Komunikaty PR

Bloomberg Philanthropies Asphalt Art Initiative przyznaje 19 europejskim miastom

2022-10-11  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
Aleksandra Jasińska
24/7 Communication

Świętojerska 5/7
00-236 Warszawa
aleksandra.jasinska|247.com.pl| |aleksandra.jasinska|247.com.pl
500002427
https://247.com.pl/

 

Bloomberg Philanthropies Asphalt Art Initiative przyznaje 19 europejskim miastom granty na przekształcenie ulic i przestrzeni publicznych.

Asphalt Art Initiative zapewnia miastom finansowanie i wsparcie techniczne dla inspirowanych sztuką projektów przebudowy ulic, które poprawiają bezpieczeństwo ruchu ulicznego, rewitalizują przestrzeń publiczną i ponadto angażują lokalne społeczności. Najnowsze dane wskazują na znaczne zmniejszenie liczby wypadków drogowych oraz niebezpiecznych zjazdów w dziesiątkach miejsc, w których wykonano projekty sztuki ulicznej.

Amsterdam,  Nowy Jork  – 10 października 2022 – Bloomberg Philanthropies ogłosiło, że 19 miast europejskich otrzyma granty od Asphalt Art Initiative w wysokości $25,000 na wykonanie projektów, które wykorzystują sztukę i design do poprawy bezpieczeństwa na ulicach i ich rewitalizacji. Rozszerzenie programu zostało ogłoszone podczas Bloomberg CityLab 2022, najważniejszego globalnego szczytu miast organizowanego wraz z Aspen Institute.

Wśród 19 wybranych projektów Asphalt Art Initiative w Europie znalazły się:

  • Nowa i zrewitalizowana przestrzeń dla pieszych w 11 miastach:  Bruksela, Belgia; Zagrzeb, Chorwacja; Brno, Czechy; Helsinki, Finlandia; Reykjavik, Islandia; Florencja, Prato, Rzym, Włochy; Ferizaj, Kosowo; Cluj-Napoca, Rumunia; i Madryt, Hiszpania
  • Udoskonalenia bezpieczeństwa pieszych w 5 miastach: Tirana, Albania; Gdynia, Polska; Bratysława, Słowacja; Koszyce, Słowacja; i Leon, Hiszpania
  • Murale na skrzyżowaniach I przejściach dla pieszych w 3 miastach:  Warna, Bułgaria; Ateny, Grecja; i Stambuł, Turcja

Program Asphalt Art Initiative realizowany przez charytatywną organizację z Nowego Jorku Bloomberg Philanthropies jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie miast na całym świecie, by sztukę wykorzystywać jako skuteczny i niskobudżetowy sposób na ożywienie oraz poprawę bezpieczeństwa na ulicach, placach, przejściach dla pieszych czy skrzyżowaniach. Działanie to ma na celu tworzenie nowych, tętniących życiem przestrzeni publicznych, współpracę między jednostkami komunalnymi, a także zaproszenie do współdziałania lokalnych społeczności w tym artystów. Realizacja tych 19 wybranych projektów będzie bazować na sukcesie wcześniej przyznanych 42 grantów Asphalt Art Initiative dla amerykańskich miast oraz na projektach pilotażowych w trzech miastach europejskich.   

Program inspirowany jest zrealizowaną podczas kadencji burmistrza Michaela R. Bloomberga (2002-2013) rewitalizacją ulic Nowego Jorku zwiększającą bezpieczeństwo pieszych oraz działalnością charytatywną Bloomberg Phlianthropies będącą filią Bloomberg Associates, doradzającej miastom na całym świecie w zakresie wdrażania projektów ulicznych inspirowanych sztuką. Dodatkowo do grantów, wybrane miasta otrzymają także doradztwo techniczne, które zapewni Bloomberg Associates oraz City of Milan’s Agency for Mobility, Environment, and Territory (AMAT).

- Projekty miejskiej sztuki ulicznej są sprawdzonym, niskobudżetowym sposobem dla miast, by ożywić przestrzeń publiczną, budować społeczność oraz zwiększyć bezpieczeństwo - powiedział Michael R. Bloomberg, założyciel Bloomberg Philanthropies, 108. burmistrz Nowego Jorku. - Popularyzacja Asphalt Art Initiative w Europie pomoże zaspokoić rosnące zapotrzebowanie na kreatywne projektowanie ulic, jednocześnie jednocząc większą liczbę artystów i liderów społeczności lokalnych wokół siły sztuki publicznej.

