Lubelski deweloper LUK obchodzi 30-lecie
Firma LUK, jeden z liderów na lubelskim rynku deweloperskim, świętuje swoje trzydzieste urodziny. Marka znana z wysokiej jakości swoich inwestycji, dbałości o detale architektoniczne i lokalizacji premium, kształtuje już od trzech dekad krajobraz nowoczesnego Lublina.
Firma, założona w 1994 roku przez Jacka Wysokińskiego, zaczynała od produkcji stolarki okiennej oraz wykonywania elewacji budynków. Po dziesięciu latach dynamicznego rozwoju i poszerzania kompetencji budowlanych, LUK stał się deweloperem o wyjątkowych ambicjach, realizując wymagające inwestycje, w tym na osiedlu w Turce, czy ulicach Poligonowej, Gęsiej, Wapowskiego i Kryształowej. Kolejne dekady przyniosły dalsze rozszerzanie portfolio firmy. Do listy zrealizowanych inwestycji dołączyły m.in. osiedle Diamenty Wrotkowa składające się z 6 budynków mieszkalnych, hotel Hampton by Hilton, galeria handlowa „Diamentowa Park” oraz pierwszy apartamentowiec przy al. Kompozytorów Polskich. Obecnie trwa komercjalizacja pięciu budynków z apartamentami o podwyższonym standardzie, w tym kompleksu Choiny 3 i budynku „Aurum Residence” przy ulicy Peowiaków. Łącznie od 1994 roku do dziś LUK zbudował ok. półtora tysiąca mieszkań, apartamentów i lokali o łącznej powierzchni około 100.000 metrów kwadratowych, zaś kolejne 10.000 metrów kwadratowych jest w realizacji.
Zaufanie ze strony klientów znajdowało także swoje odzwierciedlenie w zdobywanych nagrodach. W 2012 roku spółka otrzymała nagrodę Kryształowa Cegła za budynek mieszkalny przy ulicy Gęsiej, a inwestycja Dwie Wieże otrzymała od „Rynku Pierwotnego” nagrodę „Najlepsza Inwestycja w Lublinie” w I kwartale 2020 roku. LUK otrzymał także w 2018 roku Medal Prezydenta Miasta Lublin.
Dla mieszkańców miasta i regionu firma LUK to jednak nie tylko deweloper. Wielu lublinian docenia bowiem społeczne zaangażowanie LUK-a. To między innymi dzięki zamiłowaniu prezesa Jacka Wysokińskiego do sportu, możemy dziś w Lublinie oglądać najlepsze siatkarskie drużyny Europy, walczące z klubem Bogdanka LUK Lublin, w którym to klubie deweloper od sześciu lat jest sponsorem tytularnym.
– Pierwsze 30 lat naszej działalności to nieustanny progres firmy i sukces: zarówno nasz, naszych partnerów, pracowników, ale przede wszystkim – naszych Klientów. Razem z nimi zrealizowaliśmy jedne z najciekawszych inwestycji na mapie nowoczesnego Lublina. Dlatego dziękuję w tym jubileuszowym roku wszystkim, którzy wspierali i wspierają nas w dalszym rozwoju i w budowie kolejnych lokali i apartamentów – powiedział Jacek Wysokiński, prezes i założyciel firmy LUK.
– Budując mieszkania i biura na sprzedaż, kierowani wieloletnim doświadczeniem, wybieramy na miejsce naszych inwestycji najbardziej atrakcyjne lokalizacje w Lublinie. Dla naszych klientów bardzo ważny jest dostęp do miejskiej infrastruktury oraz to, aby miejsca te były świetnie skomunikowanie. Ale oprócz tych topowych lokalizacji, ważna jest dziś też funkcjonalność mieszkań i lokali. Liczy się zastosowanie nowoczesnych, pro-ekologicznych rozwiązań, takich jak ogniwa fotowoltaiczne, kolektory słoneczne, czy nawadnianie części zielonych deszczówką zgromadzonych w zbiornikach retencyjnych. To wszystko sprawia, że nasze inwestycje pozytywnie wpływają na estetykę krajobrazu i sprawiają, że Lublin staje się coraz ładniejszym i coraz bardziej przyjaznym dla ludzi miastem – powiedziała Anita Wysokińska, z-ca prezesa zarządu LUK.
Jubileusz 30-lecia firmy LUK zorganizowano 20 stycznia 2024 r. w hotelu Hampton by Hilton w Lublinie. Goście wydarzenia mogli oklaskiwać na scenie m.in. artystyczne występy Katarzyny Pakosińskiej i Andrzeja Krzywego, jednego z założycieli legendarnego zespołu De Mono.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca
5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.
Ochrona środowiska
Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.
Handel
Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.