Legnicka 60C w połowie budowy. Jest już nietuzinkowa elewacja
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
Ręcznie robiona płytka z Holandii zdobi część budynku Legnicka 60C we Wrocławiu, którego budowa postępuje przy Magnolia Park we Wrocławiu. Już na tym etapie widać, że obiekt prezentuje się lepiej niż na wizualizacjach. W środku trwa tynkowanie mikroapartamentów i wylewanie podłóg.
Legnicka 60C – budynek wznoszony tuż przy Magnolia Park we Wrocławiu – pełnych kształtów nabrał już jakiś czas temu, a teraz jest ozdabiany. Frontowa elewacja jest już prawie w całości pokryta płytkami o różnych odcieniach szarości, które wyglądają niczym ceglana mozaika. – Te płytki to wyjątkowy materiał elewacyjny, który produkowany jest w manufakturze holenderskiej według metody niemal niezmienionej od kilkudziesięciu lat – informuje Ewa Skibińska, marketing manager z Grupy BY MADE, która jest inwestorem Legnickiej 60C. – Te płytki, wytworzone z naturalnych komponentów, wyróżniają się wyglądem oraz jakością wykonania – dodaje.
Nowy budynek będzie pasował do sąsiednich m.in. do obiektu Tauron i do Magnolia Park, która częściowo jest zbudowana z cegły. Ze względu na nowoczesny styl Legnicka 60C wpisze się jednocześnie w otoczenie biurowców. Częścią wykańczanej obecnie elewacji będzie szklany pas okien, przez który światło naturalne będzie wpadało do klatek schodowych. Dobre nasłonecznienie lokali to natomiast zasługa dużych okien i charakterystycznych wcięć w bryle budynku.
Lepiej w rzeczywistości
Charakterystycznym motywem elewacji są także kolorowe części wystające poza obrys budynku. Architekci wybrali słoneczne odcienie pomarańczu i żółci, aby przełamać szare odcienie płytek. Motyw jest powtarzalny, ale elewacje z każdej strony będą wyglądały nieco inaczej, ponieważ kolorystyka wystających elementów będzie zróżnicowana. – Już teraz widać, że w rzeczywistości budynek będzie prezentował się piękniej niż na wizualizacjach – twierdzi Ewa Skibińska. Legnicka 60C została zaprojektowana w pracowni AP Szczepaniak, regularnie nagradzanej w Polsce i za granicą. Związani z nią architekci są twórcami pierwszego budynku z mikroapartamentami w Polsce. – Są w tej dziedzinie specjalistami wysokiej klasy – podkreśla Ewa Skibińska.
Prace toczą się także w środku, gdzie trwa wylewanie podłóg w częściach wspólnych oraz tynkowanie lokali. Całość – łącznie z wykończeniem i pełnym umeblowaniem lokali (ceny od 260 tys. zł brutto) – powinna być gotowa wiosną 2022 roku. Prace budowlane przebiegają zgodnie z harmonogramem i są wykonane mniej więcej w połowie.
Mikroapartament do wynajęcia
Legnicka 60C to budynek hotelowy z mikroapartamentami inwestycyjnymi, z przeznaczeniem na wynajem. Zaplanowano 129 takich lokali. Ich wielkość waha się od 16 do 30 mkw. Większość z nich to lokale jednopokojowe, ale będą także mikroapartamenty dwupokojowe, które teraz cieszą się większą popularnością u inwestorów. Wszystkie zostaną wykończone pod klucz w wysokim standardzie oraz wyposażone w meble i sprzęt. BY MADE oferuje potencjalnym właścicielom 3 pakiety zarządzania, a także pomoc doradców kredytowych oraz podatkowych. Po zakupie lokalu można odzyskać podatek VAT (23%).
Ważną częścią budynku, wpływającą na jego atrakcyjność zarówno w oczach właścicieli lokali, jak i ich przyszłych najemców, będą części wspólne: strefa do pracy zdalnej, taras widokowy na dachu i lokal gastronomiczny w budynku, a także miejsca parkingowe na zewnątrz.
Dużym atutem Legnickiej 60C jest położenie w Zachodnim Obszarze Biznesu i w pobliżu centrum Wrocławia. Taka lokalizacja zwiększa szanse na znalezienie najemców wśród miejscowych pracowników biurowych, osób przyjeżdżających do Wrocławia służbowo i w celach turystycznych, a także wśród studentów pobliskich i dalej oddalonych szkół wyższych.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy
Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki nikotynowe, potem propozycja przepisów, które zmierzają do wycofania tych produktów z rynku – przedstawiciele środowisk biznesowych podkreślają, że przygotowywane przez resort zdrowia przepisy wprowadzają chaos legislacyjny w branży tytoniowej. To tym bardziej dziwi przedsiębiorców, że stoi w opozycji do prowadzonego przez rząd procesu deregulacji w gospodarce. W dodatku może mieć negatywne skutki dla budżetu państwa i doprowadzić do skokowego wzrostu szarej strefy.
Bankowość
Grzyby rozkładające tekstylia nagrodzone w konkursie ING. 1 mln zł trafi na innowacyjne projekty dla zrównoważonych miast

Firma Myco Renew, która opracowała technologię rozkładającą tekstylia za pomocą grzybów, została laureatem siódmej edycji Programu Grantowego ING. Motywem przewodnim konkursu skierowanego do start-upów i młodych naukowców był tym razem zrównoważony rozwój miast i społeczności. Łącznie na nagrodzone innowacyjne projekty trafił 1 mln zł. Wśród nich są także bezzałogowe statki powietrzne dostarczające defibrylatory czy system do zbierania deszczówki w blokach.
Prawo
Trwają próby wzmocnienia dialogu społecznego. Niespokojne czasy wymuszają większe zaangażowanie społeczeństwa w podejmowanie decyzji

Według zapowiedzi szefowej Komisji Europejskiej Ursuli von der Leyen głos partnerów społecznych i dialog społeczny będą stały w centrum procesu decyzyjnego w Europie. Taki jest cel podpisanego w marcu Paktu na rzecz europejskiego dialogu społecznego. Potrzeba wzmocnienia głosu społeczeństwa jest również podkreślana na forum krajowym. Rząd planuje reformę Rady Dialogu Społecznego, by usprawnić pracę tej instytucji, a przedsiębiorcy wzywają do rzetelnego konsultowania ze stroną społeczną ustaw, które wychodzą z rządu.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.