Wpływy Asphalt Art

Do tej pory Bloomberg Philanthropies przyznała już 42 granty Asphalt Art Initiative dla amerykańskich  miast oraz na projekty pilotażowe w trzech miastach europejskich. W ramach Asphalt Art Initiative zrealizowano 31 projektów, w których przekształcono za pomocą sztuki łącznie 330 tys. stóp kwadratowych powierzchni ulic, angażując w proces projektowania i instalacji prawie 7000 członków społeczności lokalnych i niespełna 150 artystów.

Podlegające ciągłej ocenie projekty Asphalt Art już teraz wykazują wyraźne korzyści dla lokalnych społeczności takie jak:

  • Poprawa bezpieczeństwa pieszych: W Kansas City, w Missouri, artystyczne przeprojektowanie skrzyżowania o dużym natężaniu ruchu i prędkości aut, poskutkowało spadkiem średniej prędkości o 45%. Kolorowe wyeksponowanie krawężników w Baltimore, w Maryland, zwiększyło  o 41% częstotliwość ustępowania pierwszeństwa pieszym.  
  • Rewitalizacja przestrzeni publicznej: W Glasgow, w Szkocji, odmieniona została zapomniana przestrzeń o wielkości 20 tys. stóp kwadratowych, która znajduje się tuż przy wejściu do dworca kolei podmiejskiej oraz w punkcie przecięcia głównych tras rowerowych I ścieżek dla pieszych. Zaś artystyczny projekt w Amsterdamie, w Holandii, ozdobił kolorowymi donicami oraz fragmentami chodnika plac Plein 40-45, mieszczący się w pobliżu tętniącego życiem lokalnego targowiska, przyciągając klientów w dni targowe oraz ożywiając okolicę dla jej mieszkańców.
  • Zaangażowanie społeczności: Mieszkańcy dzielnicy Friendship w Pittsburgh, w Pensylwanii, zaangażowali się w przeprojektowanie miejskiego skrzyżowania, zaczynając od warsztatów służących opracowaniu rysunków projektu, skończywszy na wspólnym malowaniu muralu pod kierownictwem artystów. W centrum Saginaw, w Michigan, 29 artystów i prawie 500 mieszkańców spotkało się w celu stworzenia całodniowego "Paint-A-Thon". Po ukończeniu wspólnego dzieła, ankietowani goście byli w 100% zadowoleni z jego realizacji, a 83% właścicieli pobliskich firm uznało, że murale przyniosły korzyści ich biznesowi.

- Od naszej przełomowej pracy w Nowym Jorku, do projektów w całych Stanach Zjednoczonych, a aktualnie rozszerzających się na Europę, Asphalt Art Initiative swoim działaniem nadal podkreśla nowe możliwości dla miejskiego krajobrazu - powiedziała Janette Sadik-Khan, Dyrektor ds. Transportu Bloomberg Associates i była komisarz nowojorskiego Departamentu Transportu. -Projekty takie jak te, nie tylko łączą ludzi, ale sprawiają, że ulice są bezpieczniejsze, dlatego zachęcamy miasta na całym świecie do malowania własnych arcydzieł komunikacyjnych.

- Sztuka publiczna może inspirować społeczność do współpracy i tworzyć bezpieczniejsze, bardziej tętniące życiem ulice – dodała Kate D. Levin, która kieruje Programem Sztuki w Bloomberg Philanthropies, a także instytucją zarządzającą zasobami kultury w Bloomberg Associates oraz jest byłym komisarzem nowojorskiego Departamentu Spraw Kulturalnych. - Rozszerzenie Asphalt Art Initiative na 19 europejskich miast jeszcze bardziej podkreśli wyjątkową skuteczność sztuki w rozwiązywaniu problemów miejskich po obu stronach Atlantyku – podsumowała.

 

Biblioteka zasobów Asphalt Art Initiative:
 

  • Badanie bezpieczeństwa: Ostatnie badanie Asphalt Art Safety przeprowadzone przez Bloomberg Philanthropies we współpracy z Sam Schwartz Consulting, wykazało wyraźną poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego w grupie 22 projektów sztuki asfaltowej w USA. W tym spadek liczby wypadków o 50% z udziałem pieszych lub rowerzystów. Wyniki badań i więcej informacji o każdym z projektów można znaleźć na stronie internetowej: Asphalt Art Initiative website. 

