Komunikaty PR

Brief w kampanii influencerskiej - czy to konieczność?

2021-11-17  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Justyna Oracz
Fantasyexpo

pl. św Macieja 21/2a
50-244 Wrocław
justyna.oracz|fantasyexpo.pl| |justyna.oracz|fantasyexpo.pl
602277329
fantasyexpo.pl

Czy dobra kampania influencerska musi być oparta twardo na briefie, wytycznych oraz dos & don'ts? Czy jest jeszcze miejsce na kampanie marketingowe, w których twórcy mają swój głos, tworzą je na podstawie własnych przekonań i doświadczeń? 

Brief to w wielu agencjach słowo klucz, bez którego nie rozpoczynają pracy - im bardziej obszerny, mocno naszpikowany danymi analitycznymi, tym lepiej dla osób pracujących przy danym projekcie. Dzięki niemu przygotowanie kampanii skrojonej na miarę, idealnie dopasowanej do potrzeb marki i realizujący jej zamierzone cele jest dużo łatwiejsze i korzystniejsze dla obu stron. Dzięki dobremu briefingowi, a niekiedy i debriefingowi, flow pracy projektowej jest płynny. 

Jednak… co dalej z briefem? Czy przy realizacji należy również sztywno briefować wszystkich i wszystko? Czy wyprodukowane materiały powinny być idealne, nieskalane naturalnością i odciśnięte od szablonu? To zależy… od klienta, od produktu, który komunikujemy oraz od potrzeb i celów marki. Zazwyczaj briefing na kolejnych etapach działania jest niezbędny, lecz czy jest jeszcze szansa na sukces kampanii opartej na doświadczeniach i przemyśleniach twórców?

Zdecydowanie TAK. Przygotowując kampanię, z perspektywy Klienta ważne jest dotarcie do społeczności - a twórca zna najlepiej swoją społeczność i wie jak do niej przemówić. Kiedy na kanał wpada wyreżyserowany kontent - oglądalność i zaangażowanie spada,  ponieważ odbiorcy nie są do niego przyzwyczajeni. Warto wsłuchać się w głos twórcy i zaufać mu - cele marki i influencera są zbieżne - wzbudzić zainteresowanie i zaangażowanie.  

Idealnym przykładem takich działań jest najnowsza kampania ING Banku Śląskiego – „Porozmawiajmy o pieniądzach”, która jest odpowiedzią na wyniki badań na temat podejścia Polaków do pieniędzy. Mimo, że większość ankietowanych uważa, że kwestia finansów powinna częściej pojawiać się w codziennych rozmowach, to jednocześnie powszechna jest niechęć do jej podnoszenia. 77% Polaków uważa, że ma prawo wydawać pieniądze na co chce. Jednocześnie 20% spotyka się z krytyką sposobu w jaki wydaje swoje fundusze. Kłopotliwe są też ustalenia dotyczące podziału rachunków wśród znajomych, gdyż 21% ankietowanych przyznało, że nie potrafi o tym rozmawiać.

W kampanii nakreślono oczywiście insighty i tematykę, a ekspert banku udzielił praktycznych wskazówek, ale to właśnie zaproszeni goście wpletli w to swoje doświadczenia i różne perspektywy. Do projektu zaproszono czterech influencerów młodego i średniego pokolenia - Red Lipstick Monster, Karola Paciorka, Piotra ‘Izaka” Skowyrskiego oraz Martina Stankiewicza. W tej kampanii to twórcy podłapali temat i podzielili się swoimi przeżyciami, doświadczeniami i przemyśleniami w kontekście pieniędzy. Ich finansowe historie stały się pretekstem do poruszenia tematów finansowych, które najbardziej stresują Polaków w trakcie rozmów ze znajomymi czy rodziną.  Przekrojowość i róznorodnosć podejścia sprawia, że docierają do wielu osób, które z podobnymi problemami się borykają. Na kanale You Tube banku ING znalazły się już takie odcinki jak: 

Jak dzielić wspólne wydatki, czyli jak się rozliczać i nie stracić znajomych 
https://www.youtube.com/watch?v=DECSFKvHIoQ

Badania wykazują, że 21% Polaków nie wie jak rozmawiać ze znajomymi o tym kto, za co płaci, a 20% zgodziło się kiedyś na niesprawiedliwy podział wydatków*. 

