Liferay Vision: rozmowa o wyzwaniach nowej cyfrowej ery
Podczas globalnego wydarzenia poświęconego cyfryzacji Liferay Vision, eksperci w zakresie technologii przeanalizowali teraźniejszość i przyszłość cyfryzacji, a także jej wpływ na główne sektory gospodarki.
W jaki sposób poprzez wykorzystanie technologii różne branże odpowiedziały na główne wyzwania nowego świata, jak zwiększyć sprzedaż cyfrową, zoptymalizować cyfrowe doświadczenia klienta oraz efektywnie współpracować z pracownikami w wirtualnym świecie – to tylko niektóre z tematów poruszonych przez ekspertów podczas dwudniowej konferencji online Liferay Vision.
"Sesje pokazują odpowiedzi korporacji na wyzwania współczesnego cyfrowego świata z uwzględnieniem oczekiwań klientów, pracowników, partnerów oraz całego społeczeństwa" – wyjaśnia Jonathan Tam, wiceprezes ds. marketingu w Liferay. "To dla nas przyjemność dzielić się z uczestnikami naszym doświadczeniem, jak technologia Liferay wspiera potrzeby biznesowe wielu różnych sektorów, takich jak finanse, energetyka czy telekomunikacja.”
Opinie czołowych analityków rynku
W sesji firmy badawczej Forrester zatytułowanej „Przyszłość platform cyfrowego doświadczenia: co napędza zmiany, wyzwania i obszary inwestycji”, przedstawione zostały główne wyzwania cyfrowej transformacji
w dzisiejszym biznesie oraz to, jak platformy cyfrowe stają się fundamentem w zaspokajaniu potrzeb klientów
i utrzymaniu konkurencyjności przedsiębiorstw.
Docelowo, klienci B2B powinni zachowywać się jak regularni konsumenci. Aż 73% Millenialsów jest zaangażowanych w decyzje zakupowe, nawet pokolenie wyżu demograficznego kupuje samochody przez Internet, nie odwiedzając salonu samochodowego. Firmy muszą przygotować swoje oferty pod przyszłe cyfrowe doświadczenia klientów, a nie skupiać się na pojedynczych punktach kontaktu bezpośredniego. Urządzenia, kanały i platformy to tzw. „klienci połączeni w 3D” – podkreśla Dániel Kiss, Senior Marketing Specialist, Liferay (EMEA).
Z kolei IDC przedstawił sesję zatytułowaną “Wykorzystanie rozwiązań cyfrowych do transformacji przemysłu: zmieniająca się dynamika rynku i trendy w przemyśle”, podczas której przedstawiono dogłębne spojrzenie na najnowsze trendy i innowacje IT w różnych branżach, w szczególności w usługach finansowych, sektorze ubezpieczeń i produkcji.
„Tzw. „adaptowalność cyfrowa”, czyli zdolność organizacji do szybkiego przystosowania się do nowych warunków rynkowych poprzez wykorzystanie możliwość cyfrowych, stała się ważniejsza niż kiedykolwiek wcześniej. Powinna być ona postrzegana całościowo, wedle schematu: przywództwo i organizacja, operacyjność, marka i reputacja, klienci i ekosystemy, pracownicy i finanse. Pięć najważniejszych priorytetów dla organizacji, niezależnie od branży, to: efektywność operacyjna (44%), satysfakcja klienta (44%), wydajność pracowników (38%), zyski (37%) i innowacyjność (34%)” – dodaje Dániel Kiss, Senior Marketing Specialist, Liferay (EMEA).
DT-Global Business Consulting: jak przekuć nowy model sprzedaży na zysk, nie ignorując przy okazji sprzedaży tradycyjnej
Według ekspertów DT-Global Business Consulting większość firm ocenia przygotowanie swojej infrastruktury informatycznej jako nieadekwatne do środowiska pracy w czasach pandemii. 75% managerów chce dalszej digitalizacji, aby podnieść zyski, zredukować wydatki i wzmocnić jakość obsługi klienta. To dotyczy zarówno obszaru B2C jak i B2B. Pandemia z pewnością była motorem napędowym aż tak dużego rozwoju e-commerce w ostatnich latach – od rozwoju na poziomie 7% w skali roku przed Covid, do poziomu 15% w czasie jego trwania, po lekki spadek do poziomu 11% po szczycie pandemii, kiedy otworzono stacjonarną sprzedaż.
Firmy przechodzą na model hybrydowy z większymi inwestycjami w e-commerce, ponieważ już zrozumiano, że tylko w ten sposób efektywność sprzedaży wzrośnie. Około 40% firm badanych przez IDC uważa, że e-sprzedaż przyniesie im w kolejnych latach wzrost zysków na poziomie 20-25%. Są także firmy, których wzrost może być mierzony na poziomie nawet do 100%. Przechodzenie na e-handel, nie rezygnując oczywiście ze sprzedaży tradycyjnej, ma pozytywny wpływ nie tylko na sprzedawców, ale też cały ekosystem partnerów – dystrybutorów i dostawców.
„E-handel B2C jest zdecydowanie łatwiejszą materią niż B2B. W drugim przypadku osiągnięcie pożądanych rezultatów wymaga większego nakładu zaangażowania i środków, a także wiedzy, jak pozyskiwać partnerów. Tradycyjna oferta obroni się wśród dotychczasowych klientów, którzy są już do niej przyzwyczajeni. Wyzwaniem jest zmiana modelu sprzedaży, dotarcie z nią do nowych kontrahentów i partnerów oraz w dłuższej perspektywie – utrzymanie ich. Kluczowym pytaniem pozostaje zatem jak przekuć nowy model sprzedaży na zysk, nie ignorując przy okazji sprzedaży tradycyjnej” – podkreślił Daniel Thornley, Prezes DT-Global Business Consulting.

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.
Handel
Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.