5 pomysłów na mikołajkowe upominki dla klientów biznesowych
Grudzień za pasem, a to oznacza jedno – zbliżają się mikołajki! Wiadomo, że obdarowywanie prezentami to prawdziwa sztuka, a w biznesie – niemalże cała skomplikowana strategia. Jak trafić w gust wymagającego klienta, który widział już wszystko, od designerskich długopisów, najlepszych cygar po trunki z każdej strony świata? Spokojnie, jest na to sposób.
Poniżej znajduje się kilka podpowiedzi, jak za pomocą dobrze dobranego upominku, wprawić odbiorcę w zachwyt, ale też nieco go zaintrygować. Kto powiedział, że biznes to tylko twarde negocjacje? Czas na odrobinę magii, która ociepli nawet najbardziej formalne relacje!
Zestaw na kreatywną przerwę w biurze
Wszyscy wiedzą, jak ważne są chwile relaksu w pracy. Taki “zestaw ratunkowy” może zawierać łamigłówki, gry logiczne, kolorowanki antystresowe oraz przybory do rysowania. Warto dodać do niego także książeczkę z inspirującymi ćwiczeniami na mindfulness lub koncentrację. Pomoże on klientom oderwać się na chwilę od codziennych obowiązków i zachować upragniony przez wszystkich work-life balance.
Eko-podróżny przybornik
Zawierający bambusowe sztućce, słomki ze stali nierdzewnej, bawełnianą torbę na zakupy, butelkę filtrującą wodę oraz lekki kocyk. Idealny dla kontrahentów, którzy często podróżują i dbają o środowisko. Może zostać wzbogacony imieniem obdarowanego lub subtelnym logo firmy.
Spersonalizowane kosze prezentowe
W worku św. Mikołaja nie może zabraknąć specjalnych przysmaków. W ostatnich latach coraz większą popularnością cieszą się kosze prezentowe, które łączą w sobie wyjątkowe produkty gourmet, zamknięte w eleganckich opakowaniach, często o wielorazowym zastosowaniu. W świątecznej linii Christmas Moments marki Nobilia widać troskę o detale – od starannie dobranych smaków, aż po minimalistyczny, świąteczny design, który jest zasługą utalentowanej polskiej ilustratorki Martyny Wójcik-Śmierskiej. Efektem tych działań są wyrafinowane zestawy, które w subtelny sposób łączą klasykę z nowoczesnością.
Dekoracyjna metalowa Latarenka Wigilijna wypełniona słodkościami w wersji premium, Kuferek Święta w Winnicy z rzemieślniczym Cydrem Szara Reneta z Winnicy Wieliczka, kawą i słodyczami oraz drewniany Kufer Bursztynowy XMAS, który skrywa m.in. miód pitny Augustowski Późny to tylko część propozycji.
Pozostałe kosze wypełnione są klimatycznymi ozdobami oraz delikatesami – pralinami, pierniczkami, słodkimi bakaliami, aromatycznymi kawami i herbatami czy organicznymi trunkami, w tym winem Amarone czy nagradzanym na całym świecie ginem Magnolia od marki Heritage Gin. Upominki te oferują prawdziwy „gourmet experience” i to z możliwością personalizacji w postaci pieczęci lakowych, customizowanych wstążek, bilecików z rekomendacją ambasadorów oraz brandowanych czekoladek.
Biurowy mini ogródek
Może warto wprowadzić odrobinę zieleni do zawodowego życia klientów, obdarowując ich miniaturowym ogrodem? Stylowe skrzynki z ziołami z powodzeniem można hodować w biurze, a inteligentne doniczki z systemem samonawadniania świetnie sprawdzą się u zabieganych czy zapominalskich. Alternatywą jest las w słoiku – efektowny prezent, doskonale wpisujący się w ekologiczne trendy. Te propozycje, oprócz walorów estetycznych walorów, gwarantują także solidną dawkę tlenu.
Ceramika z lokalnej manufaktury
Ręcznie robione filiżanki, talerze lub wazony od lokalnych artystów wypierają powtarzalne produkty z sieciówek. Można je spersonalizować grawerem w postaci inspirującego przesłania czy logo firmy, co sprawi, że podarunek będzie unikalny. Dodatkowo wsparcie miejscowych rzemieślników jest ważne, bo podkreśla troskę o lokalną społeczność.
Wybór odpowiednich prezentów mikołajkowych to doskonała okazja, by zaskoczyć klientów czymś wyjątkowym, a jednocześnie zadbać o relacje biznesowe. Starannie dobrane upominki – od koszy pełnych wyrafinowanych smakołyków od marki Nobilia, po biurowe i podróżnicze akcesoria, czy ręcznie robioną ceramikę – pozwalają wyróżnić się na tle konkurencji. To sposób na budowanie więzi i wprowadzenie odrobiny ciepła oraz świątecznej magii do świata biznesu.

Trwa 5. edycja konkursu PR Wings

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Nowy pakiet farmaceutyczny ma wyrównać szanse pacjentów w całej Unii. W Polsce na niektóre leki czeka się ponad dwa lata dłużej niż w Niemczech
Jeszcze pod przewodnictwem Polski Rada UE uzgodniła stanowisko w sprawie pakietu farmaceutycznego – największej reformy prawa lekowego od 20 lat. Ma on skrócić różnice w dostępie do terapii między krajami członkowskimi, które dziś sięgają nawet dwóch–trzech lat. W Unii Europejskiej wciąż brakuje terapii na ponad 6 tys. chorób rzadkich, a niedobory obejmują również leki ratujące życie. Nowe przepisy mają zapewnić szybszy dostęp do leków, wzmocnić konkurencyjność branży oraz zabezpieczyć dostawy.
Handel
Wzrost wydobycia ropy naftowej nie wpłynie na spadek cen surowca. Kierowcy jesienią zapłacą więcej za olej napędowy

Sierpień jest trzecim z rzędu miesiącem, gdy osiem krajów OPEC+ zwiększa podaż ropy naftowej na globalnym rynku; we wrześniu nastąpi kolejna zwyżka. Kraje OPEC, zwłaszcza Arabia Saudyjska, chcą w ten sposób odzyskać udziały w rynku utracone na skutek zmniejszenia wydobycia od 2022 roku, głównie na rzecz amerykańskich producentów. Nie należy się jednak spodziewać spadku cen ropy, gdyż popyt powinien być wysoki, a pod znakiem zapytania stoi dostępność ropy z Rosji. Nie zmienia to faktu, że jesienią ceny paliw na stacjach zazwyczaj rosną, a w największym stopniu podwyżki dotyczyć będą diesla.
Nauka
Szacowanie rzeczywistej liczby użytkowników miast dużym wyzwaniem. Statystycy wykorzystują dane z nowoczesnych źródeł

Różnica między liczbą rezydentów a rzeczywistą liczbą osób codziennie przebywających w Warszawie może sięgać nawet niemal pół miliona. Rozbieżności są dostrzegalne przede wszystkim w dużych miastach i ich obszarach funkcjonalnych. Precyzyjne dane populacyjne są tymczasem niezbędne w kształtowaniu usług społecznych i zdrowotnych, edukacyjnych, opiekuńczych, a także w planowaniu inwestycji infrastrukturalnych. W statystyce coraz częściej dane z oficjalnych źródeł, takich jak Zakład Ubezpieczeń Społecznych, są uzupełniane o te pochodzące od operatorów sieci komórkowych czy kart płatniczych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.