Komunikaty PR

IKEA otwiera nowy rok wraz z sezonem jesienno-zimowym. Debata „Domy przyszłości

2022-10-03  |  16:00
Biuro prasowe

Początek nowego roku w IKEA od zawsze był wyjątkową okazją. Przez 70 lat marka co roku świętowała go wydaniem kolejnego egzemplarza kultowego Katalogu, co zakończyła w 2021 r. Od kilku lat IKEA pisze nowy rozdział, w którym wciąż najważniejsze jest życie w domu odpowiedź na realne potrzeby ludzi. W związku z tym 13 września w Reducie Banku Polskiego w Warszawie odbyła się debata IKEA pt. „Domy przyszłości – relacje a innowacje”.

Początek sezonu jesienno-zimowego to także start roku 2023 w IKEA, co byłwyjątkową okazją do spotkania. W trakcie wydarzenia eksperci dyskutowali m.in. o tym jak będzie zmieniał się dom oraz jak wpływają na niego aktualne zmiany społeczne, ekonomiczne i geopolitycznePaneliści rozmawiali o swoim podejściu do domu w kontekście własnych czterech kątów, sąsiedztwa i planety. Wśród nich znaleźli się prof. Radosław Markowski – Profesor nauk społecznych, Natalia Olszewska – Współzałożycielka Impronty, Specjalistka od zastosowania neuronauk w architekturze, Anna Cybulska – Dyrektorka ds. Projektowania Wnętrz i Rozwoju Rynku Wnętrzarskiego w IKEA, Katarzyna Piwowarczyk – Dyrektorka ds. Marketingu w IKEA, a także Agata Czachórska – Dyrektorka ds. Zrównoważonego Rozwoju w IKEA.

Marka chcąc docierać jeszcze lepiej do swoich klientów, dokładnie przygląda się problemom oraz wyzwaniom, z którymi się mierzą oraz oferuje im różne możliwości dopasowane do ich potrzeb. IKEA od lat bada rynek i odwiedza domy, w tym również Polaków, by dowiedzieć się, co jest dla nich ważne w domowym życiu. Dzięki temu dzisiaj wiemy, że słowo „dom” przez ostatnie lata zyskało na znaczeniu – to już nie tylko nasi najbliżsi i wnętrza. Dzisiaj patrzymy na niego także przez pryzmat naszego najbliższego otoczenia – społeczności oraz planety. Kryzysy i ludzkie tragedie, takie jak pandemia COVID i wojna tuż za naszą granicą sprawiły, że otworzyliśmy się na sąsiadów. Na małej przestrzeni szukamy rozwiązań, dzięki którym możemy żyć zarówno wspólnie, jak i oddzielnie, mając jednocześnie miejsce do pracy, nauki oraz tworzenia więzi. W związku

z potrzebą wielofunkcyjności wyraźnie obserwujemy wydzielenie strefy produktywnej i strefy relaksu w naszych domach.

Mimo tak wyraźnego wpływu domu na samopoczucie – przeciętne miesięczne wydatki na buty i odzież na 1 osobę w gospodarstwach domowych stanowią 4,4% wydatków ogółem, a na wyposażenie mieszkania i prowadzenie gospodarstwa domowego poświęcamy 5,6%, czyli niewiele więcej (do tej kategorii wlicza się także elektronika i AGD)1.

IKEA wierzy, że to jak mieszkamy, ma wpływ nasze samopoczucie, a 34% Polaków w Raporcie „Życie w domu 2021” zgodziło się z tym stwierdzeniem. Dlatego też marka stale pracuje nad funkcjonalnymi, dobrze zaprojektowanymi rozwiązaniami, aby uczynić życie wielu ludzi na świecie lepszym. Pamięta przy tym o środowisku i przystępności cenowej, wpisując każdy ze swoich produktów w zasady Demokratycznego Wzornictwa. Tworzy produkty o pięknym wzornictwie, funkcjonalności – takie, które są zrównoważone, dobrej jakości i w przystępnej cenie, ponieważ każdy powinien mieć dostęp do dobrych artykułów wyposażenia domu.

Świat nieustannie się zmienia, dlatego musimy dostosowywać naszą rzeczywistość, dom i nawyki. Coraz uważniej patrzymy na to jak żyjemy, chcąc robić to w sposób bardziej przyjazny planecie. IKEA chciałaby ułatwiać podejmowanie rozsądniejszych i zdrowszych wyborów, poprzez pokazanie jak w prosty sposób można zmienić swoją przestrzeń, aby czuć się w niej dobrze i bezpiecznie. A jaki sobie stawia cel? Do 2030 IKEA chce zainspirować i umożliwić ponad miliardowi ludzi lepsze codzienne życie w granicach możliwości planety. Oprócz tego, w 2030 roku IKEA chce osiągnąć pozytywność klimatyczną i być biznesem w pełni cyrkularnym.

