Europejska branża internetowa apeluje do Apple o przestrzeganie standardów
Decyzja Apple dotycząca zmian w obszarze bezpieczeństwa użytkowników w najnowszej wersji systemu operacyjnego iOS 14 wywołała zaniepokojenie ekspertów europejskiej branży internetowej. Szesnaście organizacji marketingowych, w tym IAB Europe i IAB Tech Lab, zdecydowało się wystosować list do Tima Cooka - CEO Apple, w którym apelują o przestrzeganie standardów dotyczących prywatności.
Podczas Worldwide Developers Conference, która odbyła się 22 czerwca 2020 roku, Apple zaprezentowało kilka nowych funkcji prywatności użytkowników. Branża marketingowa z zadowoleniem przyjęła decyzję dotyczącą dalszego korzystania z IDFA we wszystkich produktach i usługach App Store. IDFA (Identifier For Advertising) to identyfikator wyświetlania reklam, który na urządzeniach mobilnych pozwala deweloperom monitorować aktywność użytkowników i precyzyjne targetować reklamy. Jest on w pełni kontrolowany przez użytkowników, co oznacza, że mogą oni dowolnie modyfikować zakres wykorzystywania wrażliwych danych.
Duże zastrzeżenia ekspertów wzbudził jednak sposób wdrożenia IDFA. W liście skierowanym do CEO Apple, przedstawiciele branży wskazują na poniższe wady zaproponowanego rozwiązania:
- Wyskakujące okienko z komunikatem dotyczącym IDFA, które zostało zaprojektowane przez Apple, nie spełnia wymogów informacyjnych RODO i nie jest kompatybilne ze standardami rynku reklamy cyfrowej, takimi jak IAB Europe's Transparency & Consent Framework (TCF).
- Ograniczona możliwość dostosowania ustawień okienka zgody powoduje wysokie ryzyko odmowy przez użytkownika. Wydawca nie ma możliwości żądania zgody w przyszłości, nawet jeśli użytkownik wyrazi ją za pośrednictwem Platformy Zarządzania Zgodami (CMP) na późniejszym etapie. Będzie to miało bardzo negatywny wpływ na wydawców aplikacji w systemie iOS i doprowadzi do znacznego obniżenia przychodów z reklam.
- Inicjatywa Apple poważnie zagraża możliwości kontynuacji świadczenia usług przez wybrane firmy, które specjalizują się w projektowaniu aplikacji mobilnych. W rezultacie usługi reklamowe Apple, takie jak Apple Search Ads w App Store, znacznie wzmocnią swoją przewagę konkurencyjną.
Sygnatariusze list wzywają Apple do:
- Zapewnienia neutralności systemu operacyjnego i App Store.
- Dostosowania decyzji biznesowych do obowiązujących przepisów prawnych, takich jak RODO oraz TCF IAB Europe.
- Upewnienia się, że okienko zgody IDFA można dostosować do istniejących standardów rynku reklamy cyfrowej. Jeśli nie jest to możliwe, powinno zostać zlikwidowane w krajach Unii Europejskiej.
- Poszanowania zbudowanych bezpośrednich relacji wydawcy z użytkownikami.
- Przeprowadzenia dogłębnej oceny wpływu projektowanych zmian na rynek, przed wdrożeniem aktualizacji iOS 14.
- Bieżącej branżowej współpracy na rzecz opracowywania, wdrażania i rozwijania standardów dotyczących ochrony prywatność, w tym udziału w spotkaniu z zainteresowanymi podmiotami w lipcu 2020 roku.
List skierowany do Tima Cooka (CEO Apple) został podpisany przez 16 stowarzyszeń branżowych:
- BVDW (Bundesverband Digitale Wirtschaft)
- CPA (Collectif pour les acteurs du marketing digital)
- Digital New Deal (Think Tank)
- EMMA/ENPA (European Magazine Media Association/ European Newspaper Publishers’ Association)
- EPC (European Publishers’ Council)
- FEDMA (Federation of European Direct and Interactive Marketing) Bertrand Gié, President – Geste (Les éditeurs de contenus et de services en ligne)
- IAB Europe
- IAB France
- IAB Tech Lab
- MMAF (Mobile Marketing Association France)
- NME (News Media Europe)
- SNCD (Syndicat national de la communication directe)
- SRI (Syndicat des régies internet)
- UDECAM (Union Des Entreprises de Conseil et Achat Média)

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.