Konkurs PR WINGS startuje już po raz 4.
We wtorek 25 czerwca 2024 r. rusza przyjmowanie zgłoszeń do 4. edycji konkursu polskiej branży Public Relations PR WINGS. Organizator – Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR), zaprasza do udziału w nim autorów i autorki kampanii PR zrealizowanych w okresie od 1 stycznia 2023 r. do 30 czerwca 2024 r. Tym razem uczestnicy powalczą o zwycięstwo aż w 24 kategoriach z kluczowych obszarów komunikacji. Zgłoszenia przyjmowane są do 4 września.
Konkurs polskiej branży Public Relations PR WINGS powstał, by docenić zaangażowanie rodzimego sektora komunikacji w projekty mające pozytywny wpływ na rzeczywistość. Rokrocznie spośród szeregu kampanii z zakresu PR, digital PR oraz public affairs wyłania te wyróżniające się największym nowatorstwem, kreatywnością, efektywnością, a także profesjonalizmem. Organizator PR WINGS od początku stawia na premiowanie inicjatyw, które mogą stanowić wzór do naśladowania dla innych podmiotów – wierzy, że takie podejście wspiera rozwój etycznej i rzetelnej branży PR w Polsce.
Nie tylko miejsce na podium
Korzyści z udziału w konkursie PR WINGS nie ograniczają się jedynie do możliwości uzyskania statuetki. Każde zgłoszenie to szansa na potwierdzenie wartości merytorycznej projektu oraz okazja do zwiększenia rozpoznawalności firmy bądź marki. Konkursowe kampanie ocenia ponad 70-osobowe Jury złożone z wybitnych specjalistów w obszarze komunikacji: przedstawicieli różnych gałęzi biznesu, sektora publicznego, pozarządowego, mediów i środowiska akademickiego. Pozytywny werdykt tak uznanego grona pomaga rozwinąć skrzydła twórcom najciekawszych polskich projektów, a przy tym docenić pracę zespołu włożoną w jego planowanie i realizację.
Konkurs przyjazny i otwarty
Konkurs PR WINGS ma charakter otwarty: jest dostępny dla wszystkich uczestników rynku komunikacji, nie tylko dla agencji czy działów PR korporacji. Mogą do niego aplikować zarówno małe, jak i duże podmioty: prywatne, publiczne, NGO; specjalizujące się w komunikacji marketingowej i reprezentujące poszczególne sektory gospodarki. Ważne, by zgłaszane projekty realizowane były w okresie od 1 stycznia 2023 roku do 30 czerwca 2024 r. i wpisywały się w przynajmniej jedną z 24 konkursowych kategorii.
Dajemy szansę wszystkim firmom i instytucjom, które chciałyby pochwalić się światu efektami swojej pracy – powiedziała Emilia Hahn, prezeska Stowarzyszenia Agencji Public Relations. W konkursie PR WINGS kluczowe kryterium oceny stanowi wartość projektu, a nie rodzaj działalności czy rozpoznawalność podmiotu zgłaszającego. W poprzednich edycjach nagrodziliśmy łącznie 43 kampanie. Zainteresowanie konkursem rośnie z roku na rok, dbamy więc, by był on maksymalnie przyjazny od strony formalnej, a jednocześnie wychodził naprzeciw potrzebom rynku i zmieniającej się rzeczywistości – dodaje.
Nowe kategorie i nowe możliwości
Dowodem tego są zmiany wprowadzone w 4. edycji PR WINGS, w tym rozszerzenie listy konkursowych kategorii z 13 do 24. Zabieg ten to odpowiedź na sygnały płynące z rynku do SAPR. Kategorie sektorowe są nowością w tej edycji konkursu, podobnie jak kilka obszarów debiutujących wśród kategorii głównych. Tu do PR korporacyjnego, produktowego, ESG+CSR czy komunikacji kryzysowej dołączyła m.in. ochrona przed dezinformacją: kategoria stworzona dla kampanii, które przeciwdziałają szerzeniu fałszywych przekazów nt. danej firmy, usługi czy idei. Jury PR WINGS nagrodzi także projekt, który w innowacyjny sposób wykorzystuje sztuczną inteligencję do budowania zaangażowania odbiorców (kategoria: komunikacja z wykorzystaniem narzędzi AI). Dużą zmianą w konkursie będzie również uproszczenie harmonogramu: tym razem obrady Jury skrócono z 2 do 1 etapu głosowania.
Nagrody z misją w tle
