Komunikaty PR

#EYY2022 Nowy raport na temat zdrowia psychicznego i dobrostanu emocjonalnego

2022-10-11  |  13:00
Kontakt
Aleksandra Jasińska
24/7 Communication

Świętojerska 5/7
00-236 Warszawa
aleksandra.jasinska|247.com.pl| |aleksandra.jasinska|247.com.pl
500002427
https://247.com.pl/

 

Dziś w Światowym Dni Zdrowia Psychicznego Pandemia COVID-19 miała bezprecedensowy wpływ na zdrowie psychiczne młodych ludzi. W nowym raporcie UE, wydanym przed Światowym Dniem Zdrowia Psychicznego, przeanalizowano reakcje i inicjatywy podjęte przez europejskie kraje, by przeciwdziałać skutkom pandemii i jej negatywnego wpływu na  zdrowie psychiczne i emocjonalne młodych ludzi. Badanie to jest częścią działań Komisji Europejskiej na rzecz poprawy zdrowia psychicznego i ograniczenia stygmatyzacji osób cierpiących na problemy psychiczne.

BRUKSELA — Kraje europejskie przyjęły proaktywną postawę, aby zająć się kwestią dobrostanu psychicznego młodych ludzi w okresie pandemii[1]. Jednym z najczęściej podejmowanych działań było wzmocnienie wsparcia psychologicznego oferowanego w szkołach — zarówno poprzez zwiększenie liczby psychologów i doradców dostępnych dla uczniów i studentów, jak i szkolenie kadry pedagogicznej w zakresie rozpoznawania objawów problemów psychicznych.

Europejska komisarz ds. innowacji, badań naukowych, kultury, edukacji i młodzieży, Mariya Gabriel, stwierdziła:

— Wszystkim nam bardzo zależy na prawidłowym rozwoju i zdrowiu emocjonalnym naszej młodzieży. Teraz, kiedy mamy za sobą pandemię, a na europejskiej ziemi toczy się wojna, jest odpowiedni moment na publikację raportu. Cieszę się, że państwa członkowskie UE poważnie podchodzą do tego wyzwania i podjęły działania, aby wspierać młodych ludzi, zwłaszcza w szkole. Te starania muszą umożliwiać młodym ludziom dalszy rozwój, teraz i w nadchodzących latach, a Komisja będzie zawsze chętnie służyć wsparciem.

Badania przeprowadzone w momencie pandemii i tuż po niej dotyczące kondycji psychicznej dzieci i młodzieży nie pozostawiają złudzeń. Pandemia pogorszyła dobrostan psychologiczny młodych Polaków. Nasiliła objawy lęku i depresji u młodzieży. Spowodowała pogorszenie samopoczucia, z którymi młodzi borykają się do tej pory. Co siódme dziecko w kraju odczuwa niezadowolenie ze swojego życia w stopniu zagrażającym jego zdrowiu psychicznemu, dlatego konieczna jest interwencja.

Oprócz wysiłków państw członkowskich, takich jak Polska, Komisja Europejska ustanowiła rok 2022 Europejskim Rokiem Młodzieży, chcąc podkreślić w jak trudnej sytuacji pandemia postawiła młodzież i do jakich wyrzeczeń ich zmusiła. Z wyników badania opinii publicznej przeprowadzonego przez Flash Eurobarometer w maju 2022 roku wynika, że dla 16 z 27 krajów członkowskich najważniejszym działaniem zaplanowanym na Europejski Rok Młodzieży jest poprawa zdrowia psychicznego i fizycznego oraz dobrostanu wśród młodzieży.

Komisja Europejska zachęca młodych ludzi, jako przyszłych liderów Europy, do udziału w kształtowaniu UE. Poprzez specjalnie przygotowaną platformę Voice Platform, Komisja Europejska słucha i zaprasza ich do dzielenia się swoimi poglądami, wątpliwościami i pomysłami. Spośród wszystkich głosów zarejestrowanych w kategorii „Zdrowie, fizyczne, psychiczne i sport” jedna trzecia młodych ludzi poprzez platformę wezwała do zwiększenia świadomości problemów zdrowia psychicznego i poprawy dostępu do specjalistów zdrowia psychicznego w przystępnej cenie.

 

 

Więcej informacji

Europejski Rok Młodzieży 2022 został ogłoszony przez Komisję Europejską „rokiem przeznaczonym na umocnienie pozycji tych, którzy poświęcili tak wiele dla innych” — zgodnie ze słowami Przewodniczącej von der Leyen w orędziu o stanie Unii wygłoszonym w 2021 roku. Jest to więc rok w pełni poświęcony młodzieży, aby zapewnić jej wsparcie, zachęcić i wzbogacić w nowe możliwości i nowe sposoby aktywnego udziału w życiu społecznym.

