Komunikaty PR

Glass-to-Glass: Nowe okno możliwości dla produkcji treści?

2022-08-12  |  01:00
Biuro prasowe

Glass-to-Glass to hasło, o którym coraz częściej mówi się w świecie produkcji treści, ale czym ono jest i dlaczego ma znaczenie? Najprościej rzecz ujmując, Glass-to-Glass to proces produkcji treści od uchwycenia obiektywu aż po jej ostateczne wyświetlenie. Postęp technologiczny, taki jak chmura, oraz zmieniający się sposób konsumpcji rozrywki i informacji, gwałtownie ewoluowały w sposobie pozyskiwania, produkcji i dostarczania treści.

 

Technologia Glass-to-Glass upraszcza proces od przechwytywania do dostarczania, czyniąc go szybszym, bardziej elastycznym i bardziej opłacalnym. Istnieje coraz więcej obszarów zastosowań tego typu rozwiązań. Są to zarówno tradycyjne transmisje, jak i transmisje na żywo i w sieci wydarzeń, takich jak zawody eSportowe i koncerty muzyczne, a także dostarczanie treści e-learningowych lub biznesowych.

 

Na czym więc zazwyczaj polega rozwiązanie Glass-to-Glass? Rozwiązanie można podzielić na trzy powiązane ze sobą elementy.

 

Przechwytywanie treści

Przechwytywanie treści jest pierwszym krokiem w rozwiązaniu Glass-to-Glass i wykorzystuje kamery studyjne, terenowe lub zdalne kamery PTZ. Wszystkie technologie i przepływy pracy firmy Panasonic są kompatybilne, dzięki czemu możesz wybierać i mieszać różne produkty, aby spełnić swoje potrzeby. W zależności od zastosowanego produktu materiał może być rejestrowany w rozdzielczości 8k, 4k lub HD, z obsługą High Frame Rate (HFR), High Dynamic Range (HDR) i Media Over IP (MoIP).

 

Szeroka oferta kamer systemowych firmy Panasonic zapewnia również elastyczność w filmowaniu w niemal każdej sytuacji. Systemy kamer robotycznych umożliwiają jeszcze płynniejsze ruchy, które mogą być zautomatyzowane, zaprogramowane i powtarzane przez jednego operatora, zapewniając nowy poziom kontroli i precyzji.

 

Platforma do produkcji na żywo

Po przechwyceniu treści, platforma produkcyjna nowej generacji firmy Panasonic do produkcji na żywo, zwana KAIROS, odgrywa ważną rolę w sercu rozwiązania Glass-to-Glass. Platforma przetwarzania wideo IT/IP jest oparta na unikalnym, przełomowym oprogramowaniu, które opiera się na mocy obliczeniowej CPU i GPU. W pełni otwarta platforma może przyjmować i przetwarzać każdy rodzaj treści, w tym ze źródeł innych niż Panasonic. 

 

Daje profesjonalistom AV swobodę twórczą, obsługując bezproblemową emisję na wielu urządzeniach i kanałach, w dowolnym źródle, formacie, skali, ekranie i miksie, bez utraty jakości. Bardziej niż przełącznik, platforma może również wykonywać funkcje routingu i zarządzania ekranami. Dzięki możliwości tworzenia wielu układów ekranów za pomocą jednego prostego interfejsu użytkownika, KAIROS pomaga profesjonalistom AV usprawnić produkcje na żywo i wirtualne.

 

Wszechstronne możliwości dostarczania obrazu

Z systemu KAIROS treści mogą być następnie dostarczane do różnych wyjść wizualnych. Jako jedyny producent na świecie oferujący portfolio 4K, które obejmuje wyświetlacze o przekątnej do 98 cali i projektory o jasności do 50 000 lumenów, Panasonic posiada rozwiązania AV idealnie dopasowane do branży rozrywkowej i eSportowej, biznesu i edukacji.

 

Glass-to-Glass w działaniu

Rozwiązania Panasonic Glass-to-Glass można już zobaczyć w wielu różnych zastosowaniach.

 

eSport

Wraz z szybkim rozwojem eSportu, który przyciąga miliony zwolenników, to nowe zjawisko ma swoje własne, unikalne wyzwania, gdy dzieli się akcją turnieju z fanami na stadionie lub streamuje akcję do widzów na całym świecie.

