Kampania „Nasz Klimat” – podsumowanie
Ministerstwo Klimatu i Środowiska podsumowało kampanię informacyjno-edukacyjną „Nasz Klimat”, której głównym celem było podniesienie świadomości ekologicznej społeczeństwa na temat indywidualnych działań, jakie można podejmować na rzecz ochrony klimatu. Kampania rozpoczęła się w trzecim kwartale 2021 r.
Aktywności zaplanowane w czasie trwania kampanii pozwoliły na zainicjowanie dyskusji
nt. zmian klimatu oraz aktywne zaangażowanie mieszkańców Polski w działania na rzecz ochrony środowiska. Hasło przewodnie „Klimat tworzą ludzie” podkreślało rolę jednostki i jej wpływ na klimat.
– Od przedszkolaków po emerytów, osoby z obszarów wiejskich i z metropolii, o różnym wykształceniu i statusie materialnym – uczyliśmy ekonawyków, przekonując, że „Klimat Tworzą Ludzie”. Pokazywaliśmy, że nawet małe, codzienne gesty mają znaczenie. Noszenie toreb wielorazowych na zakupy, oszczędzanie wody, energii i innych zasobów, korzystanie z komunikacji miejskiej to tylko niektóre z przykładów zmian, które można szybko wcielić w życie – rzecznik prasowy Ministerstwa Klimatu i Środowiska Aleksander Brzózka.
Kampania „Nasz Klimat” była prowadzona wielokanałowo, m.in. za pośrednictwem mediów tradycyjnych (telewizja, prasa drukowana, radio) i Internetu (bannery, media społecznościowe – Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, podcasty i serwisy VOD). Ważnym punktem było również podjęcie współpracy z blogerami i influencerami, którzy na co dzień poruszają zagadnienia związane z klimatem i ochroną środowiska. W telewizji można było zobaczyć spoty, pokazujące, jak niewiele trzeba, by wdrożyć ekonawyki w swoje codzienne życie.
Nauka poprzez zabawę
Aktywności podejmowane w ramach kampanii „Nasz Klimat” kreowały pozytywne wzorce w zakresie inicjatyw społecznych oraz codziennych nawyków, które przyczyniają się do zahamowania negatywnych skutków zmian klimatycznych.
Taką edukację warto zacząć jak najwcześniej, dlatego bardzo istotnym elementem działań było stworzenie pakietów edukacyjnych dla szkół podstawowych, które są wsparciem dla nauczycieli w przygotowaniu zajęć lekcyjnych budujących świadomość i wiedzę na temat działań proekologicznych.
Starsi uczniowie w szkołach ponadpodstawowych mogli wziąć udział we wspólnej zabawie przeprowadzonej w formie konkursu – Videoolimpiady na najlepszy film edukacyjny, który odpowiadał na bardzo ważne pytanie: „W jaki sposób na co dzień możemy dbać o klimat?”. – Młodzi ludzie, którzy stoją na progu dorosłości, dzięki odpowiedniej edukacji i wiedzy o zmianach klimatycznych, mogą stać się motorem napędowym zmian, korzystnych dla środowiska i naszej planety – dodaje przedstawiciel resortu.
Myśl lokalnie, działaj globalnie
Istotnym elementem kampanii były działania skierowane do gmin. Powstał pakiet materiałów informacyjno-edukacyjnych do wykorzystania wśród pracowników administracji publicznej oraz mieszkańców gmin. Znalazły się w nim praktyczne porady, w jaki sposób wdrażać proklimatyczne działania w gminie, a także materiały do adaptacji przez poszczególne gminy
– dzięki tym dokumentom samorządy mogą w przyjazny sposób przedstawić przykłady dobrych praktyk proekologicznych na swoim terenie.
Swoimi sprawdzonymi sposobami na życie w zgodzie z naturą miały okazję podzielić się z Polakami również Koła Gospodyń Wiejskich. Do konkursu „W moim domu nic się nie marnuje” zgłosiło się 230 Kół, które nadesłały ponad 400 ekopraktyk. To ważne, by zasady panujące w polskich domach stały się źródłem inspiracji. To dzięki nim powstał „Domowy Poradnik Ekonawyków”. Ebook ten to zbiór wielu ciekawych porad, który powstał na bazie zwycięskich i wyróżnionych zgłoszeń.
