Komunikaty PR

Learning Passport wspiera zdrowie psychiczne nauczycieli i uczniów w Polsce

2024-03-14  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt

Monika Kacprzak
Biuro UNICEF ds. Reagowania na Potrzeby Uchodźców w Polsce

Towarowa 25a
00-869 Warszawa
mkacprzak|unicef.org| |mkacprzak|unicef.org
604226866
www.unicef.org/eca/poland
Do pobrania docx ( 0.02 MB )

Dwa lata po eskalacji wojny w Ukrainie, platforma Learning Passport wspiera zdrowie psychiczne nauczycieli i uczniów w Polsce.

 

Dwa lata po eskalacji wojny w lutym 2022 r., konflikt w Ukrainie w dalszym ciągu ma niszczycielskie konsekwencje dla dzieci w tym kraju. Aktywne walki, ostrzały i naloty zagrażają dzieciom i ich rodzinom, szczególnie w społecznościach znajdujących się na linii frontu. 3,7 mln osób w Ukrainie jest przesiedlonych, a dzieci w dalszym ciągu są narażone na zwiększone ryzyko chorób, odseparowania od rodzin, przemocy (w tym przemocy ze względu na płeć), handlu ludźmi i niewybuchów.

 

W całej Europie prawie 6 milionów Ukraińców szukało schronienia w krajach ościennych. W Polsce, do publicznych szkół i przedszkoli uczęszcza obecnie 170 000 ukraińskich dzieci. Aby wesprzeć uczniów w polskim systemie edukacji, w czerwcu 2023 r. UNICEF w partnerstwie z Ministerstwem Edukacji i Nauki oraz partnerem implementującym Fundacją SOK uruchomił platformę Learning Passport. Dzięki wsparciu partnerów takich jak Sony Group Corporation, Polska stała się pierwszym krajem na świecie, który wprowadził wersję Learning Passport przeznaczoną dla nauczycieli. Za pośrednictwem platformy, nauczyciele mają dostęp do wysokiej jakości zasobów i szkoleń opracowanych specjalnie z myślą o rozwijaniu ich umiejętności, poprawie komunikacji międzykulturowej i wspieraniu uczniów, zwłaszcza tych, którzy zmagają się z traumą, stresem i trudnymi sytuacjami spowodowanymi wojną w Ukrainie.

 

Do dziś, z Learning Passport skorzystało 9500 nauczycieli w Polsce. Dzięki platformie rozwinęli oni kluczowe umiejętności i posiedli wiedzę niezbędną do radzenia sobie z traumą i stresem w klasach oraz do wspierania uczniów w budowaniu umiejętności zapewniających im dobrostan psychiczny. Dzięki szkoleniom dostępnym na platformie Learning Passport, w ciągu ostatnich ośmiu miesięcy nauczyciele w Polsce wsparli aż 200 000 dzieci i młodych ludzi.

 

„To było moje pierwsze doświadczenie ucieczki przed wojną. Nigdy też wcześniej nie pracowałam z dziećmi uciekającymi przed wojną; nie wiedziałem, jak mogę pomóc. Niektóre dzieci miały gorzej ode mnie. Zdałam sobie sprawę, że potrzebuję pomocy i dlatego zdecydowałam, że wezmę udział w szkoleniu [oferowanym przez Learning Passport].” – opinia nauczyciela szkoły podstawowej, Polska.

 

W tym roku, przy dodatkowym wsparciu Sony Group Corporation i innych partnerów, UNICEF w Polsce planuje rozszerzyć budowanie umiejętności związanych z dobrym samopoczuciem psychicznym oraz zapewnić wsparcie psychospołeczne dla uczniów poprzez platformę Learning Passport. Działania te będą miały na celu zapewnienie większej ilości zasobów nauczycielom oraz dzieciom i młodym ludziom z Ukrainy. Organizacja skupi się przede wszystkim na opracowaniu nowych kursów i adaptacji istniejących, a także integracji zasobów i ciągłej ocenie działań w celu lepszego dostosowania programu do potrzeb beneficjentów. Wdrożenie solidnych programów wsparcia umiejętności w zakresie zdrowia psychicznego i psychospołecznego za pośrednictwem Learning Passport w Polsce już jest katalizatorem dla innych krajów do przyjęcia podobnych elastycznych kursów i szkoleń dla nauczycieli.

