Leroy Merlin automatyzuje centra dystrybucji
Get More Services
ul. Rynek 60/2
50-116 Wrocław
w.podsiadly|getmoreservices.pl| |w.podsiadly|getmoreservices.pl
+48571246669
www.getmoreservices.pl
W związku z rosnącym popytem i wynikającą z niego potrzebą optymalizacji procesów intralogistycznych Leroy Merlin wdraża w swoich centrach dystrybucji rozwiązania automatyzacyjne na coraz większą skalę.
Leroy Merlin to francuska marka sklepów detalicznych specjalizujących się w artykułach budowlanych, wnętrzarskich, ogrodniczych i dla majsterkowiczów. Jest obecna w kilkunastu krajach na całym świecie w formie kilkuset wielkopowierzchniowych sklepów samoobsługowych oraz niezbędnych do ich obsługi centrów logistycznych. Jedno z nich, położone w miejscowości Réau we francuskim departamencie Seine-et-Marne, przeszło ostatnio kompleksową modernizację z elementami automatyzacji.
Charakterystyka obiektu, w którym dokonano wdrożenia
Liczący 72 tys. mkw. powierzchni obiekt logistyczny ma docelowo mieścić asortyment liczący 8 tys. produktów i umożliwić obsługę 3,6 tys. palet dziennie. By to umożliwić, zdecydowano się wprowadzić automatyzację transportu wewnętrznego w oparciu o technologię STILL iGo systems. – Obecnie przechowujemy w magazynie łącznie około 4 000 artykułów. Wkrótce liczba ta wzrośnie do około 8 000 — mówi Olivier Mangnier, Project Manager w Leroy Merlin. Modernizacja miała za zadanie umożliwić zwiększenie wydajności pracy obiektu – tak, by sprostać nowym wymaganiom bez zwiększenia presji na pracowników ani ryzyka wypadków.
Zastosowane rozwiązanie
Zwiększenie wydajności obsługi ładunków w centrum dystrybucji w Réau zgodnie z planowanymi zwyżkami intensywności pracy wymagało kompleksowego zaprojektowania strategii przepływu materiałów towarów, uwzględniającej m.in.:
- wymiary ładunków,
- optymalizację tras pokonywanych przez towary
- oraz – w przypadku zastosowania automatyzacji – profile jazdy urządzeń AGV.
Dlatego też przed właściwym wdrożeniem przez okres trzech miesięcy w jednej z 12 stref magazynu prowadzono szeroko zakrojone testy. Miały one zapewnić kompatybilność wszystkich systemów: WMS (czyli systemu zarządzania magazynem), WCS (systemu sterowania magazynem) oraz przenośników różnych producentów, a także IT, BHP i PPOŻ. Na etapie planowania firma Leroy Merlin wykorzystała dodatkowo symulacje VR – tak, aby stanowiska pracy przy przenośnikach były jak najbardziej ergonomiczne. W efekcie powstała kompleksowa koncepcja łącząca wiele innowacyjnych technologii. Jej założenia są następujące:
- przychodzące palety trafiają w strefie przyjmowania towarów na system przenośników;
- w punkcie kontrolnym sprawdzane są wymiary, waga oraz zgodność parametrów ładunków z danymi zapisanymi w kodzie kreskowym;
- ładunki, które pozytywnie przeszły weryfikację, zostają pobrane przez jeden z 16 funkcjonujących w zakładzie zautomatyzowanych wózków podnośnikowych EXV-SF w technologii STILL iGo systems do tymczasowego magazynu pick and drop o powierzchni 24 tys. mkw.;
- na regały wysokiego składowania ładunki transportują stąd zautomatyzowane wózki systemowe VNA serii STILL MX-X iGo systems;
- opuszczające tę sekcję magazynu ładunki po przepakowaniu do pojemników magazynowych trafiają na przenośniki i dalej do kolejnej strefy.
Zastosowane tu automatyczne wózki podnośnikowe STILL EXV-SF iGo systems są zasilane akumulatorami litowo-jonowymi. Technologia Li-Ion umożliwia ich ładowanie w punktach zlokalizowanych w pobliżu stref rozmieszczenia pojazdów. Wózki nawigują, rozpoznają drogę do stacji i identyfikują obiekty dzięki systemowi sterowania w oparciu o laserową metodę triangulacji. Automatyczne wózki systemowe VNA serii MX-X iGo systems przemieszczają się wzdłuż bardzo wąskich korytarzy bezbłędnie i szybko dzięki nitkom indukcyjnym oraz kamerom 3D.
Efekt wdrożenia
Eksperci STILL na podstawie wnikliwej analizy potrzeb zaplanowali i zrealizowali kompleksowe wdrożenie odpowiadających im rozwiązań. W Leroy Merlin zastosowano wózki w sprawdzonej technologii iGo systems z systemami nawigacji najlepiej dopasowanymi do konkretnych stref i zadań. – Współpracujemy ze STILL od ponad 15 lat. Nasze relacje przez lata ewoluowały i rozwijały się aż do punktu, w którym STILL jest naszym partnerem we wszystkich oddziałach logistycznych we Francji — mówi Olivier Mangnier. – Dzięki wspólnie przeprowadzonej automatyzacji intralogistyki w Réau byliśmy w stanie zmniejszyć presję wywieraną na pracowników, ograniczyć do zera liczbę wypadków przy pracy i zaoferować naszym klientom krótsze czasy realizacji zamówień dzięki zwiększonej produktywności – konkluduje Project Manager w Leroy Merlin.

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji
Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.