Grupa PTWP szacuje w 2022 r. wzrost biznesu w segmencie online o 25 proc.
Inner Value
Koszykowa 54
00-675 Warszawa
k.kleczkowski|innervalue.pl| |k.kleczkowski|innervalue.pl
+48 533 070 550
innervalue.pl/
Wzmocnienie pozycji lidera branżowych portali internetowych oraz wzrost łącznej liczby unikalnych użytkowników z 8 mln do 10 mln miesięcznie – to tylko niektóre cele rozwojowe Grupy PTWP na 2022 r. Jej władze szacują również, że przyszłoroczne przychody w segmencie online mogą wzrosnąć około 25 proc. oraz analizują możliwość uzupełnienia portfolio zarządzanych obiektów. Według szacunków, w zarządzanych przez spółkę Międzynarodowym Centrum Kongresowym i Spodku, w przyszłym roku odbędzie się łącznie ponad 250 wydarzeń dla prawie 1 mln uczestników. Zarząd PTWP zamierza przenieść notowania firmy z NewConnect na główny rynek GPW.
Grupa PTWP prowadzi zdywersyfikowany model biznesowy i opiera swoją działalność na wydawaniu portali internetowych, organizowaniu eventów stacjonarnych i hybrydowych oraz zarządzaniu obiektami Międzynarodowego Centrum Kongresowego i Spodka. Dynamika wzrostu w segmencie online przyczyniła się do zmiany kluczowych celów rozwoju Grupy.
- Jesteśmy wydawcą 20 portali branżowych, które średnio miesięcznie odwiedza 8 mln czytelników,
a profile w mediach społecznościowych śledzi prawie 550 tys. osób. Praktycznie każdy z portali lideruje w swojej kategorii i jest wartościowym medium rynkowym dla sprofilowanych grup odbiorców oraz reklamodawców. Analizując trendy wzrostowe z poprzednich okresów oraz poczynione inwestycje, dążymy do tego, aby w przyszłym roku osiągnąć poziom 10 mln unikalnych użytkowników miesięcznie, co oznacza wzrost o 20% - informuje Wojciech Kuśpik, prezes zarządu Grupy PTWP. - Obserwujemy stale rosnącą wartość reklamy internetowej i rozwijamy strukturę wydawniczą Grupy PTWP o nowe tytuły. Inwestujemy w nasz zespół i narzędzia marketingowe oraz wykorzystujemy zasięgi portali internetowych w dalszej monetyzacji, dlatego w 2022 r. szacujemy również wzrost przychodów w całym segmencie online o około 25 procent. Mocno liczymy również na rozwój dedykowanych platform e-commerce i w pierwszej kolejności planujemy dalszą ekspansję w sektorze rolniczym, gdzie widzimy duży, niewykorzystany jeszcze potencjał - podsumowuje Wojciech Kuśpik.
Grupa PTWP zaobserwowała pozytywną zmianę w segmencie wydarzeń i eventów. Od sierpnia do października br. w zarządzanych przez spółkę obiektach – Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach i Spodku – odbyło się łącznie 70 wydarzeń, w których uczestniczyło 85 tys. osób. W przyszłym roku w obiektach zaplanowano ponad 250 wydarzeń dla prawie 1 mln uczestników.
- W ostatnich miesiącach rynek spotkań i eventów notuje wyraźne ożywienie. Widzimy to zarówno, jako organizator imprez własnych, ale również z perspektywy zarządcy obiektów. Cały czas dążymy do jak największej popularyzacji wydarzeń oraz analizujemy możliwość zwiększenia portfolio zarządzanych obiektów. Zainwestowaliśmy i wdrożyliśmy zaawansowane narzędzia do streamingu, które przełożyły się na jeszcze większe zasięgi i dotarcie do nowych odbiorców. Przykładowo zorganizowany w tym roku Europejski Kongres Gospodarczy zanotował łącznie 640 tys. odtworzeń transmisji i retransmisji debat - podkreśla Wojciech Kuśpik prezes zarządu Grupy PTWP.
Zarząd PTWP poinformował o rozpoczęciu czynności związanych z przeniesieniem notowań firmy w 2022 roku z NewConnect na główny rynek GPW w Warszawie. Obecne działania spółki dotyczą zawierania umów z odpowiednimi doradcami i we współpracy z nimi opracowania szczegółowego harmonogramu przygotowań do debiutu. Władze PTWP, w porozumieniu ze wskazanymi podmiotami, zarekomendują Walnemu Zgromadzeniu Akcjonariuszy oraz Radzie Nadzorczej projekty uchwał, konieczne do ubiegania się o wprowadzenie akcji do obrotu na rynku regulowanym, w tym zmiany statutu oraz przystąpią do prac nad prospektem emisyjnym.
Grupa PTWP, w trzecim kwartale br. wypracowała 3,42 mln zł zysku brutto. Narastająco, po trzech kwartałach 2021 r., zysk brutto wyniósł 7,43 mln zł, EBIDTA osiągnęła poziom 8,55 mln zł a przychody ze sprzedaży netto przekroczyły 37 mln zł.
***
Informacje o firmie:
Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości S.A., spółka matka Grupy kapitałowej PTWP działa na rynku od 1995 roku. Działalność wydawnicza w zakresie specjalistycznych portali internetowych i czasopism drukowanych, organizacja konferencji, seminariów i wydarzeń specjalnych oraz zarządzanie obiektami Międzynarodowego Centrum Kongresowego i Hali Spodek w Katowicach – to obszary działalności, na których skupia się obecnie aktywność Grupy. Należąca do Grupy spółka PTWP On-line Sp. o.o. jest wydawcą specjalistycznych portali biznesowych, m.in. wnp.pl, rynekzdrowia.pl, portalspozywczy.pl, dlahandlu.pl, propertynews.pl, portalsamorzadowy.pl, farmer.pl, pulsHR.pl. Ponadto Grupa jest właścicielem platform e-commerce z ofertami z branży rolno-spożywczej – Giełda Rolna oraz sprzedaży i wynajmu nieruchomości komercyjnych - Property Stock. Spółka matka koncentruje się na organizacji eventów branżowych i wydawaniu prasy. Spółka PTWP Event Center
zarządza obiektami Międzynarodowego Centrum Kongresowego i Hali Spodek w Katowicach.

