Komunikaty PR

Content marketing w praktyce

2021-12-14  |  11:05

Content marketing (ang. marketing treści) stanowi doskonałe narzędzie do budowania trwałych relacji z klientami. To odpowiednio opracowana strategia marketingowa, polegająca na tworzeniu i publikowaniu ciekawych treści. Agencje zajmujące się content marketingiem przygotowują materiały, które w atrakcyjny sposób prezentują informacje o usługach i produktach. Są one jednak o wiele bardziej wartościowe dla czytelnika niż standardowe treści promocyjne. Oprócz części spełniającej walory reklamowe dostarczają również wiele cennych informacji.
 

Jakie korzyści content marketing daje w praktyce?
 

1. Polepsza widoczność strony w wyszukiwarce Google i wpływa pozytywnie na ruch na stronie.

Jednym z głównych zadań agencji zajmującej się content marketingiem jest poprawa widoczności strony w wyszukiwarce Google oraz zwiększenie ruchu na stronie. Im wyżej w wyszukiwarce znajdzie się nasza strona, tym większe prawdopodobieństwo, że użytkownik (a tym samym potencjalny klient) na nią wejdzie.
 

2. Zwiększa zaufanie klientów do marki.

Spośród profesjonalistów z branży marketingu treści aż 96% przyznaje, że wykorzystywanie content marketingu pomaga budować wiarygodność i zaufanie klientów. Aż 90% z nich przywiązuje większą wagę do walorów edukacyjnych niż do przekazu promocyjnego czy sprzedażowego [1].
 

3. Podnosi prawdopodobieństwo dokonania zakupów.

Ciekawe i unikalne treści publikowane przez firmę sprawiają, że klienci bardziej jej ufają i chętniej decydują się na zakup oferowanych przez nią produktów. Osoby, które czytają treści stworzone przez firmę, są o 131% bardziej skłonne do podjęcia decyzji o zakupie niż osoby, które ich nie widziały. Co więcej, nawet po tygodniu od zapoznania się z tymi treściami prawdopodobieństwo zakupu przez tych konsumentów jest o 48% wyższe niż w przypadku drugiej kategorii konsumentów [2].
 

Jak stworzyć treści do content marketingu?
 

1. Dobry tytuł to podstawa – odbiorcy najpierw widzą nagłówki, a dopiero potem zapoznają się z treścią. Zbyt banalny, oklepany tytuł nie zachęci użytkownika do lektury. Zbyt skomplikowany i rozbudowany może obniżyć pozycjonowanie w Google.
 

2. Mocny research – podstawą tworzenia marketingu treści jest zebranie wielu interesujących informacji dotyczących opracowywanego tematu.
 

3. Selekcja treści – oczywiście, dobrze jest mieć z czego wybierać, ale w tekście nie można zawrzeć wszystkiego. To, co ma znaczenie w content marketingu, to konkretne i unikalne treści.  Ważne, aby były one dla odbiorców ciekawe i wartościowe.
 

4. Tworzenie – parafrazując „pisać każdy może…” – jednak jeżeli chodzi o powodzenie naszej firmy, niech to będzie „trochę lepiej”, niż „trochę gorzej”. Teksty mające pozytywny wpływ na pozycjonowanie w wyszukiwarkach charakteryzują się odpowiednią długością zdań, akapitów czy nawet użytych słów. Przed rozpoczęciem przygody z tworzeniem materiałów content marketingowych warto zasięgnąć  porady u profesjonalistów np. agencji specjalizujących się w content.
 

5. Dystrybucja – kanały dystrybucji przygotowanych materiałów powinny być określone na początku opracowywania całej strategii content. Miejsce rozpowszechniania treści marketingowych zależy od wyznaczonych celów, tematyki i wybranej grupy docelowej. Od miejsca publikacji treści zależy również styl językowy, w jakim dany materiał zostanie stworzony.
 

6. Monitoring efektów – działania content marketingowe – tak jak każde inne działania promocyjne muszą być monitorowane w celu sprawdzenia osiąganych rezultatów. Podczas optymalizacji tworzonych materiałów kluczowe może być monitorowanie bieżącego zainteresowania daną treścią, np. pod względem tematyki należy sprawdzać, które materiały cieszą się największą popularnością.
 

Jakie są najpopularniejsze narzędzia content marketingu?

Agencja Tauber Promotion w ramach usługi tworzy m.in. artykuły sponsorowane, teksty na blogi firmowe i strony WWW, a także treści do wszelkiego rodzaju materiałów reklamowych: folderów, ulotek, mailingów, newsletterów.
 

