Komunikaty PR

Lidl Polska nagrodzony Złotym Listkiem CSR Polityki

2021-06-10  |  17:30
Biuro prasowe

Tygodnik Polityka już po raz 10. przeanalizował działalność firm pod kątem rozwiązań wspierających odpowiedzialne zarządzanie w odniesieniu do normy ISO 26000. W tegorocznej edycji docenione zostały działania sieci Lidl Polska, która otrzymała wyróżnienie Złoty Listek CSR. Ponadto strategia, według które działa Lidl Polska – REset Plastic – została wyróżniona jako dobra praktyka wspierająca realizację Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ.

W tegorocznym zestawieniu wzięły udział 124 firmy. Spośród wszystkich zgłoszeń wybrano laureatów – tylko 14 z nich otrzymało prestiżowy Złoty, który jest wyrazem posiadania najwyższych standardów zarządzania CSR w firmie.

Złoty Listek CSR to dla nas bardzo istotne wyróżnienie. W Lidl Polska działania z zakresu społecznej odpowiedzialności zajmują ważną  pozycję – cele z obszaru CSR są przez nas uwzględnione w specjalnej strategii na lata 2020-2025. Nieustannie dążymy do ich zrealizowania, a każdy pracownik Lidl Polska ma realny wpływ na wykonanie naszej strategii. Cieszymy się, że nasze aktywności zostały zauważone i nagrodzone tak ważną nagrodą. Jesteśmy przekonani, że odpowiedzialna firma może więcej, dlatego w dalszym ciągu będziemy podejmować się działań, które mają pozytywny wpływ na nasze otoczenie mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR.

Lidl troszczy się o lepsze jutro

Zrównoważony rozwój stanowi integralną część strategii Lidl Polska. Firma działa w ramach czterech obszarów, na który ma największy wpływ: zasoby i rolnictwo, przetwarzanie i łańcuch dostaw, procesy Lidl Polska oraz klienci i społeczeństwo.

Obecnie jednym z globalnych wyzwań jest nadmierna produkcja opakowań z tworzyw sztucznych. Dlatego głównym priorytetem Lidla w obszarze wpływu na środowisko jest regularna eliminacja plastiku wszędzie, gdzie jest to możliwe. Firma nieustanie dąży do wypełniania wizji „Mniej plastiku” poprzez realizację strategii REset Plastic oraz przyjęte zobowiązania: (a) Lidl będzie dążyć do zmniejszenia zużycia tworzyw sztucznych do 20% do 2025 roku oraz (b) celem firmy jest to, aby 100% opakowań marek własnych było maksymalnie możliwe do poddania recyklingowi do tego czasu.

Lidl Polska dba również o to, aby produkty w sklepach pochodziły ze zrównoważonych źródeł i były wytwarzane z poszanowaniem środowiska i praw pracowniczych oraz wspierały zdrowe nawyki żywieniowe. Wybierając produkty z certyfikatami takimi jak Fair Trade czy UTZ, klient ma pewność, że pochodzą one z upraw nie eksploatujących naturalnych zasobów i wspierających rozwój lokalnych społeczności. Poprzez zwiększanie asortymentu bio i wege sieć buduje nie tylko zdrowe nawyki żywieniowe, ale wpływa na zmniejszenie śladu węglowego, do którego przyczynia się produkcja mięsa. Lidl Polska skraca również łańcuchy dostaw – ponad 70% obrotu firmy jest generowana przez polskich dostawców. Dostawcy sieci są zobligowani do przestrzegania surowych norm jakościowych, np. Lidl Polska wymaga, by w warzywach i owocach było o 2/3 mniej pozostałości środków ochrony roślin niż pozwalają na to regulacje UE.

Równie ważne jest dla sieci bycie dobrym pracodawcą. Oprócz przejrzystych, bardzo konkurencyjnych i równych zasad wynagradzania Lidl Polska oferuje szerokie pakiety benefitów oraz możliwości rozwoju i awansu. Aby promować równość wynagrodzeń w innych firmach, firma corocznie przyznaje nagrodę Lidl Fair Pay. W ramach działań na rzecz społeczeństwa, długofalowo współpracuje z takimi organizacjami jak Banki Żywności i Caritas Polska, przeciwdziałając m.in. marnowaniu żywności. Ważnym partnerem dla Lidl Polska jest również Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Przez 12 lat wspólnego grania z WOŚP, Lidl Polska wraz z pracownikami i klientami przekazał na rzecz tej organizacji aż 33 miliony złotych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska W całej Polsce zmieniali otoczenie na lepsze – podsumowanie trzeciej edycji Kręc Biuro prasowe
2024-04-25 | 08:00

W całej Polsce zmieniali otoczenie na lepsze – podsumowanie trzeciej edycji Kręc

Razem po czystsze środowisko W czasie kampanii Kręci Nas Recykling – między 21 marca a 22 kwietnia, na terenie całego kraju zorganizowanych zostało ponad 70 akcji sprzątania
Ochrona środowiska Jak przygotować się do sprzątania okolicy? [CHECKLISTA]
2024-04-22 | 15:00

Jak przygotować się do sprzątania okolicy? [CHECKLISTA]

Śmieci to zmora naszych czasów. Wróg, o tyle niebezpieczny, że za rozprzestrzenia się w zastraszającym tempie po niemal całej planecie, a czas jego rozkładu jest zazwyczaj
Ochrona środowiska Dzień Ziemi już 22.04, w tym roku pod hasłem Planeta kontra tworzywa sztuczne
2024-04-17 | 01:00

Dzień Ziemi już 22.04, w tym roku pod hasłem "Planeta kontra tworzywa sztuczne"

22 kwietnia obchodzimy Dzień Ziemi - święto ustanowione w 1970 roku, które ma na celu promowanie postaw proekologicznych i uświadamianie problemów ochrony środowiska. W tym roku

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.