Komunikaty PR

Mazowiecki Jarmark Rozmaitości w Blue City

2023-12-01  |  11:00
Biuro prasowe

Już po raz ósmy, będą odbywać się w Warszawie Targi Ekonomii Społecznej, na których swoje produkty i usługi zaprezentują podmioty ekonomii społecznej: spółdzielnie socjalne, warsztaty terapii zajęciowej, centra integracji społecznej, fundacje oraz stowarzyszenia.

Targi te, organizowane pod nazwą „Mazowiecki Jarmark Rozmaitości”, kryją niecodzienną imprezę targową, którą od kilku lat - na początku grudnia - można odwiedzić w Centrum Handlowym Blue City w Warszawie. Są doskonałą okazją poznania ciekawych ludzi, porozmawiania na czym polega społeczny biznes oraz zrobienia świątecznych zakupów. W ofercie: oryginalne wyroby rękodzielnicze wykonane rękami seniorów oraz osób z niepełnosprawnościami, a także tradycyjne potrawy regionalnej kuchni mazowieckiej. A wszystko to, przygotowane z myślą o promocji tego ważnego społecznie sektora, jakim jest ekonomia społeczna. 

Organizatorem wydarzenia jest Mazowieckie Centrum Polityki Społecznej, które w tym roku odbywa się pod honorowym patronatem Marszałka Województwa Mazowieckiego - Adama Struzika.

Niezależnie od funkcjonującego na poziomie - 1 miasteczka targowego, w kinie „Helios” mieszczącym się na czwartym poziomie Centrum Handlowego Blue City, 1 grudnia br., od godz. 10 do 14, będą odbywać się lekcje przedsiębiorczości, w których weźmie udział ponad 600 uczniów warszawskich szkół średnich. Celem tych lekcji, które będą przeprowadzone w formie warsztatowej, jest wzrost kompetencji młodzieży w zakresie przedsiębiorczości oraz postaw prospołecznych. Młodzież będzie miała także okazję zobaczyć i „posmakować" na żywo ekonomii społecznej, odwiedzając Targi Ekonomii Społecznej na dole galerii handlowej.

W czasie imprezy zostaną również przyznane wyróżnienia „Mazowieckiej Marki Ekonomii Społecznej” najlepszym w 2023 roku - przedsiębiorstwom, osobom oraz instytucjom działającym na rzecz ekonomii społecznej na Mazowszu. Tegoroczna edycja tego współzawodnictwa, którego pomysłodawcą i organizatorem jest Samorząd Województwa Mazowieckiego, obejmuje 6 kategorii konkursowych: „Rozwój”, „Reintegrację”, „Odpowiedzialność”, „Osobowość, „Odkrycie” oraz „Super Markę”. W tym roku, Kapituła konkursu przyznała łącznie 19 takich wyróżnień.

Mazowiecką Markę Ekonomii Społecznej otrzymują podmioty, które dostarczają wysokiej jakości produkty oraz usługi społeczne oraz działają na rzecz rozwoju lokalnego, przywracając godność i niezależność ekonomiczną ludziom wykluczonym lub zagrożonym wykluczeniem społecznym. W tym gronie znajdują się m.in. przedsiębiorstwa społeczne, spółdzielnie socjalne, warsztaty terapii zajęciowej, centra integracji społecznej, organizacje pozarządowe, a także przedstawiciele lokalnych samorządów.

Po raz pierwszy w historii, w tym roku, „Mazowiecki Jarmark Rozmaitości” będzie można odwiedzać przez dwa dni, 1 i 2 grudnia, od 10.00 do 20.00. Organizatorzy Jarmarku traktują go jak święto ekonomii społecznej na Mazowszu, podczas którego chcą pokazać, że słowo „człowiek” może brzmieć dumnie i że w biznesie liczy się nie tylko zysk, ale i ludzie!

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Fundusz Amazon: Milion złotych na wsparcie edukacji Polaków Biuro prasowe
2025-04-14 | 06:00

Fundusz Amazon: Milion złotych na wsparcie edukacji Polaków

Według danych World Economic Forum [1] do 2030 roku aż 39 proc. obecnych kompetencji zawodowych będzie wymagało aktualizacji lub stanie się zbędne. Przyszłość rynku pracy
Edukacja Nie zgadzasz się z wynikiem maturalnym z biologii lub chemii? Dawid Uczy pomoże Ci się odwołać!
2025-01-03 | 08:00

Nie zgadzasz się z wynikiem maturalnym z biologii lub chemii? Dawid Uczy pomoże Ci się odwołać!

Dawid Uczy to platforma nauczyciela biologii i chemii, który postanowił poszerzyć ofertę świadczonych usług. Od teraz pomaga także w przygotowaniu odwołania od
Edukacja Newline Lyra Pro w Szkole Podstawowej nr 5 w Białymstoku
2024-12-31 | 15:30

Newline Lyra Pro w Szkole Podstawowej nr 5 w Białymstoku

Szkoła Podstawowa Nr 5 im. Władysława Broniewskiego w Białymstoku jest placówką z tradycjami. Istnieje od ponad 100 lat i dba o to, żeby narzędzia i środki dydaktyczne, które

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Problemy społeczne

37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.

Telekomunikacja

Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.