Komunikaty PR

Konkurs PR WINGS startuje już po raz 4.

2024-07-01  |  13:00
Biuro prasowe
SAPR - PR WINGS 2024

We wtorek 25 czerwca 2024 r. rusza przyjmowanie zgłoszeń do 4. edycji konkursu polskiej branży Public Relations PR WINGS. Organizator – Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR), zaprasza do udziału w nim autorów i autorki kampanii PR zrealizowanych w okresie od 1 stycznia 2023 r. do 30 czerwca 2024 r. Tym razem uczestnicy powalczą o zwycięstwo aż w 24 kategoriach z kluczowych obszarów komunikacji. Zgłoszenia przyjmowane są do 4 września.

Konkurs polskiej branży Public Relations PR WINGS powstał, by docenić zaangażowanie rodzimego sektora komunikacji w projekty mające pozytywny wpływ na rzeczywistość. Rokrocznie spośród szeregu kampanii z zakresu PR, digital PR oraz public affairs wyłania te wyróżniające się największym nowatorstwem, kreatywnością, efektywnością, a także profesjonalizmem. Organizator PR WINGS od początku stawia na premiowanie inicjatyw, które mogą stanowić wzór do naśladowania dla innych podmiotów – wierzy, że takie podejście wspiera rozwój etycznej i rzetelnej branży PR w Polsce.

Nie tylko miejsce na podium

Korzyści z udziału w konkursie PR WINGS nie ograniczają się jedynie do możliwości uzyskania statuetki. Każde zgłoszenie to szansa na potwierdzenie wartości merytorycznej projektu oraz okazja do zwiększenia rozpoznawalności firmy bądź marki. Konkursowe kampanie ocenia ponad 70-osobowe Jury złożone z wybitnych specjalistów w obszarze komunikacji: przedstawicieli różnych gałęzi biznesu, sektora publicznego, pozarządowego, mediów i środowiska akademickiego. Pozytywny werdykt tak uznanego grona pomaga rozwinąć skrzydła twórcom najciekawszych polskich projektów, a przy tym docenić pracę zespołu włożoną w jego planowanie i realizację.

Konkurs przyjazny i otwarty

Konkurs PR WINGS ma charakter otwarty: jest dostępny dla wszystkich uczestników rynku komunikacji, nie tylko dla agencji czy działów PR korporacji. Mogą do niego aplikować zarówno małe, jak i duże podmioty: prywatne, publiczne, NGO; specjalizujące się w komunikacji marketingowej i reprezentujące poszczególne sektory gospodarki. Ważne, by zgłaszane projekty realizowane były w okresie od 1 stycznia 2023 roku do 30 czerwca 2024 r. i wpisywały się w przynajmniej jedną z 24 konkursowych kategorii.

Dajemy szansę wszystkim firmom i instytucjom, które chciałyby pochwalić się światu efektami swojej pracy – powiedziała Emilia Hahn, prezeska Stowarzyszenia Agencji Public Relations. W konkursie PR WINGS kluczowe kryterium oceny stanowi wartość projektu, a nie rodzaj działalności czy rozpoznawalność podmiotu zgłaszającego. W poprzednich edycjach nagrodziliśmy łącznie 43 kampanie. Zainteresowanie konkursem rośnie z roku na rok, dbamy więc, by był on maksymalnie przyjazny od strony formalnej, a jednocześnie wychodził naprzeciw potrzebom rynku i zmieniającej się rzeczywistości – dodaje.

Nowe kategorie i nowe możliwości

Dowodem tego są zmiany wprowadzone w 4. edycji PR WINGS, w tym rozszerzenie listy konkursowych kategorii z 13 do 24. Zabieg ten to odpowiedź na sygnały płynące z rynku do SAPR. Kategorie sektorowe są nowością w tej edycji konkursu, podobnie jak kilka obszarów debiutujących wśród kategorii głównych. Tu do PR korporacyjnego, produktowego, ESG+CSR czy komunikacji kryzysowej dołączyła m.in. ochrona przed dezinformacją: kategoria stworzona dla kampanii, które przeciwdziałają szerzeniu fałszywych przekazów nt. danej firmy, usługi czy idei. Jury PR WINGS nagrodzi także projekt, który w innowacyjny sposób wykorzystuje sztuczną inteligencję do budowania zaangażowania odbiorców (kategoria: komunikacja z wykorzystaniem narzędzi AI). Dużą zmianą w konkursie będzie również uproszczenie harmonogramu: tym razem obrady Jury skrócono z 2 do 1 etapu głosowania.

