Glass-to-Glass: Nowe okno możliwości dla produkcji treści?
Glass-to-Glass to hasło, o którym coraz częściej mówi się w świecie produkcji treści, ale czym ono jest i dlaczego ma znaczenie? Najprościej rzecz ujmując, Glass-to-Glass to proces produkcji treści od uchwycenia obiektywu aż po jej ostateczne wyświetlenie. Postęp technologiczny, taki jak chmura, oraz zmieniający się sposób konsumpcji rozrywki i informacji, gwałtownie ewoluowały w sposobie pozyskiwania, produkcji i dostarczania treści.
Technologia Glass-to-Glass upraszcza proces od przechwytywania do dostarczania, czyniąc go szybszym, bardziej elastycznym i bardziej opłacalnym. Istnieje coraz więcej obszarów zastosowań tego typu rozwiązań. Są to zarówno tradycyjne transmisje, jak i transmisje na żywo i w sieci wydarzeń, takich jak zawody eSportowe i koncerty muzyczne, a także dostarczanie treści e-learningowych lub biznesowych.
Na czym więc zazwyczaj polega rozwiązanie Glass-to-Glass? Rozwiązanie można podzielić na trzy powiązane ze sobą elementy.
Przechwytywanie treści
Przechwytywanie treści jest pierwszym krokiem w rozwiązaniu Glass-to-Glass i wykorzystuje kamery studyjne, terenowe lub zdalne kamery PTZ. Wszystkie technologie i przepływy pracy firmy Panasonic są kompatybilne, dzięki czemu możesz wybierać i mieszać różne produkty, aby spełnić swoje potrzeby. W zależności od zastosowanego produktu materiał może być rejestrowany w rozdzielczości 8k, 4k lub HD, z obsługą High Frame Rate (HFR), High Dynamic Range (HDR) i Media Over IP (MoIP).
Szeroka oferta kamer systemowych firmy Panasonic zapewnia również elastyczność w filmowaniu w niemal każdej sytuacji. Systemy kamer robotycznych umożliwiają jeszcze płynniejsze ruchy, które mogą być zautomatyzowane, zaprogramowane i powtarzane przez jednego operatora, zapewniając nowy poziom kontroli i precyzji.
Platforma do produkcji na żywo
Po przechwyceniu treści, platforma produkcyjna nowej generacji firmy Panasonic do produkcji na żywo, zwana KAIROS, odgrywa ważną rolę w sercu rozwiązania Glass-to-Glass. Platforma przetwarzania wideo IT/IP jest oparta na unikalnym, przełomowym oprogramowaniu, które opiera się na mocy obliczeniowej CPU i GPU. W pełni otwarta platforma może przyjmować i przetwarzać każdy rodzaj treści, w tym ze źródeł innych niż Panasonic.
Daje profesjonalistom AV swobodę twórczą, obsługując bezproblemową emisję na wielu urządzeniach i kanałach, w dowolnym źródle, formacie, skali, ekranie i miksie, bez utraty jakości. Bardziej niż przełącznik, platforma może również wykonywać funkcje routingu i zarządzania ekranami. Dzięki możliwości tworzenia wielu układów ekranów za pomocą jednego prostego interfejsu użytkownika, KAIROS pomaga profesjonalistom AV usprawnić produkcje na żywo i wirtualne.
Wszechstronne możliwości dostarczania obrazu
Z systemu KAIROS treści mogą być następnie dostarczane do różnych wyjść wizualnych. Jako jedyny producent na świecie oferujący portfolio 4K, które obejmuje wyświetlacze o przekątnej do 98 cali i projektory o jasności do 50 000 lumenów, Panasonic posiada rozwiązania AV idealnie dopasowane do branży rozrywkowej i eSportowej, biznesu i edukacji.
Glass-to-Glass w działaniu
Rozwiązania Panasonic Glass-to-Glass można już zobaczyć w wielu różnych zastosowaniach.
eSport
Wraz z szybkim rozwojem eSportu, który przyciąga miliony zwolenników, to nowe zjawisko ma swoje własne, unikalne wyzwania, gdy dzieli się akcją turnieju z fanami na stadionie lub streamuje akcję do widzów na całym świecie.
Panasonic posiada unikalne elementy w swoim rozwiązaniu Glass-to-Glass, aby rozwiązać te problemy. Na przykład tryb Low Skew we flagowym systemie kamer AK-UC4000 zapobiega potencjalnym problemom z niepożądanymi wzorami mory podczas korzystania z ekranów LED, które są powszechne w studiach eSportowych.
