30 lat Dziennika Gazety Prawnej
Dziennik Gazeta Prawna jest z czytelnikami od 30 lat i dziś świętuje swój jubileusz. Z tej okazji przygotowano specjalne wydanie gazety.
Pierwsze kroki na drodze do sukcesu
22 października 1994 roku Polacy przeczytali pierwszy numer „Gazety Prawnej”, dawkę fachowych informacji z zakresu prawa, finansów i biznesu. Początkowo ukazywała się jako tygodnik, z czasem publikowano ją już dwa razy w tygodniu. Wzrost popularności gazety zapewniła seria artykułów nt. rozliczeń PIT-ów rok później. Materiały były odpowiedzią na wiele pytań.
- To był czas rocznego rozliczenia podatkowego. Wtedy to wciąż była nowość, a Gazeta Prawna doskonale wstrzeliła się w tę potrzebę, dostarczając to, czego ludzie potrzebowali. Z czasem już nie raz w tygodniu, lecz częściej. Ale zawsze z przekonaniem, że najważniejszy jest Czytelnik i to, czego w danym momencie szuka, czego chce się dowiedzieć. W tym tkwi siła - wspomina po latach Ryszard Pieńkowski, założyciel „Gazety Prawnej” i prezes Grupy INFOR S.A., wydawcy DGP.
Jednym z przełomowych momentów była fuzja w 2009 roku. Fachowe treści z zakresu prawa, biznesu i finansów połączono ze światowymi aktualnościami „Dziennika Polska-Europa-Świat”, wtedy wydawanego przez Axel Springer Polska. Tak powstał Dziennik Gazeta Prawna, który w 2018 roku stał się własnością Grupy INFOR PL S.A., po tym jak Ryszard Pieńkowski wykupił udziały RASP w spółce wydającej DGP.
Z czytelnikami od 30 lat. Obiektywnie i odpowiedzialnie
Na fundamencie odpowiedzialności i obiektywizmu Dziennik Gazeta Prawna zbudował pozycję czołowego medium sektora biznes, finanse, prawo. Rzetelna praca przez 3 dekady owocowała licznymi wyróżnieniami i prestiżowymi nagrodami dla dziennikarzy.
Dewizę DGP i nadrzędny cel dziennika tłumaczy Ryszard Pieńkowski:
- Kiedy 30 lat temu weszliśmy na tę drogę, wymagałem od redakcji, by patrzyła obiektywnie i pisała odpowiedzialnie. Naszym Czytelnikom należy się bezstronne spojrzenie na rzeczywistość, apolityczna ocena wydarzeń. Prawo obowiązuje wszystkich, takie samo dla wszystkich. Wydarzenia gospodarcze dotykają tak samo zwolenników opozycji, jak i wyborców ugrupowań rządzących. Chcemy codziennie tworzyć gazetę dla każdego, kto lubi rozumieć rzeczywistość, bez względu na poglądy.
Rozwój i odpowiedzi na pytania czytelników
Od samego początku gazeta była wsparciem dla swoich odbiorców. Idąc z duchem czasu, wydawca rozwiną stronę internetową oraz aplikację mobilną. Dziennik realizuje nowe pomysły i poszerza ofertę, dostarczając porady oraz analizy interpretujące skomplikowaną rzeczywistość prawno-finansową. Ponadto oferowane dodatki to cenna dawka informacji i gwarancja, że przedsiębiorcy i prawnicy nie przegapią niczego, co wpływa na ich codzienną pracę.
Potwierdzeniem jakości są silna pozycja oraz wyróżnienia. Dziennikarze DGP pojawiają się na najważniejszych wydarzeniach gospodarczych w Polsce i na świecie. Sama gazeta od lat podejmuje się inicjatyw, które kształtują opinię publiczną. Miara sukcesu to też rekordowo wysoka sprzedaż e-wydań w 2024 roku i dynamiczny rozwój serwisu internetowego gazetaprawna.pl. Przez ostatni rok liczba jego unikalnych użytkowników wzrosła o 24%, natomiast liczba odsłon aż o blisko połowę (dane Mediapanel, czerwiec 2024 & 2023).
Specjalne wydanie na 30-lecie DGP
Z okazji swoich 30. urodzin Dziennik Gazeta Prawna przygotował specjalne wydanie. 22 października czytelnicy znaleźli w nim wyjątkowe, ekskluzywne artykuły i wywiady z ostatnich lat. Mają także okazję do podróży w czasie po najważniejszych wydarzeniach społecznych, ekonomicznych i gospodarczych okresu, w którym towarzyszył im DGP. Uzupełnieniem tych materiałów są archiwalne okładki, przypominające lata obserwacji i opisywania rzeczywistości przez dziennikarzy.
HISTORIA DGP
22 października, 1994 Ukazuje się pierwszy numer „Gazety Prawnej”.
1998 W Internecie powstaje witryna „Gazety Prawnej”: GazetaPrawna.pl.
2001 Po 7 latach „Gazeta Prawna” zostaje przekształcona w dziennik i staje się wiodącym tytułem Grupy Wydawniczej Infor.
2009 „Gazeta Prawna” łączy się „Dziennikiem Polska-Europa-Świat”. Powstaje „Dziennik Gazeta Prawna”.
2011 Pojawia się aplikacja Dziennika Gazety Prawnej na urządzenia mobilne.
2013 DGP zostaje liderem sprzedaży e-wydań – według Związku Dystrybucji Prasy.
2018 Grupa INFOR PL odkupuje od Ringier Axel Springer Inwestycje udziały w spółce INFOR Biznes, wydawcy DGP.
2024 „Dziennik Gazeta Prawna” obchodzi jubileusz 30-lecia.

