Grupa PTWP prezentuje wyniki za trzeci kwartał br.
Inner Value
Koszykowa 54
00-675 Warszawa
k.kleczkowski|innervalue.pl| |k.kleczkowski|innervalue.pl
+48 533 070 550
innervalue.pl/
Grupa PTWP, w trzecim kwartale br. wypracowała 3,42 mln zł zysku brutto. Narastająco, po trzech kwartałach 2021 r., zysk brutto wyniósł 7,43 mln zł, a przychody ze sprzedaży netto przekroczyły 37 mln zł. PTWP wyraźnie zwiększyła swoje dochody dzięki rozwojowi biznesu w obszarze digital, organizacji biznesowych eventów oraz wykorzystaniu nowych technologii w działalności wszystkich spółek Grupy.
- W trzecim kwartale br. zauważyliśmy dynamikę wzrostu praktycznie w każdym obszarze naszej działalności, co przełożyło się na tak dobry wynik ze sprzedaży. Po pierwsze, powrót do organizacji eventów i ożywienie rynku spotkań, spowodowały wzrost obłożenia w obiektach, którymi zarządzamy. Po drugie, organizowane przez nas wydarzenia, w wielu parametrach wróciły do skali sprzed pandemii, zyskując dodatkowo szerokie zasięgi dzięki hybrydowej formule. Wreszcie intensywna rozbudowa segmentu digital i rekordowe wyniki kluczowych portali - mówi Wojciech Kuśpik, prezes grupy PTWP i największy akcjonariusz spółki. - Liczymy również na dobrą końcówkę tego roku – dodaje.
Ożywienie branży eventowej widoczne jest w kalendarium wydarzeń w Międzynarodowym Centrum Kongresowym i Spodku. Tylko we wrześniu w ww. obiektach zorganizowanych zostało kilkadziesiąt spotkań, imprez biznesowych i sportowych oraz koncertów. Spółka PTWP Event Center zakontraktowała już również wydarzenia na kolejnych kilkanaście miesięcy. Władze spółki zakładają, że w przyszłym roku, w zarządzanych przez siebie obiektach, zorganizowanych zostanie łącznie ponad 200 wydarzeń dla prawie 1 mln uczestników. Grupa PTWP w trzecim kwartale br. zorganizowała autorskie, cykliczne wydarzenia, takie jak Property Forum oraz Europejski Kongres Gospodarczy, które cieszyły się sporym zainteresowaniem uczestników i uznaniem partnerów, gromadząc stacjonarnie nawet kilka tysięcy osób. Dodatkowo, dzięki decyzji o organizacji wydarzeń w formule hybrydowej i wdrożonym narzędziom umożliwiającym śledzenie przebiegu debat online, znacząco zwiększyły się zasięgi eventów, pozwalając na dotarcie do setek tysięcy uczestników.
- Cieszą nas też wzrosty w działalności online. Nasze branżowe serwisy internetowe zanotowały w Q3 2021 rekordowe wyniki i umocniły swoją pozycję lidera w danym obszarze tematycznym. Bezkonkurencyjny w swojej kategorii jest farmer.pl, który we wrześniu odwiedziło aż 1,6 mln unikalnych użytkowników. W tym samym miesiącu swój rekord pobił także pulsHR.pl, który osiągnął 519,9 tys. czytelników, co jest wynikiem o 134 proc. większym niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Tradycyjnie świetne wyniki notuje nasz największy serwis WNP.PL - podsumowowuje Wojciech Kuśpik.
- Globalny trend, jakim jest przyspieszona cyfryzacja, zainteresowanie rynku i zmiany w e-commerce, to czynniki, ze wzgędu na które zdecydowaliśmy o uczynieniu z segmentu digital kluczowego obszaru rozwoju Grupy PTWP - dodaje prezes zarządu.
W ostatnich miesiącach Grupa PTWP skoncentrowała się na rozbudowie zespołu, wzmocnieniu kompetencji w obszarze nowych technologii i inwestycjach w narzędzia IT, co pozwoliło pracować nad rozwojem serwisów i ich integracją z platformami e-commerce czy opracowaniem i wdrożeniem nowych portali i produktów. Miesięcznie portale odwiedza średnio 8 mln unikalnych użytkowników,
a profile w mediach społecznościowych śledzi prawie 550 tys. obserwujących. Grupa posiada bazę 283 tys. subskrybentów, którym codziennie poprzez newslettery dostarcza dedykowane treści.
Grupa przeprowadzi program motywacyjny dla kluczowych pracowników. O jego wdrożeniu jednogłośnie zadecydowali akcjonariusze na NWZA, które odbyło się 26 sierpnia 2021 r. Maksymalna wielkość programu to ok. 5% kapitału zakładowego, zgodnie z założeniem akcje zostaną zaoferowane pod warunkiem wygenerowania co najmniej 5 mln zł skonsolidowanego zysku brutto w 2021 r., a osiągnięty w trzecim kwartale br. wynik już teraz znacznie przewyższa zakładane minimum.
***
Informacje o firmie:
Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości S.A., spółka matka Grupy kapitałowej PTWP działa na rynku od 1995 roku. Działalność wydawnicza w zakresie specjalistycznych portali internetowych i czasopism drukowanych, organizacja konferencji, seminariów i wydarzeń specjalnych oraz zarządzanie obiektami Międzynarodowego Centrum Kongresowego i Hali Spodek w Katowicach – to obszary działalności, na których skupia się obecnie aktywność Grupy. Należąca do Grupy spółka PTWP On-line Sp. o.o. jest wydawcą specjalistycznych portali biznesowych, m.in. wnp.pl, rynekzdrowia.pl, portalspozywczy.pl, dlahandlu.pl, propertynews.pl, portalsamorzadowy.pl, farmer.pl, pulsHR.pl oraz serwisów internetowych i tytułów prasowych w kategorii przemysł, ochrona zdrowia i rolnictwo. Ponadto Grupa jest właścicielem platform e-commerce z ofertami z branży rolno-spożywczej – Giełda Rolna oraz sprzedaży i wynajmu nieruchomości komercyjnych - Property Stock. Spółka matka koncentruje się na organizacji eventów branżowych i wydawaniu prasy. Spółka PTWP Event Center
zarządza obiektami Międzynarodowego Centrum Kongresowego i Hali Spodek w Katowicach.

Dlaczego przestrzeganie praw autorskich jest kluczowe dla biznesu

Trwa 5. edycja konkursu PR Wings

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Wzrost sprzedaży piw bezalkoholowych idzie w parze z inwestycjami w zieloną energię. Kompania Piwowarska ogranicza ślad węglowy i wspiera lokalne inicjatywy
Kompania Piwowarska kontynuuję realizację strategii „Lepsza Przyszłość 2030”, w której łączy ambitne cele środowiskowe, edukacja konsumentów oraz rozwój segmentu piw bezalkoholowych z realnym wsparciem dla lokalnych społeczności. Firma, będąca liderem polskiego rynku piwa, ogranicza emisję CO₂, zwiększa udział opakowań zwrotnych i angażuje pracowników w wolontariat, w tym m.in. w pomoc dla ofiar powodzi na Dolnym Śląsku.
Handel
D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.
Handel
Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.