Komunikaty PR

Centra Gemini Park triumfują na gali PRCH Retail Awards

2022-11-29  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt

Tomasz Pietrzak
Guarana Public Relations

ul. Żelazna 2
40-851 Katowice
tomasz.pietrzak|guaranapr.pl| |tomasz.pietrzak|guaranapr.pl
509106256
www.guaranapr.pl

XIII edycja nagród PRCH Retail Awards okazała się szczęśliwa nie tylko dla organizatorów, którzy odnotowali rekordową liczbę zgłoszeń - aż 118, ale także dla Gemini Holding. Centra Gemini Park Tychy i Gemini Park Bielsko-Biała zgarnęły dla siebie aż dwie kluczowe nagrody.

Buy&get z Edwardem Dwurnikiem nagrodzone
Ze złotem za kampanię prosprzedażową „Zrób zakupy i odbierz nagrody z motywem obrazu „Tychy” Edwarda Dwurnika” wrócił do domu Gemini Park Tychy. Jury doceniło świeże spojrzenie na formułę akcji buy&get, a także jej oryginalny kontekst. Tworząc upominki, mające premiować klientów, obiekt sięgnął po prawdziwe arcydzieło sztuki współczesnej – obraz „Tychy” zlecony w 2018 r. Edwardowi Dwurnikowi, wybitnemu polskiemu artyście.

Na jego kanwie stworzono serię unikalnych giftów, które klienci mogli odebrać po okazaniu paragonu za zakupy o wartości 100, 300 lub 500 zł. W sumie zaprojektowano aż 9 różnych upominków m.in. parasole, poszetki czy kominy. Nietypowa była także oprawa akcji. Wart kilkaset tysięcy złotych obraz, który pojawił się na gadżetach, wystawiono w jednej ze sklepowych witryn, którą zaaranżowano jak muzeum sztuki. Ekspozycji towarzyszyła także wystawa prac uczniów tyskich szkół, którzy stworzyli prace zainspirowane miastem i stylem Dwurnika.

– Projektując akcję chcieliśmy odejść od standardowej formuły, dając naszym klientom nie tylko upominek za zrobione zakupy, ale kawałek prawdziwego, cennego dzieła sztuki, które przedstawia ich miasto i sąsiedztwo. Zależało nam na tym, aby stworzone gifty budziły ciekawość, a z czasem stały się także pożądanymi przedmiotami kolekcjonerskimi – mówi Aleksandra Zawodzińska, dyrektor ds. marketingu i PR Gemini Park Tychy.

– Wykorzystując dzieło rangi muzealnej, które w dodatku przedstawia nasze miasto, osiągnęliśmy ten efekt. Wzbudziliśmy zainteresowanie tyszan i wielbicieli sztuki, ale także zrealizowaliśmy założony cel sprzedażowy. Klienci biorący udział w akcji zarejestrowali paragony o wartości ponad pół miliona złotych. Łącznie wydaliśmy aż 2 tys. giftów. W miesiącu akcji centrum odnotowało także znaczący wzrost obrotów i footfall’u – dodaje.

Sama akcja pełniła jednak nie tylko rolę prosprzedażową. Fakt, że dzieło Dwurnika pojawiło się w galerii czyniło z niej także akcję o charakterze edukacyjnym. – Zwykle trudno jest połączyć akcję komercyjną z edukacją, nam się to jednak udało. Zaangażowaliśmy mieszkańców regionu w zakupy, ale także na moment staliśmy się galerią sztuki, przybliżając sylwetkę jednego z najważniejszych polskich artystów XX i XXI wieku – dodaje Aleksandra Zawodzińska.

Popularyzacja nauki zaprocentowała
Oryginalne podejście do działań marketingowych zaprocentowało także w Gemini Park Bielsko-Biała, które z tegorocznej gali PRCH Retail Awards wróciło ze „Srebrną Nagrodą” w najbardziej obleganej kategorii „Kampania i Działania CSR obiektu”.