 

"Kurs [na Learning Passport] jest jak kiełkujące nasienie, symbol odrodzenia po wszystkich tych problemach, które przeżywamy. Pokazuje, że tam na zewnątrz czeka nowe życie." – opinia nauczyciela szkoły podstawowej, Polska.

 

Od momentu uruchomienia Learning Passport w 2020 roku, platforma stała się dla UNICEF flagowym programem edukacji cyfrowej, pomagając ponad 6,5 mln dzieci i młodych ludzi w 40 krajach świata w dostępie do wysokiej jakości edukacji włączającej oraz rozwijając umiejętności niezbędne do lepszej przyszłości. Poprzez oferowanie spersonalizowanego i dostępnego doświadczenia edukacyjnego, program ten odpowiada na potrzeby edukacyjne wielu użytkowników, w tym tych z trudnodostępnych regionów lub marginalizowanych społeczności.

 

UNICEF nie promuje żadnej firmy, marki, organizacji, produktu ani usługi.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro UNICEF ds. Reagowania na Potrzeby Uchodźców w Polsce
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum Biuro prasowe
2025-06-12 | 06:00

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Gliwice dołączyły do ogólnopolskiej sieci Amazon STEM Kindlotek – przestrzeni edukacyjnych wspierających rozwój dzieci i młodzieży w obszarach nauk ścisłych
Edukacja Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli
2025-06-12 | 03:00

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Sztuczna inteligencja stała się elementem codziennego życia i nie omija edukacji. Dlatego ważny jest rozwój wiedzy i kompetencji nauczycieli i nauczycielek w tym
Edukacja Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów
2025-05-21 | 09:00

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów

The Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) zaprezentował zaktualizowany sylabus Kwalifikacji Profesjonalnej CGMA (ang. CGMA Professional Qualification syllabus), który

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Finanse

Europosłowie za wydłużeniem finansowania krajowych planów odbudowy o 1,5 roku. Apelują o większą przejrzystość wydatków

Instrument na rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności (RRF) – uruchomiony po pandemii COVID-19 – wygasa w sierpniu 2026 roku. Europosłowie w przyjętej niedawno rezolucji postulują, by przedłużyć ten termin o 18 miesięcy dla kluczowych projektów bliskich ukończenia. To szczególnie ważne dla Polski, która przez trzy lata – przez spór poprzedniego rządu z Komisją Europejską – miała zablokowany dostęp do środków z Krajowego Planu Odbudowy (KPO). Jednocześnie rezolucja wzywa do większej przejrzystości wydawanych funduszy.

Polityka

Prof. G. Kołodko: Druga prezydentura Trumpa zmienia Amerykę i świat na gorsze. Nie przyczynia się do rozwiązywania fundamentalnych światowych problemów

Zdaniem byłego wicepremiera i ministra finansów, prof. Grzegorz Kołodki, trumpizm wzmacnia pewne trendy nacjonalizmu, populizmu ekonomicznego i handlowego nie tylko w Ameryce, ale także w innych państwach. W ocenie ekonomisty Trump i trumpizm będą mieli negatywne skutki dla światowych procesów demograficznych, społecznych, kulturowych i ekonomicznych. Prezydentura Trumpa nie skupia się na rozwiązywaniu najważniejszych światowych problemów, takich jak m.in. migracja, zimna wojna, czy też ocieplenie klimatu.

Konsument

Branża opakowań nie traktuje unijnych regulacji jako zagrożenia. Widzi w nich impuls do rozwoju

W UE co roku wytwarza się ponad 2,2 mld t odpadów. Aby ograniczyć ich ilość, promowane jest przechodzenie na bardziej zrównoważony model, czyli gospodarkę o obiegu zamkniętym. W ramach pakietu zmian prawnych ograniczających negatywny wpływ działalności człowieka na środowisko nacisk położony jest w dużej mierze na producentów opakowań. Przedstawiciele branży podkreślają, że nowe regulacje to dla nich nie tylko nowe obowiązki, ale też okazja na zbudowanie przewagi konkurencyjnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.