Marcin Prusaczyk został CFO w Efinity Insurance Group
-
Marcin Prusaczyk objął w marcu funkcję CFO w Efinity Insurance Group – jest odpowiedzialny za pozyskiwanie finansowania na międzynarodową ekspansję grupy.
-
Grupa Efinity składa się ze spółek Leadenhall Insurance i Efinity – działa na globalnym rynku insurtech i łączy kompetencje ubezpieczeniowe i technologiczne.
-
Jej działalność koncentruje się wokół innowacyjnych rozwiązań do dystrybucji specjalistycznych i niszowych produktów ubezpieczeniowych.
Wartość samego rynku ubezpieczeń specjalistycznych jest wyceniana na 80 miliardów USD, a prognozy przewidują jej wzrost do 178 miliardów USD w roku 2030, przy średniej stopie wzrostu 9,3% rocznie (raport Global Specialty Insurance Market, Straits Research, 2022). Wartość globalnego rynku ubezpieczeń niszowych jest kilkukrotnie większa. Koszt pozyskania klienta na tych rynkach jest bardzo wysoki ze względu na złożony charakter produktów ubezpieczeniowych, które wymagają eksperckiego zaangażowania pośredników w procesie sprzedaży. Wyzwaniem a jednocześnie szansą jest bardzo niska penetracja nowoczesnymi technologiami do wsparcia tego procesu.
– Spółki z grupy Efinity cechuje innowacyjna mentalność insurtechów. Łączą ją z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem w rozwijaniu technologii na potrzeby własne i zewnętrznych podmiotów ubezpieczeniowych, a także w dystrybucji ubezpieczeń – początkowo w kanale bezpośrednim, a obecnie w modelu pośrednim. Mamy gotowe rozwiązania produktowe i procesowe, bazujące wyłącznie na współpracy z pośrednikami, które możemy łatwo skalować na całym świecie. Do wykorzystania tego potencjału w pełnym zakresie potrzebujemy zewnętrznego finansowania. Głęboko wierzę, że inwestorom dajemy możliwość zrealizowania atrakcyjnej inwestycji o globalnym charakterze z bardzo dobrymi perspektywami na wyjście, patrząc na obecną aktywność M&A na rynku insurtech – komentuje Marcin Prusaczyk, CFO w Efinity Insurance Group.
Marcin Prusaczyk posiada dwudziestoletnie doświadczenie w zarządzaniu inwestycjami typu PE/VC oraz na rynku nieruchomości. Współzarządzał funduszem VC Biomed Innovations, inwestującym w innowacyjne startupy medyczne. Był również zaangażowany w funduszu Griffin Property Finance, oferującym finansowanie dłużne na rynku nieruchomości. Przez wiele lat związany firmą inwestycyjną Cornerstone Partners, w której m.in. wspierał realizację inwestycji w Lux-Med. Karierę zawodową rozpoczął w Accenture - uczestniczył w międzynarodowym wdrożeniu systemu klasy ERP. Jest absolwentem Politechniki Warszawskiej na wydziałach Elektroniki i Zarządzania oraz Tulane University w USA, gdzie uzyskał tytuł MBA jako stypendysta programu Ron Brown Fellowship.
***
O Efinity Insurance Group:
Efinity Insurance Group posiada ponad dwudziestoletnie doświadczenie na rynku insurtech oferując innowacyjne rozwiązania w obszarze dystrybucji produktów ubezpieczeniowych. Kompetencje ubezpieczeniowe rozwijane są w ramach spółki Leadenhall Insurance, będącej coverholderem rynku Lloyd’s, sprzedającym specjalistyczne ubezpieczenia przez sieć 6 000 pośredników. Za rozwój technologii odpowiedzialna jest spółka Efinity, która oferuje Efinity Insurance System - kompletny system transakcyjny do sprzedaży ubezpieczeń, obecnie wykorzystywany przez 50 000 użytkowników na świecie. Więcej informacji: www.efinityinsurancegroup.com

88% rolników sięga po dodatkowe ubezpieczenia

Cyberpolisa nie uchroni przed hakerem, ale złagodzi skutki ataku

Cyberzagrożenia wobec portów morskich w Europie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.