Komunikaty PR

Leifheit stawia na mobile i zwiększa przychody o 370%

2020-07-13  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania jpg ( 0.51 MB )

Podczas tworzenia nowego sklepu duży nacisk położono na zapewnienie doskonałego mobile experience. Dlatego wdrożenie obejmowało wykorzystanie rozwiązania e2m storefront (autorskie rozwiązanie e-point SA), co usprawniło proces implementacji standardu PWA. Wprowadzone zmiany szybko przyniosły konkretne efekty:

  • liczba transakcji: +178%
  • wskaźnik konwersji: +192%
  • przychody: +370%
  • średnia wartość zamówienia:+69%

Wybór PWA okazał się strzałem w dziesiątkę

Standard PWA (Progressive Web Application) zapewnił klientom marki wygodę kupowania na każdym urządzeniu. Przeglądanie oferty sklepu na smartfonie stało się równie proste i wygodne jak korzystanie z aplikacji, ponieważ strona dostosowuje wygląd i interfejs do urządzenia. Uwolniło to też firmę od konieczności stworzenia oddzielnej aplikacji i dodatkowych kosztów związanych z jej utrzymywaniem.

PWA (Progressive Web Application) to aplikacja napisana w języku webowym (JavaScript + frameworki), która łączy najlepsze cechy aplikacji i stron internetowych. Z jednej strony pozwala na łatwy dostęp bezpośrednio z wyszukiwarki i nie wymaga dodatkowych działań związanych z instalacją, a jednocześnie umożliwia wykorzystanie natywnych funkcji urządzenia mobilnego jak

 

powiadomienia, aparat czy geolokalizacja do zwiększania zaangażowania. W dodatku to sprawdzone rozwiązanie, które na co dzień wykorzystuje wiele światowych marek, w tym m.in. Uber, Booking.com, Twitter i AliExpress.

Dobrze zaadresowane potrzeby klientów

Dzięki wykorzystaniu najnowszych technologii webowych, PWA przyczynia się do skrócenia czasu ładowania poszczególnych podstron. Jest to szczególna zaleta w przypadku urządzeń, których właściciele często dysponują słabszym połączeniem z internetem.

Rozpoczynając prace nad naszym sklepem internetowym, wiedzieliśmy, że musi być niezawodny i intuicyjny w wersji desktopowej, ale przede wszystkim — mobilnej. Analiza zachowania użytkowników na starej stronie Leifheit pokazała, że to na smartfonach najczęściej przeglądana jest nasza oferta. Właśnie – przeglądana, bo tylko nieliczni użytkownicy decydowali się na przejście przez skomplikowany proces zakupowy i złożenie zamówienia. W związku z tym chcieliśmy umożliwić klientom dokonanie zakupu dokładnie tak, jak tego chcą. Nie byliśmy przekonani co do aplikacji mobilnej, ze względu na złożoność takiego projektu — PWA okazało się więc dla nas doskonałą alternatywą. Po kilku miesiącach od wdrożenia mogę powiedzieć, że była to bardzo dobra decyzja: konwersja zakupowa z urządzeń mobilnych wzrosła dwukrotnie, a nam przybyło zadowolonych klientów.”

Katarzyna Bronowska

E-commerce & Marketing Manager

Leifheit Polska Sp. z o.o.

Dane szybko potwierdziły, że Leifheit dobrze zaadresował potrzeby klientów. Wkrótce po uruchomieniu sklepu, udział użytkowników mobilnych wśród wszystkich kupujących wzrósł do poziomu 33,75% (w porównaniu do 22,53% rok wcześniej).

Powtórka sukcesu w Niemczech

Takie podejście bardzo dobrze zostało przyjęte także w Niemczech, gdzie Leifheit nie prowadził dotąd sprzedaży online. Po uruchomieniu e-commerce na niemieckim rynku ponad 60% wszystkich klientów odwiedza platformę za pośrednictwem urządzeń mobilnych.

Artykuł autorstwa Pauliny Radzimirskiej, Project Manager e-point SA

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska Biuro prasowe
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.