Komunikaty PR

Centra Gemini Park triumfują na gali PRCH Retail Awards

2022-11-29  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt

Tomasz Pietrzak
Guarana Public Relations

ul. Żelazna 2
40-851 Katowice
tomasz.pietrzak|guaranapr.pl| |tomasz.pietrzak|guaranapr.pl
509106256
www.guaranapr.pl

XIII edycja nagród PRCH Retail Awards okazała się szczęśliwa nie tylko dla organizatorów, którzy odnotowali rekordową liczbę zgłoszeń - aż 118, ale także dla Gemini Holding. Centra Gemini Park Tychy i Gemini Park Bielsko-Biała zgarnęły dla siebie aż dwie kluczowe nagrody.

Buy&get z Edwardem Dwurnikiem nagrodzone
Ze złotem za kampanię prosprzedażową „Zrób zakupy i odbierz nagrody z motywem obrazu „Tychy” Edwarda Dwurnika” wrócił do domu Gemini Park Tychy. Jury doceniło świeże spojrzenie na formułę akcji buy&get, a także jej oryginalny kontekst. Tworząc upominki, mające premiować klientów, obiekt sięgnął po prawdziwe arcydzieło sztuki współczesnej – obraz „Tychy” zlecony w 2018 r. Edwardowi Dwurnikowi, wybitnemu polskiemu artyście.

Na jego kanwie stworzono serię unikalnych giftów, które klienci mogli odebrać po okazaniu paragonu za zakupy o wartości 100, 300 lub 500 zł. W sumie zaprojektowano aż 9 różnych upominków m.in. parasole, poszetki czy kominy. Nietypowa była także oprawa akcji. Wart kilkaset tysięcy złotych obraz, który pojawił się na gadżetach, wystawiono w jednej ze sklepowych witryn, którą zaaranżowano jak muzeum sztuki. Ekspozycji towarzyszyła także wystawa prac uczniów tyskich szkół, którzy stworzyli prace zainspirowane miastem i stylem Dwurnika.

– Projektując akcję chcieliśmy odejść od standardowej formuły, dając naszym klientom nie tylko upominek za zrobione zakupy, ale kawałek prawdziwego, cennego dzieła sztuki, które przedstawia ich miasto i sąsiedztwo. Zależało nam na tym, aby stworzone gifty budziły ciekawość, a z czasem stały się także pożądanymi przedmiotami kolekcjonerskimi – mówi Aleksandra Zawodzińska, dyrektor ds. marketingu i PR Gemini Park Tychy.

– Wykorzystując dzieło rangi muzealnej, które w dodatku przedstawia nasze miasto, osiągnęliśmy ten efekt. Wzbudziliśmy zainteresowanie tyszan i wielbicieli sztuki, ale także zrealizowaliśmy założony cel sprzedażowy. Klienci biorący udział w akcji zarejestrowali paragony o wartości ponad pół miliona złotych. Łącznie wydaliśmy aż 2 tys. giftów. W miesiącu akcji centrum odnotowało także znaczący wzrost obrotów i footfall’u – dodaje.

Sama akcja pełniła jednak nie tylko rolę prosprzedażową. Fakt, że dzieło Dwurnika pojawiło się w galerii czyniło z niej także akcję o charakterze edukacyjnym. – Zwykle trudno jest połączyć akcję komercyjną z edukacją, nam się to jednak udało. Zaangażowaliśmy mieszkańców regionu w zakupy, ale także na moment staliśmy się galerią sztuki, przybliżając sylwetkę jednego z najważniejszych polskich artystów XX i XXI wieku – dodaje Aleksandra Zawodzińska.

Popularyzacja nauki zaprocentowała
Oryginalne podejście do działań marketingowych zaprocentowało także w Gemini Park Bielsko-Biała, które z tegorocznej gali PRCH Retail Awards wróciło ze „Srebrną Nagrodą” w najbardziej obleganej kategorii „Kampania i Działania CSR obiektu”.

