Komunikaty PR

Jak żyją polskie rodziny? Sprawdziła to marka VOX

2022-05-27  |  08:55
  • Marka VOX zbadała, jak pojawienie się potomstwa zmienia codzienność Polaków.

  • Anonimową ankietę wypełniło 1107 rodziców dzieci do 16. roku życia. Pytania dotyczyły m.in. wspólnego spędzania czasu, zapraszania gości czy prawa do prywatności.

  • Zdaniem 83% respondentów dzieci potrzebują własnych pokojów. Przygotowując się na przybycie noworodka, co czwarty Polak przeprowadza się do większego lokum.

  • Raport jest częścią akcji „Dziecko w domu”, która obejmuje również publikację darmowego e-booka z poradami dla rodziców maluchów i nastolatków.

 

Marka wnętrzarska VOX po raz kolejny zajrzała do mieszkań i domów Polaków. Wyniki przeprowadzonego badania pokazują, jak mocno dzieci zmieniają życie rodziców – choć nie zawsze w ten sam sposób.

 

W oczekiwaniu na powiększenie rodziny ponad połowa (55%) Polaków urządza osobny pokój dla dziecka, a 43% aranżuje specjalny kącik w swojej sypialni. W rzeczywistości cały dom staje się wspólną przestrzenią. Obecność młodego lokatora da się odczuć w każdym pomieszczeniu – objawia się głównie rozrzuconymi zabawkami i nieporządkiem.

Czego jeszcze dowiadujemy się z publikacji „Razem i osobno: raport o życiu rodzinnym Polaków”, przygotowanej przez markę VOX we współpracy z agencją Elephate?

 

Większość (71%) dzieci wychowuje się ze zwierzęciem, a niemal połowa (45%) zajmuje się ukochanym pupilem na co dzień. Wielopokoleniowy model rodziny odchodzi z kolei do przeszłości – dziadkowie mieszkają z wnukami tylko w 13% przypadków.

Więzi z dziećmi pogłębiamy przede wszystkim poprzez rozmowę, wspólne czytanie książek i zabawę zabawkami. Sami rodzice przyznają, że ich ulubioną aktywnością są wszelkie gry – planszówki, klocki czy puzzle.

 

Jak Polacy podchodzą do kwestii wychowania swoich pociech? Zdaniem większości rodzic może kontrolować, czym zajmuje się dziecko, jednak aż 82% osób uważa, że człowiek ma prawo do prywatności w każdym wieku. Życzymy sobie, aby dzieci pomagały w domowych obowiązkach i towarzyszyły nam w trakcie codziennych czynności, ale nie oczekujemy ich obecności podczas wizyt gości.

Odpowiednio urządzone otoczenie dla dziecka będzie miało także znaczenie dla rodzica. Gdy jest bezpieczne, a jednocześnie ciekawe, dziecko może swobodnie i samodzielnie działać, a rodzic może je obserwować, wspierać i pomagać tylko wtedy, gdy to konieczne. Dzięki temu dziecko może odkrywać świat po swojemu, a rodzic ma czas na wytchnienie i odpoczynek – mówią ekspertki Instytutu Małego Dziecka im. Astrid Lindgren w Poznaniu.

 

Przeprowadzone badanie jest częścią akcji „Dziecko w domu”. Tak opowiada o niej Natalia Całus, ekspertka i stylistka VOX:

Przez cały czerwiec na Facebooku i Instagramie marki będziemy dzielić się poradami i pomysłami na wystrój pokoi dziecięcych i młodzieżowych. Pokażemy też, jak w przemyślany sposób zaaranżować wspólne przestrzenie, takie jak salon czy przedpokój. Dla wszystkich rodziców przygotowaliśmy też darmowy e-book, pełen inspiracji i wiedzy eksperckiej, także z zakresu psychologii. W najbliższych tygodniach zaprezentujemy również nową kolekcję mebli młodzieżowych.


Z pełną treścią raportu o życiu rodzinnym Polaków można zapoznać się na stronie marki VOX.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom? Biuro prasowe
2025-06-11 | 09:00

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

Cyfrowa inżynieria wzrostu, gdzie każda decyzja opiera się na danych, a wszystkie złotówki pracują na Twoje wyniki? Właśnie tak można określić performance marketing! Coraz
Media i PR 25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji
2025-06-11 | 08:50

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji   Blisko 500 godzin wykładów, w których uczestniczyło 6 349
Media i PR VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
2025-04-10 | 17:00

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji

Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.

Bankowość

RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.

Handel

Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.