Komunikaty PR

Glass-to-Glass: Nowe okno możliwości dla produkcji treści?

2022-08-12  |  01:00
Biuro prasowe

Glass-to-Glass to hasło, o którym coraz częściej mówi się w świecie produkcji treści, ale czym ono jest i dlaczego ma znaczenie? Najprościej rzecz ujmując, Glass-to-Glass to proces produkcji treści od uchwycenia obiektywu aż po jej ostateczne wyświetlenie. Postęp technologiczny, taki jak chmura, oraz zmieniający się sposób konsumpcji rozrywki i informacji, gwałtownie ewoluowały w sposobie pozyskiwania, produkcji i dostarczania treści.

 

Technologia Glass-to-Glass upraszcza proces od przechwytywania do dostarczania, czyniąc go szybszym, bardziej elastycznym i bardziej opłacalnym. Istnieje coraz więcej obszarów zastosowań tego typu rozwiązań. Są to zarówno tradycyjne transmisje, jak i transmisje na żywo i w sieci wydarzeń, takich jak zawody eSportowe i koncerty muzyczne, a także dostarczanie treści e-learningowych lub biznesowych.

 

Na czym więc zazwyczaj polega rozwiązanie Glass-to-Glass? Rozwiązanie można podzielić na trzy powiązane ze sobą elementy.

 

Przechwytywanie treści

Przechwytywanie treści jest pierwszym krokiem w rozwiązaniu Glass-to-Glass i wykorzystuje kamery studyjne, terenowe lub zdalne kamery PTZ. Wszystkie technologie i przepływy pracy firmy Panasonic są kompatybilne, dzięki czemu możesz wybierać i mieszać różne produkty, aby spełnić swoje potrzeby. W zależności od zastosowanego produktu materiał może być rejestrowany w rozdzielczości 8k, 4k lub HD, z obsługą High Frame Rate (HFR), High Dynamic Range (HDR) i Media Over IP (MoIP).

 

Szeroka oferta kamer systemowych firmy Panasonic zapewnia również elastyczność w filmowaniu w niemal każdej sytuacji. Systemy kamer robotycznych umożliwiają jeszcze płynniejsze ruchy, które mogą być zautomatyzowane, zaprogramowane i powtarzane przez jednego operatora, zapewniając nowy poziom kontroli i precyzji.

 

Platforma do produkcji na żywo

Po przechwyceniu treści, platforma produkcyjna nowej generacji firmy Panasonic do produkcji na żywo, zwana KAIROS, odgrywa ważną rolę w sercu rozwiązania Glass-to-Glass. Platforma przetwarzania wideo IT/IP jest oparta na unikalnym, przełomowym oprogramowaniu, które opiera się na mocy obliczeniowej CPU i GPU. W pełni otwarta platforma może przyjmować i przetwarzać każdy rodzaj treści, w tym ze źródeł innych niż Panasonic. 

 

Daje profesjonalistom AV swobodę twórczą, obsługując bezproblemową emisję na wielu urządzeniach i kanałach, w dowolnym źródle, formacie, skali, ekranie i miksie, bez utraty jakości. Bardziej niż przełącznik, platforma może również wykonywać funkcje routingu i zarządzania ekranami. Dzięki możliwości tworzenia wielu układów ekranów za pomocą jednego prostego interfejsu użytkownika, KAIROS pomaga profesjonalistom AV usprawnić produkcje na żywo i wirtualne.

 

Wszechstronne możliwości dostarczania obrazu

Z systemu KAIROS treści mogą być następnie dostarczane do różnych wyjść wizualnych. Jako jedyny producent na świecie oferujący portfolio 4K, które obejmuje wyświetlacze o przekątnej do 98 cali i projektory o jasności do 50 000 lumenów, Panasonic posiada rozwiązania AV idealnie dopasowane do branży rozrywkowej i eSportowej, biznesu i edukacji.

 

Glass-to-Glass w działaniu

Rozwiązania Panasonic Glass-to-Glass można już zobaczyć w wielu różnych zastosowaniach.

 

eSport

Wraz z szybkim rozwojem eSportu, który przyciąga miliony zwolenników, to nowe zjawisko ma swoje własne, unikalne wyzwania, gdy dzieli się akcją turnieju z fanami na stadionie lub streamuje akcję do widzów na całym świecie.

 

Panasonic posiada unikalne elementy w swoim rozwiązaniu Glass-to-Glass, aby rozwiązać te problemy. Na przykład tryb Low Skew we flagowym systemie kamer AK-UC4000 zapobiega potencjalnym problemom z niepożądanymi wzorami mory podczas korzystania z ekranów LED, które są powszechne w studiach eSportowych.

 

W celu dodania do produkcji efektów rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości kamery Panasonic AW-UE100, AW-UE150, a także nowe kamery AE-UE80 PTZ 4K obsługują protokół FreeD i mogą być wykorzystywane przez najpopularniejsze systemy wirtualnej scenografii, takie jak Brainstorm, Ross, The Future Group, Vizrt i Zero Density. Tego typu kamery doskonale nadają się również do przechwytywania wielu headshotów zawodników przebywających w studiu lub zdalnych, pozostając przy tym nierzucającymi się w oczy.

 

Aby zapewnić fanom na arenie emocje związane z akcją w czasie rzeczywistym, najnowszy zestaw modernizacyjny High Frame Rate (HFR) dla projektorów Panasonic PT-RQ35K i serii PT-FRQ60 znacznie zwiększa częstotliwość odświeżania obrazów wyświetlanych na ekranach, aby zapewnić superpłynny ruch i praktycznie wyeliminować opóźnienia. Oprócz ulepszonych obrazów, opóźnienie może być zmniejszone do zaledwie 5 ms, zapewniając fanom pozostanie w samym środku chwili.