Ogólnym założeniem Europejskiego Roku Młodzieży jest zachęcenie wszystkich młodych ludzi do wyrażania swoich opinii i uczestnictwa poprzez dzielenie się swoimi wizjami i nadziejami na przyszłość Europy w kluczowych zagadnieniach wyznaczonych na ten rok[2]. Jednym z najważniejszych celów Europejskiego Roku Młodzieży 2022 jest wspieranie rozwoju osobistego, społecznego i zawodowego młodych ludzi, w tym ich zdrowia psychicznego. Jest to w pełni zgodne ze strategią UE na rzecz młodzieży 2019-2027, której celem jest uzyskanie lepszego dobrostanu psychicznego i ograniczenie stygmatyzacji osób cierpiących na problemy ze zdrowiem psychicznym, aby promować integrację społeczną wszystkich młodych ludzi.

Dodatkowo w ciągu roku podejmowane są działania mające na celu zapewnienie widoczności i promocję wartości europejskich w manifestach solidarności skierowanych do młodzieży oraz wsparcie dla Ukrainy wyrażone w różnorodnych formach.

Jednocześnie Europejski Rok Młodzieży charakteryzuje atmosfera współtworzenia i zbiorowego udziału, do czego aktywnie przyczyniają się setki organizacji młodzieżowych i nie tylko. Przekłada się to na wiele krajowych i lokalnych aktywności — na stronie Europejskiego Roku Młodzieży opublikowano już ponad 4000 działań w całej Europie, które jednoczą młodych ludzi przy  pozytywnych i merytorycznych obchodach ich roku.

Więcej informacji można znaleźć na stronie Czym jest Europejski Rok Młodzieży? | Europejski portal młodzieżowy (europa.eu)

Podziel się swoją wizją na Platformie Głosu Młodych Komisji Europejskiej

Oficjalne hasztagi: #EYY2022 #EuropeanYearOfYouth i (hasztagi krajowe)

Śledź Europejski Rok Młodzieży w mediach społecznościowych: Instagram: @european_youth_eu Facebook: @EuropeanYouthEU Twitter: @EuropeanYouthEU

 

Jeśli nie chcesz, aby informowano Cię o tej kampanii, powiadom nas o tym, a my nie będziemy się z Tobą kontaktować w tej sprawie.

 

 


[1] Raport z analizy Youth Wiki Raport załączony w formie PDF.  [insert link]

[2] Europejski Rok Młodzieży — kluczowe zagadnienia: Europejska mobilność naukowa; zatrudnienie i integracja; dialog i uczestnictwo w polityce; ekologia; cyfryzacja; kultura; zdrowie, dobre samopoczucie i sport; młodzież i świat; wartości i demokracja UE.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 24/7 Communication
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Czy AI przejmie marketing? Sztuczna inteligencja w analizie danych i tworzeniu treści Biuro prasowe
2025-03-06 | 11:10

Czy AI przejmie marketing? Sztuczna inteligencja w analizie danych i tworzeniu treści

Czy sztuczna inteligencja zastąpi marketerów? A może wręcz przeciwnie – stanie się ich największym sojusznikiem? W ostatnich latach zrewolucjonizowała podejście do tworzenia
Media i PR SEO Vibes Summit ‘25 – konferencja all-inclusive o międzynarodowym zasięgu
2025-03-04 | 13:00

SEO Vibes Summit ‘25 – konferencja all-inclusive o międzynarodowym zasięgu

Wiedza, networking, relaks – to hasła przewodnie eventu w Zakopanem, czyli jednej z najważniejszych konferencji SEO w Europie, która zrzesza specjalistów
Media i PR BRAK ZDJĘCIA
2025-02-25 | 10:50

Reklama offline w erze cyfryzacji – dlaczego wciąż działa?

W czasach, gdy marketing cyfrowy zdominował strategie promocyjne wielu firm, łatwo zapomnieć o sile reklamy offline. Media społecznościowe, kampanie Google Ads czy reklamy wideo stały się nieodłącznym elementem codziennych działań

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Handel

Planowana podwyżka akcyzy na e-papierosy skłoni palaczy do wyboru bardziej szkodliwych używek. Wrócą też do tradycyjnych papierosów

Trwają prace nad projektem regulacji, która wprowadza wysoką akcyzę na e-papierosy jednorazowe, urządzenia do waporyzacji i podgrzewacze, co ma na celu ograniczenie spożycia wyrobów nikotynowych, szczególnie wśród młodzieży. Jednak eksperci podkreślają, że zmiany mogą przynieść więcej szkód niż korzyści, zmuszając konsumentów do sięgnięcia po tańsze, ale bardziej szkodliwe alternatywy i utrwalając nawyk palenia tradycyjnych papierosów. Wyższe ceny produktów alternatywnych mogą również prowadzić do wzrostu szarej strefy i trudności w realizacji założeń fiskalnych oraz uderzyć w tysiące polskich MŚP.

Infrastruktura

Priorytetem osób kupujących mieszkanie jest dostęp do zielonych terenów. To ma istotny wpływ na ich dobrostan

Badania pokazują, że Polacy cenią bliskość natury bardziej niż sąsiedztwo aptek czy żłobków. – Aby zapewnić kontakt z naturą, osiedla powinny być rozplanowane z dużym poszanowaniem środowiska – podkreślają eksperci z APA Wojciechowski Architekci, projektanci osiedla Onelife w warszawskim Powsinie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.