Las od Somfy Polska w Nadleśnictwie Celestynów
Drawbridge Media sp. z o.o.
ul. Nowogrodzka 10 lok. 6
00-511 WARSZAWA
w.kmita|media.drawbridge.pl| |w.kmita|media.drawbridge.pl
+48 604 16 17 92
www.drawbridge.pl
Las od Somfy Polska w Nadleśnictwie Celestynów
Na malowniczej wydmie obok rezerwatu Goździkowe Bagno w podwarszawskim Nadleśnictwie Celestynów reprezentacja Somfy Polska posadziła 3600 drzewek sosny. Był to finał jesiennej edycji prowadzonej w tej firmie już od dwóch lat ekologicznej inicjatywy #WSomfykrecimyisadzimy.
Jej idea jest bardzo prosta. W trakcie Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Rozwoju pracownicy Somfy Polska, czołowego dostawcy automatyki budynkowej i mieszkaniowej oraz urządzeń smart home, jeżdżą na rowerach i rolkach, biegają i spacerują, zamieniając „wypracowane” podczas tych aktywności kilometry, a także stracone w siłowaniach kalorie na sadzonki. Przelicznik? „1 kilometr lub 100 kalorii to jedno drzewko”.
Podczas pierwszej edycji akcji #WSomfykrecimyisadzimy jej uczestnikom udało się wykręcić i wybiegać 3100 km i tyleż drzewek zostało wiosną ubiegłego roku zasadzonych przez pracowników Somfy na terenie Nadleśnictwa Nawojowa w Beskidzie Sądeckim. Teraz wynik został poprawiony i 3600 sadzonek sosny pospolitej wzbogaciło zasoby Nadleśnictwa Celestynów.
– Mamy do tej pory już na koncie w sumie blisko hektar posadzonego lasu i wcale nie zamierzamy na tym poprzestać. Naszą pasją jest zdrowy tryb życia i udaje nam się wciągnąć do tej pożytecznej mini rywalizacji coraz więcej koleżanek i kolegów z firmy. Jak widać – z sukcesami– podkreśla autorka pomysłu Aleksandra Pyziak, marketing manager i ekoambasadorka w Somfy Polska.
Na hektar nowego lasu przypada ok. 8 tys. sadzonek i może się wydawać, że posadzone przez Somfy Polska pół hektara to nie jest dużo. Jednak w obliczu coraz bardziej odczuwalnego kryzysu klimatycznego każda inicjatywa ograniczająca skutki efektu cieplarnianego jest cenna. Leśnicy wymieniają w tym kontekście dziesiątki przemawiających do wyobraźni faktów, m.in., że jedno dorosłe drzewo produkuje w ciągu roku tyle tlenu, ile zużywa go człowiek w ciągu 2 lat, a każdy hektar lasu pochłania rocznie ok. 200 ton niszczącego atmosferę dwutlenku węgla…
Działania na rzecz ochrony naturalnego środowiska to w Somfy to nie tylko ładnie brzmiące hasła, ale podejmowane na co dzień konkretne decyzje. – Od kilku lat w ramach Grupy Somfy funkcjonuje ekoprojekt o nazwie Act for Green. Jego założeniem jest odpowiedzialne podejście do produktów w celu minimalizowania ich wpływu na środowisko na każdym etapie życia. Już 57 proc. oferowanych na globalnym rynku rozwiązań firmy posiada znak tego projektu, a do 2030 r. jego warunki mają spełniać wszystkie. Prowadzimy także działania na rzecz poprawy wydajności energetycznej budynków poprzez opracowywanie rozwiązań zmniejszających zużycie energii – mówi Radosław Borkowski, dyrektor zarządzający i członek zarządu Somfy Polska.
W naszym kraju budynki odpowiadają za ok. 38 proc. emisji gazów cieplarnianych. I choćby właśnie w obszarze zielonych budynków użyteczności publicznej Somfy oferuje rozwiązania dynamicznych osłon fasadowych z systemem Animeo, dzięki którym można zmniejszyć ilość emitowanego CO2 nawet trzykrotnie. Somfy Polska jest również sygnatariuszem, podpisanej w maju 2021 r. Karty Zielonej Transformacji, która zakłada skoordynowane działania na rzecz ograniczenia emisji gazów cieplarnianych i redukcji śladu węglowego. Co warte podkreślenia, jest to jedna z pierwszych takich inicjatyw na polskim rynku.
* * *
Somfy Polska działa na naszym rynku już od 25 lat, spółka wchodzi w skład francuskiej grupy Somfy, czołowego na świecie producenta automatyki domowej i budynkowej. Pierwszy zakład, oferujący pod tą marką pionierski wtedy wynalazek, jakim była markiza wyposażona w napęd rurowy, ruszył w 1969 r. w Cluses we Francji. Dziś grupa jest obecna na rynkach 60 krajów, ma w portfolio ponad 2210 patentów, a na całym świecie działa już blisko 12 mln urządzeń connected, którymi dzięki systemom automatyki Somfy można sterować z poziomu smartfonu.

SEO Vibes Summit ‘25 – konferencja all-inclusive o międzynarodowym zasięgu
Reklama offline w erze cyfryzacji – dlaczego wciąż działa?

Medialna siła marki – praktyczny poradnik dla PR i marketingu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Pracodawcy chcą ułatwień w zatrudnianiu cudzoziemców. Strategia migracyjna ograniczy jednak napływ imigrantów
Zatrudnianie obcokrajowców, zwłaszcza w zawodach, w których brakuje rąk do pracy i wykwalifikowanej siły roboczej, może być sposobem na częściowe uzupełnienie niedoborów kadrowych, z którymi coraz częściej borykają się polscy pracodawcy. Choć firmy apelują o maksymalne ułatwienie tego procesu, to proponowana przez rząd strategia migracyjna podkreśla raczej potrzebę kontrolowania napływu migrantów.
Handel
Planowana podwyżka akcyzy na e-papierosy skłoni palaczy do wyboru bardziej szkodliwych używek. Wrócą też do tradycyjnych papierosów

Trwają prace nad projektem regulacji, która wprowadza wysoką akcyzę na e-papierosy jednorazowe, urządzenia do waporyzacji i podgrzewacze, co ma na celu ograniczenie spożycia wyrobów nikotynowych, szczególnie wśród młodzieży. Jednak eksperci podkreślają, że zmiany mogą przynieść więcej szkód niż korzyści, zmuszając konsumentów do sięgnięcia po tańsze, ale bardziej szkodliwe alternatywy i utrwalając nawyk palenia tradycyjnych papierosów. Wyższe ceny produktów alternatywnych mogą również prowadzić do wzrostu szarej strefy i trudności w realizacji założeń fiskalnych oraz uderzyć w tysiące polskich MŚP.
Infrastruktura
Priorytetem osób kupujących mieszkanie jest dostęp do zielonych terenów. To ma istotny wpływ na ich dobrostan

Badania pokazują, że Polacy cenią bliskość natury bardziej niż sąsiedztwo aptek czy żłobków. – Aby zapewnić kontakt z naturą, osiedla powinny być rozplanowane z dużym poszanowaniem środowiska – podkreślają eksperci z APA Wojciechowski Architekci, projektanci osiedla Onelife w warszawskim Powsinie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.