Jak upomnieć się o zwrot pożyczonych pieniędzy, żeby nie stracić dobrych relacji
https://www.youtube.com/watch?v=FpgIkdDpDcM
Jak się okazuje 46% kobiet i 31% mężczyzn uważa, że upominanie się o zwrot pożyczonych pieniędzy jest niezręczne, bo można wyjść na sknerę*.

Co robić, gdy inni krytykują nasze wydatki?
https://www.youtube.com/watch?v=18c1tAE_aBQ
¾ Polaków uważa, że może wydawać swoje pieniądze na co chce i nie musi się nikomu tłumaczyć*, jednak bardzo często od innych pojawiają się pytania i komentarze dotyczące naszych wyborów zakupowych. 

Jak uniezależnić się finansowo od rodziców?
https://www.youtube.com/watch?v=IGWfnspEyQI
Aż 85%** Polaków deklaruje, że chce być niezależnymi finansowo! Ponad połowa badanych osób w wieku 27-35 (61%) zdaje sobie jednak sprawę z tego, że ich pokoleniu trudno jest być niezależnym finansowo. 

Jak bez stresu rozmawiać o zarobkach?
https://www.youtube.com/watch?v=BYO064haojA
Aż 1/3** młodych Polaków nie lubi porównywać swoich zarobków z innymi i deklaruje, że nie chce zarabiać dużo mniej od swojego partnera lub partnerki. 

W kampanii banku nie tylko zaproszono influencerów do realizacji wideo na kanał ING, ale również zaangażowano ich w aktywną komunikację na ich własnych profilach w mediach społecznościowych. Dzięki swobodzie i niewymuszonej, a własnej, komunikacji z odbiorcami, zaangażowanie wokół tego kontentu przełożyło się na duże zainteresowanie treściami. Łączna liczba wyświetleń dedykowanej serii to już ponad 2,5 mln a w przygotowaniu są kolejne odcinki. 

Za koncept kreatywny kampanii oraz dobór twórców odpowiada agencja Fantasyexpo. Za nagrania i postprodukcję odpowiedzialny jest dom produkcyjny RHYTHM wraz z Fantasyexpo. Inicjatywa powstaje przy udziale Agencji GONG oraz domu mediowego MullenLowe Media Hub.

Więcej o akcji „Porozmawiajmy o pieniądzach” na stronie: https://www.ing.pl/lp/porozmawiajmy-o-pieniadzach

Wszystkie odcinki dostępne będą na kanale YouTube ING Banku Śląskiego: https://www.youtube.com/ingpolska

 

*Badanie przeprowadzone na panelu Ariadna na ogólnopolskiej próbie liczącej N=1083 osób. Kwoty dobrane wg reprezentacji w populacji Polaków w wieku 18 lat i więcej dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania. Dodatkowo booster N=300 dla kohorty: 18-26 oraz 27-35. Termin realizacji: 27 - 31 maja 2021. Metoda: CAWI

** Badanie "Napięcia finansowe wśród młodych Polaków” przeprowadzone na zlecenie ING Banku Śląskiego na panelu Ariadna na ogólnopolskiej próbie N=1603. Kwoty dobrane wg reprezentacji w populacji Polaków w wieku 18 lat i więcej dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania. Maj 2021, CAWI.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Zakończyła się ogólnopolska kampania promująca spożywanie pieczywa Biuro prasowe
2022-06-23 | 13:00

Zakończyła się ogólnopolska kampania promująca spożywanie pieczywa

Upowszechnienie wiedzy na temat pieczywa, propagowanie jego roli w codziennej diecie, a także obalenie najpopularniejszych mitów na temat wypieków sprzedawanych w sklepach
Media i PR Półmetek 2022 w marketingu i komunikacji. Poznaj 3 trendy, które zostaną z nami
2022-06-22 | 13:00