Galerię doceniono za stworzenie innowacyjnego Minicentrum Nauki „Science Point”, które powstało we współpracy z Akademią Techniczno-Humanistyczną w Bielsku-Białej oraz Miastem Bielsko-Biała, a także za sprawą wartej 234 tys. zł dotacji, jaką uczelnia i Gemini Park dostały na ten cel z Ministerstwa Edukacji i Nauki. Jury nagrodziło kreatywność twórców miejsca, a także jego edutaimentowy charakter.

Zwrócono uwagę także na pionierstwo. Tego typu przestrzeń po raz pierwszy powstała w polskiej galerii handlowej. Przez siedem miesięcy - od kwietnia do listopada - odwiedzający Minicentrum mogli znaleźć w nim m.in. mini kino z filmami popularnonaukowymi, a także interaktywną wystawę składającą się z kilkudziesięciu eksponatów, którą zapewniło toruńskie Centrum Nowoczesności „Młyn Wiedzy”. Ekspozycja wymagająca zaangażowania, poświęcona była fizyce dźwięku, falom wodnym i świetlnym.

Ponadto, działalność „Science Point” opierała się także na bezpłatnych warsztatach, lekcjach i wykładach, które kierowano m.in. do przedszkoli, szkół, młodzieży, nauczycieli oraz seniorów. W sumie „Science Point” zrealizował aż 127 różnych aktywności. Program wypełniły zajęcia m.in. z: robotyki, zjawisk fizyczno-chemicznych, matematyki, języków obcych, daktyloskopii, druku 3D czy ekologii.

– Przestrzeń, którą stworzyliśmy wspólnie z naukowcami, studentami i znanymi ośrodkami popularnonaukowymi w Polsce miała na celu przede wszystkim pomóc młodym ludziom w poszerzaniu wiedzy zdobytej w szkole o praktykę, doświadczenie i eksperyment. Dzięki obranej formule inspirowaliśmy, ale także wyjaśnialiśmy najbardziej zawiłe zjawiska w sposób zrozumiały – mówi Marcin Ochmański, dyrektor ds. marketingu i PR Gemini Park Bielsko-Biała.

Projekt okazał się ogromnym sukcesem. – W siedem miesięcy „Science Point” odwiedziło ponad 35 tys. tys. osób, na co wpływ miał m.in. fakt, że wszystkie dostępne tu wystawy i aktywności były bezpłatne. Minicentrum nauki stało się także popularnym celem wycieczek szkolnych, przez pół roku wspierając szkoły w realizacji ich programów. Co ważne, dzięki przedsięwzięciu pokazaliśmy, że galeria handlowa może daleko wykraczać poza swoje tradycyjne funkcje, stając się także społeczną przestrzenią eduzabawy – wylicza.

Jednak nie tylko formuła zwróciła uwagę organizatorów konkursy PRCH Retail Awards. Minicentrum nauki to pierwszy w Polsce przykład, jak partnerska współpraca między galerią, uczelnią i miastem, może doprowadzić do powstania ważnego dla regionu ośrodka popularyzującego wiedzę i naukę. Pod tym względem jest to modelowy przykład realizacji tzw. „Złotego Trójkąta” współpracy, w ramach którego na rzecz społeczności lokalnej współpracują ze sobą – biznes, nauka i samorząd.

 

 

 

Źródło: Gemini Holding/Guarana PR

Gemini Holding Sp. z o.o. to wielokrotnie nagradzana, zorientowana na nowoczesne inwestycje polska firma deweloperska, która od blisko 30 lat z sukcesem rozwija swoje portfolio, a także wspiera największych graczy rynkowych w realizacji inwestycji. Od ponad dekady Gemini Holding rozwija własne portfolio, tworząc sieć centrów handlowych Gemini Park. Do aktywów będących własnością firmy należą dziś 3 obiekty – Gemini Park Bielsko-Biała, Gemini Park Tarnów oraz Gemini Park Tychy. W sumie holding skupia w swoich rękach 131 000 m kw. GLA powierzchni handlowej. Firma wyróżniana nagrodami m.in. European Property Awards, Eurobuild Awards, PRCH Retail Awards i CEE Retail Award.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Guarana Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR WIŚNIOWSKI dumnym sponsorem Transmisji Igrzysk Olimpijskich w Paryżu 2024 Biuro prasowe
2024-07-25 | 16:30

