McCANN Poland z największą liczbą nominacji na Cannes Lions 2023
McCANN Poland otrzymał łącznie aż 11 nominacji na Cannes Lions International Festival of Creativity 2023 za kampanie "Where to Settle" - w Polsce znaną jako „Gdzie Zamieszkać” - realizowaną dla Mastercard. Agencja została wyróżniona za innowacje i kreatywność w tworzeniu efektywnego strategicznie kontentu oraz za ogromny wpływ społeczny narzędzia w obliczu kryzysu uchodźczego w Polsce. McCANN Poland otrzymał w tym roku najwięcej nominacji spośród agencji kreatywnych w Polsce.
Poznaliśmy shortlisty już w niemal wszystkich kategoriach do tegorocznych nagród Cannes Lions 2023. Platforma „Gdzie Zamieszkać” została nominowana w kategoriach:
- Titanium
- Direct: Digital & Social - Real-time Response, Culture & Context - Single-market Campaign, Direct: Sectors - Consumer Services / Business to Business.
- PR Excellence: Social Engagement & Influencer Marketing - Real-time Response oraz PR Craft - Sponsorship & Brand Partnership.
- Creative Data: Data - driver Consumer Product, Data Technology, Data Integration
- Brand Experience & Activation: Use of Website/Microsites i Customer Acquisition & Retention
Dla całej naszej grupy 11 nominacji w Cannes Lions jest historycznym wynikiem na najważniejszym globalnym festiwalu kreatywności i innowacji. Jestem bardzo dumny z naszego zespołu, który wraz z naszym wspaniałym klientem Mastercard wspólnie stworzył kampanię łączącą wszystko, co najlepsze w takiej akcji: pomoc uchodźcom, wartość dodaną dla polskiej gospodarki, umiejętność wspierania obu obszarów przez sektor prywatny, a także pokazanie Polski z jak najlepszej strony na arenie międzynarodowej. Ta akcja jest czymś, z czego jestem najbardziej dumny w swojej już prawie 30 letniej kariery w biznesie i branży marketingu oraz usług kreatywnych. - powiedział Wojciech Borowski, Group CEO McCANN Poland
Platforma „Gdzie zamieszkać” pomogła już ponad 300 tysiącom uciekających przed wojną uchodźcom z Ukrainy znaleźć najlepsze nowe miejsce do życia, jednocześnie pobudzając lokalne gospodarki. Narzędzie Mastercard powstało we współpracy z McCANN Poland. Agencja odpowiadała za opracowanie strategii, kreację i realizację kampanii, w tym za komunikację display, a także za działania w mediach społecznościowych.
Ogromnie cieszy nas zainteresowanie kampanią „Where to Settle”. Dzięki zaufaniu naszego wieloletniego partnera Mastercard stworzyliśmy odważny i innowacyjny projekt, który ma realny wpływ na życie uchodźców z Ukrainy w Polsce. Wspaniałe jest to, że narzędzie ciągle ewoluuje. Skutecznie ułatwia wybór miejsca do życia w naszym kraju już nie tylko uchodźcom, ale też wszystkim innym osobom pragnącym osiedlić się w Polsce. Narzędzie zwraca uwagę poszukującym na zalety osiedlania się w mniejszych miejscowościach, w których warto rozpocząć kolejny etap życia. Dzięki temu napływ nowych osób ma szansę rozłożyć się równomiernie na terenie całego kraju wspierając lokalną gospodarkę. – powiedział Marcin Sosiński, Managing Director McCANN Poland.
Tegoroczny, międzynarodowy festiwal Cannes Lion 2023 rozpoczął się 19 czerwca. Podczas tego wyjątkowego wydarzenia zostaną przyznane nagrody w 32 kategoriach. Wszystkich zwycięzców poznamy już 23 czerwca.

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Mercosur to tylko wierzchołek góry lodowej. UE ma ponad 40 umów handlowych, które mogą destabilizować rynek rolny
Umowa handlowa między UE a krajami Mercosur może znacząco zaburzyć konkurencję na rynku rolnym i osłabić pozycję unijnych, w tym polskich, producentów – ostrzegają rolnicy i producenci żywności. Umowie sprzeciwia się część krajów unijnych, które domagają się klauzuli ochronnych oraz limitów importowych. – Problemem jest jednak nie tylko ta konkretna umowa. Chodzi o cały system wolnego handlu, który się kumuluje z dziesiątek innych porozumień – podkreśla Andrzej Gantner, wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności.
Firma
Dzięki zdalnej weryfikacji tożsamości z wykorzystaniem AI firmy zminimalizowały liczbę oszustw. Rozwiązania wykorzystuje głównie sektor finansowy

Z najnowszych danych Eurostatu wynika, że w 2024 roku 5,9 proc. polskich firm korzystało z rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji. W 2023 roku był to odsetek na poziomie 3,67 proc. Wciąż jednak jest to wynik poniżej średniej unijnej, która wyniosła 13,48 proc. Jednym z obszarów, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców, jest weryfikacja tożsamości przez AI, zwłaszcza w takich branżach jak bankowość, ubezpieczenia czy turystyka. Jej zastosowanie ma na celu głównie przeciwdziałać oszustwom i spełniać wymogi regulacyjne.
Prawo
Daniel Obajtek: Własne wydobycie i operacyjne magazyny to filary bezpieczeństwa. Zgoda na magazyny gazu poza krajem to rezygnacja z suwerenności energetycznej

Były prezes Orlenu ostrzega przed zmianami w ustawie o zapasach ropy naftowej, produktów naftowych i gazu ziemnego. Jego zdaniem przygotowana przez rząd nowelizacja tzw. ustawy magazynowej i ujednolicanie unijnej polityki energetycznej to zagrożenie dla bezpieczeństwa energetycznego Polski. W jego opinii tylko silna spółka narodowa, własne wydobycie, krajowe magazyny i zbilansowany miks energetyczny zapewnią Polsce bezpieczeństwo i konkurencyjność.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.