Tak jak w poprzednich edycjach, w tegorocznym konkursie PR WINGS zostanie przyznana dodatkowa Nagroda Specjalna SAPR. Otrzyma ją, jako Grand Prix konkursu, jeden projekt wybrany spośród wszystkich zgłoszeń. Wyłoni go Jury Specjalne złożone z przedstawicieli agencji zrzeszonych w SAPR. W ten sposób Stowarzyszenie chce podkreślić związek konkursu z realizowaną przez siebie misją, jaką jest nie tylko reprezentacja, ale też wspieranie szeroko rozumianej branży PR w Polsce.
Zgłoszenia do konkursu polskiej branży Public Relations PR WINGS będą przyjmowane od 25 czerwca do 4 września 2024 r., a zwycięskie kampanie poznamy na gali finałowej 13 listopada 2024 r. Każdy projekt można zgłosić do kilku kategorii (maksymalnie do 3). Szczegółowe zasady konkursu, związane z nim opłaty oraz regulamin dostępne są na stronie prwings.pl
Kategorie konkursu PR WINGS 2024
A. Kategorie główne:
- PR korporacyjny
- PR produktowy
- Komunikacja kryzysowa
- Public Affairs i lobbying
- ESG i CSR
- Komunikacja w mediach społecznościowych i influencer marketing
- Angażujący event
- Komunikacja B2B
- Efektywność roku
- Employer Branding
- Komunikacja wewnętrzna
- Komunikacja z wykorzystaniem narzędzi AI
- Ochrona przed dezinformacją
- Kampania edukacyjna
B. Kategorie sektorowe:
- Transport, spedycja, logistyka
- Technologie i innowacje
- Branża FMCG
- Rynek zdrowia
- Nieruchomości, budownictwo, infrastruktura
- Branża motoryzacyjna
- Sport, turystyka, hotelarstwo
- Przemysł, chemia, energetyka
- Finanse i ubezpieczenia
Partnerzy
Hotel Bellotto, Business Center Club, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Michał Gmitruk Production, Konfederacja Lewiatan, MEDIAFRESH, netPR, Osborne Clarke, Polskie Towarzystwo Gospodarcze, Pracodawcy RP.
Patroni medialni
Biznes24 TV, Defence24, Eurobuild, Mediarun, Agencja Informacyjna Newseria, Obserwator Logistyczny, PRESS, ThinkMice, Wiadomości Handlowe, Wirtualne Media.
KONTAKT:
Emilia Hahn, prezeska zarządu SAPR
e-mail: emilia.hahn|sapr.com.pl| |emilia.hahn|sapr.com.pl
tel. kom. +48 502 325 812
Lidia Piekarska-Juszczyk
e-mail: l.piekarska|bepr.pl| |l.piekarska|bepr.pl
tel. kom. +48 691 38 12 38
O SAPR
Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR) powstało w celu reprezentacji i wspierania szeroko rozumianej branży usług komunikacji i PR. Stowarzyszenie stawia sobie za cel podnoszenie i promowanie wysokiej jakości usług komunikacji i PR, stymulowanie rozwoju tego sektora, wspieranie zapotrzebowania na takie usługi oraz wzmocnienie branży PR wobec rosnącej konkurencji innych sektorów usług komunikacyjnych. Działa z myślą o równoczesnym wsparciu zarówno osób zarządzających agencjami PR, jak i wszystkich konsultantów pracujących w stowarzyszonych agencjach. To dlatego szczególny nacisk w programie działania Stowarzyszenia położony jest na działania edukacyjne i promowanie najlepszych standardów obsługi klienta wśród każdego szczebla pracowników agencji członkowskich.
Źródło informacji: SAPR

Czy AI przejmie marketing? Sztuczna inteligencja w analizie danych i tworzeniu treści

SEO Vibes Summit ‘25 – konferencja all-inclusive o międzynarodowym zasięgu
Reklama offline w erze cyfryzacji – dlaczego wciąż działa?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Farmacja

Zbrojeniówka i farmacja kluczowe dla bezpieczeństwa kraju. Polskie firmy walczą o pozycję w obu tych sektorach
Polska gospodarka stoi przed wieloma wyzwaniami – od inflacji i zmian legislacyjnych po dynamiczny rozwój technologii. W tym kontekście kluczową rolę odgrywają przedsiębiorcy, którzy nie tylko napędzają wzrost gospodarczy, ale również inwestują w innowacje, cyfryzację i zrównoważony rozwój. Z punktu widzenia bezpieczeństwa kraju jednymi z najważniejszych są branże zbrojeniowa i farmaceutyczna.
Konsument
Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.
Prawo
Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.