Komunikaty PR

Jak żyją polskie rodziny? Sprawdziła to marka VOX

2022-05-27  |  08:55
  • Marka VOX zbadała, jak pojawienie się potomstwa zmienia codzienność Polaków.

  • Anonimową ankietę wypełniło 1107 rodziców dzieci do 16. roku życia. Pytania dotyczyły m.in. wspólnego spędzania czasu, zapraszania gości czy prawa do prywatności.

  • Zdaniem 83% respondentów dzieci potrzebują własnych pokojów. Przygotowując się na przybycie noworodka, co czwarty Polak przeprowadza się do większego lokum.

  • Raport jest częścią akcji „Dziecko w domu”, która obejmuje również publikację darmowego e-booka z poradami dla rodziców maluchów i nastolatków.

 

Marka wnętrzarska VOX po raz kolejny zajrzała do mieszkań i domów Polaków. Wyniki przeprowadzonego badania pokazują, jak mocno dzieci zmieniają życie rodziców – choć nie zawsze w ten sam sposób.

 

W oczekiwaniu na powiększenie rodziny ponad połowa (55%) Polaków urządza osobny pokój dla dziecka, a 43% aranżuje specjalny kącik w swojej sypialni. W rzeczywistości cały dom staje się wspólną przestrzenią. Obecność młodego lokatora da się odczuć w każdym pomieszczeniu – objawia się głównie rozrzuconymi zabawkami i nieporządkiem.

Czego jeszcze dowiadujemy się z publikacji „Razem i osobno: raport o życiu rodzinnym Polaków”, przygotowanej przez markę VOX we współpracy z agencją Elephate?

 

Większość (71%) dzieci wychowuje się ze zwierzęciem, a niemal połowa (45%) zajmuje się ukochanym pupilem na co dzień. Wielopokoleniowy model rodziny odchodzi z kolei do przeszłości – dziadkowie mieszkają z wnukami tylko w 13% przypadków.

Więzi z dziećmi pogłębiamy przede wszystkim poprzez rozmowę, wspólne czytanie książek i zabawę zabawkami. Sami rodzice przyznają, że ich ulubioną aktywnością są wszelkie gry – planszówki, klocki czy puzzle.

 

Jak Polacy podchodzą do kwestii wychowania swoich pociech? Zdaniem większości rodzic może kontrolować, czym zajmuje się dziecko, jednak aż 82% osób uważa, że człowiek ma prawo do prywatności w każdym wieku. Życzymy sobie, aby dzieci pomagały w domowych obowiązkach i towarzyszyły nam w trakcie codziennych czynności, ale nie oczekujemy ich obecności podczas wizyt gości.

Odpowiednio urządzone otoczenie dla dziecka będzie miało także znaczenie dla rodzica. Gdy jest bezpieczne, a jednocześnie ciekawe, dziecko może swobodnie i samodzielnie działać, a rodzic może je obserwować, wspierać i pomagać tylko wtedy, gdy to konieczne. Dzięki temu dziecko może odkrywać świat po swojemu, a rodzic ma czas na wytchnienie i odpoczynek – mówią ekspertki Instytutu Małego Dziecka im. Astrid Lindgren w Poznaniu.

 

Przeprowadzone badanie jest częścią akcji „Dziecko w domu”. Tak opowiada o niej Natalia Całus, ekspertka i stylistka VOX:

Przez cały czerwiec na Facebooku i Instagramie marki będziemy dzielić się poradami i pomysłami na wystrój pokoi dziecięcych i młodzieżowych. Pokażemy też, jak w przemyślany sposób zaaranżować wspólne przestrzenie, takie jak salon czy przedpokój. Dla wszystkich rodziców przygotowaliśmy też darmowy e-book, pełen inspiracji i wiedzy eksperckiej, także z zakresu psychologii. W najbliższych tygodniach zaprezentujemy również nową kolekcję mebli młodzieżowych.


