Komunikaty PR

Jak żyją polskie rodziny? Sprawdziła to marka VOX

2022-05-27  |  08:55
  • Marka VOX zbadała, jak pojawienie się potomstwa zmienia codzienność Polaków.

  • Anonimową ankietę wypełniło 1107 rodziców dzieci do 16. roku życia. Pytania dotyczyły m.in. wspólnego spędzania czasu, zapraszania gości czy prawa do prywatności.

  • Zdaniem 83% respondentów dzieci potrzebują własnych pokojów. Przygotowując się na przybycie noworodka, co czwarty Polak przeprowadza się do większego lokum.

  • Raport jest częścią akcji „Dziecko w domu”, która obejmuje również publikację darmowego e-booka z poradami dla rodziców maluchów i nastolatków.

 

Marka wnętrzarska VOX po raz kolejny zajrzała do mieszkań i domów Polaków. Wyniki przeprowadzonego badania pokazują, jak mocno dzieci zmieniają życie rodziców – choć nie zawsze w ten sam sposób.

 

W oczekiwaniu na powiększenie rodziny ponad połowa (55%) Polaków urządza osobny pokój dla dziecka, a 43% aranżuje specjalny kącik w swojej sypialni. W rzeczywistości cały dom staje się wspólną przestrzenią. Obecność młodego lokatora da się odczuć w każdym pomieszczeniu – objawia się głównie rozrzuconymi zabawkami i nieporządkiem.

Czego jeszcze dowiadujemy się z publikacji „Razem i osobno: raport o życiu rodzinnym Polaków”, przygotowanej przez markę VOX we współpracy z agencją Elephate?

 

Większość (71%) dzieci wychowuje się ze zwierzęciem, a niemal połowa (45%) zajmuje się ukochanym pupilem na co dzień. Wielopokoleniowy model rodziny odchodzi z kolei do przeszłości – dziadkowie mieszkają z wnukami tylko w 13% przypadków.

Więzi z dziećmi pogłębiamy przede wszystkim poprzez rozmowę, wspólne czytanie książek i zabawę zabawkami. Sami rodzice przyznają, że ich ulubioną aktywnością są wszelkie gry – planszówki, klocki czy puzzle.

 

Jak Polacy podchodzą do kwestii wychowania swoich pociech? Zdaniem większości rodzic może kontrolować, czym zajmuje się dziecko, jednak aż 82% osób uważa, że człowiek ma prawo do prywatności w każdym wieku. Życzymy sobie, aby dzieci pomagały w domowych obowiązkach i towarzyszyły nam w trakcie codziennych czynności, ale nie oczekujemy ich obecności podczas wizyt gości.

Odpowiednio urządzone otoczenie dla dziecka będzie miało także znaczenie dla rodzica. Gdy jest bezpieczne, a jednocześnie ciekawe, dziecko może swobodnie i samodzielnie działać, a rodzic może je obserwować, wspierać i pomagać tylko wtedy, gdy to konieczne. Dzięki temu dziecko może odkrywać świat po swojemu, a rodzic ma czas na wytchnienie i odpoczynek – mówią ekspertki Instytutu Małego Dziecka im. Astrid Lindgren w Poznaniu.

 

Przeprowadzone badanie jest częścią akcji „Dziecko w domu”. Tak opowiada o niej Natalia Całus, ekspertka i stylistka VOX:

Przez cały czerwiec na Facebooku i Instagramie marki będziemy dzielić się poradami i pomysłami na wystrój pokoi dziecięcych i młodzieżowych. Pokażemy też, jak w przemyślany sposób zaaranżować wspólne przestrzenie, takie jak salon czy przedpokój. Dla wszystkich rodziców przygotowaliśmy też darmowy e-book, pełen inspiracji i wiedzy eksperckiej, także z zakresu psychologii. W najbliższych tygodniach zaprezentujemy również nową kolekcję mebli młodzieżowych.


Z pełną treścią raportu o życiu rodzinnym Polaków można zapoznać się na stronie marki VOX.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Dlaczego przestrzeganie praw autorskich jest kluczowe dla biznesu Biuro prasowe
2025-08-14 | 14:15

Dlaczego przestrzeganie praw autorskich jest kluczowe dla biznesu

Współczesny biznes działa w świecie pełnym treści cyfrowych – zdjęć, filmów, muzyki, tekstów i grafik, które towarzyszą klientom na każdym
Media i PR Trwa 5. edycja konkursu PR Wings
2025-08-12 | 13:00

Trwa 5. edycja konkursu PR Wings

PR Wings to ogólnopolski konkurs wyróżniający najbardziej efektywne, kreatywne i etyczne kampanie public relations, organizowany przez Stowarzyszenie Agencji Public
Media i PR Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?
2025-06-11 | 09:00

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

Cyfrowa inżynieria wzrostu, gdzie każda decyzja opiera się na danych, a wszystkie złotówki pracują na Twoje wyniki? Właśnie tak można określić performance marketing! Coraz

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Handel

D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.

Handel

Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’​a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.