Galerię doceniono za stworzenie innowacyjnego Minicentrum Nauki „Science Point”, które powstało we współpracy z Akademią Techniczno-Humanistyczną w Bielsku-Białej oraz Miastem Bielsko-Biała, a także za sprawą wartej 234 tys. zł dotacji, jaką uczelnia i Gemini Park dostały na ten cel z Ministerstwa Edukacji i Nauki. Jury nagrodziło kreatywność twórców miejsca, a także jego edutaimentowy charakter.

Zwrócono uwagę także na pionierstwo. Tego typu przestrzeń po raz pierwszy powstała w polskiej galerii handlowej. Przez siedem miesięcy - od kwietnia do listopada - odwiedzający Minicentrum mogli znaleźć w nim m.in. mini kino z filmami popularnonaukowymi, a także interaktywną wystawę składającą się z kilkudziesięciu eksponatów, którą zapewniło toruńskie Centrum Nowoczesności „Młyn Wiedzy”. Ekspozycja wymagająca zaangażowania, poświęcona była fizyce dźwięku, falom wodnym i świetlnym.

Ponadto, działalność „Science Point” opierała się także na bezpłatnych warsztatach, lekcjach i wykładach, które kierowano m.in. do przedszkoli, szkół, młodzieży, nauczycieli oraz seniorów. W sumie „Science Point” zrealizował aż 127 różnych aktywności. Program wypełniły zajęcia m.in. z: robotyki, zjawisk fizyczno-chemicznych, matematyki, języków obcych, daktyloskopii, druku 3D czy ekologii.

– Przestrzeń, którą stworzyliśmy wspólnie z naukowcami, studentami i znanymi ośrodkami popularnonaukowymi w Polsce miała na celu przede wszystkim pomóc młodym ludziom w poszerzaniu wiedzy zdobytej w szkole o praktykę, doświadczenie i eksperyment. Dzięki obranej formule inspirowaliśmy, ale także wyjaśnialiśmy najbardziej zawiłe zjawiska w sposób zrozumiały – mówi Marcin Ochmański, dyrektor ds. marketingu i PR Gemini Park Bielsko-Biała.

Projekt okazał się ogromnym sukcesem. – W siedem miesięcy „Science Point” odwiedziło ponad 35 tys. tys. osób, na co wpływ miał m.in. fakt, że wszystkie dostępne tu wystawy i aktywności były bezpłatne. Minicentrum nauki stało się także popularnym celem wycieczek szkolnych, przez pół roku wspierając szkoły w realizacji ich programów. Co ważne, dzięki przedsięwzięciu pokazaliśmy, że galeria handlowa może daleko wykraczać poza swoje tradycyjne funkcje, stając się także społeczną przestrzenią eduzabawy – wylicza.

Jednak nie tylko formuła zwróciła uwagę organizatorów konkursy PRCH Retail Awards. Minicentrum nauki to pierwszy w Polsce przykład, jak partnerska współpraca między galerią, uczelnią i miastem, może doprowadzić do powstania ważnego dla regionu ośrodka popularyzującego wiedzę i naukę. Pod tym względem jest to modelowy przykład realizacji tzw. „Złotego Trójkąta” współpracy, w ramach którego na rzecz społeczności lokalnej współpracują ze sobą – biznes, nauka i samorząd.

 

 

 

Źródło: Gemini Holding/Guarana PR

Gemini Holding Sp. z o.o. to wielokrotnie nagradzana, zorientowana na nowoczesne inwestycje polska firma deweloperska, która od blisko 30 lat z sukcesem rozwija swoje portfolio, a także wspiera największych graczy rynkowych w realizacji inwestycji. Od ponad dekady Gemini Holding rozwija własne portfolio, tworząc sieć centrów handlowych Gemini Park. Do aktywów będących własnością firmy należą dziś 3 obiekty – Gemini Park Bielsko-Biała, Gemini Park Tarnów oraz Gemini Park Tychy. W sumie holding skupia w swoich rękach 131 000 m kw. GLA powierzchni handlowej. Firma wyróżniana nagrodami m.in. European Property Awards, Eurobuild Awards, PRCH Retail Awards i CEE Retail Award.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR McCANN Worldgroup jedną z najbardziej innowacyjnych firm na świecie Biuro prasowe
2024-03-26 | 09:00

