Billie Eilish w polskim serialu
W czołówce najnowszego serialu HBO Max pt. „Odwilż” usłyszymy piosenkę „When the party’s over” Billie Eilish. Spokojna muzyka laureatki nagród Grammy i Oscara potęguje mroczną atmosferę serialu kryminalnego, który zadebiutował w HBO na początku kwietnia br. Za oprawę muzyczną serialu odpowiadała firma Sirens. Po jej stronie był m.in. zakup praw do wykorzystania utworu Billie Eilish. W serialu pojawia się też muzyka skomponowana specjalnie do tego tytułu, której autorem jest Łukasz Targosz.
„Odwilż” to sześcioodcinkowy serial kryminalny, który od początku kwietnia można oglądać w HBO Max. W roli głównej występuje Katarzyna Wajda, w pozostałych rolach Bartek Kotschedoff, Juliusz Chrząstowski, Cezary Łukaszewicz, Sebastian Fabijański, Bogusław Linda, Andrzej Grabowski. Reżyserem jest Xawery Żuławski, a za scenariusz odpowiada Marta Szymanek. „Odwilż” to pierwsza produkcja Max Original zrealizowana w Polsce, większość zdjęć powstała w Szczecinie.
Serial porusza mnóstwo trudnych emocji związanych z żałobą, stratą, poczuciem osamotnienia. Główny wątek kryminalny i sprawa morderstwa, którą prowadzi trzydziestokilkuletnia policjantka łączy się z tematami, które są niejednokrotnie trudne, a nawet wstydliwe. Dużą rolę w serialu odgrywa muzyka, która buduje napięcie, pomaga zrozumieć emocje bohaterów. Za oprawą muzyczną serialu stoi firma Sirens, która specjalizuje się w dobieraniu muzyki do filmów, seriali, reklam, opraw stacji TV. Muzykę, którą słyszymy w „Odwilży” skomponował Łukasz Targosz, absolwent Wydziału Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, kompozytor muzyki filmowej, producent muzyczny i filmowy.
Awanse i wzmocnienia w agencji Rokmates
Agencja hoh z innowacyjną kampanią dla marki Danio
Maciej Dolega w MediaMarktPolska!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Rewolucja w legislacji dotyczącej opakowań i powstających z nich odpadów. Działania firm wyprzedzają wymogi prawne
Po długich i burzliwych pracach Parlament Europejski przyjął ostatecznie pod koniec kwietnia br. rozporządzenie PPWR w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych. Oczekuje się, że nowe przepisy wejdą w życie w 2026 roku i będą stanowić rewolucję nie tylko dla konsumentów, ale przede wszystkim dla przemysłu, który będzie musiał położyć dużo większy nacisk na ekoprojektowanie i wziąć odpowiedzialność za odpady powstające z wytwarzanych produktów. Część firm już zaczęła wprowadzać w tym zakresie zmiany na własną rękę, m.in. eliminując odpady z tworzyw sztucznych.
Infrastruktura
Polskie aglomeracje stają się coraz bardziej cyfrowe. Skokowo wzrasta zużycie danych w sieci
W 12 największych polskich metropoliach mieszka 16 mln Polaków, a każdego dnia z przedmieść do centrów dojeżdża do pracy i szkoły od 50 tys. do nawet 300 tys. ludzi – wynika z raportu Play. To duże wyzwanie dla infrastruktury miast, również telekomunikacyjnej, bo zużycie danych dynamicznie rośnie. W sieci Play wzrost ten już dwukrotnie przekroczył gwałtowny skok z okresu pandemii COVID-19. Dostęp do szybkiego internetu mobilnego i stacjonarnego jest obecnie kluczowy dla miast, a do tego konieczne są dalsze inwestycje w infrastrukturę sieciową.
Firma
Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe
Niemal 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć zgromadzone wszystkie produkty finansowe na jednej platformie – wynika z raportu EFL „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Dodatkowo chętnie korzystaliby w jej ramach z usług ułatwiających prowadzenie biznesu, jak wsparcie księgowe, prawne, możliwość załatwienia sprawy urzędowej, rezerwacji noclegu na podróż służbową czy zakupu pakietu usług medycznych. Nad takimi hubami dla przedsiębiorców intensywnie pracują zarówno banki, jak i firmy leasingowe. Takie narzędzie udostępnili właśnie Credit Agricole i Grupa EFL.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.