25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji
25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji
Blisko 500 godzin wykładów, w których uczestniczyło 6 349 specjalistów, naukowców i praktyków branży PR, podczas którego wygłoszono 860 prelekcji, zrealizowano wiele badań i innych inicjatyw to dorobek 24 lat Kongresu Public Relations. Podczas jubileuszowego spotkania, które odbędzie się w dniach 25–26 września 2025 roku w Rzeszowie poruszane będą tematy skupiające się wokół roli komunikacji w czasach kryzysów i napięć geopolitycznych.
25 lat tradycji i rozwoju
Od ćwierćwiecza Kongres PR w Rzeszowie tworzy przestrzeń do wymiany myśli, pogłębionej refleksji i prezentacji najnowszych narzędzi komunikacyjnych. Przez ten czas w wydarzeniu wzięło udział 6 349 osób, w tym 1 308 prelegentów. Odbyło się 860 wystąpień, 30 warsztatów, 62 debaty oraz 15 sesji naukowych, podczas których wygłoszono 189 referatów. To pokazuje skalę i wpływ Kongresu na rozwój standardów komunikacji w Polsce. Przygotowano i przeprowadzono również 17 projektów badawczych, między innymi z Polską Agencją Prasową czy Millward Brown SMG/KRC, które na trwałe wzbogaciły wiedzę tysięcy praktyków, naukowców i studentów w obszarze public relations, a w tym sektora agencji, kryzysów czy współpracy świata PR z mediami. Pomysłodawcą i głównym organizatorem Kongresu jest prof. dr hab. Dariusz Tworzydło z Uniwersytetu Warszawskiego, który podsumowuje ten okres w sposób następujący: Kiedy 25 lat temu inicjowałem Kongres Public Relations, przyświecał mi cel stworzenia przestrzeni dla środowiska PR, które miało służyć wymianie wiedzy i doświadczeń. Dziś z satysfakcją patrzę na ogromny dorobek tego wydarzenia – tysiące uczestników, setki wystąpień i konkretne efekty, jak publikacje naukowe czy projekty badawcze. Jubileuszowa edycja Kongresu w Rzeszowie będzie okazją nie tyle do świętowania, co do refleksji nad rolą komunikacji w coraz bardziej nieprzewidywalnym świecie, a także odpowiedzialnością za każde wypowiadane przez nas słowo w przestrzeni, w jakiej przyszło nam realizować swoje zadania zawodowe.
W centrum najważniejszych wyzwań współczesności
Tegoroczna edycja pod hasłem „Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych” skoncentruje się na kluczowych wyzwaniach dla branży. Uczestnicy będą rozmawiać o zarządzaniu kryzysowym, przeciwdziałaniu dezinformacji oraz wykorzystaniu sztucznej inteligencji w działaniach PR. Tematyka spotkań odpowiada na rosnące zapotrzebowanie na transparentną i odpowiedzialną komunikację w obliczu globalnej niestabilności. Program jubileuszowej edycji będzie jak zawsze oparty na wysokiej jakości merytorycznej. Wykłady, debaty i warsztaty poprowadzą eksperci z uczelni, mediów, instytucji publicznych i sektora biznesowego. Łącznie w ciągu 24 lat odbyło się aż 490 godzin wykładów (czyli 29 410 minut), a efektem tych spotkań były 434 artykuły naukowe i 5 595 stron publikacji.
Rzeszów – miejsce integracji środowiska PR
Kongres w Rzeszowie od 25 lat przyciąga nie tylko uczestników z całej Polski, ale także partnerów, którzy wspierają rozwój wydarzenia. To jedyny projekt, który od ćwierćwiecza dostarcza wiedzę, ale przede wszystkim realnie współuczestniczy w przemianach, jakie zachodzą w polskim public relations. Przez 58 dni dotychczasowych edycji zrealizowano nie tylko setki wystąpień, debat, dyskusji, ale także dwa przeglądy filmów korporacyjnych. XXV edycja to nie tylko jubileusz, ale również okazja do zacieśnienia relacji w branży i wspólnej refleksji nad przyszłością komunikacji.
XXV Kongres PR jest objęty honorowym patronatem Komendanta Głównego Straży Granicznej. Sponsorami wydarzenia są Rzeszów – stolica innowacji, Orange Polska oraz Mediaboard.
Program do pobrania na: www.kongrespr.pl
Pomysłodawcą Kongresu jest prof. dr hab. Dariusz Tworzydło, który organizuje to wydarzenie od 2001 roku. To już zatem 25. spotkanie specjalistów z branży public relations, któremu patronują: Rzeszów - stolica innowacji, Orange Polska, Mediaboard, Ideo, Ideo Force, Akademia Górnośląska, Exacto, Polskie Stowarzyszenie Public Relations, Stowarzyszenie Agencji Public Relations oraz Uniwersytet Warszawski (Wydział Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii).
Organizator: Newsline sp. z o.o.
Patronat honorowy: Komendant Główny Straży Granicznej
Partner technologiczny: Media Visage
Partner logistyczny: Ford
Patroni medialni: publicrelations.pl, Dziennik Warto Wiedzieć, OOH Magazine, Marketing przy Kawie, Monitor Rynkowy, Signs.pl, Wirtualne Media, Gifts Journal, Marketing i Rynek, Regionalna Izba Gospodarcza w Katowicach, Business Hub, Nowiny24.pl, Polska Press Grupa, Strefa Biznesu, Europerspektywy, Newseria, naszbiznes24.pl, My Company Polska
Więcej informacji udziela:
prof. dr hab. Dariusz Tworzydło; tel. 602 44 55 96; www.kongrespr.pl

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.