Komunikaty PR

Andrzej Poczobut Dziennikarzem Roku 2021

2021-12-06  |  16:00
Biuro prasowe
Kontakt
Kinga Szkutnik
Practum Consulting

Bukowińska 22/107
02-703 Warszawa
kinga.szkutnik|practum.pl| |kinga.szkutnik|practum.pl
609884480
www.practum.pl

Grand Press to jeden z najbardziej prestiżowych konkursów dziennikarskich w Polsce. Organizują go magazyn Press i Fundacja Grand Press. Według BETFAN najważniejsza nagroda, Dziennikarz Roku, trafi tym razem do Andrzeja Poczobuta. To urodzony na Białorusi dziennikarz i publicysta, korespondent Gazety Wyborczej oraz działacz mniejszości polskiej na Białorusi, który w marcu 2021 r. został po raz kolejny uwięziony przez białoruski reżim. Inni nieformalni kandydaci do tytułu Dziennikarza Roku, zdaniem BETFAN, mają dużo mniejsze szanse niż faworyt, choć konkurencję stanowi tu silna reprezentacja z tytułów Ringier Axel Springer Polska. Drugi w notowaniach bukmachera jest Janusz Schwertner (Onet), a za nim są, ex aequo, Agnieszka Burzyńska (Fakt) i Andrzej Stankiewicz (Onet).

W kategorii News, zdaniem bukmachera, zwycięży publikacja Marka Balawajdera z RMF FM nt. ukrywania molestowania seksualnego przez krakowską kurię. Warto jednak zwrócić uwagę, że w tej kategorii rywalizacja jest bardzo wyrównana i blisko faworyta są też dwa inne materiały: „Nieznane kulisy wyborów kopertowych”, Andrzeja Gajcego z Onetu oraz cykl Bianki Mikołajewskiej i OKO.press – „Narodowcy od Bąkiewicza z 3 milionami dotacji z rządowego funduszu”. Pozostałe cztery nominowane newsy mają, według BETFAN, znacznie mniejsze szanse na nagrodę.

Zdaniem BETAN w kategorii Dziennikarstwo śledcze zwycięży cykl artykułów „Partia i spółki” przygotowanych przez kilkudziesięciu dziennikarzy Onetu, Gazety Wyborczej, Radia Zet i BiqData. Publikacje dotyczyły obsadzania stanowisk w spółkach Skarbu Państwa i sieci powiązań najważniejszych polityków obozu władzy. Drugim, według bukmachera, najpoważniejszym kandydatem do nagrody jest cykl „Przeczekamy i prosimy o przeczekanie”, którego autorem jest Zbigniew Nosowski. Opublikowane na Więź.pl artykuły dotyczyły przewlekłości kościelnych procedur w sprawie ks. Andrzeja Dymera.

Najlepszym reportażem prasowym/internetowym zostanie, zdaniem BETFAN, cykl Szymona Opryszka z OKO.Press o uchodźcach z Bliskiego Wchodu pt. „Mój paszport to moja zbrodnia”.

Bukmacher uważa też, że w kategorii Publicystyka nagrodę dostanie analiza Andrzeja Stankiewicza z Onetu o realizacji separatystycznej wizji PiS pt. „Mamy się zakochać w polexicie”. Największą konkurencję dla tego materiału stanowi inna jego analiza, tym razem przygotowana w duecie z Agnieszką Burzyńską z Faktu, pt. „Kulisy dealu Kukiza z Kaczyńskim” o tym, jak władza korumpuje posłów, by pacyfikować media.

Z analiz bukmachera wynika, że nagroda im. Bohdana Tomaszewskiego w 2021 r. trafi w ręce Jerzego Chromika – nestora dziennikarstwa sportowego, związanego w przeszłości m.in. z TVP Sport, Sportowcem, Expressem Wieczornym. Według BETFAN tuż za nim jest, z nieznacznie tylko mniejszymi szansami, Radosław Leniarski, szef sportu Gazety Wyborczej. Na zwycięzcę w kategorii Economy BETFAN typuje Łukasza Wilkowicza z Dziennika Gazety Prawnej, wcześniej związanego m.in. z Parkietem.

Zdaniem BETFAN w 2021 Książką Reporterską Roku zostanie „Aborcja jest”, napisana przez Katarzynę Wężyk (Wydawnictwo Agora). W tej kategorii dwa inne tytuły, spośród pięciu nominowanych, są relatywnie blisko faworyta i mają równe szanse. To „Wygnaniec. 21 scen z życia Zygmunta Baumana” Artura Domosławskiego (Wydawnictwo Wielka Litera) oraz „Zachód Słońca na Santorini. Ciemniejsza strona Grecji” Dionisiosa Sturisa (Wydawnictwo Poznańskie).

