Komunikaty PR

Brief w kampanii influencerskiej - czy to konieczność?

2021-11-17  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Justyna Oracz
WE!RE Fantasy

Ksawerego Liskego 7
50-345 Wrocław
justyna.oracz|werefantasy.com| |justyna.oracz|werefantasy.com
602277329
werefantasy.com

Czy dobra kampania influencerska musi być oparta twardo na briefie, wytycznych oraz dos & don'ts? Czy jest jeszcze miejsce na kampanie marketingowe, w których twórcy mają swój głos, tworzą je na podstawie własnych przekonań i doświadczeń? 

Brief to w wielu agencjach słowo klucz, bez którego nie rozpoczynają pracy - im bardziej obszerny, mocno naszpikowany danymi analitycznymi, tym lepiej dla osób pracujących przy danym projekcie. Dzięki niemu przygotowanie kampanii skrojonej na miarę, idealnie dopasowanej do potrzeb marki i realizujący jej zamierzone cele jest dużo łatwiejsze i korzystniejsze dla obu stron. Dzięki dobremu briefingowi, a niekiedy i debriefingowi, flow pracy projektowej jest płynny. 

Jednak… co dalej z briefem? Czy przy realizacji należy również sztywno briefować wszystkich i wszystko? Czy wyprodukowane materiały powinny być idealne, nieskalane naturalnością i odciśnięte od szablonu? To zależy… od klienta, od produktu, który komunikujemy oraz od potrzeb i celów marki. Zazwyczaj briefing na kolejnych etapach działania jest niezbędny, lecz czy jest jeszcze szansa na sukces kampanii opartej na doświadczeniach i przemyśleniach twórców?

Zdecydowanie TAK. Przygotowując kampanię, z perspektywy Klienta ważne jest dotarcie do społeczności - a twórca zna najlepiej swoją społeczność i wie jak do niej przemówić. Kiedy na kanał wpada wyreżyserowany kontent - oglądalność i zaangażowanie spada,  ponieważ odbiorcy nie są do niego przyzwyczajeni. Warto wsłuchać się w głos twórcy i zaufać mu - cele marki i influencera są zbieżne - wzbudzić zainteresowanie i zaangażowanie.  

Idealnym przykładem takich działań jest najnowsza kampania ING Banku Śląskiego – „Porozmawiajmy o pieniądzach”, która jest odpowiedzią na wyniki badań na temat podejścia Polaków do pieniędzy. Mimo, że większość ankietowanych uważa, że kwestia finansów powinna częściej pojawiać się w codziennych rozmowach, to jednocześnie powszechna jest niechęć do jej podnoszenia. 77% Polaków uważa, że ma prawo wydawać pieniądze na co chce. Jednocześnie 20% spotyka się z krytyką sposobu w jaki wydaje swoje fundusze. Kłopotliwe są też ustalenia dotyczące podziału rachunków wśród znajomych, gdyż 21% ankietowanych przyznało, że nie potrafi o tym rozmawiać.

W kampanii nakreślono oczywiście insighty i tematykę, a ekspert banku udzielił praktycznych wskazówek, ale to właśnie zaproszeni goście wpletli w to swoje doświadczenia i różne perspektywy. Do projektu zaproszono czterech influencerów młodego i średniego pokolenia - Red Lipstick Monster, Karola Paciorka, Piotra ‘Izaka” Skowyrskiego oraz Martina Stankiewicza. W tej kampanii to twórcy podłapali temat i podzielili się swoimi przeżyciami, doświadczeniami i przemyśleniami w kontekście pieniędzy. Ich finansowe historie stały się pretekstem do poruszenia tematów finansowych, które najbardziej stresują Polaków w trakcie rozmów ze znajomymi czy rodziną.  Przekrojowość i róznorodnosć podejścia sprawia, że docierają do wielu osób, które z podobnymi problemami się borykają. Na kanale You Tube banku ING znalazły się już takie odcinki jak: 

Jak dzielić wspólne wydatki, czyli jak się rozliczać i nie stracić znajomych 
https://www.youtube.com/watch?v=DECSFKvHIoQ

Badania wykazują, że 21% Polaków nie wie jak rozmawiać ze znajomymi o tym kto, za co płaci, a 20% zgodziło się kiedyś na niesprawiedliwy podział wydatków*. 

