Billie Eilish w polskim serialu
W czołówce najnowszego serialu HBO Max pt. „Odwilż” usłyszymy piosenkę „When the party’s over” Billie Eilish. Spokojna muzyka laureatki nagród Grammy i Oscara potęguje mroczną atmosferę serialu kryminalnego, który zadebiutował w HBO na początku kwietnia br. Za oprawę muzyczną serialu odpowiadała firma Sirens. Po jej stronie był m.in. zakup praw do wykorzystania utworu Billie Eilish. W serialu pojawia się też muzyka skomponowana specjalnie do tego tytułu, której autorem jest Łukasz Targosz.
„Odwilż” to sześcioodcinkowy serial kryminalny, który od początku kwietnia można oglądać w HBO Max. W roli głównej występuje Katarzyna Wajda, w pozostałych rolach Bartek Kotschedoff, Juliusz Chrząstowski, Cezary Łukaszewicz, Sebastian Fabijański, Bogusław Linda, Andrzej Grabowski. Reżyserem jest Xawery Żuławski, a za scenariusz odpowiada Marta Szymanek. „Odwilż” to pierwsza produkcja Max Original zrealizowana w Polsce, większość zdjęć powstała w Szczecinie.
Serial porusza mnóstwo trudnych emocji związanych z żałobą, stratą, poczuciem osamotnienia. Główny wątek kryminalny i sprawa morderstwa, którą prowadzi trzydziestokilkuletnia policjantka łączy się z tematami, które są niejednokrotnie trudne, a nawet wstydliwe. Dużą rolę w serialu odgrywa muzyka, która buduje napięcie, pomaga zrozumieć emocje bohaterów. Za oprawą muzyczną serialu stoi firma Sirens, która specjalizuje się w dobieraniu muzyki do filmów, seriali, reklam, opraw stacji TV. Muzykę, którą słyszymy w „Odwilży” skomponował Łukasz Targosz, absolwent Wydziału Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, kompozytor muzyki filmowej, producent muzyczny i filmowy.

Dlaczego przestrzeganie praw autorskich jest kluczowe dla biznesu

Trwa 5. edycja konkursu PR Wings

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Wzrost sprzedaży piw bezalkoholowych idzie w parze z inwestycjami w zieloną energię. Kompania Piwowarska ogranicza ślad węglowy i wspiera lokalne inicjatywy
Kompania Piwowarska kontynuuję realizację strategii „Lepsza Przyszłość 2030”, w której łączy ambitne cele środowiskowe, edukacja konsumentów oraz rozwój segmentu piw bezalkoholowych z realnym wsparciem dla lokalnych społeczności. Firma, będąca liderem polskiego rynku piwa, ogranicza emisję CO₂, zwiększa udział opakowań zwrotnych i angażuje pracowników w wolontariat, w tym m.in. w pomoc dla ofiar powodzi na Dolnym Śląsku.
Handel
D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.
Handel
Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.