 

Panasonic posiada unikalne elementy w swoim rozwiązaniu Glass-to-Glass, aby rozwiązać te problemy. Na przykład tryb Low Skew we flagowym systemie kamer AK-UC4000 zapobiega potencjalnym problemom z niepożądanymi wzorami mory podczas korzystania z ekranów LED, które są powszechne w studiach eSportowych.

 

W celu dodania do produkcji efektów rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości kamery Panasonic AW-UE100, AW-UE150, a także nowe kamery AE-UE80 PTZ 4K obsługują protokół FreeD i mogą być wykorzystywane przez najpopularniejsze systemy wirtualnej scenografii, takie jak Brainstorm, Ross, The Future Group, Vizrt i Zero Density. Tego typu kamery doskonale nadają się również do przechwytywania wielu headshotów zawodników przebywających w studiu lub zdalnych, pozostając przy tym nierzucającymi się w oczy.

 

Aby zapewnić fanom na arenie emocje związane z akcją w czasie rzeczywistym, najnowszy zestaw modernizacyjny High Frame Rate (HFR) dla projektorów Panasonic PT-RQ35K i serii PT-FRQ60 znacznie zwiększa częstotliwość odświeżania obrazów wyświetlanych na ekranach, aby zapewnić superpłynny ruch i praktycznie wyeliminować opóźnienia. Oprócz ulepszonych obrazów, opóźnienie może być zmniejszone do zaledwie 5 ms, zapewniając fanom pozostanie w samym środku chwili.

 

Dzięki tym specjalistycznym udoskonaleniom, rozwiązania Panasonic eSport są już popularne wśród wiodących firm produkcyjnych na całym świecie. Są one używane na globalnej flagowej arenie Allied Esports w Las Vegas, a także na innych głównych turniejach eSportowych, takich jak BLAST Pro Series dla turnieju CS:GO, turniej StarLadder Major w Berlinie oraz FIFA eSuperliga powered by Dreamhack w Kopenhadze.

 

Blended learning w edukacji

Wdrożenie blended learning w szkolnictwie wyższym zasadniczo zmieniło układ klas i technologię wymaganą do efektywnego nauczania. Panasonic dostarcza bezproblemowo zintegrowane rozwiązania Glass-to-Glass dla instytucji edukacyjnych wdrażających blended learning. Wdrożenia te zazwyczaj wykorzystują zdalnie sterowane kamery PTZ 4K z opcjami NDI do przechwytywania wykładów, oparte na IP automatyczne śledzenie prezenterów na podstawie ruchu lub dźwięku oraz oparte na chmurze systemy przechwytywania wykładów, wraz z profesjonalnymi mikserami produkcyjnymi i przełącznikami oraz najnowszą technologią projekcji i wyświetlania.

 

Uniwersytet w Kassel w Niemczech zainstalował rozwiązanie edukacyjne Glass-to-Glass firmy Panasonic, które umożliwia przechwytywanie, miksowanie, dystrybucję i wyświetlanie wideo zarówno dla sesji edukacyjnych na żądanie, jak i zdalnych.

 

Produkcja na żywo

Producenci mediów na całym świecie stosują rozwiązania Panasonic Glass-to-Glass, aby przygotować się do nadawania nowej generacji. Największy włoski nadawca komercyjny Mediaset wdrożył niedawno Panasonic KAIROS, platformę nowej generacji do produkcji na żywo, aby wspierać przepływy pracy IP w swoim Light Studio w Mediolanie.

 

Panasonic i AED Group pomogły również międzynarodowemu producentowi muzycznemu i DJ-owi YVES V dostarczyć wczesny prezent świąteczny miłośnikom muzyki na całym świecie. Rozwiązanie produkcyjne Glass-to-Glass firmy Panasonic uchwyciło mistrza electro house w akcji w pierwszym w krajach Beneluksu wirtualnym studiu produkcyjnym w AED Studios. Oprócz transmisji głównego wydarzenia muzycznego, drugi równoczesny strumień zza kulis pokazywał pełną produkcję techniczną w sercu operacji.