Jak upomnieć się o zwrot pożyczonych pieniędzy, żeby nie stracić dobrych relacji
https://www.youtube.com/watch?v=FpgIkdDpDcM
Jak się okazuje 46% kobiet i 31% mężczyzn uważa, że upominanie się o zwrot pożyczonych pieniędzy jest niezręczne, bo można wyjść na sknerę*.

Co robić, gdy inni krytykują nasze wydatki?
https://www.youtube.com/watch?v=18c1tAE_aBQ
¾ Polaków uważa, że może wydawać swoje pieniądze na co chce i nie musi się nikomu tłumaczyć*, jednak bardzo często od innych pojawiają się pytania i komentarze dotyczące naszych wyborów zakupowych. 

Jak uniezależnić się finansowo od rodziców?
https://www.youtube.com/watch?v=IGWfnspEyQI
Aż 85%** Polaków deklaruje, że chce być niezależnymi finansowo! Ponad połowa badanych osób w wieku 27-35 (61%) zdaje sobie jednak sprawę z tego, że ich pokoleniu trudno jest być niezależnym finansowo. 

Jak bez stresu rozmawiać o zarobkach?
https://www.youtube.com/watch?v=BYO064haojA
Aż 1/3** młodych Polaków nie lubi porównywać swoich zarobków z innymi i deklaruje, że nie chce zarabiać dużo mniej od swojego partnera lub partnerki. 

W kampanii banku nie tylko zaproszono influencerów do realizacji wideo na kanał ING, ale również zaangażowano ich w aktywną komunikację na ich własnych profilach w mediach społecznościowych. Dzięki swobodzie i niewymuszonej, a własnej, komunikacji z odbiorcami, zaangażowanie wokół tego kontentu przełożyło się na duże zainteresowanie treściami. Łączna liczba wyświetleń dedykowanej serii to już ponad 2,5 mln a w przygotowaniu są kolejne odcinki. 

Za koncept kreatywny kampanii oraz dobór twórców odpowiada agencja Fantasyexpo. Za nagrania i postprodukcję odpowiedzialny jest dom produkcyjny RHYTHM wraz z Fantasyexpo. Inicjatywa powstaje przy udziale Agencji GONG oraz domu mediowego MullenLowe Media Hub.

Więcej o akcji „Porozmawiajmy o pieniądzach” na stronie: https://www.ing.pl/lp/porozmawiajmy-o-pieniadzach

Wszystkie odcinki dostępne będą na kanale YouTube ING Banku Śląskiego: https://www.youtube.com/ingpolska

 

*Badanie przeprowadzone na panelu Ariadna na ogólnopolskiej próbie liczącej N=1083 osób. Kwoty dobrane wg reprezentacji w populacji Polaków w wieku 18 lat i więcej dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania. Dodatkowo booster N=300 dla kohorty: 18-26 oraz 27-35. Termin realizacji: 27 - 31 maja 2021. Metoda: CAWI

** Badanie "Napięcia finansowe wśród młodych Polaków” przeprowadzone na zlecenie ING Banku Śląskiego na panelu Ariadna na ogólnopolskiej próbie N=1603. Kwoty dobrane wg reprezentacji w populacji Polaków w wieku 18 lat i więcej dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania. Maj 2021, CAWI.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: WE!RE Fantasy
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów Biuro prasowe
2025-04-10 | 17:00

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich
Media i PR Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations
2025-04-10 | 10:20

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

W świecie fake newsów, dezinformacji oraz globalnych problemów profesjonalne zarządzanie komunikacją przestało być wyborem – stało się koniecznością. O tym, jak
Media i PR Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?
2025-03-27 | 09:30

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na ignorowanie nowoczesnych narzędzi komunikacyjnych. Rozwój technologii mobilnych sprawił, że firmy mają dostęp do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów

W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.

Handel

Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.

Transport

W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.