Lewiatan promuje lokalność i polskie produkty
Lewiatan rusza z kampanią „Wybieram lokalne”. Największa w Polsce sieć franczyzowa chce podkreślić, że lokalność to sposób działania Lewiatana od ponad 25 lat, który wynika z wartości firmy i siły lokalnych relacji 2.100 przedsiębiorców. Celem kampanii jest również pokazanie, dlaczego warto wspierać lokalność i wybierać produkty, które pochodzą od polskich rolników i producentów. Ważnym elementem działań będzie podkreślenie znaczenia „małych ojczyzn” i roli patriotyzmu gospodarczego. Jak pokazuje badanie IPSOS, z czerwca br., 2/3 Polaków czuje się odpowiedzialnych za wspieranie biznesów w ich sąsiedztwie, a kupowanie lokalnych produktów uważa za sposób na przezwyciężenie kryzysu gospodarczego.
Pochodzenie produktu coraz ważniejsze dla Polaków
Dla wielu Polaków lokalne produkty są synonimem świeżości, wysokiej jakości, a tym samym wartości odżywczych i zdrowia. Kupowanie produktów od lokalnych producentów to jednocześnie sposób na wsparcie lokalnych biznesów, a przez to polskiej gospodarki. W badaniu „Zwyczaje zakupowe Polaków”[1] połowa badanych odpowiedziała, że podczas zakupów często zwraca uwagę na pochodzenie produktów. Co czwarty Polak wskazał, że zawsze sprawdza skąd pochodzi produkt, który zamierza kupić.
– Dziś coraz większa grupa Polaków świadomie sięga po lokalne produkty. Wybieramy je bo gwarantują nam jakość, świeżość, korzystny wpływ na zdrowie. Sięgamy po nie również dlatego, bo oznaczają zaufanie do produktu, producenta, dostawcy, przedsiębiorcy, który prowadzi sklep. Ten wybór oznacza też wsparcie dla gospodarzy sklepów oraz całej lokalnej społeczności. Jako firma, która od ponad 25 lat wspiera lokalność, lokalnych producentów i dostawców widzimy, jak ważny jest dziś aspekt relacji, lokalnych więzi, współpracy. Ta bliskość oraz fakt, że wiemy od kogo kupujemy to dziś ogromna wartość i wyróżnik naszej sieci. Lokalność nie jest dla nas modą. Lokalność wynika z naszych wartości i sposobów działania. Podobnie jest wśród naszych franczyzobiorców, którzy w ramach swoich biznesów budują i rozwijają relacje z dostawcami i producentami, wspierają lokalne inicjatywy, a ich sklepy są często centrum lokalnej społeczności – powiedział Robert Rękas, prezes zarządu Lewiatan Holding S.A. W skali kraju współpracujemy dziś z ponad 10.000 polskich dostawców i producentów, a droga produktów od lokalnego producenta do sklepu Lewiatana to średnio 20-50 km – dodaje Rękas.
Najlepsze produkty pochodzą z najbliższej okolicy
W ramach kampanii „Wybieram lokalne” sieć Lewiatan planuje cykl wydarzeń, m.in. Festiwal Produktów Lokalnych, konkursy, materiały informacyjne i edukacyjne, wsparcie lokalnych inicjatyw. Kampanii towarzyszy również wzmocnienie ekspozycji lokalnych produktów dostępnych w sklepach Lewiatana.
Lewiatan od ponad 25 lat wspiera lokalność i polskich przedsiębiorców
Lewiatan powstał w 1994 r. z inicjatywy przedsiębiorców, jako odpowiedź na napływ do Polski zagranicznych sieci. Sieć Lewiatan zrzesza 2.100 polskich przedsiębiorców, którzy prowadzą ponad 3.200 sklepów. Najczęściej są to rodzinne firmy. Dostawcy Lewiatana to lokalni dostawcy owoców i warzyw, piekarnie, masarnie. Sieć zapewnia pracę 30.000 pracownikom. Angażuje się w rozwój lokalnych społeczności i wspiera lokalne inicjatywy.
Więcej informacji o kampanii na stronie: www.wybieramlokalne.pl
[1] Badanie SW Research, „Zwyczaje zakupowe Polaków”, lipiec 2020

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Sukces gospodarczy Polski może zachęcić do powrotów Polaków mieszkających za granicą. Nowa rządowa strategia ma w tym pomóc
Polska coraz mocniej stawia na powroty swoich obywateli z zagranicy. Rządowa strategia współpracy z Polonią na najbliższe lata zakłada system zachęt dla osób powracających, ale też ułatwienia w uznawaniu wykształcenia i kwalifikacji, podejmowaniu studiów czy staży zawodowych. To w obliczu rosnących wyzwań demograficznych i zapotrzebowania na wysoko wykwalifikowaną kadrę szansa na wzmocnienie rynku pracy. Napływ wykwalifikowanych specjalistów z doświadczeniem zdobytym za granicą może pomóc w modernizacji krajowej gospodarki.
Prawo
ZPP: Działania administracji narażają na szwank wysiłek deregulacyjny. Niektóre niosą znamiona dyskryminacji i nękania przedsiębiorców

Choć rząd zgodnie z zapowiedziami realizuje szeroko zakrojone zmiany deregulacyjne, przedsiębiorcy alarmują, że brakuje w nich spójności, przewidywalności i realnej poprawy, zwłaszcza w kontaktach z administracją. Jako przykład ZPP podaje przypadek firmy British American Tobacco (BAT) i jej zatrzymanego przez izbę celno-skarbową zamówienia 200 tys. kartridży do e-papierosów. Dotknięte tą decyzją spółki liczą straty.
Konsument
Branża piwowarska dodaje do polskiej gospodarki ponad 20,5 mld zł rocznie. Spadki sprzedaży i produkcji piwa uderzają również w inne sektory

Branża piwowarska pozostaje ważnym ogniwem polskiej gospodarki. Nowy raport CASE wskazuje, że generuje ona 3 proc. dochodów budżetowych i 85 tys. miejsc pracy w samych browarach i innych powiązanych sektorach. Dlatego kurczący się rynek piwa może mieć poważne reperkusje – już dziś nadwyżka mocy produkcyjnych przekracza 10 mln hl. Spadki są spowodowane m.in. znaczącym wzrostem kosztów działalności, spadkiem konsumpcji, a także uderzającymi w browarników zmianami regulacyjnymi.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.