 

Glass-to-glass stanie się powszechnym hasłem

W miarę jak producenci treści znajdują się pod coraz większą presją dostarczania coraz większej ilości treści, szybciej i przy mniejszym budżecie, przyjęcie rozwiązań Glass-to-Glass jest niezawodnym sposobem na odciążenie ich. Dzięki temu producenci mogą skoncentrować się na kreatywności, a ich techniczne zmartwienia są załatwione. Wygląda na to, że Glass-to-Glass będzie coraz częściej używanym zwrotem.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR WIŚNIOWSKI dumnym sponsorem Transmisji Igrzysk Olimpijskich w Paryżu 2024 Biuro prasowe
2024-07-25 | 16:30

WIŚNIOWSKI dumnym sponsorem Transmisji Igrzysk Olimpijskich w Paryżu 2024

Pierwsza okazja, aby zobaczyć billboardy sponsorskie polskiego producenta bram, okien, drzwi i ogrodzeń z Małopolski, nadarzy się już pierwszego dnia Igrzysk, czyli 26 lipca o godz. 19:30,
Media i PR Rodzik Agency PR złotą firmą według opinii klientów
2024-07-17 | 01:00

Rodzik Agency PR złotą firmą według opinii klientów

Firma Bright Side Solutions sp. z o. o. sp. k. wybiera firmy na podstawie opinii w sieci, głównie social mediach, więcej informacji znajdzie na stronie wraz z pełną listą
Media i PR Miej na to Magne B6 Forte – Kampania FCB Health Spark dla Sanofi o roli magnezu
2024-07-08 | 11:00

Miej na to Magne B6 Forte – Kampania FCB Health Spark dla Sanofi o roli magnezu

Sanofi, we współpracy z agencją FCB Health Spark, wystartowała z przełomową kampanią „Miej na to Magne B6 Forte” łączącą kreatywność z edukacją zdrowotną. Kampania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie firmy z szansą na zdobycie azjatyckich rynków. Mogą otrzymać wsparcie na promocję podczas Expo 2025 w Osace

W 2025 roku w japońskiej Osace odbędzie się Wystawa Światowa Expo 2025. Udział w niej, a także towarzyszących imprezie wydarzeniach i targach to dla polskich firm szansa na wzrost rozpoznawalności swoich marek za granicą, a w konsekwencji na rozwój ich potencjału eksportowego. Expo 2025 będzie się koncentrowało na innowacjach służących zrównoważonemu rozwojowi. PARP, który jest partnerem wydarzenia w Polsce, do 26 września br. czeka na wnioski firm zainteresowanych udziałem w wydarzeniu i ekspansją na azjatyckie rynki. W ramach programu mogą one otrzymać wsparcie na udział w targach, na misje wyjazdowe i kampanie promocyjne przed i po zakończeniu Expo. Nabór finansowany jest z Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki 2021–2027

Polityka

Rośnie ryzyko wybuchu epidemii w Strefie Gazy. Brakuje czystej wody, kanalizacji i toalet, a w zniszczonej enklawie wykryto polio

W Strefie Gazy brakuje praktycznie wszystkiego – od żywności i wody po podstawowe leki – ale najgorsze może dopiero nadejść – alarmuje Polska Akcja Humanitarna. – Kilka dni temu w wodzie w Strefie Gazy znaleziono polio typu 2. Ta woda jest bardzo zanieczyszczona, infrastruktura wodno-sanitarna na tym terenie tak naprawdę już nie istnieje. Na dodatek od dziewięciu miesięcy dzieci nie są szczepione, ponieważ nie ma warunków, żeby to zrobić, więc istnieje bardzo duże zagrożenie wybuchu epidemii – mówi Magdalena Foremska z PAH. W odpowiedzi na kryzys organizacja uruchomiła duże projekty pomocowe, które mają zapewnić żywność i opiekę medyczną w Strefie Gazy i na Zachodnim Brzegu.

IT i technologie

Gminy potrzebują inwestycji w cyberbezpieczeństwo. Eksperci widzą duże ryzyka wynikające z zaniedbań

Dane gromadzone przez jednostki samorządu terytorialnego mogą być bardzo niebezpiecznym narzędziem w rękach przestępców. Wykradzione mogą posłużyć do fałszowania tożsamości człowieka. Tymczasem poziom inwestycji w cyberbezpieczeństwo jest w gminach niski, a liczba ataków hakerskich na nie stale rośnie. Eksperci czekają na pozytywne skutki rządowego programu Cyberbezpieczny Samorząd. W jego ramach 1,5 mld zł trafi na inwestycje w poprawę bezpieczeństwa cybernetycznego samorządów: zarówno na poziomie sprzętu i oprogramowania, jak i kompetencji oraz procedur.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.