Matexi uzyskało pozwolenie na użytkowanie dla inwestycji Sokratesa 11A
Spółka Matexi Polska uzyskała pozwolenie na użytkowanie inwestycji mieszkaniowej przy ul. Sokratesa 11A na warszawskich Bielanach. Rozpoczęcie przekazywania lokali właścicielom zostało zaplanowane na listopad.
Nowoczesny budynek o kaskadowej bryle i zróżnicowanej liczbie kondygnacji został zaprojektowany przez pracownię Pastewka i Strój Architekci. Generalnym wykonawcą jest firma Łucz-Bud. Inwestycja mieści 94 mieszkania o zróżnicowanych metrażach, lokale usługowe w parterze oraz parking podziemny.
“Matexi Polska od początku swojej działalności aktywnie działa w dzielnicy Bielany, dostrzegając jej potencjał, który idealnie odpowiada potrzebom młodych odbiorców, rodzin oraz wszystkich warszawiaków ceniących komfort życia w nowoczesnej dzielnicy. Cieszymy się, że kolejna nasza inwestycja w tej dynamicznie rozwijającej się części miasta uzyskała pozwolenie na użytkowanie. To oznacza, że jej mieszkańcy już niedługo wprowadzą się do swoich mieszkań, a samo miejsce zacznie tętnić prawdziwym życiem.” – mówi Mateusz Lubera, Project Manager odpowiedzialny za projekt.
“Sokratesa 11A to projekt, który oprócz nowoczesnej architektury kryje w sobie także ciekawe rozwiązania technologiczne jak np. rekuperacja, która zmniejsza koszty ogrzewania nawet o 35%. To idzie w parze z funkcjonalnymi układami, estetycznie wykończonymi powierzchniami wspólnymi i dbałością o wygodę mieszkańców. Oddajemy więc w ręce właścicieli mieszkań kolejny projekt wysokiej jakości.” – dodaje Hubert Żdanuk, Project Engineer.

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Wzrost sprzedaży piw bezalkoholowych idzie w parze z inwestycjami w zieloną energię. Kompania Piwowarska ogranicza ślad węglowy i wspiera lokalne inicjatywy
Kompania Piwowarska kontynuuję realizację strategii „Lepsza Przyszłość 2030”, w której łączy ambitne cele środowiskowe, edukacja konsumentów oraz rozwój segmentu piw bezalkoholowych z realnym wsparciem dla lokalnych społeczności. Firma, będąca liderem polskiego rynku piwa, ogranicza emisję CO₂, zwiększa udział opakowań zwrotnych i angażuje pracowników w wolontariat, w tym m.in. w pomoc dla ofiar powodzi na Dolnym Śląsku.
Handel
D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.
Handel
Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.