Komunikaty PR

Europejska branża internetowa apeluje do Apple o przestrzeganie standardów

2020-07-06  |  14:00

Decyzja Apple dotycząca zmian w obszarze bezpieczeństwa użytkowników w najnowszej wersji systemu operacyjnego iOS 14 wywołała zaniepokojenie ekspertów europejskiej branży internetowej. Szesnaście organizacji marketingowych, w tym IAB Europe i IAB Tech Lab, zdecydowało się wystosować list do Tima Cooka - CEO Apple, w którym apelują o przestrzeganie standardów dotyczących prywatności.

Podczas Worldwide Developers Conference, która odbyła się 22 czerwca 2020 roku, Apple zaprezentowało kilka nowych funkcji prywatności użytkowników. Branża marketingowa z zadowoleniem przyjęła decyzję dotyczącą dalszego korzystania z IDFA we wszystkich produktach i usługach App Store. IDFA (Identifier For Advertising) to identyfikator wyświetlania reklam, który na urządzeniach mobilnych pozwala deweloperom monitorować aktywność użytkowników i precyzyjne targetować reklamy. Jest on w pełni kontrolowany przez użytkowników, co oznacza, że mogą oni dowolnie modyfikować zakres wykorzystywania wrażliwych danych.

Duże zastrzeżenia ekspertów wzbudził jednak sposób wdrożenia IDFA. W liście skierowanym do  CEO Apple, przedstawiciele branży wskazują na poniższe wady zaproponowanego rozwiązania:

- Wyskakujące okienko z komunikatem dotyczącym IDFA, które zostało zaprojektowane przez Apple, nie spełnia wymogów informacyjnych RODO i nie jest kompatybilne ze standardami rynku reklamy cyfrowej, takimi jak IAB Europe's Transparency & Consent Framework (TCF).

- Ograniczona możliwość dostosowania ustawień okienka zgody powoduje wysokie ryzyko odmowy przez użytkownika. Wydawca nie ma możliwości żądania zgody w przyszłości, nawet jeśli użytkownik wyrazi ją za pośrednictwem Platformy Zarządzania Zgodami (CMP) na późniejszym etapie. Będzie to miało bardzo negatywny wpływ na wydawców aplikacji w systemie iOS i doprowadzi do znacznego obniżenia przychodów z reklam.

- Inicjatywa Apple poważnie zagraża możliwości kontynuacji świadczenia usług przez wybrane firmy, które specjalizują się w projektowaniu aplikacji mobilnych. W rezultacie usługi reklamowe Apple, takie jak Apple Search Ads w App Store, znacznie wzmocnią swoją przewagę konkurencyjną. 

Sygnatariusze list wzywają Apple do:

- Zapewnienia neutralności systemu operacyjnego i App Store.

- Dostosowania decyzji biznesowych do obowiązujących przepisów prawnych, takich jak RODO oraz TCF IAB Europe.

- Upewnienia się, że okienko zgody IDFA można dostosować do istniejących standardów rynku reklamy cyfrowej. Jeśli nie jest to możliwe, powinno zostać zlikwidowane w krajach Unii Europejskiej.

- Poszanowania zbudowanych bezpośrednich relacji wydawcy z użytkownikami.

- Przeprowadzenia dogłębnej oceny wpływu projektowanych zmian na rynek, przed wdrożeniem aktualizacji iOS 14.

- Bieżącej branżowej współpracy na rzecz opracowywania, wdrażania i rozwijania standardów dotyczących ochrony prywatność, w tym udziału w spotkaniu z zainteresowanymi podmiotami w lipcu 2020 roku.

List skierowany do Tima Cooka (CEO Apple) został podpisany przez 16 stowarzyszeń branżowych:

  • BVDW (Bundesverband Digitale Wirtschaft)
  • CPA (Collectif pour les acteurs du marketing digital)
  • Digital New Deal (Think Tank)
  • EMMA/ENPA (European Magazine Media Association/ European Newspaper Publishers’ Association)
  • EPC (European Publishers’ Council)
  • FEDMA (Federation of European Direct and Interactive Marketing) Bertrand Gié, President – Geste (Les éditeurs de contenus et de services en ligne)
  • IAB Europe
  • IAB France
  • IAB Tech Lab
  • MMAF (Mobile Marketing Association France)
  • NME (News Media Europe)
  • SNCD (Syndicat national de la communication directe)
  • SRI (Syndicat des régies internet)
  • UDECAM (Union Des Entreprises de Conseil et Achat Média)
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Skuteczny marketing B2B – klucz do rozwoju firmy Biuro prasowe
2025-01-02 | 09:30

Skuteczny marketing B2B – klucz do rozwoju firmy

Współczesne przedsiębiorstwa działające w modelu B2B muszą stawić czoła rosnącej konkurencji oraz zmieniającym się oczekiwaniom klientów. Kluczowym elementem
Media i PR Skuteczny marketing internetowy - co warto wiedzieć?
2024-12-27 | 08:30

Skuteczny marketing internetowy - co warto wiedzieć?

Marketing internetowy to potężne narzędzie, które nieustannie ewoluuje wraz z rozwojem technologii i zmieniającymi się zachowaniami konsumentów. Dynamiczny
Media i PR Manufaktura nagrodzona prestiżowymi Złotymi Spinaczami Manufaktura Manufaktura
2024-12-19 | 15:17

Manufaktura nagrodzona prestiżowymi Złotymi Spinaczami Manufaktura Manufaktura

Podczas 22. edycji konkursu Złote Spinacze, organizowanego co roku przez Związek Firm Public Relations, Manufaktura w Łodzi została nagrodzona dwoma statuetkami – Złotym i Srebrnym

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Przemysł spożywczy

Rośnie konkurencja ze strony ukraińskich producentów żywności na unijnym rynku. To wyzwanie dla polskiego rolnictwa

Zawieszenie ceł przez UE na towary z Ukrainy od czerwca 2022 roku oznacza de facto proces integracji tego kraju z jednolitym rynkiem europejskim, z wyjątkami dotyczącymi kilku produktów rolnych. Oznacza to poważne wyzwania dla polskiego rolnictwa, zwłaszcza że 73 proc. eksportu naszej żywności trafia na rynek unijny. Zdaniem ekspertów w odpowiedzi na tę konkurencję polskie rolnictwo musi postawić bardziej na jakość i innowacje, a nie na niską cenę produktów.

Ochrona środowiska

Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania

Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.

Regionalne – Mazowieckie

Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku

Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.