Komunikaty PR

Lajkonik z Edycją Limitowaną Mini Krakersów nawiązującą do kuchni świata

2024-03-05  |  14:00
Biuro prasowe

Chakalaka i Smakorini – to nowe smaki Mini Krakersów Lajkonik z Edycji Limitowanej inspirowanej kuchnią z różnych zakątków świata. Tym razem marka Lajkonik postawiła na ulubione kierunki podróży kulinarnych przedstawicieli Gen Z – region śródziemnomorski (Smakorini) oraz Afrykę (Chakalaka). Produkty są już dostępne na sklepowych półkach.

Przekąski niewątpliwie kojarzą się z dobrą zabawą oraz imprezami w gronie rodziny lub znajomych. Jak jednak wskazuje raport State of Snacking 2022, są one chętnie spożywane również na co dzień, bez szczególnej okazji. W globalnym badaniu konsumenckim 64% osób stwierdziło, że w ciągu dnia woli jeść częściej mniejsze porcje niż kilka dużych posiłków. Co więcej, 71% ankietowanych przyznało, że podjada je co najmniej 2 razy dziennie.

Na wzrost popularności przekąsek w dużym stopniu wpłynęli przedstawiciele generacji Z, czyli osoby urodzone w latach 1997-2010. Jedną z cech charakterystycznych dla tego pokolenia jest duża ciekawość świata. Zoomerzy chętnie podróżują i są otwarci na nowości, w tym także kuchnie świata. Analizując te trendy, marka Lajkonik przygotowała dwa nowe smaki kultowych Mini Krakersów – Chakalaka oraz Smakorini.

Odkrywanie smaków afrykańskich i śródziemnomorskich z Lajkonikiem

Edycja Limitowana Mini Krakersów Lajkonik została zainspirowana smakami tych regionów, które cieszą się zainteresowaniem i popularnością wśród młodych konsumentów.

Smak Chakalaka to kwintesencja kuchni południowoafrykańskiej, dlatego też w składzie krakersów znalazły się charakterystyczne dla niej przyprawy, m.in. kolendra, kmin, imbir, kardamon czy kurkuma. Projekt opakowania nawiązuje do kultury regionu – na tle utrzymanym w kolorystyce ziemi pojawiły się geometryczne wzory znane ze sztuki afrykańskiej oraz chakalaka w glinianym naczyniu.

W Mini Krakersach Smakorini marka Lajkonik oddała z kolei istotę kuchni śródziemnomorskiej, która kojarzy się z soczystymi pomidorami, czarnymi oliwkami i aromatycznymi ziołami. To właśnie te produkty znalazły się na opakowaniu w intensywnie niebieskim kolorze, z elementami graficznymi nawiązującymi do kultury śródziemnomorskiej.

– Nowe Edycje Limitowane Mini Krakersów Lajkonik to nasza odpowiedź na oczekiwania młodych konsumentów, dla których najbardziej atrakcyjnymi kierunkami podróży kulinarnych są Afryka i region śródziemnomorski. Pomysł był z jednej strony efektem analizy coraz większego zainteresowania konsumentów przekąskami, z drugiej zaś – chęcią odkrywania nowych, nietypowych smaków. O sukcesie tej strategii świadczą nasze wyniki – na przestrzeni roku odnotowaliśmy wzrost sprzedaży Mini Krakersów na poziomie 92% – mówi Małgorzata Stojanowska-Szulejko, Brand Manager Lajkonik.

Edycje Limitowane Mini Krakersów Lajkonik Chakalaka i Smakorini są już dostępne na półkach sklepowych, a ich gramatura wynosi 100 g.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Poparcie dla UE rekordowo wysokie, mimo wzrostu populizmu. Społeczeństwo oczekuje większego zaangażowania w kwestie bezpieczeństwa

Badanie Parlamentu Europejskiego wskazuje na rekordowe poparcie Europejczyków dla Unii Europejskiej. Ma to związek z rosnącymi zagrożeniami z zewnątrz, czyli np. bliskością wojny rosyjsko-ukraińskiej. Jednocześnie do głosu wewnątrz UE coraz częściej dochodzą ruchy populistyczne, za sprawą których więcej obywateli państw członkowskich przyjmuje eurosceptyczną postawę. Dużą rolę odgrywają więc dialog ze społeczeństwem i jego edukacja.

Problemy społeczne

60 proc. młodych ludzi chce posiadać mieszkanie na własność. Główna bariera to brak wkładu własnego

Posiadanie własnego mieszkania jest aspiracją większości młodych Polaków – wskazują dane badaczy z SGH. Jednak ze względów finansowych jest ono dostępne dla części z nich, a na dodatek wiąże się ze zobowiązaniem na kilkadziesiąt lat. W luce czynszowej, czyli w sytuacji, gdy kogoś nie stać na zakup własnego M, ale jest zbyt bogaty na mieszkanie komunalne, jest ok. 35 proc. społeczeństwa. I to dla tej grupy potrzebna jest oferta państwa. Budownictwo społeczne mogłoby być alternatywą, ale nie odpowiada na potrzebę posiadania nieruchomości na własność.

Infrastruktura

Trwają prace nad europejską strategią odporności wodnej. Projekt ma być gotowy przed latem

Komisja Europejska ma w najbliższych tygodniach przedstawić strategię na rzecz zwiększenia odporności na niedobory wody. PE na majowej sesji przyjął zalecenia w tym zakresie, w których opowiada się za ambitną odpowiedzią na te wyzwania. Jak podkreśla europoseł PO Andrzej Buła, chodzi przede wszystkim o oszczędzanie wody i dbanie o jej jakość, a także o zapewnienie odpowiedniego finansowania odporności wodnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.