Półmetek 2022 w marketingu i komunikacji. Poznaj 3 trendy, które zostaną z nami

#GenZ Najmłodsza, lecz najbardziej znacząca grupa w kwestii zrównoważonego rozwoju i priorytetów zdrowotnych na całym świecie. Mowa o generacji Z, wśród której
Media i PR Wakacje 2022: włoski region Emilia Romagna powraca do normalności po pandemii
2022-06-21 | 17:00

Wakacje 2022: włoski region Emilia Romagna powraca do normalności po pandemii

Od pierwszego kwietnia we Włoszech nastąpiło poluzowanie restrykcji związanych z koronawirusem. Noszenie masek obowiązuje jedynie w publicznym transporcie, teatrach i zamkniętych

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Przed wakacjami Polacy szukają alternatyw dla kupowania walut w kantorach. Coraz częściej są nimi karta płatnicza i smartfon

W tegoroczne wakacje 40 proc. Polaków wybiera się na zagraniczny urlop, a 25 proc. planuje tzw. city breaks, czyli krótkie weekendowe wypady do miast w innych krajach – wynika z niedawnego badania Visa CEE Travel and Payment Intentions Study. Podczas takich wojaży wielu turystów wciąż woli płacić gotówką – badanie przeprowadzone dla Banku Millennium pokazało, że 43 proc. Polaków wymienia walutę w kantorach. To rozwiązanie ma jednak sporo minusów, dlatego przed wakacjami coraz więcej osób szuka płatniczych alternatyw. Ponad połowa badanych przez Visę Polaków chciałaby za granicą płacić kartą lub smartfonem.

Regionalne - Łódzkie

Specjalistyczne karetki pozwalają ratować życie noworodków po niedotlenieniu. Taki sprzęt trafił właśnie do szpitala w Łodzi

Niedotlenienie okołoporodowe i niewydolność oddechowa u noworodka mogą doprowadzić do jego niepełnosprawności fizycznej i intelektualnej, a w najgorszym wypadku nawet śmierci. Hipotermia lecznicza, polegająca na kontrolowanym obniżeniu temperatury ciała, pozwala temu zapobiec. Liczy się jednak czas, bo po sześciu godzinach niedotlenienia zmiany w mózgu dziecka mogą być już nieodwracalne. Dlatego Uniwersytet Medyczny w Poznaniu wspólnie z Generali Polska i Fundacją The Human Safety Net wdrażają projekt, który pozwala zastosować tę terapię już w trakcie transportu noworodka do szpitala – w karetce neonatologicznej. Specjalistyczny sprzęt trafił właśnie do łódzkiego Instytutu Centrum Zdrowia Matki Polki. – Zamierzamy dostarczać je do kolejnych placówek – zapowiada Andrea Simoncelli, przewodniczący rady nadzorczej Generali Polska. 

Transport

Kryzys żywnościowy wisi nad krajami Afryki i Bliskiego Wschodu. Problemem brak dostaw z Rosji i Ukrainy oraz galopujący wzrost cen

– W Polsce nie zabraknie nam produktów na półkach, są natomiast kraje, które w znacznie większym stopniu niż państwa UE doświadczą problemów żywnościowych – mówi Jan Strzelecki, ekspert Polskiego Instytutu Ekonomicznego. Wśród nich są przede wszystkim kraje Afryki Północnej i Bliskiego Wschodu, w których import pszenicy z Rosji i Ukrainy odpowiadał za 90 proc. dostaw. Państwom europejskim kryzys podażowy nie grozi, ale dużym wyzwaniem będą rosnące ceny żywności, które po wakacjach mogą być o 20 proc. wyższe niż rok wcześniej – wynika z analizy PIE.
 

Współpraca

Obsługa konferencji prasowych

Zapraszamy do współpracy przy organizacji konferencji prasowych. Nasz doświadczony i kompetentny zespół sprosta każdej realizacji. Dysponujemy nowoczesnym, multimedialnym centrum konferencyjnym i biznesowym w samym sercu Warszawy. Zapraszamy do kontaktu w sprawie oferty.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.