Komunikaty PR

500 restauracji, 31 000 pracowników, 47 polskich dostawców – 30 lat McDonald's

2022-06-14  |  17:00
Kontakt
Aleksandra Jasińska
24/7 Communication

Świętojerska 5/7
00-236 Warszawa
aleksandra.jasinska|247.com.pl| |aleksandra.jasinska|247.com.pl
500002427
https://247.com.pl/

17 czerwca 1992 roku, na rogu ulic Marszałkowskiej i Świętokrzyskiej w Warszawie, ustawiła się długa kolejka. Powód? Właśnie otworzyła się pierwsza restauracja McDonald’s w Polsce -  dla wielu znak nadchodzących zmian społecznych i gospodarczych. Po 30 latach na polskim rynku firma zatrudnia 31 000 pracowników, ma 500 restauracji w całym kraju, a najnowszy lokal sieci, otwarty w maju br. w Wyszkowie, nie przypomina już tego pierwszego z warszawskiego Sezamu.

W ciągu trzech dekad zmieniło się właściwie wszystko – od skali działalności, liczby restauracji, przez rozwój franczyzy i łańcucha dostaw, po inwestycje w nowe technologie i ewolucję strategii, aby uwzględnić oczekiwania konsumentów.

Od trzydziestu lat rozwijamy się w Polsce. Chcemy przy tej okazji podsumować drogę, którą przeszliśmy. Zbudowaliśmy od podstaw efektywny model biznesowy, oparty na franczyzie. Dzisiaj 90% z 500 działających pod szyldem McDonald’s restauracji prowadzonych jest przez 80 licencjobiorców – lokalnych przedsiębiorców, którzy doskonale rozumieją strategię i wartości McDonald’s. Razem zatrudniamy ponad 31 000 osób. To bardzo różnorodny, zmotywowany zespół, z którym osiągamy nasze cele. Ten model dopełniają nasi lokalni dostawcy – wielu z nich jest z nami niemal od początku. Razem z pracownikami, dostawcami i franczyzobiorcami stworzyliśmy nowoczesne, otwarte dla wszystkich restauracje z doskonałą obsługą oraz ofertą produktową, która odpowiada oczekiwaniom gości

– mówi Adam Pieńkowski, Dyrektor Generalny McDonald’s Polska

W dniu otwarcia pierwszej restauracji McDonald’s w Polsce dokonano ponad 13 000 transakcji. W menu królowały słynne burgery Big Mac® i złociste, chrupiące frytki. Wówczas kultowe produkty kojarzyły się z powiewem zachodu, a większość półproduktów była importowana. Dzisiaj Big Mac® to prawdziwie polski burger – wołowina pochodzi z okolic Ostródy, bułka ze Strzegomia, sałata z Niepruszewa pod Poznaniem. Frytki natomiast są produkowane przez Farm Frites Poland z Lęborka.

Od początku działalności w Polsce dążyliśmy do skrócenia łańcucha dostaw, stawiając na budowanie wieloletnich partnerstw z polskimi przedsiębiorcami i na wysoką jakość. To się udało – współpracujemy z 47 dostawcami i 70 tysiącami gospodarstw z całego kraju. Wielu z naszych dostawców eksportuje dziś żywność i dzięki pracy z nami, znacząco zwiększyło swoją skalę

– mówi Anna Borys, dyrektorka ds. korporacyjnych McDonald’s Polska

Restauracje McDonald’s wyglądają dziś inaczej niż w latach 90. Firma na przestrzeni dekad wprowadziła zmiany w wystroju i funkcjonowaniu lokali, aby goście mogli korzystać z nowoczesnej przestrzeni, komfortowo, szybko otrzymać posiłek i móc miło spędzić czas. W 1994 roku w restauracji w Częstochowie pojawiła się pierwsza linia McDrive dla zmotoryzowanych gości.

Ostatnie lata to intensywne przyspieszenie w obszarze cyfryzacji. W 2014 roku wprowadziliśmy do restauracji kioski do składania zamówień, a trzy lata później usługę McDelivery, aby goście mogli zamówić posiłki z dostawą tam, gdzie chcą. To też nasza aplikacja mobilna z atrakcyjnymi ofertami. W tym roku mamy w niej nowość – program lojalnościowy Moje M Nagrody, a teraz wdrażamy opcję Mobile Order&Pay, umożliwiającą zamówienie posiłku z poziomu aplikacji i odbiór w restauracji

– mówi Anna Borys

McDonald’s inwestuje też w rozwiązania na rzecz planety. Przykładem jest otwarta w maju 500. restauracja w Wyszkowie. Zainstalowana tam instalacja fotowoltaiczna i turbina wiatrowa pozwalają pozyskać odnawialne źródła energii, w całości pokrywające zapotrzebowanie na oświetlenie zewnętrzne lokalu. Ponadto we wszystkich restauracjach sieci dostępne są od lat kosze do segregacji odpadów. Obecnie firma, przez dobór surowców do opakowań, redukcję plastiku i recykling papieru, pracuje nad zamknięciem obiegu. Zużyte opakowania papierowe z 310 restauracji są przetwarzane na ręczniki papierowe.

W DNA McDonald’s jest także bycie blisko lokalnych społeczności, pomaganie na co dzień i w potrzebie. Franczyzobiorcy firmy od lat wspierają inicjatywy blisko restauracji, np. zawody sportowe. Od 20 lat działa także Fundacja Ronalda McDonalda, która stworzyła i prowadzi w Polsce dwa Domy Ronalda McDonalda – bezpłatne hotele przy szpitalach dla rodzin hospitalizowanych dzieci. Placówki w Krakowie i Warszawie gościły dotychczas 559 rodzin małych pacjentów, realizując misję fundacji – Aby rodzina mogła być razem.

***
McDonald’s Polska rozpoczął działalność w 1992 roku, otwierając pierwszą restaurację w Warszawie. Obecnie w Polsce działa 500 restauracji sieci, które zatrudniają ponad 31 000 osób. Prawie 90% z nich to obiekty prowadzone przez 90 niezależnych przedsiębiorców w oparciu o umowę franczyzy z McDonald’s.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 24/7 Communication
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Dlaczego przestrzeganie praw autorskich jest kluczowe dla biznesu Biuro prasowe
2025-08-14 | 14:15

Dlaczego przestrzeganie praw autorskich jest kluczowe dla biznesu

Współczesny biznes działa w świecie pełnym treści cyfrowych – zdjęć, filmów, muzyki, tekstów i grafik, które towarzyszą klientom na każdym
Media i PR Trwa 5. edycja konkursu PR Wings
2025-08-12 | 13:00

Trwa 5. edycja konkursu PR Wings

PR Wings to ogólnopolski konkurs wyróżniający najbardziej efektywne, kreatywne i etyczne kampanie public relations, organizowany przez Stowarzyszenie Agencji Public
Media i PR Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?
2025-06-11 | 09:00

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

Cyfrowa inżynieria wzrostu, gdzie każda decyzja opiera się na danych, a wszystkie złotówki pracują na Twoje wyniki? Właśnie tak można określić performance marketing! Coraz

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Handel

D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.

Handel

Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’​a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.