Komunikaty PR

Cztery na pięć osób 50+ ogląda regularnie treści wideo online

2024-08-02  |  15:40
Do pobrania Raport ( 0.19 MB )

Silversi stopniowo przenoszą się sprzed telewizora do internetu. Już 97 proc. osób 50+, które korzystają z internetu, ogląda treści wideo online, a ich ulubioną platformą z takimi materiałami jest YouTube – to wyniki badania zrealizowanego na zlecenie SilverTV i Lifetube przez IQS. Niemal połowa ankietowanych przyznaje, że część czasu, który dotąd poświęcali na oglądanie telewizji, spędza dziś online. Takie wyniki potwierdzają, jak bardzo nieprawdziwy jest dziś stereotyp dotyczący nieobecności osób starszych w cyfrowym świecie.

 

Osoby 50+ to już nie stateczni dziadkowie siedzący w fotelu i wpatrzeni w szklany ekran,
a silversi, którzy korzystają z życia w myśl stwierdzenia, że 50. to nowa 40. Biegają, jeżdżą na rowerach, wspinają się po górskich szlakach, podróżują, odkrywają nowe pasje i prowadzą ciekawe życie towarzyskie. Chętnie korzystają również z możliwości jakie daje internet – z badania przeprowadzonego przez IQS na zlecenie SilverTV oraz Lifetube wynika, że silversi aktywnie konsumują treści wideo online.

 

Silversi regularnie oglądają treści wideo online

 

Wśród cyfrowych silversów – osób 50+, które korzystają z internetu – 80 proc. ogląda wideo w sieci regularnie, a 46 proc. robi codziennie. Cyfrowi silversi najchętniej oglądają wiadomości, filmy edukacyjno-instruktażowe oraz słuchają muzyki (odpowiednio 68, 47 oraz 45 proc. wskazań).

 

– Dzisiejszy silvers obraca się w otoczeniu nowych technologii i regularnie korzysta z możliwości, jakie daje internet. Postrzeganie generacji silver jako niesprawnej cyfrowo jest zatem nieaktualne i to pokazuje badanie. Przykładem na czynną obecność pokolenia baby-boomers i X-ów w sieci jest ponad półmilionowa społeczność fan page’a Mądra Babcia czy wielomilionowe wyświetlenia treści kanału SilverTV na YouTube – zauważa Beata Borucka, liderka projektu Mądra Babcia i założycielka Silver TV. 

 

Silversi najbardziej lubią YouTube

 

Cyfrowi silversi chętnie korzystają z serwisów internetowych, umożliwiających oglądanie treści
w interencie. Na pierwszym miejscu wśród najbardziej lubianych znalazł się YouTube – tak wskazało 77 proc. respondentów. Na drugiej pozycji uplasował się Facebook (65 proc. odpowiedzi), a na trzeciej portale publicystyczne (46 proc.). Tuż za podium znalazły się platformy VOD, takie jak Netflix czy Player (33 proc. wskazań).

 

– Platformy takie jak YouTube to niemal kopalnia różnorodnych treści wideo – każdy może znaleźć coś dla siebie, a to przyciąga odbiorców. Nie inaczej jest z seniorami, którym podoba się mnogość wyboru i możliwość włączenia i wyłączenia ulubionego programu czy filmu wtedy, gdy mają na to ochotę. Media społecznościowe to doskonałe okno na świat, pozwalające nie tylko na bieżące obserwowanie, co słychać u dzieci, wnuków i znajomych, ale też na wyrażenie swojej opinii, nawiązanie nowych kontaktów i zgłębienie wiedzy w nowej dziedzinie – mówi Marcin Pyć, Head of YouTube Network Management w Lifetube.

 

Telewizja coraz mniej popularna

 

Silversi stopniowo przenoszą się sprzed telewizora do internetu. Niemal połowa (46 proc.) ankietowanych przyznaje, że w ciągu ostatnich 3 lat zaczęli oglądać więcej treści wideo online kosztem czasu spędzonego przed telewizorem. Co ciekawe, większość badanych (54 proc.) deklaruje jednocześnie, że ma problem ze znalezieniem w sieci treści tworzonych typowo dla ich pokolenia.

 

– Z roku na rok coraz więcej osób 50+ będą stanowili tzw. digital natives, czyli ci, którzy internet znają od urodzenia. To naturalne, że te osoby będą preferowały treści wideo online, niżeli materiały dostępne w tradycyjnej telewizji. Wyznacza to również pewien kierunek zmian, jakie w nadchodzących latach zajdą w mediach online – mediach, które do tej pory pomijały dojrzałych odbiorców uznając ich za grupę cyfrowo wykluczoną. Jak się okazuje, rzeczywistość jest zupełnie inna, co oznacza, że treści wideo w wirtualnym świecie powinny być coraz odważniej dedykowane tej grupie docelowej – mówi Joanna Adamiak, ekspert ds. PR, prezes agencji Face it!.

 

 

Raport „YouTube nową telewizją dla silversów” jest do pobrania na stronie:

https://www.lifetube.pl/lp/raport-youtube-pokolenie-silver?utm_source=PR&utm_medium=Press-Release-01&utm_campaign=Raport-Silver

 

 

Silver TV to interaktywna telewizja internetowa, skierowana do osób 50+, emitowana w mediach społecznościowych takich jak Facebook i YouTube i na stronie www. Program stworzony przez Beatę Borucką znaną jako Mądra Babcia – największą polską silverinfluencerkę – nadawany jest od października 2020 r. i cieszy się coraz większą popularnością. Własne studio, różnorodna tematyka oraz program śniadaniowy to atuty, które powodują, że jest to najlepsza telewizja oglądana nie tylko przez seniorów. Programy nadawane w formie „na żywo” umożliwiają stałą interakcję i powodują duże zaangażowanie wśród widzów.

 

Lifetube należy do polskiej prywatnej grupy inwestycyjnej Mediacap (właściciel Freundschaft, IQS, Lifetube, Relatable). Jest największą agencją influencer marketingu w Polsce, realizującą rocznie średnio ponad 2000 współprac marek z twórcami na wszystkich największych platformach social mediowych. Jest operatorem sieci wielokanałowej MCN zrzeszającej ponad 700 kanałów YouTube z 4 krajów. W skład Grupy Lifetube wchodzi również agencja gaming marketingu Gameset.

 

 

Kontakt dla mediów:
Maria Strużkiewicz, Account Manager, Agencja Face IT, m.struzkiewicz@agencjafaceit.pl, +48 606 702 770

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów Biuro prasowe
2025-04-10 | 17:00

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich
Media i PR Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations
2025-04-10 | 10:20

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

W świecie fake newsów, dezinformacji oraz globalnych problemów profesjonalne zarządzanie komunikacją przestało być wyborem – stało się koniecznością. O tym, jak
Media i PR Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?
2025-03-27 | 09:30

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na ignorowanie nowoczesnych narzędzi komunikacyjnych. Rozwój technologii mobilnych sprawił, że firmy mają dostęp do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.