Content marketing w praktyce
Content marketing (ang. marketing treści) stanowi doskonałe narzędzie do budowania trwałych relacji z klientami. To odpowiednio opracowana strategia marketingowa, polegająca na tworzeniu i publikowaniu ciekawych treści. Agencje zajmujące się content marketingiem przygotowują materiały, które w atrakcyjny sposób prezentują informacje o usługach i produktach. Są one jednak o wiele bardziej wartościowe dla czytelnika niż standardowe treści promocyjne. Oprócz części spełniającej walory reklamowe dostarczają również wiele cennych informacji.
Jakie korzyści content marketing daje w praktyce?
1. Polepsza widoczność strony w wyszukiwarce Google i wpływa pozytywnie na ruch na stronie.
Jednym z głównych zadań agencji zajmującej się content marketingiem jest poprawa widoczności strony w wyszukiwarce Google oraz zwiększenie ruchu na stronie. Im wyżej w wyszukiwarce znajdzie się nasza strona, tym większe prawdopodobieństwo, że użytkownik (a tym samym potencjalny klient) na nią wejdzie.
2. Zwiększa zaufanie klientów do marki.
Spośród profesjonalistów z branży marketingu treści aż 96% przyznaje, że wykorzystywanie content marketingu pomaga budować wiarygodność i zaufanie klientów. Aż 90% z nich przywiązuje większą wagę do walorów edukacyjnych niż do przekazu promocyjnego czy sprzedażowego [1].
3. Podnosi prawdopodobieństwo dokonania zakupów.
Ciekawe i unikalne treści publikowane przez firmę sprawiają, że klienci bardziej jej ufają i chętniej decydują się na zakup oferowanych przez nią produktów. Osoby, które czytają treści stworzone przez firmę, są o 131% bardziej skłonne do podjęcia decyzji o zakupie niż osoby, które ich nie widziały. Co więcej, nawet po tygodniu od zapoznania się z tymi treściami prawdopodobieństwo zakupu przez tych konsumentów jest o 48% wyższe niż w przypadku drugiej kategorii konsumentów [2].
Jak stworzyć treści do content marketingu?
1. Dobry tytuł to podstawa – odbiorcy najpierw widzą nagłówki, a dopiero potem zapoznają się z treścią. Zbyt banalny, oklepany tytuł nie zachęci użytkownika do lektury. Zbyt skomplikowany i rozbudowany może obniżyć pozycjonowanie w Google.
2. Mocny research – podstawą tworzenia marketingu treści jest zebranie wielu interesujących informacji dotyczących opracowywanego tematu.
3. Selekcja treści – oczywiście, dobrze jest mieć z czego wybierać, ale w tekście nie można zawrzeć wszystkiego. To, co ma znaczenie w content marketingu, to konkretne i unikalne treści. Ważne, aby były one dla odbiorców ciekawe i wartościowe.
4. Tworzenie – parafrazując „pisać każdy może…” – jednak jeżeli chodzi o powodzenie naszej firmy, niech to będzie „trochę lepiej”, niż „trochę gorzej”. Teksty mające pozytywny wpływ na pozycjonowanie w wyszukiwarkach charakteryzują się odpowiednią długością zdań, akapitów czy nawet użytych słów. Przed rozpoczęciem przygody z tworzeniem materiałów content marketingowych warto zasięgnąć porady u profesjonalistów np. agencji specjalizujących się w content.
5. Dystrybucja – kanały dystrybucji przygotowanych materiałów powinny być określone na początku opracowywania całej strategii content. Miejsce rozpowszechniania treści marketingowych zależy od wyznaczonych celów, tematyki i wybranej grupy docelowej. Od miejsca publikacji treści zależy również styl językowy, w jakim dany materiał zostanie stworzony.
6. Monitoring efektów – działania content marketingowe – tak jak każde inne działania promocyjne muszą być monitorowane w celu sprawdzenia osiąganych rezultatów. Podczas optymalizacji tworzonych materiałów kluczowe może być monitorowanie bieżącego zainteresowania daną treścią, np. pod względem tematyki należy sprawdzać, które materiały cieszą się największą popularnością.
Jakie są najpopularniejsze narzędzia content marketingu?
Agencja Tauber Promotion w ramach usługi tworzy m.in. artykuły sponsorowane, teksty na blogi firmowe i strony WWW, a także treści do wszelkiego rodzaju materiałów reklamowych: folderów, ulotek, mailingów, newsletterów.
Content marketing – dlaczego warto nas wybrać?
Posiadamy bogate doświadczenie w tworzeniu treści content marketingowych, ale przede wszystkim nasze działania zawsze opieramy na indywidualnie utworzonej strategii.
W celu uzyskania jak najlepszych efektów łączymy usługi z zakresu public relations i marketingu dzięki czemu kompleksowo zarządzamy wizerunkiem marki, umacniając jej wartość na rynku.
Izabela Radomska | Tauber Promotion
[1] Raport B2B Content Marketing, Benchmarks, Budgets and Trends – North America, 2019
[2] Raport How Content Marketing Impacts Purchase Decisions, Brand Affinity and Trust, 2017
Skuteczny marketing B2B – klucz do rozwoju firmy
Skuteczny marketing internetowy - co warto wiedzieć?
Manufaktura nagrodzona prestiżowymi Złotymi Spinaczami Manufaktura Manufaktura
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.