Billie Eilish w polskim serialu
W czołówce najnowszego serialu HBO Max pt. „Odwilż” usłyszymy piosenkę „When the party’s over” Billie Eilish. Spokojna muzyka laureatki nagród Grammy i Oscara potęguje mroczną atmosferę serialu kryminalnego, który zadebiutował w HBO na początku kwietnia br. Za oprawę muzyczną serialu odpowiadała firma Sirens. Po jej stronie był m.in. zakup praw do wykorzystania utworu Billie Eilish. W serialu pojawia się też muzyka skomponowana specjalnie do tego tytułu, której autorem jest Łukasz Targosz.
„Odwilż” to sześcioodcinkowy serial kryminalny, który od początku kwietnia można oglądać w HBO Max. W roli głównej występuje Katarzyna Wajda, w pozostałych rolach Bartek Kotschedoff, Juliusz Chrząstowski, Cezary Łukaszewicz, Sebastian Fabijański, Bogusław Linda, Andrzej Grabowski. Reżyserem jest Xawery Żuławski, a za scenariusz odpowiada Marta Szymanek. „Odwilż” to pierwsza produkcja Max Original zrealizowana w Polsce, większość zdjęć powstała w Szczecinie.
Serial porusza mnóstwo trudnych emocji związanych z żałobą, stratą, poczuciem osamotnienia. Główny wątek kryminalny i sprawa morderstwa, którą prowadzi trzydziestokilkuletnia policjantka łączy się z tematami, które są niejednokrotnie trudne, a nawet wstydliwe. Dużą rolę w serialu odgrywa muzyka, która buduje napięcie, pomaga zrozumieć emocje bohaterów. Za oprawą muzyczną serialu stoi firma Sirens, która specjalizuje się w dobieraniu muzyki do filmów, seriali, reklam, opraw stacji TV. Muzykę, którą słyszymy w „Odwilży” skomponował Łukasz Targosz, absolwent Wydziału Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, kompozytor muzyki filmowej, producent muzyczny i filmowy.
Skuteczny marketing B2B – klucz do rozwoju firmy
Skuteczny marketing internetowy - co warto wiedzieć?
Manufaktura nagrodzona prestiżowymi Złotymi Spinaczami Manufaktura Manufaktura
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.