Content marketing – dlaczego warto nas wybrać?

Posiadamy bogate doświadczenie w tworzeniu treści content marketingowych, ale przede wszystkim nasze działania zawsze opieramy na indywidualnie utworzonej strategii.

W celu uzyskania jak najlepszych efektów łączymy usługi z zakresu public relations i marketingu dzięki czemu kompleksowo zarządzamy wizerunkiem marki, umacniając jej wartość na rynku.

Izabela Radomska | Tauber Promotion

[1] Raport B2B Content Marketing, Benchmarks, Budgets and Trends – North America, 2019

[2] Raport How Content Marketing Impacts Purchase Decisions, Brand Affinity and Trust, 2017

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Lark Promotion
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Agencja Rokmates dołączyła do IAB Polska Biuro prasowe
2024-08-28 | 14:43

Agencja Rokmates dołączyła do IAB Polska

Rokmates to agencja influencer marketingu, która łączy potrzeby twórców z celami marek, tworząc efektywne kampanie. Jej misją jest sprawianie, że praca klientów i
Media i PR Britenet rozszerza działalność na Europę z nową COO na czele
2024-08-28 | 13:00

Britenet rozszerza działalność na Europę z nową COO na czele

Dynamicznie rozwijająca się polska firma IT, Britenet, podejmuje kolejny krok w budowaniu swojej pozycji na rynku europejskim. Britenet z dumą ogłasza mianowanie Claudii Nieuwland na
Media i PR „Kanał Do Rzeczy” - Nowy Głos Konserwatywno-Liberalnej Polski
2024-08-26 | 01:00

„Kanał Do Rzeczy” - Nowy Głos Konserwatywno-Liberalnej Polski

Orle Pióro S.A., wydawca cenionego portalu DoRzeczy.pl i „Do Rzeczy – Tygodnika Lisickiego”, z dumą ogłasza start przełomowego projektu – „Kanał

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

NEWSERIA Partnerem Medialnym Forum Ekonomicznego

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Bez dobrowolnego wydłużenia aktywności zawodowej Polakom trudno będzie liczyć na wyższe emerytury. Obecni 30-latkowie dostaną jedną czwartą ostatniej pensji

Ustawowego podniesienia wieku emerytalnego w Polsce nie będzie – zapowiadają politycy rządzącej koalicji. To według ekspertów oznacza jednak, że trzeba inaczej zachęcać kobiety po 60. i mężczyzn po 65. roku życia do pozostawania na rynku pracy. – Wydłużenie aktywności zawodowej jest pewnym sposobem na podniesienie emerytur, ale tego się nie da zrobić siłowo, raczej trzeba szukać rozwiązań, żeby ludzie chcieli dalej pracować – podkreśla Agnieszka Łukawska, ekspertka w Instytucie Emerytalnym. Już dziś pracujący seniorzy mogą liczyć na szereg zachęt, m.in. zwolnienie z podatku, ale ekspertka zwraca uwagę dodatkowo na potrzebne zaplecze szkoleniowe, a także odpowiednią opiekę zdrowotną.

Transport

Branża logistyki coraz bardziej zautomatyzowana. Rozładunkiem towaru zajmują się autonomiczne wózki, a inwentaryzacją roboty stukrotnie szybsze niż człowiek

Do 2028 roku globalny rynek automatyzacji w logistyce wzrośnie o ponad 50 proc. – przewidują analitycy Markets and Markets. Wpłyną na to czynniki związane ze wzrostem kosztów pracowniczych, dążenie klientów do osiągania optymalnego zarządzania ich towarem, a także czynniki pozarynkowe, takie jak cele środowiskowe. Już dziś za rozładunek towaru odpowiadają coraz częściej inteligentne, autonomiczne wózki, a inwentaryzację można powierzyć robotom stukrotnie szybszym niż człowiek.

DlaWas.info

Firma

Tylko 2 proc. właścicieli zwierząt płaci za opiekę nad zwierzętami podczas ich nieobecności. Spodziewany szybki wzrost zapotrzebowania na takie usługi

Według badań CBOS średnio co drugi Polak mieszka pod wspólnym dachem z jakimś zwierzęciem domowym – najczęściej psem lub kotem. Rynek produktów i usług dla domowych pupili sukcesywnie się powiększa. Według rynkowych prognoz za kilka lat globalnie może być już wart blisko pół biliona dolarów. Szczególnie szybko ma się rozwijać segment opieki nad zwierzętami, który coraz częściej będzie wykorzystywać nowe technologie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.