Komunikaty PR

Lexus LS 600h L Landaulet

2021-04-14  |  16:00
Biuro prasowe

Z czym kojarzy się ślub? Na takie pytanie każda para młoda odpowie zapewne nieco inaczej. Dla większości osób nieodłącznym elementem radosnej ceremonii jest wyjątkowy samochód, który towarzyszy nowożeńcom w czasie specjalnego wieczoru. Niektóre śluby są jednak tak wystawne i wyjątkowe, że na jego potrzeby samochód zostaje przerobiony i staje się jedyną w swoim rodzaju, wyjątkową konstrukcją. Mowa o Lexusie LS 600h Landaulet przygotowanym z okazji ślubu księcia Monako w 2011 roku.

 

Od tego ślubu niebawem minie 10 lat. Impreza była tak wystawna, że na jej potrzeby, flagowa limuzyna Lexusa… straciła dach. W 2011 roku powstał jedyny w swoim rodzaju model LS 600h L Landaulet. Ten typ nadwozia jest wręcz skrojony pod potrzeby znanych i bogatych, a chyba zgodzicie się, że oba przymiotniki pasują do Alberta II – księcia Monako?

Belgijsko-japońskie przedsięwzięcie

Jedyny taki Lexus LS 600h L Landaulet został przygotowany dla księcia Alberta II we współpracy z belgijską firmą Carat Duchatelet. To przedsiębiorstwo od lat zajmuje się przystosowywaniem pojazdów do nietypowych wymagań, a w swoim portfolio ma przeróbki wielu aut na wersje opancerzone, offroadowe lub po prostu jeszcze bardziej luksusowe. Doświadczony belgijski partner przedsięwzięcia miał jednak twardy orzech do zgryzienia – z dużej, ponad 5-metrowej limuzyny należało wyciąć spory kawałek nadwozia. W tym projekcie z auta zniknęła lwia część dachu, a także słupek C, czyli ten, za pomocą którego dach łączy się z kufrem sedana. Na szczęście, sztywna i trwała konstrukcja Lexusa pozwoliła na taki zabieg bez większych problemów.

Auto stworzone, by paradować

Misją Lexusa LS 600h L w unikalnej wersji było przewiezienie młodej pary przez ulice Monako w niepowtarzalnym stylu – tak, by nowożeńcy mogli niespiesznie sunąć i pozdrawiać tłum. Można powiedzieć, że do tego zadania moc i inne parametry układu napędowego były aż na wyrost. W specjalnie przygotowanym Lexusie pozostawiono hybrydowy układ znany z seryjnego wozu. Oznacza to potężną, widlastą ósemkę o pojemności pięciu litrów i 445 KM mocy całkowitej uzyskiwanej przez hybrydowy system. Nowoczesny i mocny układ był również ekonomiczny. Dzięki wsparciu płynącemu z silnika elektrycznego, zadowalał się on umiarkowanymi ilościami benzyny, mogąc przy tym rozpędzić limuzynę do 100 km/h w czasie 6,3 sekundy.

Czasem słońce, czasem deszcz

W tym konkretnym egzemplarzu na pierwszym miejscu była jednak nienaganna prezencja, elegancja i otwarte nadwozie, z którego książę Albert II mógł pozdrawiać mieszkańców Monako. Jak przy okazji każdej ceremonii, wszyscy liczyli na korzystną pogodę i choć ta rzeczywiście dopisała, ewentualny deszcz nie mógłby pokrzyżować planów rodziny królewskiej. Inżynierowie pracujący nad tym wyjątkowym projektem przygotowali więc szklany dach w formie nakładanej kopuły, który umożliwiał zakrycie przedziału pasażerskiego w taki sposób, by młoda para nie była odgrodzona od tłumu. Pod przeszkloną osłoną nie byłoby mowy o prywatności, a nowożeńcy dojechaliby na miejsce nie moknąc. Dbałość o detale i Lexus to oczywiste połączenie.

2 000 godzin pracy

Proces przekształcenia Lexusa LS 600h L w wersję Landaulet nie był ani prosty, ani szybki. Pracujący przy nim inżynierowie i mechanicy poświęcili na tę metamorfozę w sumie ponad 2 000 godzin. To wyjątkowe wyzwanie wymagało całego sztabu doświadczonych rzemieślników i zostało dokładnie udokumentowane. Lexus wykorzystał je, by stworzyć serię filmów, które możemy oglądać dziś na YouTube. Te materiały zdradzają, że przemiana limuzyny w półotwarty, reprezentacyjny kabriolet wiązała się z ogromnym nakładem pracy i daleko idącymi przeróbkami. Na potrzeby projektu Lexus został rozebrany do gołej blachy.

Ślub księcia Monako to bez wątpienia medialne wydarzenie i ogromne logistyczne wyzwanie. Jedyny w swoim rodzaju Lexus LS 600h Landaulet był motoryzacyjnym gwoździem programu, ale zdecydowanie nie jedynym Lexusem w ślubnej flocie. W orszaku księcia znalazło się również miejsce dla sześciu standardowych Lexusów LS 600h L. Wybór nie dziwi. Prestiż, niezawodność i dbałość o detale zapewniają Lexusowi miejsce u boku prawdziwie królewskich osobistości.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności Biuro prasowe
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego
Motoryzacja Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
2024-12-16 | 19:30

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Allianz Partners, światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń i usług assistance oraz Mazda Motor Europe zawarły nową umowę partnerską w zakresie pomocy drogowej. Umowa konsoliduje i ujednolica
Motoryzacja Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
2024-12-13 | 09:35

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku

W sezonach 2025-2027 Goodyear pozostanie sponsorem tytularnym oraz wyłącznym dostawcą opon do najwyższej klasy wyścigów pojazdów ciężarowych, European Truck Racing

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Konsument

Polityka

Europa będzie się zbroić. Musi być gotowa na atak Rosji na kraj NATO w ciągu kilku najbliższych lat

Wybuch wojny w Ukrainie i obecna sytuacja geopolityczna oznaczają dla UE konieczność podnoszenia swojego bezpieczeństwa. Zwłaszcza że atak Rosji na kraj unijny nie jest niemożliwy. Oceny NATO, Niemiec, Polski, Danii i państw bałtyckich wskazują, że Rosja jest gotowa do ataku w ciągu od trzech do dziesięciu lat. – Priorytetem Europy powinno być dalsze wspieranie Ukrainy – przekonuje europoseł Dariusz Joński.

Handel

Kaucja na butelki i puszki już od października tego roku. Eksperci ostrzegają: to może podnieść koszty gospodarki odpadami

Polska przygotowuje się do jednej z największych zmian w systemie gospodarowania odpadami – od 1 października br. zacznie obowiązywać system kaucyjny. Wprowadzenie kaucji na butelki PET, puszki aluminiowe i szklane butelki wielorazowe ma na celu zwiększenie poziomu recyklingu i ograniczenie ilości odpadów w środowisku. Jednak, jak wskazują eksperci, nowe przepisy mogą się wiązać z wieloma wyzwaniami, w tym z wysokimi kosztami wdrożenia oraz możliwymi konsekwencjami dla konsumentów i samorządów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.