Nagrody z misją w tle

Tak jak w poprzednich edycjach, w tegorocznym konkursie PR WINGS zostanie przyznana dodatkowa Nagroda Specjalna SAPR. Otrzyma ją, jako Grand Prix konkursu, jeden projekt wybrany spośród wszystkich zgłoszeń. Wyłoni go Jury Specjalne złożone z przedstawicieli agencji zrzeszonych w SAPR. W ten sposób Stowarzyszenie chce podkreślić związek konkursu z realizowaną przez siebie misją, jaką jest nie tylko reprezentacja, ale też wspieranie szeroko rozumianej branży PR w Polsce.

Zgłoszenia do konkursu polskiej branży Public Relations PR WINGS będą przyjmowane od 25 czerwca do 4 września 2024 r., a zwycięskie kampanie poznamy na gali finałowej 13 listopada 2024 r. Każdy projekt można zgłosić do kilku kategorii (maksymalnie do 3). Szczegółowe zasady konkursu, związane z nim opłaty oraz regulamin dostępne są na stronie prwings.pl

Kategorie konkursu PR WINGS 2024

A. Kategorie główne:

  1. PR korporacyjny
  2. PR produktowy
  3. Komunikacja kryzysowa
  4. Public Affairs i lobbying
  5. ESG i CSR
  6. Komunikacja w mediach społecznościowych i influencer marketing
  7. Angażujący event
  8. Komunikacja B2B
  9. Efektywność roku
  10. Employer Branding
  11. Komunikacja wewnętrzna
  12. Komunikacja z wykorzystaniem narzędzi AI
  13. Ochrona przed dezinformacją
  14. Kampania edukacyjna
     

B. Kategorie sektorowe:

  1. Transport, spedycja, logistyka
  2. Technologie i innowacje
  3. Branża FMCG
  4. Rynek zdrowia
  5. Nieruchomości, budownictwo, infrastruktura
  6. Branża motoryzacyjna
  7. Sport, turystyka, hotelarstwo
  8. Przemysł, chemia, energetyka
  9. Finanse i ubezpieczenia
     

Partnerzy

Hotel Bellotto, Business Center Club, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Michał Gmitruk Production, Konfederacja Lewiatan, MEDIAFRESH, netPR, Osborne Clarke, Polskie Towarzystwo Gospodarcze, Pracodawcy RP.

Patroni medialni

Biznes24 TV, Defence24, Eurobuild, Mediarun, Agencja Informacyjna Newseria, Obserwator Logistyczny, PRESS, ThinkMice, Wiadomości Handlowe, Wirtualne Media.

KONTAKT:

Emilia Hahn, prezeska zarządu SAPR

e-mail: emilia.hahn|sapr.com.pl| |emilia.hahn|sapr.com.pl

tel. kom. +48 502 325 812

Lidia Piekarska-Juszczyk

e-mail: l.piekarska|bepr.pl| |l.piekarska|bepr.pl

tel. kom. +48 691 38 12 38

O SAPR

Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR) powstało w celu reprezentacji i wspierania szeroko rozumianej branży usług komunikacji i PR. Stowarzyszenie stawia sobie za cel podnoszenie i promowanie wysokiej jakości usług komunikacji i PR, stymulowanie rozwoju tego sektora, wspieranie zapotrzebowania na takie usługi oraz wzmocnienie branży PR wobec rosnącej konkurencji innych sektorów usług komunikacyjnych. Działa z myślą o równoczesnym wsparciu zarówno osób zarządzających agencjami PR, jak i wszystkich konsultantów pracujących w stowarzyszonych agencjach. To dlatego szczególny nacisk w programie działania Stowarzyszenia położony jest na działania edukacyjne i promowanie najlepszych standardów obsługi klienta wśród każdego szczebla pracowników agencji członkowskich.