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Możliwość pozyskiwania danych z ZUS i prowadzenia zdalnych kontroli. Państwową Inspekcję Pracy czeka szereg zmian
Instytucje kontrolujące stopniowo zmieniają swój charakter na bardziej doradczy, informacyjny i edukacyjny – wskazuje Główny Inspektor Pracy. Ta zmiana odpowiada na potrzeby procesu deregulacji prowadzonego przez rząd, który zresztą w pierwszym pakiecie uwzględnił ograniczenie liczby kontroli i ich czasu. Jednocześnie trwają prace nad wzmocnieniem PIP w ramach kamieni milowych przewidzianych w Krajowym Planie Odbudowy, w tym nadaniu jej uprawnień do przekształcania pozornych umów cywilnoprawnych w umowy o pracę.
Prawo
Mikro-, małe i średnie firmy liczą na lepszy dostęp do finansowania. To coraz istotniejszy klient dla sektora bankowego

Sektor MŚP stanowi 99 proc. firm w Polsce i odpowiada za prawie połowę polskiego PKB. Dlatego od jego rozwoju w dużej mierze uzależniony jest wzrost gospodarczy. Ekonomiści wskazują jednak, że poziom inwestycji jest zbyt niski, by budować silne podstawy rozwoju. Jak wskazuje Rzecznik MŚP, przedsiębiorcy liczą na lepszy dostęp do finansowania bankowego. Chodzi nie tylko o wsparcie inwestycji w kraju, lecz również w ekspansji zagranicznej.
Farmacja
E. Kopacz: Róbmy wszystko, by dzieci przyjeżdżające do Polski wchodziły w cykl kalendarza szczepień. Wiele zależy od świadomości matek

Według danych UNICEF poziom wyszczepialności dzieci w Ukrainie wynosi 70 proc. i jest znacząco niższy niż w przypadku dzieci w Polsce. – Róbmy wszystko, żeby dzieci, które do nas przyjeżdżają, wchodziły w cykl kalendarza szczepień i pobierały szczepionki – mówi Ewa Kopacz. Jednocześnie dane Ministerstwa Zdrowia wskazują, że noworodki, które przychodzą na świat w Polsce, są szczepione w prawie 100 proc. Wciąż jest jednak pewien odsetek mam, które mimo obowiązku szczepień dla dzieci nie zamierzają tego robić. Duża w tym wina mitów krążących wokół szczepionek, podsycanych przez ruchy antyszczepionkowe.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.