Liderki w IT. Pierwszy etap programu Lead IT, Lady zakończony
3 miesiące intensywnej pracy, 12 wymagających warsztatów, 14 zaangażowanych uczestniczek – z początkiem roku zakończył się pierwszy moduł projektu Lead IT, Lady!. To 9 miesięczny program, którego celem jest wsparcie kobiet w podejmowaniu ról liderskich w IT.
Stowarzyszenie Women in Technology Poland (WiT), we współpracy z firmą Grand Parade, ruszyło w październiku 2020 roku z programem Lead IT, Lady!. Program składa się z czterech modułów, każdy z nich ma na celu wzmocnienie w kobietach związanych z branżą nowych technologii gotowości do leadershipu. Organizatorzy stawiają na mentoring, warsztatową formę zdobywania wiedzy oraz praktykę poprzez zaangażowanie uczestniczek w realizację projektów Stowarzyszenia oraz własnych inicjatyw.
Bardzo się cieszymy, że pierwszy moduł projektu Lead IT, Lady! zakończył się sukcesem, czyli trafieniem w potrzeby naszych uczestniczek. Już samo zainteresowanie programem przerosło nasze oczekiwania – dostałyśmy ponad 250 zgłoszeń. Jesteśmy pewne, że kolejne moduły wypadną równie świetnie – komentuje Anna Szwiec, prezeska Stowarzyszenia Women in Technology Poland, organizatora programu.
Do programu zgłosiło się ponad 250 kobiet, z których 14 zostało zaproszonych do udziału w projekcie. Pierwszy moduł trwał 3 miesiące – uczestniczki miały okazję wziąć udział w warsztatach z obszaru samoświadomości, pewności siebie, wystąpień publicznych, kształtowania kompetencji liderskich i narzędzi do zarządzania zespołem.
Moduł pierwszy był intensywny i bardzo wartościowy. Uważam, że dobór osób prowadzących warsztaty był świetny. Przekazali nam mnóstwo wiedzy. Czasem wrzucali na trochę głębszą wodę w trakcie praktycznych zadań. Prowokowali do przemyśleń odnośnie naszych wartości, tego, jakimi chcemy być liderkami. Jestem wdzięczna zespołowi WiT za możliwość poznania i uczenia się od osób, które mnie inspirują. Równie ważna była dla mnie okazja do poznania innych uczestniczek tego programu. Bije od nich świetna energia, każda wnosi swoją perspektywę i dużo się od dziewczyn nauczyłam. Nie mogę się doczekać pracy z nimi w kolejnych etapach projektu – Anna Konopka, Front-end Developer, uczestniczka programu Lead IT, Lady!
Podczas warsztatów swoją wiedzą i umiejętnościami podzielili się między innymi Agnieszka Opaska i Maciej Robakiewicz w dziedzinie tworzenia skutecznych prezentacji, Iwona Golonko w zakresie ustalenia celów, delegowania, asertywności oraz Piotr Nabielec z obszaru efektywności i motywacji.
Udział w programie Lead IT, Lady! jest dla mnie świetną przygodą! Rozpoczęła się ona warsztatami prowadzonymi przez doświadczonych ekspertów, którzy z pasją dzielili się swoją wiedzą i najlepszymi praktykami dotyczącymi kompetencji lidera, budowy i zarządzania zespołem według metodologii agile, negocjacji, ustalania celów, wystąpień publicznych oraz wielu innych nurtujących zagadnień. W kolejnym etapie programu wykorzystuję zdobytą wiedzę w praktyce, koordynując konferencję Digit4Kids o IT i nowych technologiach dla dzieci. A to wszystko w towarzystwie inspirujących liderek branży IT! – Zofia Olszewska, Senior Data Engineer, uczestniczka programu Lead IT, Lady.
Moduł I programu Lead IT, Lady! skumulował całą niezbędną wiedzę, którą musi przyswoić liderka, w kompaktowym i bardzo rzeczowym wydaniu. Ogromną wartością byli eksperci, którzy okazali się praktykami i pasjonatami swojej pracy. Przemyślana formuła i harmonogram pozwoliły nam oprzeć dalszą pracę na talentach, które rozwijałyśmy ze wszystkimi prowadzącymi, poznając zarówno swoje mocne jak i te słabsze strony. Nie sądziłam, że znajomość własnych talentów pozwoli mi inaczej spojrzeć na osoby, z którymi pracuję i na swoje zachowania. Mogę teraz świadomie korzystać z wiedzy i swoich mocnych stron w dalszym rozwoju liderskim. Dziękuję za tę możliwość – Aneta Bona, UX/UI Designer, uczestniczka programu.
Przed uczestniczkami programu Lead IT, Lady! jeszcze trzy moduły. Moduł 2. będzie poświęcony liderowaniu zespołom realizującym projekty społeczności Women in Technology Poland, takie jak WiT4People, Let’s Solve IT, Tech Leaders czy Digit4Kids. Podczas modułu 3. uczestniczki będą mogły pracować nad realizacją zaproponowanych przez siebie projektów. Inicjatywy te mają dotyczyć świata nowych technologii, ale obszar realizacji oraz tematyka są dowolne. W ramach 4. modułu uczestniczki rozpoczęły kilkumiesięczny proces mentoringowy prowadzony przez doświadczone liderki ze świata IT.
Szczegółowe informacje znajdują się na stronie: www.leaditlady.pl.
Podcasty z prowadzącymi warsztaty są zamieszczone na stronie internetowej Stowarzyszenia: https://womenintechnology.pl/podcast/ oraz na wielu platformach streamingowych (na kanale Women in Technology.fm).

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.