Komunikaty PR

McCANN z nową strategią komunikacji na TikToku dla KFC

2022-12-16  |  11:00
Biuro prasowe

McCANN realizuje dla marki KFC wyjątkową strategię komunikacji na platformie TikTok, w ramach której powstało Kentucky Fried Crew. W gronie ekipy, której liderem został influencer Zetkacper, znaleźli się wybrani pracownicy KFC, a w przyszłości dołączą do nich również sami goście restauracji. Celem przygotowanej przez McCANN strategii jest przybliżenie fanom KFC nie tylko samej marki, ale też pokazanie, „od kuchni” jak wygląda tu praca.

Strategia komunikacji na TikToku opracowana dla marki KFC, należącej do holdingu AmRest, wieloletniego klienta McCANN, zakłada utworzenie zgranej ekipy – Kentucky Fried Crew – złożonej z najbardziej aktywnych w mediach społecznościowych pracowników KFC oraz zewnętrznego, popularnego na TikToku lidera. W tym celu marka przeprowadziła wewnętrzny konkurs, w którym wyłoniła siedmiu pracowników, pracujących na co dzień w restauracji KFC w różnych częściach Polski. Pierwszym liderem Kentucky Fried Crew został Zetkacper, który prywatnie jest wielkim fanem marki i już wcześniej współpracował z KFC w ramach innych przedsięwzięć m.in. walentynkowej kampanii #WalentynkiKFC. Pierwszy materiał zrealizowany przez Zetkacper w ramach nowej strategii Kentucky Fried Crew powstał z okazji Dnia Nauczyciela.

Bardzo cieszy nas duży odzew wśród pracowników KFC, którzy tak chętnie wzięli udział w naszym wewnętrznym konkursie do ekipy Kentucky Fried Crew. Wybór finałowej siódemki nie był łatwy, tym bardziej wierzymy, że mamy w tej grupie najlepszych ludzi. Współpraca z Zetkacprem także nie jest przypadkowa. Zależało nam, aby ambasadorem Kentucky Fried Crew był młody człowiek reprezentujący podobne wartości do naszej marki. Chcemy, aby profil kfc_pl na TikToku był miejscem dialogu młodych ludzi i wymiany opinii między fanami naszego pysznego kurczaka w chrupiącej panierce – powiedział Szymon Dyjach, KFC Buzz & Appreciation Manager, AmRest.

W ramach nowej strategii, na kanale kfc_pl powstają filmy w kilku różnych cyklach tematycznych – tych związanych z ofertą KFC, ale także pokazujące „od kuchni” pracę w restauracjach, ciekawostki produktowe, nowinki czy okazjonalnie konkursy.

Marka KFC pozwala nam świetnie wykorzystywać potencjał TikToka i tworzyć kreatywny content. Dziś obecność na tej platformie gwarantuje marce dotarcie i dialog z młodszą grupą odbiorców w sposób, w jaki komunikują się oni między sobą i jaki jest dla nich interesujący. Dla KFC jest to niezwykle istotne bo to właśnie tu, z innych kanałów społecznościowych, przeniosła się znaczna część fanów marki. Jako McCANN mamy duży apetyt na różnorodne kampanie, stawiamy na autentyczność, na regularną komunikację, na twórców, którzy są już znani z TikToka oraz reprezentują wartości podobne do marki KFC. Uruchomienie działań jesienią też nie było przypadkowe - stworzenie Kentucky Fried Crew zbiegło się w czasie z początkiem nowego roku szkolnego i akademickiego – powiedziała Magda Szabłowska, Account Manager w McCANN Poland.

Nowa strategia komunikacji na kanale kfc_pl wystartowała 17 października. W tym czasie sam profil został wyświetlony blisko 84 000 razy, a opublikowane na nim filmy zdobyły ponad 75 milionów wyświetleń. Treści udostępniane na profilu KFC spotkały się z pozytywnym odzewem społeczności TikToka - od oficjalnego rozpoczęcia działalności publikacje na profilu zyskały dotąd aż 201 000 polubień, zostały udostępnione ponad 6 000 razy, a użytkownicy portalu podzielili się swoimi ponad 3 500 komentarzami.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom? Biuro prasowe
2025-06-11 | 09:00

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

Cyfrowa inżynieria wzrostu, gdzie każda decyzja opiera się na danych, a wszystkie złotówki pracują na Twoje wyniki? Właśnie tak można określić performance marketing! Coraz
Media i PR 25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji
2025-06-11 | 08:50

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji   Blisko 500 godzin wykładów, w których uczestniczyło 6 349
Media i PR VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
2025-04-10 | 17:00

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji

Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.

Konsument

Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.