BETFAN jest polską, legalnie działającą firmą bukmacherską online. Wyróżniają ją innowacyjne rozwiązania, szeroki zakres proponowanych zakładów i otwartość na potrzeby klientów. Obok możliwości obstawiania wyników sportowych, na żywo i esportowych, BETFAN jako jedyny w Polsce bukmacher oferuje na szeroką skalę zakłady na rozrywkę, obejmujące tematy okołosportowe, a także z obszaru mediów, polityki, show-biznesu czy nawet pogody. W sumie proponuje miesięcznie ponad 1,5 mln różnych zakładów. BETFAN jest w gronie pięciu największych polskich bukmacherów.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Practum Consulting
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR WIŚNIOWSKI dumnym sponsorem Transmisji Igrzysk Olimpijskich w Paryżu 2024 Biuro prasowe
2024-07-25 | 16:30

WIŚNIOWSKI dumnym sponsorem Transmisji Igrzysk Olimpijskich w Paryżu 2024

Pierwsza okazja, aby zobaczyć billboardy sponsorskie polskiego producenta bram, okien, drzwi i ogrodzeń z Małopolski, nadarzy się już pierwszego dnia Igrzysk, czyli 26 lipca o godz. 19:30,
Media i PR Rodzik Agency PR złotą firmą według opinii klientów
2024-07-17 | 01:00

Rodzik Agency PR złotą firmą według opinii klientów

Firma Bright Side Solutions sp. z o. o. sp. k. wybiera firmy na podstawie opinii w sieci, głównie social mediach, więcej informacji znajdzie na stronie wraz z pełną listą
Media i PR Miej na to Magne B6 Forte – Kampania FCB Health Spark dla Sanofi o roli magnezu
2024-07-08 | 11:00

Miej na to Magne B6 Forte – Kampania FCB Health Spark dla Sanofi o roli magnezu

Sanofi, we współpracy z agencją FCB Health Spark, wystartowała z przełomową kampanią „Miej na to Magne B6 Forte” łączącą kreatywność z edukacją zdrowotną. Kampania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie firmy z szansą na zdobycie azjatyckich rynków. Mogą otrzymać wsparcie na promocję podczas Expo 2025 w Osace

W 2025 roku w japońskiej Osace odbędzie się Wystawa Światowa Expo 2025. Udział w niej, a także towarzyszących imprezie wydarzeniach i targach to dla polskich firm szansa na wzrost rozpoznawalności swoich marek za granicą, a w konsekwencji na rozwój ich potencjału eksportowego. Expo 2025 będzie się koncentrowało na innowacjach służących zrównoważonemu rozwojowi. PARP, który jest partnerem wydarzenia w Polsce, do 26 września br. czeka na wnioski firm zainteresowanych udziałem w wydarzeniu i ekspansją na azjatyckie rynki. W ramach programu mogą one otrzymać wsparcie na udział w targach, na misje wyjazdowe i kampanie promocyjne przed i po zakończeniu Expo. Nabór finansowany jest z Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki 2021–2027

Polityka

Rośnie ryzyko wybuchu epidemii w Strefie Gazy. Brakuje czystej wody, kanalizacji i toalet, a w zniszczonej enklawie wykryto polio

W Strefie Gazy brakuje praktycznie wszystkiego – od żywności i wody po podstawowe leki – ale najgorsze może dopiero nadejść – alarmuje Polska Akcja Humanitarna. – Kilka dni temu w wodzie w Strefie Gazy znaleziono polio typu 2. Ta woda jest bardzo zanieczyszczona, infrastruktura wodno-sanitarna na tym terenie tak naprawdę już nie istnieje. Na dodatek od dziewięciu miesięcy dzieci nie są szczepione, ponieważ nie ma warunków, żeby to zrobić, więc istnieje bardzo duże zagrożenie wybuchu epidemii – mówi Magdalena Foremska z PAH. W odpowiedzi na kryzys organizacja uruchomiła duże projekty pomocowe, które mają zapewnić żywność i opiekę medyczną w Strefie Gazy i na Zachodnim Brzegu.

IT i technologie

Gminy potrzebują inwestycji w cyberbezpieczeństwo. Eksperci widzą duże ryzyka wynikające z zaniedbań

Dane gromadzone przez jednostki samorządu terytorialnego mogą być bardzo niebezpiecznym narzędziem w rękach przestępców. Wykradzione mogą posłużyć do fałszowania tożsamości człowieka. Tymczasem poziom inwestycji w cyberbezpieczeństwo jest w gminach niski, a liczba ataków hakerskich na nie stale rośnie. Eksperci czekają na pozytywne skutki rządowego programu Cyberbezpieczny Samorząd. W jego ramach 1,5 mld zł trafi na inwestycje w poprawę bezpieczeństwa cybernetycznego samorządów: zarówno na poziomie sprzętu i oprogramowania, jak i kompetencji oraz procedur.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.