McCANN Poland nr 1 na świecie w rankingu Cannes Lions for Good
McCANN Poland został uznany agencją kreatywną roku w kategorii Cannes Lions for Good 2023 podczas tegorocznego Cannes Lions International Festival of Creativity. Agencja została wyróżniona za innowacje i kreatywność mające ogromny wpływ nie tylko na biznes, ale również zmieniające rzeczywistość wokół nas. Podczas Festiwalu w Cannes, za kampanie "Where to Settle" - w Polsce znaną jako „Gdzie Zamieszkać” - realizowaną dla Mastercard, McCANN Poland otrzymał w sumie 9 Lwów - Titanium, Grand Prix oraz dwa złote, dwa srebrne i trzy brązowe.
Od momentu wybuchu wojny za naszą wschodnią granicą, Polacy dają niesamowity przykład tego, w jaki sposób można bezinteresowne oferować pomoc uchodźcom z Ukrainy. Również nasz rząd wyróżnił się na tle światowej mobilizacji, wspierając Ukrainę w dążeniu do wolności i autonomii państwowej. Jestem szalenie dumny z tego, że sektor prywatny i branża kreatywna bardzo mocna zaangażowały się w szukaniu rozwiązań na kryzys uchodźczy, czego dowodem są liczne inicjatywy wspierające Ukrainę i jej obywateli, które pojawiły się na przestrzeni ostatniego roku. Kampania McCANN Poland „Gdzie Zamieszkać” - stworzona wspólnie z naszym wieloletnim klientem Mastercard - jest doskonałym przykładem tego, jak wykorzystanie danych, technologii i marketingu ma realny wpływ na pomoc w tej trudnej sytuacji nie tylko uchodźcom, ale również i gospodarzom. Wyjątkowość naszej holistycznej kampanii polegała na tym, aby uchodźców wprowadzić do naszego społeczeństwa, by byli przydatni, pomocni, chciani - i co kluczowe - aby ich pojawienie się w Polsce miało pozytywny wpływ na naszą gospodarkę. Zrealizowane cele i osiągnięte wyniki naszej akcji przeszły wszelkie oczekiwana. Obrazuje to właśnie liczba przyznanych nagród na festiwalu w Cannes, która ostatecznie przełożyła się w rankingu na pierwsze miejsce na świecie w obszarze Good, jednoznacznie potwierdzając, że warto dbać o dobro, bo ono do nas wraca. - powiedział Wojciech Borowski, Group CEO McCANN Poland.
Narzędzie Mastercard powstało we współpracy z McCANN Poland. Agencja odpowiadała za opracowanie strategii, kreację i realizację kampanii, w tym za komunikację display, a także za działania w mediach społecznościowych.
Zajęcie przez McCANN Poland pierwszego miejsca w obszarze Good na Cannes Lions International Festival of Creativity to historyczny moment dla całego rynku kreatywnego w Polsce. To ogromny powód do dumy i satysfakcji, że polska agencja otrzymała ten prestiżowy tytuł. Wojna w Ukrainie oraz działania na rzecz uchodźców pokazały, jak ważne dla sektora biznesowego jest zaangażowanie społeczne i jak wiele korzyści może ono przynieść. „Where to Settle” to wyjątkowe narzędzie o ogromnym wpływie społecznym odpowiadające realnym potrzebom uchodźców i społeczności lokalnych. W przyszłości, wspólnie z naszym partnerem Mastercard, chcemy dzielić się naszym doświadczeniem oraz inspirować do tworzenia kolejnych, kreatywnych i odważnych kampanii w ramach obszaru ESG. Wiemy też, że w planach jest implementacja platformy przez Mastercard i ich partnerów na kolejne rynki. Stąd wierzę, że dzięki sukcesowi na Festiwalu w Cannes, nasze narzędzie zostanie wykorzystane w innych krajach wspierając uchodźców szukających schronienia poza granicami Polski. – powiedział Marcin Sosiński, Managing Director McCANN Poland

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji
Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.