Komunikaty PR

Mars #HereToBeHeard – globalna kampania na rzecz równości płci

2021-03-08  |  10:00
Biuro prasowe
Do pobrania jpg ( 0.56 MB )

W nowej kampanii crowdsourcingowej #HereToBeHeard Victoria Mars, Członkini Zarządu i ambasadorka programu Mars - Full Potential, wzywa globalny biznes, aby wysłuchał głosów kobiet z całego świata i podjął działania, które pomogą im rozwijać w pełni ich potencjał. Wszystko po to, by kształtować bardziej otwarte społeczeństwa. Kampania to także wyraźne wsparcie celu na rzecz równości płci, zdefiniowanego w ramach Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ.

Kobiety stanowią 51% populacji świata i mogłyby wypracować o 28 bilionów dolarów więcej globalnego PKB, ale ich głosy wciąż nie zostają wysłuchane. Przed kryzysem spowodowanym przez COVID-19, ONZ szacowało, że wyrównanie szans pomiędzy płciami zajmie ponad 100 lat. Obecnie pandemia cofnęła postęp na rzecz równości płci o dodatkowe 25 lat. Jej wpływ jest szczególnie dotkliwy dla kobiet reprezentujących mniejszości, które zbyt długo były ignorowane w dyskursie.

Chcąc walczyć z tym zjawiskiem Mars, Incorporated rozpoczął nową globalną kampanię crowdsourcingową #HereToBeHeard. Pyta w niej kobiety na całym świecie: „Co powinno się zmienić, żeby więcej kobiet mogło rozwinąć swój pełny potencjał?” Odpowiedzi przełożą się na realne działania podejmowane przez firmę – zarówno w ramach łańcucha wartości, jak i wobec otaczającej go społeczności. Kampania jest częścią platformy Full Potential firmy Mars, skoncentrowanej na działaniach na rzecz równości płci w miejscu pracy, w społecznościach, skąd pozyskiwane są surowce oraz na sposobie tworzenia przekazów reklamowych.

Pierwszy etap programu #HeretoBeHeard, w czasie którego będą gromadzone opinie kobiet, potrwa do końca marca. Następnie zgłoszenia przeanalizuje Oxford Future of Marketing Initiative (FOMI) w Saïd Business School Uniwersytetu Oxfordzkiego. Rezultaty zostaną przedstawione w raporcie z badań latem i przełożą się na plan działań w ramach Platformy Full Potential. Dzięki temu Mars będzie mógł realizować swoje zobowiązanie wyrównywania szans kobiet.

Link do filmu promującego kampanię #HereToBeHeard​​: Add Your Voice: https://youtu.be/JLSZ1kDt9OI

Kobiety odgrywają niezwykle ważne role w naszej historii i w zarządzaniu Mars. Ale mamy jeszcze wiele do zrobienia. Staramy się wzmacniać pozycję kobiet w miejscach pracy oraz w całym naszym łańcuchu wartości. Ogrom i potrzeba pilnego zaadresowania kwestii związanych z nierównością płci w społeczeństwie wymaga działania. Biznes może mieć olbrzymi wpływ na wprowadzanie zmian na dużą skalę. W Mars wykorzystujemy tę możliwość, żeby zachęcać do dyskusji i działania. Ruch #HereToBeHeard opiera się na zagwarantowaniu, że każdy kobiecy głos ma szansę zostać usłyszany, i na przekładaniu tego, co słyszymy, na strategię, która zwiększy równość płci – mówi Victoria Mars, Członkini Zarządu Mars i ambasadorka programu Mars Full Potential.

W akcję włączyło się wiele inspirujących kobiet. Aby rozpocząć dyskusję, laureatka nagrody Emmy aktorka i prezenterka Tamera Mowry-Housley wspólnie z  m.in. Poppy Jamie, Hani Sidow, Helen Wu & Kellie Gerardi, opowiedziała o swoich doświadczeniach oraz zaprosiła kobiety do dzielenia się swoimi głosami i wizją na platformie crowdsourcingowej beheard.mars.com.

To niedopuszczalne, że tak wiele kobiet wciąż spotyka się z tak dużymi ograniczeniami w pracy, w domu i w codziennym życiu. Jeśli naprawdę chcemy, aby każda kobieta rozwinęła swój pełen potencjał, musimy brać pod uwagę różnorodność naszego pochodzenia, talentów i doświadczeń. Wszystkie nasze głosy zasługują na wysłuchanie. Myślę, że to odważne, że duża korporacja taka jak Mars mówi: nie zrobiliśmy dość dużo i czas posłuchać. Dlatego cieszę się, że mogę pomóc Marsowi nieść dalej głosy kobiet, które do tej pory były niesłyszane - mówi aktorka i prezenterka Tamera Mowry-Housley.

Kampania jest elementem uruchomionego w ubiegłym roku programu Full Potential, którego celem jest budowanie równość płci. Stawiając jedność i różnorodność w centrum swoich dążeń, w ujęciu globalnym Mars jak dotąd:

  • Osiągnął równość płac bez względu na płeć wśród swoich 133 000 Współpracowników, których ponad połowę stanowią kobiety.
  • Osiągnął 43% równowagi płci wśród zespołów zarządzających, przy celu 100% równowagi płci wśród tych zespołów.  
  • Rozszerzył swoje partnerstwo z agencją pomocy humanitarnej CARE, aby wesprzeć 50 000 osób w społecznościach uprawiających kakao. Głównymi beneficjentkami tej pomocy są kobiety.
  • Pracuje z Geena Davis Institute oraz UNStereotype Alliance, aby eliminować stereotypy i uprzedzenia dotyczące płci ze swoich reklam.
  • Przyjął politykę transparentności w ogłaszaniu zaangażowania i postępów firmy w zapewnianiu równości płci, które można znaleźć tutaj.

Chcemy usłyszeć Twój głos. Odwiedź beheard.mars.com, żeby dowiedzieć się więcej, wypełnij krótką ankietę i kontynuuj dyskusję z #HereToBeHeard.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Znaczenie stref brandowych podczas eventów Biuro prasowe
2024-04-30 | 12:00

Znaczenie stref brandowych podczas eventów

Strefy brandowe, nie tylko wyróżniają markę, ale także angażują i przyciągają uwagę uczestników. Eksperci firmy Warren’s opowiadają jak ważna jest produkcja
Media i PR FDI przywraca sprawczość dzieciom z domów dziecka
2024-04-29 | 17:00

FDI przywraca sprawczość dzieciom z domów dziecka

Z czym kojarzy się dom dziecka? Kto w nim mieszka? Na jakie wsparcie mogą liczyć wychowankowie pieczy zastępczej po opuszczeniu placówki opiekuńczo-wychowawczej i o jakiej pracy
Media i PR Nieszablonowa komunikacja Raportu ESG Carlsberg Polska
2024-04-24 | 10:00

Nieszablonowa komunikacja Raportu ESG Carlsberg Polska

Carlsberg Polska już po raz ósmy zaprezentował roczny bilans działań w obszarze zrównoważonego rozwoju. By mówić ciekawie o skomplikowanych projektach

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.