Marketing w branży deweloperskiej - jakie rozwiązania zwiększą sprzedaż nierucho
Branża deweloperska opiera się na ludziach i relacjach. Nowe technologie i rozwiązania, które zdominowały wiele innych gałęzi gospodarki, i w tym przypadku mogą stanowić efektywne narzędzie do zarządzania tymi relacjami. W jaki sposób wykorzystać je, aby prowadzić skuteczny marketing w branży deweloperskiej? Odpowiedź poniżej.
Marketing referencyjny – rekomendacje klientów
Jak pokazują statystyki - aż 72% konsumentów przyznaje, że polecenie oferty przez inną osobę wpływa na ich decyzje zakupowe. Czy jednak tak łatwo przychodzi nam wystawienie rekomendacji? Wyniki raportu „Global Trust in Advertising” pokazują, że jedynie co trzeci usatysfakcjonowany klient aktywnie poleca firmę, jeśli jest zadowolony z jej oferty. Zadowolenie to zatem zbyt mało, by pozyskać referencje. Rozwiązaniem jest system referencji klientów, oparty na skutecznym marketingu referencyjnym. To tania i efektywna metoda wspierająca pozyskanie nowych klientów, a finalnie - pozwalająca zwiększyć sprzedaż mieszkań.
- Referencje zwiększają sprzedaż, wpływając na budowanie pozytywnego wizerunku firmy deweloperskiej - tłumaczy Bartosz Zieliński w agencji PR Commplace. - System referencji klientów to także narzędzie, które wspiera wiarygodność firmy, wykorzystujące poniekąd zasadę społecznego dowodu słuszności - dodaje ekspert z Commplace.
Czym są referencje i jak je zdobyć?
„Co to są referencje?”- to pytanie wciąż zadaje sobie wiele osób. W dużym skrócie to pozytywne opinie klientów na temat danej firmy. Opinie konsumenckie mogą zawierać informacje takie jak: czas obsługi, zachowanie pracowników, czy kulturę obsługi. Możliwości pozyskiwania rekomendacji jest wiele - od opinii w mediach społecznościowych i wizytówkach Google, przez listy referencyjne, aż po referencje w formie wideo. Należy pamiętać jednak, że wielu klientów rezygnuje z korzystania z oferty tylko dlatego, że nie potrafili znaleźć wiarygodnych informacji na ich temat. Dlatego marketing rekomendacji jest tak istotny.
Marketing conversion - postaw na widoczność
Na początku warto zadać sobie pytanie - w jaki sposób potencjalni klienci mogą dowiedzieć się o planowanej lub realizowanej inwestycji? To proste - wpisując odpowiednie frazy w wyszukiwarkę Google. Należy jednak wziąć pod uwagę, że prawie 82% z nich klika w organiczne wyniki wyszukiwania. Ponad 90% ogląda z kolei wyniki na pierwszej stronie, natomiast 63% kliknie w trzy pierwsze linki. Celem jest zatem znalezienie się na odpowiedniej pozycji. W jaki sposób można to zrobić? Dzięki marketing conversion. Narzędzie odpowiada za widoczność tworzonego contentu i jednocześnie wspiera generowanie leadów. Co istotne pozwala zwiększyć konwersję nawet o 30%. Co to oznacza dla twojej firmy? Możliwość uzyskania satysfakcjonującego poziomu sprzedaży, bez konieczności generowania dużej ilości treści i walki o kolejne publikacje.
Strategia marketingowa - tylko spersonalizowana
Dobra znajomość potrzeb, wartości, czy nawyków potencjalnych kupców jest kluczowym elementem charakteryzującym skuteczną strategię komunikacji marketingowej. Uwzględniając ww. zmienne, stworzymy komunikat, który ma szansę przebić się przez szum informacyjny i celnie trafić do odbiorcy. Podczas projektowania strategii komunikacji marketingowej zwracajmy także uwagę na tak popularne w ostatnim czasie wyróżnione generacje. Każda z nich ma inne potrzeby, marzenia, czy po prostu oczekiwania względem wymarzonego lokum. Strategia komunikacji marketingowej skierowana do pokolenia X powinna opierać się na hasłach takich jak „jakość”, „tradycja”, „Igreki” oczekują uczciwości i troski o środowisko, z kolei najmłodsi - osoby reprezentujące pokolenie „Z” stawiają na nowe technologie.
Od czego zacząć - strategia marketingowa firmy
- Najważniejszy jest odpowiedni plan marketingowy. Działania ad hoc nie przełożą się bowiem na efekty. Inwestycja w mieszkanie to dla wielu ludzi poważna decyzja. Kluczem jest wykorzystanie narzędzi, które nienachalnie zainteresują potencjalnego kupca do skorzystania z oferty - podsumowuje Bartosz Zieliński w agencji PR Commplace.

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

A. Bryłka (Konfederacja): Ograniczenie emisyjności nie musi się odbywać za pomocą celów klimatycznych. Są absurdalne, nierealne i niszczące europejską gospodarkę
W lipcu br. Komisja Europejska ogłosiła propozycję nowego celu klimatycznego, który zakłada ograniczenie emisji gazów cieplarnianych o 90 proc. do 2040 roku w porównaniu do stanu z 1990 roku. Został on zaproponowany bez zgody państw członkowskich, w przeciwieństwie do poprzednich celów na 2030 i 2050 rok. Polscy europarlamentarzyści uważają ochronę środowiska i zmiany w jej zakresie za potrzebne, jednak nie powinny się odbywać za pomocą nieosiągalnych celów klimatycznych.
Polityka
Dramatyczna sytuacja ludności w Strefie Gazy. Pilnie potrzebna dobrze zorganizowana pomoc humanitarna

Według danych organizacji Nutrition Cluster w Strefie Gazy w lipcu br. u prawie 12 tys. dzieci poniżej piątego roku życia stwierdzono ostre niedożywienie. To najwyższa miesięczna liczba odnotowana do tej pory. Mimo zniesienia całkowitej blokady Strefy Gazy sytuacja w dalszym ciągu jest dramatyczna, a z każdym dniem się pogarsza. Przedstawiciele Polskiej Akcji Humanitarnej uważają, że potrzebna jest natychmiastowa pomoc, która musi być dostosowana do aktualnych potrzeb poszkodowanych i wsparta przez stronę izraelską.
Polityka
Wśród Polaków rośnie zainteresowanie produktami emerytalnymi. Coraz chętniej wpłacają oszczędności na konta IKE i IKZE

Wzrosła liczba osób, które oszczędzają na cele emerytalne, jak również wartość zgromadzonych środków. Liczba uczestników systemu emerytalnego wyniosła w 2024 roku ponad 20,8 mln osób, a wartość aktywów – 307,5 mld zł – wynika z najnowszych danych Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego (UKNF). Wyraźny wzrost odnotowano w przypadku rachunków IKE i IKZE, na których korzyść działają m.in. zachęty podatkowe. Wpłacane na nie oszczędności są inwestowane, a tym samym wspierają gospodarkę i mogą przynosić atrakcyjną stopę zwrotu.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.