Komunikaty PR

Grupa PTWP prezentuje wyniki za trzeci kwartał br.

2021-11-16  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt
Krzysztof Kleczkowski
Inner Value

Koszykowa 54
00-675 Warszawa
k.kleczkowski|innervalue.pl| |k.kleczkowski|innervalue.pl
+48 533 070 550
innervalue.pl/

Grupa PTWP, w trzecim kwartale br. wypracowała 3,42 mln zł zysku brutto. Narastająco, po trzech kwartałach 2021 r., zysk brutto wyniósł 7,43 mln zł, a przychody ze sprzedaży netto przekroczyły 37 mln zł. PTWP wyraźnie zwiększyła swoje dochody dzięki rozwojowi biznesu w obszarze digital, organizacji biznesowych eventów oraz wykorzystaniu nowych technologii w działalności wszystkich spółek Grupy.

- W trzecim kwartale br. zauważyliśmy dynamikę wzrostu praktycznie w każdym obszarze naszej działalności, co przełożyło się na tak dobry wynik ze sprzedaży. Po pierwsze, powrót do organizacji eventów i ożywienie rynku spotkań, spowodowały wzrost obłożenia w obiektach, którymi zarządzamy. Po drugie, organizowane przez nas wydarzenia, w wielu parametrach wróciły do skali sprzed pandemii, zyskując dodatkowo szerokie zasięgi dzięki hybrydowej formule. Wreszcie intensywna rozbudowa segmentu digital i rekordowe wyniki kluczowych portali - mówi Wojciech Kuśpik, prezes grupy PTWP i największy akcjonariusz spółki. - Liczymy również na dobrą końcówkę tego roku – dodaje.

Ożywienie branży eventowej widoczne jest w kalendarium wydarzeń w Międzynarodowym Centrum Kongresowym i Spodku. Tylko we wrześniu w ww. obiektach zorganizowanych zostało kilkadziesiąt spotkań, imprez biznesowych i sportowych oraz koncertów. Spółka PTWP Event Center zakontraktowała już również wydarzenia na kolejnych kilkanaście miesięcy. Władze spółki zakładają, że w przyszłym roku, w zarządzanych przez siebie obiektach, zorganizowanych zostanie łącznie ponad 200 wydarzeń dla prawie 1 mln uczestników. Grupa PTWP w trzecim kwartale br. zorganizowała autorskie, cykliczne wydarzenia, takie jak Property Forum oraz Europejski Kongres Gospodarczy, które cieszyły się sporym zainteresowaniem uczestników i uznaniem partnerów, gromadząc stacjonarnie nawet kilka tysięcy osób. Dodatkowo, dzięki decyzji o organizacji wydarzeń w formule hybrydowej i wdrożonym narzędziom umożliwiającym śledzenie przebiegu debat online, znacząco zwiększyły się zasięgi eventów, pozwalając na dotarcie do setek tysięcy uczestników.

- Cieszą nas też wzrosty w działalności online. Nasze branżowe serwisy internetowe zanotowały w Q3 2021 rekordowe wyniki i umocniły swoją pozycję lidera w danym obszarze tematycznym. Bezkonkurencyjny w swojej kategorii jest farmer.pl, który we wrześniu odwiedziło aż 1,6 mln unikalnych użytkowników. W tym samym miesiącu swój rekord pobił także pulsHR.pl, który osiągnął 519,9 tys. czytelników, co jest wynikiem o 134 proc. większym niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Tradycyjnie świetne wyniki notuje nasz największy serwis WNP.PL - podsumowowuje Wojciech Kuśpik.
- Globalny trend, jakim jest przyspieszona cyfryzacja, zainteresowanie rynku i zmiany w e-commerce, to czynniki, ze wzgędu na które zdecydowaliśmy o uczynieniu z segmentu digital kluczowego obszaru rozwoju Grupy PTWP
- dodaje prezes zarządu.