Warto zapamiętać: cztery razy w roku (w lipcu, październiku, styczniu i kwietniu) IKEA wprowadza do asortymentu nowości. W każdym sezonie roku można także liczyć na limitowane kolekcje, które są oryginalne, projektowane przy współpracy i zaangażowaniu rzemieślników, artystów, znanych marek, a nawet pasjonatów np. gamerów czy miłośników zwierząt.

Więcej informacji o sezonowych nowościach IKEA na IKEA.pl oraz w Aplikacji Mobilnej IKEA.

O IKEA

1 Dane Głównego Urzędu Statystycznego za rok 2021 „Sytuacja gospodarstw domowych w 2021 r. w świetle wyników badania budżetów gospodarstw domowych”

 

Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony kolejno z pierwszych liter imienia i nazwiska założyciela firmy oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).

Wizją IKEA jest tworzenie lepszego codziennego życia dla wielu ludzi. Oferujemy funkcjonalne i dobrze zaprojektowane artykuły wyposażenia domu, które łączą jakość i przystępną cenę. Działamy w zgodzie ze zrównoważonym rozwojem, realizując strategię People & Planet Positive.

Grupa Ingka* w Polsce posiada obecnie 11 sklepów IKEA, 98 Punktów Odbioru Zamówień (łącznie z Punktami Mobilnymi), 8 Studiów Planowania i Punkt Planowania IKEA, które zarządzane są przez IKEA Retail. Jest również właścicielem pięciu centrów handlowych zarządzanych przez Ingka Centres Polska oraz zlokalizowanego w Jarostach k. Piotrkowa Trybunalskiego Centrum Dystrybucji zaopatrującego 35 sklepów IKEA w Europie Środkowej i Wschodniej. Do Grupy Ingka należy również sześć farm wiatrowych w Polsce, które wytwarzają więcej energii odnawialnej, niż roczne zużycie energii związane z działalnością IKEA na polskim rynku.

W roku finansowym 2021 ponad 22,5 mln osób odwiedziło polskie sklepy IKEA, a strona IKEA.pl odnotowała ponad 163 mln wizyt.

*Grupa Ingka, dawniej znana jako Grupa IKEA, jest największym franczyzobiorcą IKEA. Na całym świecie zarządza niemal 400 sklepami w 32 krajach. Nazwa Ingka powstała od nazwiska założyciela IKEA – Ingvara Kamprada.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Czy AI przejmie marketing? Sztuczna inteligencja w analizie danych i tworzeniu treści Biuro prasowe
2025-03-06 | 11:10

Czy AI przejmie marketing? Sztuczna inteligencja w analizie danych i tworzeniu treści

Czy sztuczna inteligencja zastąpi marketerów? A może wręcz przeciwnie – stanie się ich największym sojusznikiem? W ostatnich latach zrewolucjonizowała podejście do tworzenia
Media i PR SEO Vibes Summit ‘25 – konferencja all-inclusive o międzynarodowym zasięgu
2025-03-04 | 13:00

SEO Vibes Summit ‘25 – konferencja all-inclusive o międzynarodowym zasięgu

Wiedza, networking, relaks – to hasła przewodnie eventu w Zakopanem, czyli jednej z najważniejszych konferencji SEO w Europie, która zrzesza specjalistów
Media i PR BRAK ZDJĘCIA
2025-02-25 | 10:50

Reklama offline w erze cyfryzacji – dlaczego wciąż działa?

W czasach, gdy marketing cyfrowy zdominował strategie promocyjne wielu firm, łatwo zapomnieć o sile reklamy offline. Media społecznościowe, kampanie Google Ads czy reklamy wideo stały się nieodłącznym elementem codziennych działań

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Handel

Planowana podwyżka akcyzy na e-papierosy skłoni palaczy do wyboru bardziej szkodliwych używek. Wrócą też do tradycyjnych papierosów

Trwają prace nad projektem regulacji, która wprowadza wysoką akcyzę na e-papierosy jednorazowe, urządzenia do waporyzacji i podgrzewacze, co ma na celu ograniczenie spożycia wyrobów nikotynowych, szczególnie wśród młodzieży. Jednak eksperci podkreślają, że zmiany mogą przynieść więcej szkód niż korzyści, zmuszając konsumentów do sięgnięcia po tańsze, ale bardziej szkodliwe alternatywy i utrwalając nawyk palenia tradycyjnych papierosów. Wyższe ceny produktów alternatywnych mogą również prowadzić do wzrostu szarej strefy i trudności w realizacji założeń fiskalnych oraz uderzyć w tysiące polskich MŚP.

Infrastruktura

Priorytetem osób kupujących mieszkanie jest dostęp do zielonych terenów. To ma istotny wpływ na ich dobrostan

Badania pokazują, że Polacy cenią bliskość natury bardziej niż sąsiedztwo aptek czy żłobków. – Aby zapewnić kontakt z naturą, osiedla powinny być rozplanowane z dużym poszanowaniem środowiska – podkreślają eksperci z APA Wojciechowski Architekci, projektanci osiedla Onelife w warszawskim Powsinie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.