Grupa PTWP szacuje w 2022 r. wzrost biznesu w segmencie online o 25 proc.
Inner Value
Koszykowa 54
00-675 Warszawa
k.kleczkowski|innervalue.pl| |k.kleczkowski|innervalue.pl
+48 533 070 550
innervalue.pl/
Wzmocnienie pozycji lidera branżowych portali internetowych oraz wzrost łącznej liczby unikalnych użytkowników z 8 mln do 10 mln miesięcznie – to tylko niektóre cele rozwojowe Grupy PTWP na 2022 r. Jej władze szacują również, że przyszłoroczne przychody w segmencie online mogą wzrosnąć około 25 proc. oraz analizują możliwość uzupełnienia portfolio zarządzanych obiektów. Według szacunków, w zarządzanych przez spółkę Międzynarodowym Centrum Kongresowym i Spodku, w przyszłym roku odbędzie się łącznie ponad 250 wydarzeń dla prawie 1 mln uczestników. Zarząd PTWP zamierza przenieść notowania firmy z NewConnect na główny rynek GPW.
Grupa PTWP prowadzi zdywersyfikowany model biznesowy i opiera swoją działalność na wydawaniu portali internetowych, organizowaniu eventów stacjonarnych i hybrydowych oraz zarządzaniu obiektami Międzynarodowego Centrum Kongresowego i Spodka. Dynamika wzrostu w segmencie online przyczyniła się do zmiany kluczowych celów rozwoju Grupy.
- Jesteśmy wydawcą 20 portali branżowych, które średnio miesięcznie odwiedza 8 mln czytelników,
a profile w mediach społecznościowych śledzi prawie 550 tys. osób. Praktycznie każdy z portali lideruje w swojej kategorii i jest wartościowym medium rynkowym dla sprofilowanych grup odbiorców oraz reklamodawców. Analizując trendy wzrostowe z poprzednich okresów oraz poczynione inwestycje, dążymy do tego, aby w przyszłym roku osiągnąć poziom 10 mln unikalnych użytkowników miesięcznie, co oznacza wzrost o 20% - informuje Wojciech Kuśpik, prezes zarządu Grupy PTWP. - Obserwujemy stale rosnącą wartość reklamy internetowej i rozwijamy strukturę wydawniczą Grupy PTWP o nowe tytuły. Inwestujemy w nasz zespół i narzędzia marketingowe oraz wykorzystujemy zasięgi portali internetowych w dalszej monetyzacji, dlatego w 2022 r. szacujemy również wzrost przychodów w całym segmencie online o około 25 procent. Mocno liczymy również na rozwój dedykowanych platform e-commerce i w pierwszej kolejności planujemy dalszą ekspansję w sektorze rolniczym, gdzie widzimy duży, niewykorzystany jeszcze potencjał - podsumowuje Wojciech Kuśpik.
Grupa PTWP zaobserwowała pozytywną zmianę w segmencie wydarzeń i eventów. Od sierpnia do października br. w zarządzanych przez spółkę obiektach – Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach i Spodku – odbyło się łącznie 70 wydarzeń, w których uczestniczyło 85 tys. osób. W przyszłym roku w obiektach zaplanowano ponad 250 wydarzeń dla prawie 1 mln uczestników.
- W ostatnich miesiącach rynek spotkań i eventów notuje wyraźne ożywienie. Widzimy to zarówno, jako organizator imprez własnych, ale również z perspektywy zarządcy obiektów. Cały czas dążymy do jak największej popularyzacji wydarzeń oraz analizujemy możliwość zwiększenia portfolio zarządzanych obiektów. Zainwestowaliśmy i wdrożyliśmy zaawansowane narzędzia do streamingu, które przełożyły się na jeszcze większe zasięgi i dotarcie do nowych odbiorców. Przykładowo zorganizowany w tym roku Europejski Kongres Gospodarczy zanotował łącznie 640 tys. odtworzeń transmisji i retransmisji debat - podkreśla Wojciech Kuśpik prezes zarządu Grupy PTWP.
Zarząd PTWP poinformował o rozpoczęciu czynności związanych z przeniesieniem notowań firmy w 2022 roku z NewConnect na główny rynek GPW w Warszawie. Obecne działania spółki dotyczą zawierania umów z odpowiednimi doradcami i we współpracy z nimi opracowania szczegółowego harmonogramu przygotowań do debiutu. Władze PTWP, w porozumieniu ze wskazanymi podmiotami, zarekomendują Walnemu Zgromadzeniu Akcjonariuszy oraz Radzie Nadzorczej projekty uchwał, konieczne do ubiegania się o wprowadzenie akcji do obrotu na rynku regulowanym, w tym zmiany statutu oraz przystąpią do prac nad prospektem emisyjnym.
Grupa PTWP, w trzecim kwartale br. wypracowała 3,42 mln zł zysku brutto. Narastająco, po trzech kwartałach 2021 r., zysk brutto wyniósł 7,43 mln zł, EBIDTA osiągnęła poziom 8,55 mln zł a przychody ze sprzedaży netto przekroczyły 37 mln zł.
***
Informacje o firmie:
Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości S.A., spółka matka Grupy kapitałowej PTWP działa na rynku od 1995 roku. Działalność wydawnicza w zakresie specjalistycznych portali internetowych i czasopism drukowanych, organizacja konferencji, seminariów i wydarzeń specjalnych oraz zarządzanie obiektami Międzynarodowego Centrum Kongresowego i Hali Spodek w Katowicach – to obszary działalności, na których skupia się obecnie aktywność Grupy. Należąca do Grupy spółka PTWP On-line Sp. o.o. jest wydawcą specjalistycznych portali biznesowych, m.in. wnp.pl, rynekzdrowia.pl, portalspozywczy.pl, dlahandlu.pl, propertynews.pl, portalsamorzadowy.pl, farmer.pl, pulsHR.pl. Ponadto Grupa jest właścicielem platform e-commerce z ofertami z branży rolno-spożywczej – Giełda Rolna oraz sprzedaży i wynajmu nieruchomości komercyjnych - Property Stock. Spółka matka koncentruje się na organizacji eventów branżowych i wydawaniu prasy. Spółka PTWP Event Center
zarządza obiektami Międzynarodowego Centrum Kongresowego i Hali Spodek w Katowicach.

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji
Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Bankowość
RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.
Handel
Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.