W celu dodania do produkcji efektów rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości kamery Panasonic AW-UE100, AW-UE150, a także nowe kamery AE-UE80 PTZ 4K obsługują protokół FreeD i mogą być wykorzystywane przez najpopularniejsze systemy wirtualnej scenografii, takie jak Brainstorm, Ross, The Future Group, Vizrt i Zero Density. Tego typu kamery doskonale nadają się również do przechwytywania wielu headshotów zawodników przebywających w studiu lub zdalnych, pozostając przy tym nierzucającymi się w oczy.
Aby zapewnić fanom na arenie emocje związane z akcją w czasie rzeczywistym, najnowszy zestaw modernizacyjny High Frame Rate (HFR) dla projektorów Panasonic PT-RQ35K i serii PT-FRQ60 znacznie zwiększa częstotliwość odświeżania obrazów wyświetlanych na ekranach, aby zapewnić superpłynny ruch i praktycznie wyeliminować opóźnienia. Oprócz ulepszonych obrazów, opóźnienie może być zmniejszone do zaledwie 5 ms, zapewniając fanom pozostanie w samym środku chwili.
Dzięki tym specjalistycznym udoskonaleniom, rozwiązania Panasonic eSport są już popularne wśród wiodących firm produkcyjnych na całym świecie. Są one używane na globalnej flagowej arenie Allied Esports w Las Vegas, a także na innych głównych turniejach eSportowych, takich jak BLAST Pro Series dla turnieju CS:GO, turniej StarLadder Major w Berlinie oraz FIFA eSuperliga powered by Dreamhack w Kopenhadze.
Blended learning w edukacji
Wdrożenie blended learning w szkolnictwie wyższym zasadniczo zmieniło układ klas i technologię wymaganą do efektywnego nauczania. Panasonic dostarcza bezproblemowo zintegrowane rozwiązania Glass-to-Glass dla instytucji edukacyjnych wdrażających blended learning. Wdrożenia te zazwyczaj wykorzystują zdalnie sterowane kamery PTZ 4K z opcjami NDI do przechwytywania wykładów, oparte na IP automatyczne śledzenie prezenterów na podstawie ruchu lub dźwięku oraz oparte na chmurze systemy przechwytywania wykładów, wraz z profesjonalnymi mikserami produkcyjnymi i przełącznikami oraz najnowszą technologią projekcji i wyświetlania.
Uniwersytet w Kassel w Niemczech zainstalował rozwiązanie edukacyjne Glass-to-Glass firmy Panasonic, które umożliwia przechwytywanie, miksowanie, dystrybucję i wyświetlanie wideo zarówno dla sesji edukacyjnych na żądanie, jak i zdalnych.
Produkcja na żywo
Producenci mediów na całym świecie stosują rozwiązania Panasonic Glass-to-Glass, aby przygotować się do nadawania nowej generacji. Największy włoski nadawca komercyjny Mediaset wdrożył niedawno Panasonic KAIROS, platformę nowej generacji do produkcji na żywo, aby wspierać przepływy pracy IP w swoim Light Studio w Mediolanie.
Panasonic i AED Group pomogły również międzynarodowemu producentowi muzycznemu i DJ-owi YVES V dostarczyć wczesny prezent świąteczny miłośnikom muzyki na całym świecie. Rozwiązanie produkcyjne Glass-to-Glass firmy Panasonic uchwyciło mistrza electro house w akcji w pierwszym w krajach Beneluksu wirtualnym studiu produkcyjnym w AED Studios. Oprócz transmisji głównego wydarzenia muzycznego, drugi równoczesny strumień zza kulis pokazywał pełną produkcję techniczną w sercu operacji.
Glass-to-glass stanie się powszechnym hasłem
W miarę jak producenci treści znajdują się pod coraz większą presją dostarczania coraz większej ilości treści, szybciej i przy mniejszym budżecie, przyjęcie rozwiązań Glass-to-Glass jest niezawodnym sposobem na odciążenie ich. Dzięki temu producenci mogą skoncentrować się na kreatywności, a ich techniczne zmartwienia są załatwione. Wygląda na to, że Glass-to-Glass będzie coraz częściej używanym zwrotem.
Skuteczny marketing B2B – klucz do rozwoju firmy
Skuteczny marketing internetowy - co warto wiedzieć?
Manufaktura nagrodzona prestiżowymi Złotymi Spinaczami Manufaktura Manufaktura
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.