Komunikaty PR

Jak żyją polskie rodziny? Sprawdziła to marka VOX

2022-05-27  |  08:55
  • Marka VOX zbadała, jak pojawienie się potomstwa zmienia codzienność Polaków.

  • Anonimową ankietę wypełniło 1107 rodziców dzieci do 16. roku życia. Pytania dotyczyły m.in. wspólnego spędzania czasu, zapraszania gości czy prawa do prywatności.

  • Zdaniem 83% respondentów dzieci potrzebują własnych pokojów. Przygotowując się na przybycie noworodka, co czwarty Polak przeprowadza się do większego lokum.

  • Raport jest częścią akcji „Dziecko w domu”, która obejmuje również publikację darmowego e-booka z poradami dla rodziców maluchów i nastolatków.

 

Marka wnętrzarska VOX po raz kolejny zajrzała do mieszkań i domów Polaków. Wyniki przeprowadzonego badania pokazują, jak mocno dzieci zmieniają życie rodziców – choć nie zawsze w ten sam sposób.

 

W oczekiwaniu na powiększenie rodziny ponad połowa (55%) Polaków urządza osobny pokój dla dziecka, a 43% aranżuje specjalny kącik w swojej sypialni. W rzeczywistości cały dom staje się wspólną przestrzenią. Obecność młodego lokatora da się odczuć w każdym pomieszczeniu – objawia się głównie rozrzuconymi zabawkami i nieporządkiem.

Czego jeszcze dowiadujemy się z publikacji „Razem i osobno: raport o życiu rodzinnym Polaków”, przygotowanej przez markę VOX we współpracy z agencją Elephate?

 

Większość (71%) dzieci wychowuje się ze zwierzęciem, a niemal połowa (45%) zajmuje się ukochanym pupilem na co dzień. Wielopokoleniowy model rodziny odchodzi z kolei do przeszłości – dziadkowie mieszkają z wnukami tylko w 13% przypadków.

Więzi z dziećmi pogłębiamy przede wszystkim poprzez rozmowę, wspólne czytanie książek i zabawę zabawkami. Sami rodzice przyznają, że ich ulubioną aktywnością są wszelkie gry – planszówki, klocki czy puzzle.

 

Jak Polacy podchodzą do kwestii wychowania swoich pociech? Zdaniem większości rodzic może kontrolować, czym zajmuje się dziecko, jednak aż 82% osób uważa, że człowiek ma prawo do prywatności w każdym wieku. Życzymy sobie, aby dzieci pomagały w domowych obowiązkach i towarzyszyły nam w trakcie codziennych czynności, ale nie oczekujemy ich obecności podczas wizyt gości.

Odpowiednio urządzone otoczenie dla dziecka będzie miało także znaczenie dla rodzica. Gdy jest bezpieczne, a jednocześnie ciekawe, dziecko może swobodnie i samodzielnie działać, a rodzic może je obserwować, wspierać i pomagać tylko wtedy, gdy to konieczne. Dzięki temu dziecko może odkrywać świat po swojemu, a rodzic ma czas na wytchnienie i odpoczynek – mówią ekspertki Instytutu Małego Dziecka im. Astrid Lindgren w Poznaniu.

 

Przeprowadzone badanie jest częścią akcji „Dziecko w domu”. Tak opowiada o niej Natalia Całus, ekspertka i stylistka VOX:

Przez cały czerwiec na Facebooku i Instagramie marki będziemy dzielić się poradami i pomysłami na wystrój pokoi dziecięcych i młodzieżowych. Pokażemy też, jak w przemyślany sposób zaaranżować wspólne przestrzenie, takie jak salon czy przedpokój. Dla wszystkich rodziców przygotowaliśmy też darmowy e-book, pełen inspiracji i wiedzy eksperckiej, także z zakresu psychologii. W najbliższych tygodniach zaprezentujemy również nową kolekcję mebli młodzieżowych.


Z pełną treścią raportu o życiu rodzinnym Polaków można zapoznać się na stronie marki VOX.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Skuteczny marketing B2B – klucz do rozwoju firmy Biuro prasowe
2025-01-02 | 09:30

Skuteczny marketing B2B – klucz do rozwoju firmy

Współczesne przedsiębiorstwa działające w modelu B2B muszą stawić czoła rosnącej konkurencji oraz zmieniającym się oczekiwaniom klientów. Kluczowym elementem
Media i PR Skuteczny marketing internetowy - co warto wiedzieć?
2024-12-27 | 08:30

Skuteczny marketing internetowy - co warto wiedzieć?

Marketing internetowy to potężne narzędzie, które nieustannie ewoluuje wraz z rozwojem technologii i zmieniającymi się zachowaniami konsumentów. Dynamiczny
Media i PR Manufaktura nagrodzona prestiżowymi Złotymi Spinaczami Manufaktura Manufaktura
2024-12-19 | 15:17

Manufaktura nagrodzona prestiżowymi Złotymi Spinaczami Manufaktura Manufaktura

Podczas 22. edycji konkursu Złote Spinacze, organizowanego co roku przez Związek Firm Public Relations, Manufaktura w Łodzi została nagrodzona dwoma statuetkami – Złotym i Srebrnym

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.