Komunikaty PR

Dekada troski o zdrowe zęby! Właśnie startuje jubileuszowa edycja

2022-09-13  |  09:00
Biuro prasowe

Z początkiem września ruszyła kolejna, 10. już, odsłona programu edukacyjnego ,,Dziel się Uśmiechem”, który uczy dzieci podstaw prawidłowej higieny jamy ustnej. Inicjatywa organizowana jest przez firmę Mars Polska we współpracy z Polskim Czerwonym Krzyżem. 1% ze sprzedaży gum Orbit® w sklepach stacjonarnych w okresie od 1 września do 31 października 2022 r., zostanie przekazany na realizację programu, w tym materiały edukacyjne i lekcje dla 100 tysięcy dzieci. Ambasadorką inicjatywy kolejny raz została aktorka i działaczka społeczna – Magdalena Różczka.

 

Ogólnopolski program „Dziel się Uśmiechem” prowadzony jest od 2013 roku przez Polski Czerwony Krzyż oraz firmę Mars Polska. To projekt edukacyjny wspierający walkę z problemem próchnicy wśród dzieci. Partnerami merytorycznymi od samego początku są Polskie Towarzystwo Stomatologiczne oraz Polskie Towarzystwo Stomatologii Dziecięcej. 

 

Celem inicjatywy jest budowanie świadomości znaczenia profilaktyki w zapobieganiu próchnicy już od najmłodszych lat oraz wdrażanie w codzienną rutynę 4 kroków dla zdrowych i czystych zębów. Te proste zasady – szczotkowanie zębów przynajmniej dwa razy dziennie, używanie dodatkowych akcesoriów do czyszczenia przestrzeni międzyzębowych, sięganie po bezcukrową gumę do żucia, kiedy nie mamy możliwości umycia zębów po jedzeniu i piciu oraz regularne kontrole u dentysty 
może w znaczący sposób przyczynić się do poprawy stanu uzębienia. Z problemem próchnicy zmagają się dzieci w całej Unii Europejskiej, jednak polskie statystyki, na tle średniej z innych krajów członkowskich, wypadają wyjątkowo niekorzystnie. Blisko 82% sześciolatków i ponad 85% dwunastolatków w kraju cierpi na tę chorobę[1]. Program „Dziel się Uśmiechem” opiera się na zajęciach prowadzonych w szkołach podstawowych i gwarantuje nauczycielom dostęp do odpowiednich materiałów, które pozwalają na efektywną edukację zarówno podczas lekcji stacjonarnych, jak i online. W ramach 10. edycji akcją zostanie objętych aż 100 tysięcy uczniów klas 1-3.

 

W walce z próchnicą kluczowa jest profilaktyka. Zależy nam, aby nawyki związane z prawidłową higieną jamy ustnej towarzyszyły każdemu od najmłodszych lat. Cieszę się, że jako firma odpowiedzialna społecznie pomagamy dbać o dziecięce uśmiechy. Robimy to już od 10 lat poprzez program „Dziel się Uśmiechem”, a znacznie dłużej dzięki naszym produktom – bezcukrowym gumom. Ich żucie jest bowiem rekomendowanym przez ekspertów jednym z 4 kroków dla zdrowych i czystych zębów. Zachęcamy do wspierania akcji poprzez zakup gum Orbit® w sklepach stacjonarnych we wrześniu i październiku. To dołożenie swojej cegiełki do walki o zdrowe zęby i uśmiechy dzieci w Polsce – mówi Beata Rożek, Dyrektorka ds. korporacyjnych Mars Polska.

 

Obok żucia bezcukrowej gumy, kiedy nie możemy umyć zębów po jedzeniu i piciu, w ramach codziennej rutyny eksperci rekomendują też: szczotkowanie zębów przynajmniej dwa razy dziennie, używanie dodatkowych akcesoriów do czyszczenia przestrzeni międzyzębowych, np. nici dentystycznej oraz regularne kontrole u dentysty. Kroki te mogą w znaczący sposób przyczynić się do poprawy stanu uzębienia nie tylko najmłodszych, ale też młodzieży i dorosłych.

 

Eksperci podkreślają, że zdrowie zębów wpływa na stan zdrowia całego organizmu. Dlatego tak cenna jest edukacja i budowanie świadomości na temat właściwego dbania o higienę jamy ustnej. Problem próchnicy w Polsce jest bardzo duży, więc cieszę się, że kolejny raz wspieram program Orbit® „Dziel się Uśmiechem”. Zachęcam rodziców do wprowadzania w życie dobrych nawyków higieny jamy ustnej. Pamiętajmy, że to my jesteśmy najważniejszym wzorem dla naszych dzieci – zachęca Magdalena Różczka, aktorka i działaczka społeczna.

 

Magdalena Różczka po raz kolejny została ambasadorką „Dziel się Uśmiechem” i będzie zaangażowana w kampanię 360°. Działania promujące program obejmują TV, digital, outdoor, materiały POS oraz działania PR. Od początku września do końca października 
w czołowych stacjach telewizyjnych oraz na wybranych portalach internetowych będzie można oglądać odświeżony spot reklamowy z udziałem aktorki. 

 

Za kreację i przygotowanie materiałów odpowiada agencja Brandcomm, działaniami PR zajmuje się Garden of Words, z kolei agencja MediacomEssence zakupiła media.  

