Komunikaty PR

Immergas finalizuje kampanię #RazemdlaCzystegoPowietrza

2021-12-20  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Rzecznik prasowy
Offteam

Czajkowskiego 99
51-147 Wrocław
pr|offteam.pl| |pr|offteam.pl
691 274 042
www.offteam.pl

Jedna z wiodących marek z branży grzewczej podsumowuje kolejną odsłonę swojej proekologicznej kampanii. Poprzez działania medialne i zaangażowanie znanych osób chce podkreślać, że każdy z nas ma wpływ na stan powietrza i tempo zmian klimatu.

Ponad 4 miliony wejść na stronę www kampanii

Podstawą kampanii były dwa serwisy – razemdlaczystegopowietrza.pl i wiemjakbyceko.pl. Pierwszy koncentruje uwagę na wszystkich aspektach dotyczących ryzyka, jakie niosą za sobą zanieczyszczenia powietrza. Drugi portal jest naturalną kontynuacją pierwszego – prezentuje konkretne, ekologiczne rozwiązania dla domów jednorodzinnych, jakimi są pompy ciepła. Przez cały okres trwania kampanii portale odnotowały kolejno 4,427 mln wyświetleń i 4,111 mln wyświetleń w ciągu 4 miesięcy.

Maciej Janowski i Adam Bielecki na rzecz czystego powietrza

Poza portalami promującymi treści związane z problemem zanieczyszczonego powietrza, istotnym elementem kampanii był głos wsparcia dwóch ambasadorów akcji. Hasło „razem dla czystego powietrza z Immergas” w specjalnie na ten cel stworzonych dynamicznych klipach video wypowiadają żużlowiec Maciej Janowski oraz himalaista Adam Bielecki. Filmy spotkały się z dużym odzewem – od sierpnia, kiedy zostały opublikowane na YouTube, osiągnęły łącznie oglądalność na poziomie 460 tysięcy odtworzeń.

Skąd taki wybór osób zaangażowanych w akcję? Pozornie sportowcy zdają się należeć do dwóch różnych światów. To, co ich łączy, to pasja, miłość do sportu, a także poczucie odpowiedzialności za nasze zdegradowane środowisko. Pomysłodawcy kierowali się przede wszystkim tym, aby byli to także ludzie, którzy angażują się w działania proekologiczne również prywatnie. Adam Bielecki to czołowy himalaista Polski, który z racji pasji i zawodu wie, jak ważne jest czyste powietrze lepiej niż każdy z nas. Maciej Janowski natomiast jest zwolennikiem idei zero waste i chętnie angażuje się w lokalne działania na terenie Wrocławia, gdzie mieszka. 

Nie tylko kampania. Immergas podejmuje współpracę z Urzędem Miasta w Łodzi

Proekologiczna postawa stanowi istotny przejaw kompetencji firmy. Odpowiedzialność za środowisko – dziś i w przyszłości – są niewątpliwie w wymiarze strategicznym podstawą do konkurowania. Przynosi to jednak pożądane efekty tylko wtedy, gdy za słowami idą czyny. Czasem firmy promują się jako rzekomo ekologiczne, redukują swoje koszty pod pozorem dbałości o środowisko, podczas gdy w rzeczywistości zatruwają środowisko na olbrzymią skalę. Ekologicznie opakowany produkt, ekologiczny slogan czy zielone opakowanie nie wystarczy, jeśli nie idzie za tym tak samo ekologiczny proces produkcji, dystrybucji, produkt, czy działanie firmy jako organizacji. Dlatego w budowaniu proekologicznej komunikacji ważne jest angażowanie do wspierania tego podejścia swoich klientów czy pracowników. W ten sposób hasło #razemdlaczystegopowietrza przeniosło się na szereg innych działań podejmowanych przez Immergas.

Jak przyznaje Magdalena Oskiera, Dyrektor Marketingu Immergas, kampania pozwala nie tylko mocniej zarysować problem czystego powietrza w świadomości opinii publicznej, ale wspiera również realizację celów biznesowych firmy.

Suma działań wizerunkowych i handlowych przełożyła się na istotny wzrost zainteresowania naszymi pompami ciepła. Branża, nasi klienci widzą i doceniają nasze starania, w wielu miastach uzyskujemy pozytywny odzew i spotykamy się z aprobatą naszych działań. W wyniku kampanii Urząd Miasta w Łodzi zaprosił nas do współpracy, w ramach której podejmiemy wspólne działania promujące lokalne programy wymiany pieców-kopciuchów, a to z kolei pozwoli na redukcję zanieczyszczeń – tłumaczy. 

Budowanie świadomości społecznej problemu

W tym roku firma Immergas została jednym z partnerów Raportu #OddychajPolsko, publikowanego przez Airly i Onet. Raport to obszerna baza wiedzy, porad, wywiadów i analiz, dotyczących zanieczyszczonego powietrza w Polsce. Niejednokrotnie raporty stanowią fundament ważnych zmian społecznych i instytucjonalnych w walce o czystsze powietrze, a dla czytelników są źródłem wiedzy o tym, co wisi w powietrzu.

Działania Immergas odbiły się echem także w szkołach. Dla przykładu, technikum z Bydgoszczy realizowało grant ekologiczny, którego zadaniem było zwrócenie uwagi uczniów na problem smogu określenia przyczyn i skutków tego zjawiska oraz podjęcie działań na rzecz poprawy jakości powietrza wokół nas. Strona www kampanii posłużyła jako źródło wiedzy o smogu i możliwościach poprawy jakości powietrza

A na tym właśnie nam zależy: na zwiększaniu świadomości społecznej oraz możliwości walki z problemem, który dotyczy nas wszystkich, szczególnie przyszłych pokoleń – dodaje Oskiera.

Będzie kolejna edycja

Za realizację kampanii #RazemdlaCzystegoPowietrza odpowiada 5-osobowy zespół marketingu Immergas ze wsparciem agencji zewnętrznych. W przyszłym roku planowana jest kolejna odsłona akcji z udziałem nowych twarzy – ludzi, których wspólnym mianownikiem są działania na rzecz planety.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Offteam
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Skuteczny marketing B2B – klucz do rozwoju firmy Biuro prasowe
2025-01-02 | 09:30

Skuteczny marketing B2B – klucz do rozwoju firmy

Współczesne przedsiębiorstwa działające w modelu B2B muszą stawić czoła rosnącej konkurencji oraz zmieniającym się oczekiwaniom klientów. Kluczowym elementem
Media i PR Skuteczny marketing internetowy - co warto wiedzieć?
2024-12-27 | 08:30

Skuteczny marketing internetowy - co warto wiedzieć?

Marketing internetowy to potężne narzędzie, które nieustannie ewoluuje wraz z rozwojem technologii i zmieniającymi się zachowaniami konsumentów. Dynamiczny
Media i PR Manufaktura nagrodzona prestiżowymi Złotymi Spinaczami Manufaktura Manufaktura
2024-12-19 | 15:17

Manufaktura nagrodzona prestiżowymi Złotymi Spinaczami Manufaktura Manufaktura

Podczas 22. edycji konkursu Złote Spinacze, organizowanego co roku przez Związek Firm Public Relations, Manufaktura w Łodzi została nagrodzona dwoma statuetkami – Złotym i Srebrnym

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.