługi posprzedażowej. Zwiększa dostęp do cyfrowych usług w portalu eBOK24, z którego korzysta już 69 tys. użytkowników. Daje też gwarancję bezpieczeństwa danych i dokumentów, które nie wychodzą poza sieć wewnętrzną.
– Obecnie do zawarcia umowy leasingu w formie elektronicznej wystarczy tylko jedno spotkanie pracownika z klientem lub wcale w zależności od wyboru kanału obsługi klienta. Sam proces aktywacji podpisu kwalifikowanego odbywa się na urządzeniu klienta, tablecie lub laptopie. Usługi są świadczone zgodnie z wymaganiami Rozporządzenia eIDAS, a kwalifikowany podpis elektroniczny jest równoważny w skutkach prawnych podpisowi własnoręcznemu – wskazuje Artur Miękina, dyrektor sprzedaży projektów kluczowych, Asseco Data Systems.

Pożyczka na spłatę chwilówek - czy to dobre rozwiązanie dla Ciebie?

Legalne działanie w świecie kryptowalut – zgodnie z kanadyjskim prawem

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.