Leifheit stawia na mobile i zwiększa przychody o 370%
Podczas tworzenia nowego sklepu duży nacisk położono na zapewnienie doskonałego mobile experience. Dlatego wdrożenie obejmowało wykorzystanie rozwiązania e2m storefront (autorskie rozwiązanie e-point SA), co usprawniło proces implementacji standardu PWA. Wprowadzone zmiany szybko przyniosły konkretne efekty:
- liczba transakcji: +178%
- wskaźnik konwersji: +192%
- przychody: +370%
- średnia wartość zamówienia:+69%
Wybór PWA okazał się strzałem w dziesiątkę
Standard PWA (Progressive Web Application) zapewnił klientom marki wygodę kupowania na każdym urządzeniu. Przeglądanie oferty sklepu na smartfonie stało się równie proste i wygodne jak korzystanie z aplikacji, ponieważ strona dostosowuje wygląd i interfejs do urządzenia. Uwolniło to też firmę od konieczności stworzenia oddzielnej aplikacji i dodatkowych kosztów związanych z jej utrzymywaniem.
PWA (Progressive Web Application) to aplikacja napisana w języku webowym (JavaScript + frameworki), która łączy najlepsze cechy aplikacji i stron internetowych. Z jednej strony pozwala na łatwy dostęp bezpośrednio z wyszukiwarki i nie wymaga dodatkowych działań związanych z instalacją, a jednocześnie umożliwia wykorzystanie natywnych funkcji urządzenia mobilnego jak
powiadomienia, aparat czy geolokalizacja do zwiększania zaangażowania. W dodatku to sprawdzone rozwiązanie, które na co dzień wykorzystuje wiele światowych marek, w tym m.in. Uber, Booking.com, Twitter i AliExpress.
Dobrze zaadresowane potrzeby klientów
Dzięki wykorzystaniu najnowszych technologii webowych, PWA przyczynia się do skrócenia czasu ładowania poszczególnych podstron. Jest to szczególna zaleta w przypadku urządzeń, których właściciele często dysponują słabszym połączeniem z internetem.
“Rozpoczynając prace nad naszym sklepem internetowym, wiedzieliśmy, że musi być niezawodny i intuicyjny w wersji desktopowej, ale przede wszystkim — mobilnej. Analiza zachowania użytkowników na starej stronie Leifheit pokazała, że to na smartfonach najczęściej przeglądana jest nasza oferta. Właśnie – przeglądana, bo tylko nieliczni użytkownicy decydowali się na przejście przez skomplikowany proces zakupowy i złożenie zamówienia. W związku z tym chcieliśmy umożliwić klientom dokonanie zakupu dokładnie tak, jak tego chcą. Nie byliśmy przekonani co do aplikacji mobilnej, ze względu na złożoność takiego projektu — PWA okazało się więc dla nas doskonałą alternatywą. Po kilku miesiącach od wdrożenia mogę powiedzieć, że była to bardzo dobra decyzja: konwersja zakupowa z urządzeń mobilnych wzrosła dwukrotnie, a nam przybyło zadowolonych klientów.”
Katarzyna Bronowska
E-commerce & Marketing Manager
Leifheit Polska Sp. z o.o.
Dane szybko potwierdziły, że Leifheit dobrze zaadresował potrzeby klientów. Wkrótce po uruchomieniu sklepu, udział użytkowników mobilnych wśród wszystkich kupujących wzrósł do poziomu 33,75% (w porównaniu do 22,53% rok wcześniej).
Powtórka sukcesu w Niemczech
Takie podejście bardzo dobrze zostało przyjęte także w Niemczech, gdzie Leifheit nie prowadził dotąd sprzedaży online. Po uruchomieniu e-commerce na niemieckim rynku ponad 60% wszystkich klientów odwiedza platformę za pośrednictwem urządzeń mobilnych.
Artykuł autorstwa Pauliny Radzimirskiej, Project Manager e-point SA

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Zielona transformacja wiąże się z dodatkowymi kosztami. Mimo to firmy traktują ją jako szansę dla siebie i Europy
Bez zaangażowania największych firm, które ograniczają własny ślad węglowy, będzie trudno o transformację energetyczną. Jak wynika z danych Europejskiego Banku Inwestycyjnego, w ubiegłym roku 61 proc. przedsiębiorstw z UE zainwestowało w walkę ze zmianą klimatu. Choć z tymi inwestycjami wiążą się zwykle ogromne koszty, część firm traktuje je jako szansę na podniesienie swojej konkurencyjności. Wśród znaczących korzyści podnoszą też kwestię zmniejszania zależności od dostaw surowców energetycznych z innych krajów.
Prawo
Rolnicy z Wielkopolski i Opolszczyzny protestują przeciwko likwidacji ich miejsc pracy. Minister rolnictwa deklaruje szukanie rozwiązań

W czwartek 24 kwietnia pracownicy towarowych gospodarstw rolnych z województw wielkopolskiego i opolskiego protestowali przed Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi w Warszawie. To już kolejny – po poznańskim – protest, który ma zwrócić uwagę na opieszałość urzędników w związku z zagospodarowaniem zwracanych do Zasobu Skarbu Państwa dzierżawionych gruntów, na których dziś prowadzona jest działalność rolnicza. Minister Czesław Siekierski przyjął delegację pracowników, która przekazała petycję z postulatami wymagającymi pilnych działań urzędniczych.
Prawo
W połowie maja pierwszym pakietem deregulacyjnym zajmie się Senat. Trwają prace nad drugim pakietem

Zgodnie z zaplanowanym porządkiem obrad na posiedzeniu 14–15 maja Senat zajmie się pierwszym pakietem deregulacyjnym, przygotowanym przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii. Przyjęty w ubiegłym tygodniu przez Sejm dokument zawiera około 40 rozwiązań, które mają ułatwić prowadzenie biznesu. W ciągu kilku miesięcy efekty mają być odczuwalne dla przedsiębiorców. Jednocześnie trwają już prace nad kolejnymi propozycjami deregulacyjnymi.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.