 

Więcej informacji można znaleźć na stronie programu „Dziel się Uśmiechem”. 

 

Spot dostępny jest pod linkiem: 

  • Materiał 6 sek.: https://www.youtube.com/watch?v=NTpT8d_r2ZA
  • Materiał 15 sek.: https://www.youtube.com/watch?v=MUzgFR3eEmo

 

 


[1] Dla porównania, 69% czeskich sześciolatków ma podobny problem z zębami. Na Łotwie i w Wielkiej Brytanii odsetek ten wynosi do 55%, 
a we Francji i Danii już tylko 25% sześciolatków ma próchnicę. 

Źródło: Olczak-Kowalczyk D, Kaczmarek U, Bachanek T et al.: Monitorowanie Stanu Zdrowia Jamy Ustnej Populacji Polskiej w latach 2016-2020. Ocena stanu zdrowia jamy ustnej i jego uwarunkowań w populacji polskiej w wieku 5, 7 i 12 lat w 2016 roku. Dział Redakcji 
i Wydawnictw Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, Warszawa 2017.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR WIŚNIOWSKI dumnym sponsorem Transmisji Igrzysk Olimpijskich w Paryżu 2024 Biuro prasowe
2024-07-25 | 16:30

WIŚNIOWSKI dumnym sponsorem Transmisji Igrzysk Olimpijskich w Paryżu 2024

Pierwsza okazja, aby zobaczyć billboardy sponsorskie polskiego producenta bram, okien, drzwi i ogrodzeń z Małopolski, nadarzy się już pierwszego dnia Igrzysk, czyli 26 lipca o godz. 19:30,
Media i PR Rodzik Agency PR złotą firmą według opinii klientów
2024-07-17 | 01:00

Rodzik Agency PR złotą firmą według opinii klientów

Firma Bright Side Solutions sp. z o. o. sp. k. wybiera firmy na podstawie opinii w sieci, głównie social mediach, więcej informacji znajdzie na stronie wraz z pełną listą
Media i PR Miej na to Magne B6 Forte – Kampania FCB Health Spark dla Sanofi o roli magnezu
2024-07-08 | 11:00

Miej na to Magne B6 Forte – Kampania FCB Health Spark dla Sanofi o roli magnezu

Sanofi, we współpracy z agencją FCB Health Spark, wystartowała z przełomową kampanią „Miej na to Magne B6 Forte” łączącą kreatywność z edukacją zdrowotną. Kampania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie firmy z szansą na zdobycie azjatyckich rynków. Mogą otrzymać wsparcie na promocję podczas Expo 2025 w Osace

W 2025 roku w japońskiej Osace odbędzie się Wystawa Światowa Expo 2025. Udział w niej, a także towarzyszących imprezie wydarzeniach i targach to dla polskich firm szansa na wzrost rozpoznawalności swoich marek za granicą, a w konsekwencji na rozwój ich potencjału eksportowego. Expo 2025 będzie się koncentrowało na innowacjach służących zrównoważonemu rozwojowi. PARP, który jest partnerem wydarzenia w Polsce, do 26 września br. czeka na wnioski firm zainteresowanych udziałem w wydarzeniu i ekspansją na azjatyckie rynki. W ramach programu mogą one otrzymać wsparcie na udział w targach, na misje wyjazdowe i kampanie promocyjne przed i po zakończeniu Expo. Nabór finansowany jest z Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki 2021–2027

Polityka

Rośnie ryzyko wybuchu epidemii w Strefie Gazy. Brakuje czystej wody, kanalizacji i toalet, a w zniszczonej enklawie wykryto polio

W Strefie Gazy brakuje praktycznie wszystkiego – od żywności i wody po podstawowe leki – ale najgorsze może dopiero nadejść – alarmuje Polska Akcja Humanitarna. – Kilka dni temu w wodzie w Strefie Gazy znaleziono polio typu 2. Ta woda jest bardzo zanieczyszczona, infrastruktura wodno-sanitarna na tym terenie tak naprawdę już nie istnieje. Na dodatek od dziewięciu miesięcy dzieci nie są szczepione, ponieważ nie ma warunków, żeby to zrobić, więc istnieje bardzo duże zagrożenie wybuchu epidemii – mówi Magdalena Foremska z PAH. W odpowiedzi na kryzys organizacja uruchomiła duże projekty pomocowe, które mają zapewnić żywność i opiekę medyczną w Strefie Gazy i na Zachodnim Brzegu.

IT i technologie

Gminy potrzebują inwestycji w cyberbezpieczeństwo. Eksperci widzą duże ryzyka wynikające z zaniedbań

Dane gromadzone przez jednostki samorządu terytorialnego mogą być bardzo niebezpiecznym narzędziem w rękach przestępców. Wykradzione mogą posłużyć do fałszowania tożsamości człowieka. Tymczasem poziom inwestycji w cyberbezpieczeństwo jest w gminach niski, a liczba ataków hakerskich na nie stale rośnie. Eksperci czekają na pozytywne skutki rządowego programu Cyberbezpieczny Samorząd. W jego ramach 1,5 mld zł trafi na inwestycje w poprawę bezpieczeństwa cybernetycznego samorządów: zarówno na poziomie sprzętu i oprogramowania, jak i kompetencji oraz procedur.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.