Managed services w cyfryzacji transportu
Według analityków sektora TSL w Santander Bank Polska, postęp i inwestycje w technologię będą kluczowe dla utrzymania konkurencyjności polskich firm z branży transportowej. W warunkach wzrostu kosztów przy jednoczesnym spadku marż branża musi zwiększać efektywność. Rozwiązaniem, które – według firmy Avenga, światowego eksperta w obszarze IT i transformacji cyfrowej – może najszybciej przynieść redukcję kosztów i wzrost przychodów jest digitalizacja transportu poprzez managed services.
Możliwości cyfrowych technologii dostrzegają też przedstawiciele branży. Według raportu PwC „Transport przyszłości”, 54% przedstawicieli globalnych spółek transportowych jako efektu digitalizacji oczekuje wzrostu przychodów. Większych zysków spodziewa się 16% badanych, zaś co 10 przewiduje, że inwestycje w IT zwiększą satysfakcję klientów. Punktem wyjścia – według raportu PwC – jest informatyzacja procesów wewnętrznych w firmach, automatyzacja obsługi administracyjnej oraz optymalizacja sieci transportowych przy wykorzystaniu rozwiązań do modelowania geograficznego sieci.
- Już w 2018 roku, czyli na długo przed pandemią, w raporcie „CEO Survey” 58% przedstawicieli spółek transportowych i logistycznych postrzegało znalezienie pracownika o umiejętnościach niezbędnych do rozwijania technologii cyfrowych jako trudne. W obecnych warunkach, kiedy przyspieszoną cyfryzację przechodzi wiele firm, o doświadczonych i sprawdzonych specjalistów IT jest jeszcze trudniej – mówi Małgorzata Wiśniewska, Country Manager Avenga Poland.
Aby uniknąć wykluczenia cyfrowego i w konsekwencji zmniejszenia swojej konkurencyjności na rynku, wiele firm nie tylko z branży transportowej, decyduje się na tzw. managed services, które są niczym innym jak nowocześniejszą wersją klasycznego i dobrze znanego modelu outsourcingu.
Mechanizm managed services
W ramach managed services firma świadcząca takie usługi w całości przejmuje procesy IT związane z konkretnym aspektem działalności zleceniodawcy. – W przypadku Avenga delegujemy dedykowany zespół ludzi do bieżącej pracy w wewnętrznych strukturach biznesu Klienta oraz udostępniamy swoją infrastrukturę, a także narzędzia, dzięki którym możemy realizować wyznaczone zadania. W ten sposób stajemy się niejako kolejną komórką przedsiębiorstwa zlecającego nam obsługę wybranych procesów. Przejmujemy więc pełną odpowiedzialność za wyznaczony obszar działalności Klienta, a jednocześnie bazujemy na swoim kapitale ludzkim – wyjaśnia Piotr Siarkiewicz, South Branch Director Avenga Poland.
Optymalnie w wielu wymiarach
Do podstawowych zalet, wynikających z wykorzystania managed services w IT, zaliczyć można dostęp wiedzy i infrastruktury oraz optymalizację finansową. Nie ogranicza się to tylko do przygotowania i wdrożenia wybranego rozwiązania technologicznego, ale obejmuje także jego ciągły rozwój i utrzymanie 24/7. Dużym atutem managed services jest obiektywna ocena procesów firmy przez zewnętrznych ekspertów. Poza tym firma nie musi tworzyć dedykowanego działu, czy zatrudniać dodatkowych osób. Zlecenie tych zadań na zewnątrz jest wyższe jakościowo, prostsze i szybsze oraz gwarantuje, iż będą one realizowane pod nadzorem doświadczonych specjalistów.
Cyfryzacja transportu w unijnych założeniach
Coraz więcej firm, także w Polsce, przekonuje się do korzystania z modelu managed services. Jak szacują eksperci platformy MarketsandMarkets, globalny rynek tego typu usług może zwiększyć się do 2025 roku nawet o 48%, osiągając wartość 329,1 miliarda dolarów. Czy na prognozowane wzrosty wpłynie też transport? Jest to bardzo prawdopodobne, ponieważ rozwój cyfryzacji w tym sektorze pokrywa się z unijnymi założeniami. Poprzedni przewodniczący Komisji Europejskiej Jean-Claude Juncker określił miejsca pracy, wzrost i inwestycje oraz jednolity rynek cyfrowy jako dwa kluczowe priorytety polityki UE. Jednym z jej elementów jest cyfryzacja transportu.
O Avenga
Avenga jest światowym ekspertem w obszarze IT i transformacji cyfrowej, z ponad 20-letnią praktyką. W ramach linii Transforming Industries świadczy szeroką gamę usług – od doradztwa strategicznego, usług związanych z customer experience, projektowaniem rozwiązań, po tworzenie oprogramowania. W ramach obszaru IT Professionals oferuje outsourcing specjalistów IT. Łączy kreatywność i innowacyjność z umiejętnością szybkiej realizacji kompleksowych projektów. Ponad 2500 profesjonalistów pracuje dla Avenga w ramach struktury 19 lokalizacji w Europie, Azji i USA. W Polsce biura firmy znajdują się m.in. we Wrocławiu, Krakowie, Warszawie i Gdańsku.
Więcej informacji: www.avenga.com
Consdata i Credit Agricole Bank Polska - Low-codowe Śniadanie Technologiczne
Toughbook wspiera żołnierzy na froncie, umożliwiając im komunikację
Czeski startup pomoże w ekspansji zagranicznej polskich firm i organizacji.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.