WIŚNIOWSKI dumnym sponsorem Transmisji Igrzysk Olimpijskich w Paryżu 2024

Pierwsza okazja, aby zobaczyć billboardy sponsorskie polskiego producenta bram, okien, drzwi i ogrodzeń z Małopolski, nadarzy się już pierwszego dnia Igrzysk, czyli 26 lipca o godz. 19:30,
Media i PR Rodzik Agency PR złotą firmą według opinii klientów
2024-07-17 | 01:00

Rodzik Agency PR złotą firmą według opinii klientów

Firma Bright Side Solutions sp. z o. o. sp. k. wybiera firmy na podstawie opinii w sieci, głównie social mediach, więcej informacji znajdzie na stronie wraz z pełną listą
Media i PR Miej na to Magne B6 Forte – Kampania FCB Health Spark dla Sanofi o roli magnezu
2024-07-08 | 11:00

Miej na to Magne B6 Forte – Kampania FCB Health Spark dla Sanofi o roli magnezu

Sanofi, we współpracy z agencją FCB Health Spark, wystartowała z przełomową kampanią „Miej na to Magne B6 Forte” łączącą kreatywność z edukacją zdrowotną. Kampania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie firmy z szansą na zdobycie azjatyckich rynków. Mogą otrzymać wsparcie na promocję podczas Expo 2025 w Osace

W 2025 roku w japońskiej Osace odbędzie się Wystawa Światowa Expo 2025. Udział w niej, a także towarzyszących imprezie wydarzeniach i targach to dla polskich firm szansa na wzrost rozpoznawalności swoich marek za granicą, a w konsekwencji na rozwój ich potencjału eksportowego. Expo 2025 będzie się koncentrowało na innowacjach służących zrównoważonemu rozwojowi. PARP, który jest partnerem wydarzenia w Polsce, do 26 września br. czeka na wnioski firm zainteresowanych udziałem w wydarzeniu i ekspansją na azjatyckie rynki. W ramach programu mogą one otrzymać wsparcie na udział w targach, na misje wyjazdowe i kampanie promocyjne przed i po zakończeniu Expo. Nabór finansowany jest z Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki 2021–2027

Polityka

Rośnie ryzyko wybuchu epidemii w Strefie Gazy. Brakuje czystej wody, kanalizacji i toalet, a w zniszczonej enklawie wykryto polio

W Strefie Gazy brakuje praktycznie wszystkiego – od żywności i wody po podstawowe leki – ale najgorsze może dopiero nadejść – alarmuje Polska Akcja Humanitarna. – Kilka dni temu w wodzie w Strefie Gazy znaleziono polio typu 2. Ta woda jest bardzo zanieczyszczona, infrastruktura wodno-sanitarna na tym terenie tak naprawdę już nie istnieje. Na dodatek od dziewięciu miesięcy dzieci nie są szczepione, ponieważ nie ma warunków, żeby to zrobić, więc istnieje bardzo duże zagrożenie wybuchu epidemii – mówi Magdalena Foremska z PAH. W odpowiedzi na kryzys organizacja uruchomiła duże projekty pomocowe, które mają zapewnić żywność i opiekę medyczną w Strefie Gazy i na Zachodnim Brzegu.

IT i technologie

Gminy potrzebują inwestycji w cyberbezpieczeństwo. Eksperci widzą duże ryzyka wynikające z zaniedbań

Dane gromadzone przez jednostki samorządu terytorialnego mogą być bardzo niebezpiecznym narzędziem w rękach przestępców. Wykradzione mogą posłużyć do fałszowania tożsamości człowieka. Tymczasem poziom inwestycji w cyberbezpieczeństwo jest w gminach niski, a liczba ataków hakerskich na nie stale rośnie. Eksperci czekają na pozytywne skutki rządowego programu Cyberbezpieczny Samorząd. W jego ramach 1,5 mld zł trafi na inwestycje w poprawę bezpieczeństwa cybernetycznego samorządów: zarówno na poziomie sprzętu i oprogramowania, jak i kompetencji oraz procedur.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.