Content marketing w praktyce
Content marketing (ang. marketing treści) stanowi doskonałe narzędzie do budowania trwałych relacji z klientami. To odpowiednio opracowana strategia marketingowa, polegająca na tworzeniu i publikowaniu ciekawych treści. Agencje zajmujące się content marketingiem przygotowują materiały, które w atrakcyjny sposób prezentują informacje o usługach i produktach. Są one jednak o wiele bardziej wartościowe dla czytelnika niż standardowe treści promocyjne. Oprócz części spełniającej walory reklamowe dostarczają również wiele cennych informacji.
Jakie korzyści content marketing daje w praktyce?
1. Polepsza widoczność strony w wyszukiwarce Google i wpływa pozytywnie na ruch na stronie.
Jednym z głównych zadań agencji zajmującej się content marketingiem jest poprawa widoczności strony w wyszukiwarce Google oraz zwiększenie ruchu na stronie. Im wyżej w wyszukiwarce znajdzie się nasza strona, tym większe prawdopodobieństwo, że użytkownik (a tym samym potencjalny klient) na nią wejdzie.
2. Zwiększa zaufanie klientów do marki.
Spośród profesjonalistów z branży marketingu treści aż 96% przyznaje, że wykorzystywanie content marketingu pomaga budować wiarygodność i zaufanie klientów. Aż 90% z nich przywiązuje większą wagę do walorów edukacyjnych niż do przekazu promocyjnego czy sprzedażowego [1].
3. Podnosi prawdopodobieństwo dokonania zakupów.
Ciekawe i unikalne treści publikowane przez firmę sprawiają, że klienci bardziej jej ufają i chętniej decydują się na zakup oferowanych przez nią produktów. Osoby, które czytają treści stworzone przez firmę, są o 131% bardziej skłonne do podjęcia decyzji o zakupie niż osoby, które ich nie widziały. Co więcej, nawet po tygodniu od zapoznania się z tymi treściami prawdopodobieństwo zakupu przez tych konsumentów jest o 48% wyższe niż w przypadku drugiej kategorii konsumentów [2].
Jak stworzyć treści do content marketingu?
1. Dobry tytuł to podstawa – odbiorcy najpierw widzą nagłówki, a dopiero potem zapoznają się z treścią. Zbyt banalny, oklepany tytuł nie zachęci użytkownika do lektury. Zbyt skomplikowany i rozbudowany może obniżyć pozycjonowanie w Google.
2. Mocny research – podstawą tworzenia marketingu treści jest zebranie wielu interesujących informacji dotyczących opracowywanego tematu.
3. Selekcja treści – oczywiście, dobrze jest mieć z czego wybierać, ale w tekście nie można zawrzeć wszystkiego. To, co ma znaczenie w content marketingu, to konkretne i unikalne treści. Ważne, aby były one dla odbiorców ciekawe i wartościowe.
4. Tworzenie – parafrazując „pisać każdy może…” – jednak jeżeli chodzi o powodzenie naszej firmy, niech to będzie „trochę lepiej”, niż „trochę gorzej”. Teksty mające pozytywny wpływ na pozycjonowanie w wyszukiwarkach charakteryzują się odpowiednią długością zdań, akapitów czy nawet użytych słów. Przed rozpoczęciem przygody z tworzeniem materiałów content marketingowych warto zasięgnąć porady u profesjonalistów np. agencji specjalizujących się w content.
5. Dystrybucja – kanały dystrybucji przygotowanych materiałów powinny być określone na początku opracowywania całej strategii content. Miejsce rozpowszechniania treści marketingowych zależy od wyznaczonych celów, tematyki i wybranej grupy docelowej. Od miejsca publikacji treści zależy również styl językowy, w jakim dany materiał zostanie stworzony.
6. Monitoring efektów – działania content marketingowe – tak jak każde inne działania promocyjne muszą być monitorowane w celu sprawdzenia osiąganych rezultatów. Podczas optymalizacji tworzonych materiałów kluczowe może być monitorowanie bieżącego zainteresowania daną treścią, np. pod względem tematyki należy sprawdzać, które materiały cieszą się największą popularnością.
Jakie są najpopularniejsze narzędzia content marketingu?
Agencja Tauber Promotion w ramach usługi tworzy m.in. artykuły sponsorowane, teksty na blogi firmowe i strony WWW, a także treści do wszelkiego rodzaju materiałów reklamowych: folderów, ulotek, mailingów, newsletterów.
Content marketing – dlaczego warto nas wybrać?
Posiadamy bogate doświadczenie w tworzeniu treści content marketingowych, ale przede wszystkim nasze działania zawsze opieramy na indywidualnie utworzonej strategii.
W celu uzyskania jak najlepszych efektów łączymy usługi z zakresu public relations i marketingu dzięki czemu kompleksowo zarządzamy wizerunkiem marki, umacniając jej wartość na rynku.
Izabela Radomska | Tauber Promotion
[1] Raport B2B Content Marketing, Benchmarks, Budgets and Trends – North America, 2019
[2] Raport How Content Marketing Impacts Purchase Decisions, Brand Affinity and Trust, 2017

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Z powodu braku przejrzystego prawa branża recyklingu odkłada inwestycje. Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów
Branża recyklingu stoi przed wyzwaniami związanymi z wdrożeniem systemu kaucyjnego, systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta i rozporządzenia PPWR. Brakuje jednak odpowiednich przepisów dostosowujących polskie prawo i realia do unijnych regulacji. W efekcie utrzymującej się niepewności prawnej między 2018 a 2023 rokiem co trzeci zakład recyklingu zamknął działalność. Wiele firm odkłada inwestycje, czekając na uregulowanie rynku. Podobna niepewność dotyczy też producentów opakowań.
Transport
Testowanie pojazdów zautomatyzowanych wkrótce będzie możliwe. To odpowiedź na postulaty przedsiębiorców

Kończą się prace nad przepisami, które mają usprawnić prace badawcze nad pojazdami zautomatyzowanymi. Ma to być odpowiedź na postulaty przedsiębiorców, którzy wskazywali na potrzebę pilnej zmiany przepisów w zakresie testowania pojazdów autonomicznych. Obecne regulacje nie sprzyjają postępowi technologicznemu i rozwoju autonomiczności pojazdów, o czym świadczy bardzo niewielka liczba wydanych uprawnień do ich prowadzenia.
Firma
Przedsiębiorcom coraz bardziej doskwiera niestabilność i skomplikowanie przepisów podatkowych. Problemem są też niejasne ich interpretacje

Polscy przedsiębiorcy często negatywnie oceniają jakość przepisów podatkowych – wynika z raportu „Przedsiębiorcy pod lupą fiskusa 2025” przygotowanego przez firmę doradztwa podatkowego MDDP we współpracy z Konfederacją Lewiatan. Ich niepokój budzą niejednolite interpretacje przepisów i niepewność prawa podatkowego, które cały czas jest modyfikowane. Wśród kluczowych zmian w obszarze podatków, które będą dotyczyć praktycznie wszystkich przedsiębiorców, są m.in. wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur czy zmiany w podatku od nieruchomości.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.