Z pełną treścią raportu o życiu rodzinnym Polaków można zapoznać się na stronie marki VOX.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR WIŚNIOWSKI dumnym sponsorem Transmisji Igrzysk Olimpijskich w Paryżu 2024 Biuro prasowe
2024-07-25 | 16:30

WIŚNIOWSKI dumnym sponsorem Transmisji Igrzysk Olimpijskich w Paryżu 2024

Pierwsza okazja, aby zobaczyć billboardy sponsorskie polskiego producenta bram, okien, drzwi i ogrodzeń z Małopolski, nadarzy się już pierwszego dnia Igrzysk, czyli 26 lipca o godz. 19:30,
Media i PR Rodzik Agency PR złotą firmą według opinii klientów
2024-07-17 | 01:00

Rodzik Agency PR złotą firmą według opinii klientów

Firma Bright Side Solutions sp. z o. o. sp. k. wybiera firmy na podstawie opinii w sieci, głównie social mediach, więcej informacji znajdzie na stronie wraz z pełną listą
Media i PR Miej na to Magne B6 Forte – Kampania FCB Health Spark dla Sanofi o roli magnezu
2024-07-08 | 11:00

Miej na to Magne B6 Forte – Kampania FCB Health Spark dla Sanofi o roli magnezu

Sanofi, we współpracy z agencją FCB Health Spark, wystartowała z przełomową kampanią „Miej na to Magne B6 Forte” łączącą kreatywność z edukacją zdrowotną. Kampania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie firmy z szansą na zdobycie azjatyckich rynków. Mogą otrzymać wsparcie na promocję podczas Expo 2025 w Osace

W 2025 roku w japońskiej Osace odbędzie się Wystawa Światowa Expo 2025. Udział w niej, a także towarzyszących imprezie wydarzeniach i targach to dla polskich firm szansa na wzrost rozpoznawalności swoich marek za granicą, a w konsekwencji na rozwój ich potencjału eksportowego. Expo 2025 będzie się koncentrowało na innowacjach służących zrównoważonemu rozwojowi. PARP, który jest partnerem wydarzenia w Polsce, do 26 września br. czeka na wnioski firm zainteresowanych udziałem w wydarzeniu i ekspansją na azjatyckie rynki. W ramach programu mogą one otrzymać wsparcie na udział w targach, na misje wyjazdowe i kampanie promocyjne przed i po zakończeniu Expo. Nabór finansowany jest z Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki 2021–2027

Polityka

Rośnie ryzyko wybuchu epidemii w Strefie Gazy. Brakuje czystej wody, kanalizacji i toalet, a w zniszczonej enklawie wykryto polio

W Strefie Gazy brakuje praktycznie wszystkiego – od żywności i wody po podstawowe leki – ale najgorsze może dopiero nadejść – alarmuje Polska Akcja Humanitarna. – Kilka dni temu w wodzie w Strefie Gazy znaleziono polio typu 2. Ta woda jest bardzo zanieczyszczona, infrastruktura wodno-sanitarna na tym terenie tak naprawdę już nie istnieje. Na dodatek od dziewięciu miesięcy dzieci nie są szczepione, ponieważ nie ma warunków, żeby to zrobić, więc istnieje bardzo duże zagrożenie wybuchu epidemii – mówi Magdalena Foremska z PAH. W odpowiedzi na kryzys organizacja uruchomiła duże projekty pomocowe, które mają zapewnić żywność i opiekę medyczną w Strefie Gazy i na Zachodnim Brzegu.

IT i technologie

Gminy potrzebują inwestycji w cyberbezpieczeństwo. Eksperci widzą duże ryzyka wynikające z zaniedbań

Dane gromadzone przez jednostki samorządu terytorialnego mogą być bardzo niebezpiecznym narzędziem w rękach przestępców. Wykradzione mogą posłużyć do fałszowania tożsamości człowieka. Tymczasem poziom inwestycji w cyberbezpieczeństwo jest w gminach niski, a liczba ataków hakerskich na nie stale rośnie. Eksperci czekają na pozytywne skutki rządowego programu Cyberbezpieczny Samorząd. W jego ramach 1,5 mld zł trafi na inwestycje w poprawę bezpieczeństwa cybernetycznego samorządów: zarówno na poziomie sprzętu i oprogramowania, jak i kompetencji oraz procedur.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.