Źródło informacji: SAPR

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Weber Shandwick z działaniami pro bono dla projektu FDDS Biuro prasowe
2024-07-01 | 11:00

Weber Shandwick z działaniami pro bono dla projektu FDDS

Agencja Weber Shandwick w ramach działań pro bono prowadzi działania komunikacyjne dla Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę w zakresie standardów ochrony dzieci. W lipcu 2023 roku została
Media i PR 4DCenter liderem kompleksowych i innowacyjnych badań diagnostycznych
2024-06-25 | 12:00

4DCenter liderem kompleksowych i innowacyjnych badań diagnostycznych

Za nami finałowa Gala Konkursu XXIII Businesswomen Awards, na której ogłoszono laureatów tegorocznej edycji. Wśród wyróżnionych firm znalazło się warszawskie
Media i PR Czas poskromić AI w strategii komunikacyjnej
2024-06-24 | 14:00

Czas poskromić AI w strategii komunikacyjnej

Sztuczna inteligencja (AI) cieszy się rosnącą popularnością – tylko w 2023 r. ta fraza ukazała się blisko 900 tys. razy w polskich mediach, wynika z analizy Instytutu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gospodarka

Przyspieszają prace nad zmianą ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego. Nowe przepisy mają wejść w życie na początku 2025 roku

Ministerstwo Finansów kończy prace nad nowymi przepisami dotyczącymi finansowania jednostek samorządu terytorialnego. Po prekonsultacjach ze stroną samorządową wkrótce prace nad projektem ustawy zostaną wpisane do prac rządu. – Robimy wszystko, żeby przepisy weszły w życie z początkiem przyszłego roku – mówi Hanna Majszczyk, podsekretarz stanu w Ministerstwie Finansów. Reforma jest konieczna, bo sytuacja finansowa samorządów pogorszyła się znacząco w ostatnich latach, głównie z powodu niekorzystnych zmian podatkowych. O ile w 2018 roku tylko 2 proc. JST prognozowało deficyt operacyjny, o tyle w 2023 roku była to już ponad połowa.

Konsument

Wypełnianie dokumentacji to nawet dwie trzecie czasu pracy lekarza. Inteligentne cyfrowe narzędzia zaczynają to zmieniać

Choć wykorzystanie cyfrowych narzędzi w opiece zdrowotnej rośnie, to wciąż papierologia jest zmorą dla personelu medycznego. Podobnie jak obowiązki administracyjne. – W zależności od specjalizacji wypełnianie niezbędnej dokumentacji może zajmować od jednej czwartej do nawet dwóch trzecich czasu, jaki lekarz ma na przyjęcie pacjenta – mówi Paweł Paczuski, współzałożyciel i prezes zarządu upmedic. Polski medtech opracował zasilanego AI inteligentnego asystenta lekarza, który istotnie przyspiesza ten proces. Ma to znaczenie szczególnie w diagnostyce, gdzie na opisy badań pacjenci czekają tygodniami, co przekłada się na skuteczność ich leczenia. W przyszłości ten proces będzie wspierany jeszcze silniej przez dalszy rozwój sztucznej inteligencji.

Ochrona środowiska

Nowe obowiązki przedsiębiorców dotyczące jednorazowych opakowań z plastiku. Takie regulacje zyskują duże poparcie społeczne

1 lipca wchodzą w życie nowe obowiązki dotyczące gospodarowania odpadami opakowaniowymi. Przedsiębiorcy w gastronomii będą musieli oferować klientom alternatywne dla plastikowych opakowania wielorazowego użytku na żywność i napoje. Obowiązkiem staje się także stosowanie zakrętek i wieczek przymocowanych do butelek i kartoników, by ten cenny surowiec trafiał również do przetworzenia. Nowe wymogi to kolejne etapy wdrażania dyrektywy plastikowej, której celem jest ograniczenie ilości odpadów z tworzyw sztucznych zalegających na wysypiskach śmieci. W planach są kolejne regulacje, które mają sprawić, że opakowania staną się bardziej przyjazne dla środowiska. Globalne badania wskazują, że takie przepisy cieszą się dużym poparciem w społeczeństwach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.