W ostatnich miesiącach Grupa PTWP skoncentrowała się na rozbudowie zespołu, wzmocnieniu kompetencji w obszarze nowych technologii i inwestycjach w narzędzia IT, co pozwoliło pracować nad rozwojem serwisów i ich integracją z platformami e-commerce czy opracowaniem i wdrożeniem nowych portali i produktów. Miesięcznie portale odwiedza średnio 8 mln unikalnych użytkowników,
a profile w mediach społecznościowych śledzi prawie 550 tys. obserwujących. Grupa posiada bazę 283 tys. subskrybentów, którym codziennie poprzez newslettery dostarcza dedykowane treści.

Grupa przeprowadzi program motywacyjny dla kluczowych pracowników. O jego wdrożeniu jednogłośnie zadecydowali akcjonariusze na NWZA, które odbyło się 26 sierpnia 2021 r. Maksymalna wielkość programu to ok. 5% kapitału zakładowego, zgodnie z założeniem akcje zostaną zaoferowane pod warunkiem wygenerowania co najmniej 5 mln zł skonsolidowanego zysku brutto w 2021 r., a osiągnięty w trzecim kwartale br. wynik już teraz znacznie przewyższa zakładane minimum.

 

***

 

Informacje o firmie:

Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości S.A., spółka matka Grupy kapitałowej PTWP działa na rynku od 1995 roku. Działalność wydawnicza w zakresie specjalistycznych portali internetowych i czasopism drukowanych, organizacja konferencji, seminariów i wydarzeń specjalnych oraz zarządzanie obiektami Międzynarodowego Centrum Kongresowego  i Hali Spodek w Katowicach – to obszary działalności, na których skupia się obecnie aktywność Grupy. Należąca do Grupy spółka PTWP On-line Sp. o.o. jest wydawcą specjalistycznych portali biznesowych, m.in. wnp.pl, rynekzdrowia.pl, portalspozywczy.pl, dlahandlu.pl, propertynews.pl, portalsamorzadowy.pl, farmer.pl, pulsHR.pl oraz serwisów internetowych i tytułów prasowych w kategorii przemysł, ochrona zdrowia i rolnictwo. Ponadto Grupa jest właścicielem platform e-commerce z ofertami z branży rolno-spożywczej – Giełda Rolna oraz sprzedaży i wynajmu nieruchomości komercyjnych - Property Stock. Spółka matka koncentruje się na organizacji eventów branżowych i wydawaniu prasy. Spółka PTWP Event Center
zarządza obiektami Międzynarodowego Centrum Kongresowego i Hali Spodek w Katowicach.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Nieszablonowa komunikacja Raportu ESG Carlsberg Polska Biuro prasowe
2024-04-24 | 10:00

Nieszablonowa komunikacja Raportu ESG Carlsberg Polska

Carlsberg Polska już po raz ósmy zaprezentował roczny bilans działań w obszarze zrównoważonego rozwoju. By mówić ciekawie o skomplikowanych projektach
Media i PR Rusza plebiscyt na superbohatera w PKP Intercity
2024-04-24 | 01:00

Rusza plebiscyt na superbohatera w PKP Intercity

INFORMACJA PRASOWA do natychmiastowej publikacji RUSZA PLEBISCYT NA SUPERBOHATERA W PKP INTERCITY Warszawa, 24 kwietnia 2024. Fundacja Nauka. To Lubię wspólnie z PKP Intercity
Media i PR PEPSI: ZERO - PIERWSZY VTUBER MARKI W POLSCE
2024-04-23 | 08:00

PEPSI: ZERO - PIERWSZY VTUBER MARKI W POLSCE

Dla Pepsi Max to game over. W najnowszej kampanii marketingowej marka Pepsi oficjalnie żegna Pepsi Max i przedstawia Pepsi Zero graczom. W tym celu stworzono innowacyjną postać Vtubera - Zero,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.