Eksperci doceniają skuteczność digitalowej strategii DHL

Dagmara Gac
Alert Media Communications
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
dagmara.gac|alertmedia.pl| |dagmara.gac|alertmedia.pl
609 329 385
https://alertmedia.pl/
Logistyka to krwioobieg biznesu i jeden z najważniejszych partnerów rewolucji cyfrowej, widocznej przede wszystkim w branży e-commerce. Specyfika branży logistycznej to wysoka innowacyjność, dynamika procesów i koncentracja na potrzebach klienta. By im sprostać, niezbędna jest odpowiednia strategia, oparta na rozwiązaniach cyfrowych. Działalność DHL Parcel jest doceniana w różnych obszarach, czego potwierdzeniem są nagrody i wyróżnienia, którymi firma jest honorowana. W ostatnim czasie jury konkursów i plebiscytów: Digital Excellence Awards, Operator Logistyczny oraz Symbol 2022 doceniło działania firmy w obszarze ESG, e-commerce oraz innowacyjnych rozwiązań w zakresie digitalizacji.
- Digitalizacja, e-commerce i zrównoważony rozwój to istotne elementy naszej strategii. Ich wspólnym mianownikiem jest jakość, efektywność i satysfakcja naszych klientów. Klienci coraz chętniej kupują on-line, a przedsiębiorcy, sprzedający w sieci, rozwijają swoje biznesy, prowadząc ekspansję na rynki zagraniczne. Wciąż rosnąca branża e-commerce potrzebuje nowoczesnych i doskonale działających rozwiązań. DHL Parcel jest ekspertem w tej dziedzinie. Z powodzeniem wykorzystujemy naszą wiedzę i doświadczenie. Świat e-handlu wiąże się z digitalizacją na każdym etapie procesu. Dlatego stawiamy na cyfrowe rozwiązania dla naszych klientów. Integracja technologii w procesach i usługach DHL pozwala nam skutecznie odpowiadać na potrzeby klientów oraz wspierać efektywność operacyjną i kosztową. Rozwiązania takie jak: wygodne zwroty, sieć OOH złożona z punktów POP i automatów POP BOX, platforma do nadawania paczek paczking.pl, usługa „Przekieruj”, służąca zarządzaniu przesyłką, system powiadomień oraz trak&trace, godzinowe przedziały doręczeń i wiele innych, to przykłady projektów, działań i usprawnień, które rozwijają nasz biznes. Jesteśmy jednak świadomi, że rozwój musi iść w parze z odpowiedzialnością – za pracowników, klientów, otoczenie biznesowe. Dlatego, w naszej strategii bardzo ważną rolę odgrywa ESG i inwestycje z tym związane obejmujące m.in. wprowadzanie i efektywne wykorzystywanie inteligentnych systemów sortujących oszczędzających energię elektryczną, rozwój zielonej floty, czy działania związane z paper & labelless solution. Wyróżnienie w kategorii Najlepszy dostawca usług logistycznych dla e-commerce, Symbol Zrównoważonego Rozwoju, czy Digital Excellence of the Year dowodzą, że nasze działania zostają dostrzeżone i docenione przez środowisko biznesowe i ekspertów. Nagrody w tak prestiżowych konkursach i plebiscytach to dla nas wyróżnienie i impuls do dalszej pracy. Najwyższą jakość buduje się każdego dnia, a przyszłość naszego biznesu zaczyna się dzisiaj – komentuje Agnieszka Świerszcz, CEO DHL Parcel.
Digitalizacja przepływu gotówki
Projekt DHL Parcel „Digital cash” zdobył nagrodę i tytuł Digital Excellence of the Year w kategorii Operational Efficiency, w konkursie organizowanym przez Digital Excellence i Cionet.
Celem nagrodzonego projektu było stworzenie rozwiązania w 100% digitalizującego przepływ gotówki, likwidację fizycznych kas i pełną transparentność stanu gotówki. W projekt zaangażowanych zostało 5000 kurierów, którzy procesują blisko 7 miliardów zł w ciągu roku.
Digital Excellence to konkurs, który promuje liderów cyfrowych przemian, a najlepsze projekty są wybierane i analizowane przez ponad dwudziestu CEO i członków zarządów wiodących firm działających na polskim rynku .
Usługi logistyczne dla e-commerce
DHL Parcel został wyróżniony również w kategorii Najlepszy Dostawca Usług Logistycznych
w e-commerce w programie badawczym „Operator Logistyczny 2022” za rozwiązania dla
e-commerce, kompleksowość oferty, jakość i obsługę klienta.
Operator Logistyczny Roku to prestiżowe, niezależne badanie satysfakcji klientów firm z branży TSL, które dostarcza obiektywnych informacji o zakresie i jakości usług logistycznych oferowanych na rynku. Badanie od kilkunastu lat prowadzi Data Group Consulting i Wydawnictwo Eurologistics. Ocenie poddawanych jest wiele elementów m.in. potencjał konkurencyjny firmy, kompleksowość usług logistycznych, standard obsługi oraz pozycja lidera rynku w ocenie kluczowych klientów.
Odpowiedzialny biznes
Za działalność w obszarze ochrony środowiska i troski o zrównoważony rozwój DHL Parcel otrzymał tytuł Symbol Zrównoważonego Rozwoju 2022. Nagroda przyznawana jest w programie Monitora Biznesu i Monitora Rynkowego od 2011 roku. To wyróżnienie, które otrzymują firmy i instytucje godne naśladowania, wyróżniające się innowacyjnym podejściem do kwestii związanych ze społeczną odpowiedzialnością biznesu, świadczące usługi na najwyższym poziomie oraz dbające o środowisko i dobro mieszkańców swojego regionu.
Więcej informacji:
Justyna Dąbrowska
Rzecznik Prasowy
DHL Parcel Polska
e-mail: justyna.dabrowska.wa@dhl.com
kom: 884 207 752

Dlaczego przestrzeganie praw autorskich jest kluczowe dla biznesu

Trwa 5. edycja konkursu PR Wings

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Wzrost sprzedaży piw bezalkoholowych idzie w parze z inwestycjami w zieloną energię. Kompania Piwowarska ogranicza ślad węglowy i wspiera lokalne inicjatywy
Kompania Piwowarska kontynuuję realizację strategii „Lepsza Przyszłość 2030”, w której łączy ambitne cele środowiskowe, edukacja konsumentów oraz rozwój segmentu piw bezalkoholowych z realnym wsparciem dla lokalnych społeczności. Firma, będąca liderem polskiego rynku piwa, ogranicza emisję CO₂, zwiększa udział opakowań zwrotnych i angażuje pracowników w wolontariat, w tym m.in. w pomoc dla ofiar powodzi na Dolnym Śląsku.
Handel
D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.
Handel
Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.