McCANN Worldgroup jedną z najbardziej innowacyjnych firm na świecie

Wyróżnienie McCANN Worldgroup w zestawieniu Fast Company to wyraz uznania dla nieustającego dążenia wszystkich agencji wchodzących w skład grupy do opracowywania projektów, w
Media i PR Przegląd narzędzi i metryk w skutecznej ocenie wyników kampanii marketingowych
2024-03-26 | 01:00

Przegląd narzędzi i metryk w skutecznej ocenie wyników kampanii marketingowych

W dzisiejszym dynamicznym środowisku marketingowym profesjonaliści branżowi muszą operować na wyjątkowo wysokim poziomie, wykorzystując zaawansowane narzędzia i metryki do skutecznej oceny
Media i PR „Gdzie Zamieszkać” McCANN Poland dla Mastercard z 3. miejscem w rankingu WARC100
2024-03-20 | 10:00

„Gdzie Zamieszkać” McCANN Poland dla Mastercard z 3. miejscem w rankingu WARC100

Ranking WARC Creative 100 docenił kampanię "Gdzie Zamieszkać/Where to Settle" realizowaną przez McCANN Poland dla Mastercard, ogłaszając ją trzecią najczęściej nagradzaną w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Kongres MOVE

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Sektor ochrony zdrowia odpowiada za większe emisje CO2 niż lotnictwo. Zielone zmiany wymagają drastycznego przyspieszenia

Sektor ochrony zdrowia ponosi znaczące konsekwencje wynikające z rosnącej liczby ekstremalnych zjawisk klimatycznych, ale też poważnego zanieczyszczenia powietrza, a koszty z tym związane będą rosły. Z drugiej strony sam sektor też się przyczynia do zmian klimatycznych – odpowiada za 4 proc. emisji CO2, czym wyprzedza takie branże jak żegluga czy lotnictwo. O potrzebie przyspieszenia zielonych zmian w ochronie zdrowia coraz więcej się mówi, ale to wymaga konkretnych działań. Temu ma służyć powołana właśnie do życia Zielona Koalicja dla Zdrowia, w której uczestniczy prawie 30 podmiotów i której patronuje m.in. Narodowy Fundusz Zdrowia.

Ochrona środowiska

Nowa kadencja samorządów pod znakiem działań energetycznych i klimatycznych. 15 mld euro z UE może przyspieszyć zmiany w tym zakresie

Do wyborów samorządowych pozostał nieco ponad tydzień. Jak pokazuje nowy raport Fundacji Instytut na rzecz Ekorozwoju, na samorządowców nadchodzącej kadencji będzie czekać wiele wyzwań związanych z energetyką i polityką klimatyczną, które wynikają zarówno z regulacji UE, jak i oczekiwań społecznych. Jednak w praktyce możliwości aktywnego działania samorządów w tym obszarze są tak szerokie, jak umożliwiają im to regulacje prawne. – Tutaj pewnych rozwiązań po prostu nie ma albo są w dość dokuczliwy sposób szczegółowe i stwarzają samorządom duże trudności. Dlatego potrzebna jest interwencja rządu, żeby umożliwić samorządom aktywne działania – ocenia dr Wojciech Szymalski, prezes Fundacji Instytut na rzecz Ekorozwoju.

Prawo

Postęp technologiczny rewolucjonizuje pracę specjalistów ds. finansów. Stają się strategicznymi doradcami biznesu

Częste zmiany regulacyjne i postęp technologiczny wymuszają na specjalistach ds. finansów ciągłe nabywanie nowych kompetencji, doszkalanie i uaktualnianie swojej wiedzy. Ci, którzy potrafią się dostosować do szybkich zmian i wesprzeć swoimi umiejętnościami rozwój biznesu, mogą jednak liczyć na większe możliwości rozwoju kariery. – Finanse operują w świecie, który coraz szybciej się zmienia. To powoduje, że w przyszłości ludzie z obszaru finansów będą musieli poświęcać dużo więcej energii na to, żeby dotrzymać tempa – mówi Kuba Neneman, head of finance.ai, commercial data science manager w Shellu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.