 

  • Przewodnik po Asphalt Art: W 2019 roku Bloomberg Philanthropies opublikował również Asphalt Art Guide, zawierający studia przypadków i najlepsze praktyki z miast na całym świecie. Przewodnik, do którego władze i praktycy we wszystkich 50 stanach USA i 90 krajach uzyskali dostęp ponad 7500 razy, jest bezpłatny do pobrania na stronieAsphaltArt.bloomberg.org/guide/, teraz z nowymi tłumaczeniami na język holenderski, hiszpański, włoski, francuski, niemiecki i polski.
     
  • Aplikacja Bloomberg Connects:  Więcej informacji, zdjęć i filmów na temat istniejących i nadchodzących projektów Asphalt Art Initiative jest już dostępnych w Bloomberg Connects, bezpłatnej aplikacji mobilnej dla sztuki i kultury.

O Bloomberg Philanthropies:

Bloomberg Philanthropies inwestuje w 941 miastach i 173 krajach na całym świecie, aby zapewnić lepsze, dłuższe życie jak największej liczbie osób. Organizacja skupia się na pięciu kluczowych obszarach tworzenia trwałych zmian: sztuka, edukacja, środowisko, innowacje rządowe i zdrowie publiczne. Bloomberg Philanthropies obejmuje wszystkie działania Michaela R. Bloomberga, w tym jego fundację, filantropię korporacyjną i osobistą, a także Bloomberg Associates, firmę konsultingową działającą pro bono w miastach na całym świecie. W 2021 roku Bloomberg Philanthropies rozdzieliło 1,66 miliarda dolarów. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź bloomberg.org  lub śledź nas na Facebooku, Instagramie, YouTube, Twitterze oraz LinkedIn.

 

O Bloomberg Associates:

Bloomberg Associates to filantropijne ramię konsultingowe organizacji charytatywnej Michaela R. Bloomberga, Bloomberg Philanthropies. Założone w 2014 roku, pracujące ramię w ramię z miastami klienckimi, aby poprawić jakość życia mieszkańców, przyjmując strategiczne, oparte na współpracy i zorientowane na wyniki podejście do uczynienia miast silniejszymi, bezpieczniejszymi, bardziej sprawiedliwymi i wydajnymi. Nasz zespół uznanych na całym świecie ekspertów i liderów branży, pracował z miastami na całym świecie nad setkami projektów, aby zapoczątkować zmiany i przekształcić dynamiczną wizję w rzeczywistość. Więcej informacji na temat firmy konsultingowej można znaleźć na stronie www.bloombergassociates.org lub śledzić nas na Twitterze.

 

Kontakt dla mediów:

Rebecca Carriero, Bloomberg Philanthropies +1 (212) 205-0182 or rebeccac@bloomberg.org 

Kontakt dla mediów w Polsce:

Karina Cywińska, 24/7Communication, +48 733 202 417 lub karina.cywinska@247.com.pl

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 24/7 Communication
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Skuteczny marketing B2B – klucz do rozwoju firmy Biuro prasowe
2025-01-02 | 09:30

Skuteczny marketing B2B – klucz do rozwoju firmy

Współczesne przedsiębiorstwa działające w modelu B2B muszą stawić czoła rosnącej konkurencji oraz zmieniającym się oczekiwaniom klientów. Kluczowym elementem
Media i PR Skuteczny marketing internetowy - co warto wiedzieć?
2024-12-27 | 08:30

Skuteczny marketing internetowy - co warto wiedzieć?

Marketing internetowy to potężne narzędzie, które nieustannie ewoluuje wraz z rozwojem technologii i zmieniającymi się zachowaniami konsumentów. Dynamiczny
Media i PR Manufaktura nagrodzona prestiżowymi Złotymi Spinaczami Manufaktura Manufaktura
2024-12-19 | 15:17

Manufaktura nagrodzona prestiżowymi Złotymi Spinaczami Manufaktura Manufaktura

Podczas 22. edycji konkursu Złote Spinacze, organizowanego co roku przez Związek Firm Public Relations, Manufaktura w Łodzi została nagrodzona dwoma statuetkami – Złotym i Srebrnym

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.