Komunikaty PR

#EYY2022 Nowy raport na temat zdrowia psychicznego i dobrostanu emocjonalnego

2022-10-11  |  13:00
Kontakt
Aleksandra Jasińska
24/7 Communication

Świętojerska 5/7
00-236 Warszawa
aleksandra.jasinska|247.com.pl| |aleksandra.jasinska|247.com.pl
500002427
https://247.com.pl/

 

Dziś w Światowym Dni Zdrowia Psychicznego Pandemia COVID-19 miała bezprecedensowy wpływ na zdrowie psychiczne młodych ludzi. W nowym raporcie UE, wydanym przed Światowym Dniem Zdrowia Psychicznego, przeanalizowano reakcje i inicjatywy podjęte przez europejskie kraje, by przeciwdziałać skutkom pandemii i jej negatywnego wpływu na  zdrowie psychiczne i emocjonalne młodych ludzi. Badanie to jest częścią działań Komisji Europejskiej na rzecz poprawy zdrowia psychicznego i ograniczenia stygmatyzacji osób cierpiących na problemy psychiczne.

BRUKSELA — Kraje europejskie przyjęły proaktywną postawę, aby zająć się kwestią dobrostanu psychicznego młodych ludzi w okresie pandemii[1]. Jednym z najczęściej podejmowanych działań było wzmocnienie wsparcia psychologicznego oferowanego w szkołach — zarówno poprzez zwiększenie liczby psychologów i doradców dostępnych dla uczniów i studentów, jak i szkolenie kadry pedagogicznej w zakresie rozpoznawania objawów problemów psychicznych.

Europejska komisarz ds. innowacji, badań naukowych, kultury, edukacji i młodzieży, Mariya Gabriel, stwierdziła:

— Wszystkim nam bardzo zależy na prawidłowym rozwoju i zdrowiu emocjonalnym naszej młodzieży. Teraz, kiedy mamy za sobą pandemię, a na europejskiej ziemi toczy się wojna, jest odpowiedni moment na publikację raportu. Cieszę się, że państwa członkowskie UE poważnie podchodzą do tego wyzwania i podjęły działania, aby wspierać młodych ludzi, zwłaszcza w szkole. Te starania muszą umożliwiać młodym ludziom dalszy rozwój, teraz i w nadchodzących latach, a Komisja będzie zawsze chętnie służyć wsparciem.

Badania przeprowadzone w momencie pandemii i tuż po niej dotyczące kondycji psychicznej dzieci i młodzieży nie pozostawiają złudzeń. Pandemia pogorszyła dobrostan psychologiczny młodych Polaków. Nasiliła objawy lęku i depresji u młodzieży. Spowodowała pogorszenie samopoczucia, z którymi młodzi borykają się do tej pory. Co siódme dziecko w kraju odczuwa niezadowolenie ze swojego życia w stopniu zagrażającym jego zdrowiu psychicznemu, dlatego konieczna jest interwencja.

Oprócz wysiłków państw członkowskich, takich jak Polska, Komisja Europejska ustanowiła rok 2022 Europejskim Rokiem Młodzieży, chcąc podkreślić w jak trudnej sytuacji pandemia postawiła młodzież i do jakich wyrzeczeń ich zmusiła. Z wyników badania opinii publicznej przeprowadzonego przez Flash Eurobarometer w maju 2022 roku wynika, że dla 16 z 27 krajów członkowskich najważniejszym działaniem zaplanowanym na Europejski Rok Młodzieży jest poprawa zdrowia psychicznego i fizycznego oraz dobrostanu wśród młodzieży.

Komisja Europejska zachęca młodych ludzi, jako przyszłych liderów Europy, do udziału w kształtowaniu UE. Poprzez specjalnie przygotowaną platformę Voice Platform, Komisja Europejska słucha i zaprasza ich do dzielenia się swoimi poglądami, wątpliwościami i pomysłami. Spośród wszystkich głosów zarejestrowanych w kategorii „Zdrowie, fizyczne, psychiczne i sport” jedna trzecia młodych ludzi poprzez platformę wezwała do zwiększenia świadomości problemów zdrowia psychicznego i poprawy dostępu do specjalistów zdrowia psychicznego w przystępnej cenie.