Czy Polacy są EKOistami?
W ramach kampanii zostało także przeprowadzone badanie[1], w którym zapytano reprezentatywną grupę Polaków o codzienne nawyki i postawy proekologiczne. Zagadnienia dotyczyły m.in. użycia żarówek LED, korzystania z ekologicznych kosmetyków i chemii domowej, motywacji do zakupów, ze szczególnym uwzględnieniem walorów ekologicznych, a także podejścia do nurtu zero waste. Na jego podstawie powstał raport „Klimat tworzą ludzie - zachowania ekologiczne Polaków”, który pokazuje, że kampania ta była bardzo potrzebna. Choć wiele wyników napawa optymizmem, wciąż powinniśmy edukować Polaków w zakresie zmian klimatu i przypominać, że każdy, nawet mały gest, ma znaczenie.
Kluczowym elementem kampanii była również strona: www.naszklimat.gov.pl, z której można było dowiedzieć się więcej o tym, jak zmieniać swoje życie na bardziej eko oraz pobrać materiały, które powstały w trakcie trwania kampanii.
– Klimat dotyczy nas wszystkich, dlatego istotne jest podejmowanie wszelkich inicjatyw i działań, mających korzystny wpływ na środowisko. Każdy z nas może włączyć się w działania proekologiczne, a kampania informacyjno-edukacyjnej wśród społeczeństwa stanowi doskonały początek tego typu działań, które w ujęciu długofalowym na pewno przyniosą pożyteczne zmiany dla nas wszystkich – mówi rzecznik prasowy Ministerstwa Klimatu i Środowiska Aleksander Brzózka.
[1] Badanie ilościowe realizowane techniką CAWI na reprezentatywnej grupie Polaków i w grupie rodziców dzieci w wieku 0-14 lat. Badanie jest zrealizowane przez firmę badawczo-rozwojową Zymetria w marcu 2022.
Issuer Direct Corp zmienia się na ACCESS Newswire Inc: odważny krok w kierunku przyszłości komunikacji
Skuteczny marketing B2B – klucz do rozwoju firmy
Skuteczny marketing internetowy - co warto wiedzieć?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
MŚP coraz więcej wnoszą do polskiego eksportu. Postęp technologiczny ułatwia im ekspansję
Polscy mikro-, mali i średni przedsiębiorcy coraz aktywniej uczestniczą w eksporcie. Dla nawet 100 tys. z nich sprzedaż zagraniczna jest dodatkowym obszarem działalności. Ekspansję międzynarodową ułatwia im rozwój e-commerce, dzięki któremu docierają do większej bazy klientów, dywersyfikują działalność i zwiększają jej opłacalność. Tylko na Amazon wartość eksportu polskich MŚP wyniosła w 2023 roku 4,7 mld zł. Taką działalność prowadziło 90 proc. obecnych w serwisie sprzedających.
Prawo
Waldemar Buda: Brakuje jasnej deklaracji w sprawie zajęcia się sprawą Mercosuru w tym półroczu. Nie są planowane też zmiany w Planie Migracyjnym
Europosłowie z opozycji krytykują wystąpienie Donalda Tuska przed Parlamentem Europejskim na temat planów polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej. W ocenie polityków Prawa i Sprawiedliwości wśród priorytetów przedstawionych przez polski rząd brakuje akcentów istotnych dla naszego kraju. Szczególnie ważna według nich jest kwestia dotycząca planowanego porozumienia Unia Europejska – MERCOSUR i modyfikacja Paktu Migracyjnego.
Firma
Rynek danych dla sztucznej inteligencji rośnie w coraz szybszym tempie. Wyzwaniem jest ich przetwarzanie
Do 2032 roku obroty na rynku danych szkoleniowych dla sztucznej inteligencji zwiększą się ponad pięciokrotnie – wynika z prognoz Fortune Business Insights. Analitycy wskazują, że segmentami, w których dostęp do danych decyduje o przewadze konkurencyjnej, są IT i telekomunikacja, ale także handel detaliczny oraz medycyna. Źródeł i możliwości gromadzenia danych jest dziś bardzo dużo, w grę wchodzi nie tylko ich zakup, ale problemem jest wiedza, jakie konkretnie dane biznesowe są potrzebne i jak je skutecznie przetworzyć i zinterpretować.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.