 

Dzięki tym specjalistycznym udoskonaleniom, rozwiązania Panasonic eSport są już popularne wśród wiodących firm produkcyjnych na całym świecie. Są one używane na globalnej flagowej arenie Allied Esports w Las Vegas, a także na innych głównych turniejach eSportowych, takich jak BLAST Pro Series dla turnieju CS:GO, turniej StarLadder Major w Berlinie oraz FIFA eSuperliga powered by Dreamhack w Kopenhadze.

 

Blended learning w edukacji

Wdrożenie blended learning w szkolnictwie wyższym zasadniczo zmieniło układ klas i technologię wymaganą do efektywnego nauczania. Panasonic dostarcza bezproblemowo zintegrowane rozwiązania Glass-to-Glass dla instytucji edukacyjnych wdrażających blended learning. Wdrożenia te zazwyczaj wykorzystują zdalnie sterowane kamery PTZ 4K z opcjami NDI do przechwytywania wykładów, oparte na IP automatyczne śledzenie prezenterów na podstawie ruchu lub dźwięku oraz oparte na chmurze systemy przechwytywania wykładów, wraz z profesjonalnymi mikserami produkcyjnymi i przełącznikami oraz najnowszą technologią projekcji i wyświetlania.

 

Uniwersytet w Kassel w Niemczech zainstalował rozwiązanie edukacyjne Glass-to-Glass firmy Panasonic, które umożliwia przechwytywanie, miksowanie, dystrybucję i wyświetlanie wideo zarówno dla sesji edukacyjnych na żądanie, jak i zdalnych.

 

Produkcja na żywo

Producenci mediów na całym świecie stosują rozwiązania Panasonic Glass-to-Glass, aby przygotować się do nadawania nowej generacji. Największy włoski nadawca komercyjny Mediaset wdrożył niedawno Panasonic KAIROS, platformę nowej generacji do produkcji na żywo, aby wspierać przepływy pracy IP w swoim Light Studio w Mediolanie.

 

Panasonic i AED Group pomogły również międzynarodowemu producentowi muzycznemu i DJ-owi YVES V dostarczyć wczesny prezent świąteczny miłośnikom muzyki na całym świecie. Rozwiązanie produkcyjne Glass-to-Glass firmy Panasonic uchwyciło mistrza electro house w akcji w pierwszym w krajach Beneluksu wirtualnym studiu produkcyjnym w AED Studios. Oprócz transmisji głównego wydarzenia muzycznego, drugi równoczesny strumień zza kulis pokazywał pełną produkcję techniczną w sercu operacji.

 

Glass-to-glass stanie się powszechnym hasłem

W miarę jak producenci treści znajdują się pod coraz większą presją dostarczania coraz większej ilości treści, szybciej i przy mniejszym budżecie, przyjęcie rozwiązań Glass-to-Glass jest niezawodnym sposobem na odciążenie ich. Dzięki temu producenci mogą skoncentrować się na kreatywności, a ich techniczne zmartwienia są załatwione. Wygląda na to, że Glass-to-Glass będzie coraz częściej używanym zwrotem.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Czy AI przejmie marketing? Sztuczna inteligencja w analizie danych i tworzeniu treści Biuro prasowe
2025-03-06 | 11:10

Czy AI przejmie marketing? Sztuczna inteligencja w analizie danych i tworzeniu treści

Czy sztuczna inteligencja zastąpi marketerów? A może wręcz przeciwnie – stanie się ich największym sojusznikiem? W ostatnich latach zrewolucjonizowała podejście do tworzenia
Media i PR SEO Vibes Summit ‘25 – konferencja all-inclusive o międzynarodowym zasięgu
2025-03-04 | 13:00

SEO Vibes Summit ‘25 – konferencja all-inclusive o międzynarodowym zasięgu

Wiedza, networking, relaks – to hasła przewodnie eventu w Zakopanem, czyli jednej z najważniejszych konferencji SEO w Europie, która zrzesza specjalistów
Media i PR BRAK ZDJĘCIA
2025-02-25 | 10:50

Reklama offline w erze cyfryzacji – dlaczego wciąż działa?

W czasach, gdy marketing cyfrowy zdominował strategie promocyjne wielu firm, łatwo zapomnieć o sile reklamy offline. Media społecznościowe, kampanie Google Ads czy reklamy wideo stały się nieodłącznym elementem codziennych działań

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Handel

Planowana podwyżka akcyzy na e-papierosy skłoni palaczy do wyboru bardziej szkodliwych używek. Wrócą też do tradycyjnych papierosów

Trwają prace nad projektem regulacji, która wprowadza wysoką akcyzę na e-papierosy jednorazowe, urządzenia do waporyzacji i podgrzewacze, co ma na celu ograniczenie spożycia wyrobów nikotynowych, szczególnie wśród młodzieży. Jednak eksperci podkreślają, że zmiany mogą przynieść więcej szkód niż korzyści, zmuszając konsumentów do sięgnięcia po tańsze, ale bardziej szkodliwe alternatywy i utrwalając nawyk palenia tradycyjnych papierosów. Wyższe ceny produktów alternatywnych mogą również prowadzić do wzrostu szarej strefy i trudności w realizacji założeń fiskalnych oraz uderzyć w tysiące polskich MŚP.

Infrastruktura

Priorytetem osób kupujących mieszkanie jest dostęp do zielonych terenów. To ma istotny wpływ na ich dobrostan

Badania pokazują, że Polacy cenią bliskość natury bardziej niż sąsiedztwo aptek czy żłobków. – Aby zapewnić kontakt z naturą, osiedla powinny być rozplanowane z dużym poszanowaniem środowiska – podkreślają eksperci z APA Wojciechowski Architekci, projektanci osiedla Onelife w warszawskim Powsinie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.