Bethru zdobywcą głównej nagrody w konkursie „Mam pomysł na startup”
14 edycja wydarzenia, 150 innowacyjnych projektów biznesowych z całego świata i rekordowa pula nagród wynosząca 500 tys. zł. Do tego udział 64 mentorów oraz ponad 6 miesięcy wspólnej pracy nad rozwojem zgłoszonego projektu. To krótkie podsumowanie konkursu „Mam pomysł na startup”, w którym ogromne zainteresowanie i uznanie kapituły zdobyło Bethru. Na gali finałowej, która odbyła się 2 grudnia w łódzkim Orientarium, ta polska firma otrzymała nagrodę główną Prezydenta Miasta Łodzi oraz 6 dodatkowych nagród przyznawanych przez partnerów wydarzenia.
Ideą konkursu jest łączenie młodego biznesu z potencjalnymi kontrahentami, inwestorami oraz kompleksowe wsparcie w postaci szkoleń, doradztwa oraz opieki mentorskiej. Co roku do wspierania projektów zaproszeni zostają najlepsi managerowie, trenerzy oraz eksperci, którzy nie tylko oceniają zgłoszone pomysły, ale także służą wiedzą i doświadczeniem, przekazując je podczas organizowanych szkoleń. „Mam pomysł na startup” to także miejsce bezcennego networkingu oraz szansa na zdobycie kapitału na rozwój firmy, a także nagród rzeczowych lub voucherów na usługi świadczone przez partnerów.
W tym roku w międzynarodowym konkursie bezkonkurencyjna okazała się firma Bethru. To innowacyjna marka, oferująca ekologiczne środki czystości w postaci rozpuszczalnych tabletek i opakowań wielokrotnego użytku. Tabletki stworzone na bazie komponentów roślinnych, których 92 procent składu jest pochodzenia naturalnego, po rozpuszczeniu w wodzie stają się naturalnym detergentem. Nie zawierają drażniącej chemii i są odpowiednie dla wegan. Zostały zamknięte w 100% papierowych opakowaniach z ekologicznych surowców. Bethru to trzy linie – niebieska (do szkła), różowa (do łazienek) i żółta (uniwersalna). Firma stawia na ciągły rozwój i skupia się na ulepszaniu produktów konsumenckich, czyniąc je bardziej naturalnymi, ekologicznymi i zrównoważonymi.
W konkursie doceniono nie tylko pomysł na biznes i plan rozwoju, ale także idee, jakie przyświecają Bethru. Firma podąża za trendami, odpowiada na współczesne potrzeby konsumentów, troszczy się o nasze najbliższe otoczenie, czyli nasz dom, ale także nie zgadza się na degradację środowiska.
Budując markę Bethru chcieliśmy stworzyć produkty, które wychodzą poza obowiązujące oraz powszechnie znane schematy i wyznaczają kierunek, którym powinny podążać wielkie koncerny i znane marki. Dajemy im dobry przykład i pokazujemy, że „chcieć to znaczy móc”. Niezmiernie cieszę się, że starania i determinacja całego zespołu Bethru zostały docenione w tym konkursie. Dzięki zdobytym nagrodom możemy iść dalej naprzód i realizować kolejne cele. Wciąż jesteśmy otwarci na poszukiwanie nowych inwestorów i biznesowych partnerów, a także rozwój w handlu detalicznym – mówi założyciel firmy, Rui Bento.
W trakcie piątkowej gali firma Bethru otrzymała główną nagrodę pieniężną w wysokości 30 tys. zł od Prezydenta Miasta Łodzi, 20 tys. zł od firmy Amazon, 6 tys. zł od firmy OLTOM Drukarnia oraz 6 tys. zł od Sieci Drogerii Rosa. Dodatkowo odebrała voucher o wartości 5 tys. zł na usługi doradcze od Horizons Capital, pakiet o wartości 30 tys. zł na usługi grupy Uni-Lex (wsparcie księgowe, prawne oraz doradztwo podatkowe) od firmy Life Nature, a także voucher na pakiet regulacji prawnych z zakresu RODO (przygotowanie dokumentacji) od Instytutu Szkoleniowo-Doradczego. Natomiast w trakcie trwania programu mentoring nad tym pomysłem sprawował Maciej Gałecki, założyciel i CEO Bluerank.
Organizatorem konkursu „Mam pomysł na startup” jest Urząd Miasta Łodzi, który co roku skupia wokół tej inicjatywy ponad 60 partnerów w tym 5 największych łódzkich uczelni, instytucji okołobiznesowych oraz ponad 50 firm.

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.