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Z powodu braku przejrzystego prawa branża recyklingu odkłada inwestycje. Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów
Branża recyklingu stoi przed wyzwaniami związanymi z wdrożeniem systemu kaucyjnego, systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta i rozporządzenia PPWR. Brakuje jednak odpowiednich przepisów dostosowujących polskie prawo i realia do unijnych regulacji. W efekcie utrzymującej się niepewności prawnej między 2018 a 2023 rokiem co trzeci zakład recyklingu zamknął działalność. Wiele firm odkłada inwestycje, czekając na uregulowanie rynku. Podobna niepewność dotyczy też producentów opakowań.
Transport
Testowanie pojazdów zautomatyzowanych wkrótce będzie możliwe. To odpowiedź na postulaty przedsiębiorców

Kończą się prace nad przepisami, które mają usprawnić prace badawcze nad pojazdami zautomatyzowanymi. Ma to być odpowiedź na postulaty przedsiębiorców, którzy wskazywali na potrzebę pilnej zmiany przepisów w zakresie testowania pojazdów autonomicznych. Obecne regulacje nie sprzyjają postępowi technologicznemu i rozwoju autonomiczności pojazdów, o czym świadczy bardzo niewielka liczba wydanych uprawnień do ich prowadzenia.
Firma
Przedsiębiorcom coraz bardziej doskwiera niestabilność i skomplikowanie przepisów podatkowych. Problemem są też niejasne ich interpretacje

Polscy przedsiębiorcy często negatywnie oceniają jakość przepisów podatkowych – wynika z raportu „Przedsiębiorcy pod lupą fiskusa 2025” przygotowanego przez firmę doradztwa podatkowego MDDP we współpracy z Konfederacją Lewiatan. Ich niepokój budzą niejednolite interpretacje przepisów i niepewność prawa podatkowego, które cały czas jest modyfikowane. Wśród kluczowych zmian w obszarze podatków, które będą dotyczyć praktycznie wszystkich przedsiębiorców, są m.in. wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur czy zmiany w podatku od nieruchomości.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.