 

 

Więcej informacji

Europejski Rok Młodzieży 2022 został ogłoszony przez Komisję Europejską „rokiem przeznaczonym na umocnienie pozycji tych, którzy poświęcili tak wiele dla innych” — zgodnie ze słowami Przewodniczącej von der Leyen w orędziu o stanie Unii wygłoszonym w 2021 roku. Jest to więc rok w pełni poświęcony młodzieży, aby zapewnić jej wsparcie, zachęcić i wzbogacić w nowe możliwości i nowe sposoby aktywnego udziału w życiu społecznym.

Ogólnym założeniem Europejskiego Roku Młodzieży jest zachęcenie wszystkich młodych ludzi do wyrażania swoich opinii i uczestnictwa poprzez dzielenie się swoimi wizjami i nadziejami na przyszłość Europy w kluczowych zagadnieniach wyznaczonych na ten rok[2]. Jednym z najważniejszych celów Europejskiego Roku Młodzieży 2022 jest wspieranie rozwoju osobistego, społecznego i zawodowego młodych ludzi, w tym ich zdrowia psychicznego. Jest to w pełni zgodne ze strategią UE na rzecz młodzieży 2019-2027, której celem jest uzyskanie lepszego dobrostanu psychicznego i ograniczenie stygmatyzacji osób cierpiących na problemy ze zdrowiem psychicznym, aby promować integrację społeczną wszystkich młodych ludzi.

Dodatkowo w ciągu roku podejmowane są działania mające na celu zapewnienie widoczności i promocję wartości europejskich w manifestach solidarności skierowanych do młodzieży oraz wsparcie dla Ukrainy wyrażone w różnorodnych formach.

Jednocześnie Europejski Rok Młodzieży charakteryzuje atmosfera współtworzenia i zbiorowego udziału, do czego aktywnie przyczyniają się setki organizacji młodzieżowych i nie tylko. Przekłada się to na wiele krajowych i lokalnych aktywności — na stronie Europejskiego Roku Młodzieży opublikowano już ponad 4000 działań w całej Europie, które jednoczą młodych ludzi przy  pozytywnych i merytorycznych obchodach ich roku.

Więcej informacji można znaleźć na stronie Czym jest Europejski Rok Młodzieży? | Europejski portal młodzieżowy (europa.eu)

Podziel się swoją wizją na Platformie Głosu Młodych Komisji Europejskiej

Oficjalne hasztagi: #EYY2022 #EuropeanYearOfYouth i (hasztagi krajowe)

Śledź Europejski Rok Młodzieży w mediach społecznościowych: Instagram: @european_youth_eu Facebook: @EuropeanYouthEU Twitter: @EuropeanYouthEU

 

Jeśli nie chcesz, aby informowano Cię o tej kampanii, powiadom nas o tym, a my nie będziemy się z Tobą kontaktować w tej sprawie.

 

 


[1] Raport z analizy Youth Wiki Raport załączony w formie PDF.  [insert link]

[2] Europejski Rok Młodzieży — kluczowe zagadnienia: Europejska mobilność naukowa; zatrudnienie i integracja; dialog i uczestnictwo w polityce; ekologia; cyfryzacja; kultura; zdrowie, dobre samopoczucie i sport; młodzież i świat; wartości i demokracja UE.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 24/7 Communication
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Skuteczny marketing B2B – klucz do rozwoju firmy Biuro prasowe
2025-01-02 | 09:30

Skuteczny marketing B2B – klucz do rozwoju firmy

Współczesne przedsiębiorstwa działające w modelu B2B muszą stawić czoła rosnącej konkurencji oraz zmieniającym się oczekiwaniom klientów. Kluczowym elementem
Media i PR Skuteczny marketing internetowy - co warto wiedzieć?
2024-12-27 | 08:30

Skuteczny marketing internetowy - co warto wiedzieć?

Marketing internetowy to potężne narzędzie, które nieustannie ewoluuje wraz z rozwojem technologii i zmieniającymi się zachowaniami konsumentów. Dynamiczny
Media i PR Manufaktura nagrodzona prestiżowymi Złotymi Spinaczami Manufaktura Manufaktura
2024-12-19 | 15:17

Manufaktura nagrodzona prestiżowymi Złotymi Spinaczami Manufaktura Manufaktura

Podczas 22. edycji konkursu Złote Spinacze, organizowanego co roku przez Związek Firm Public Relations, Manufaktura w Łodzi została nagrodzona dwoma statuetkami – Złotym i Srebrnym

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.