Las od Somfy Polska w Nadleśnictwie Celestynów
Drawbridge Media sp. z o.o.
ul. Nowogrodzka 10 lok. 6
00-511 WARSZAWA
w.kmita|media.drawbridge.pl| |w.kmita|media.drawbridge.pl
+48 604 16 17 92
www.drawbridge.pl
Las od Somfy Polska w Nadleśnictwie Celestynów
Na malowniczej wydmie obok rezerwatu Goździkowe Bagno w podwarszawskim Nadleśnictwie Celestynów reprezentacja Somfy Polska posadziła 3600 drzewek sosny. Był to finał jesiennej edycji prowadzonej w tej firmie już od dwóch lat ekologicznej inicjatywy #WSomfykrecimyisadzimy.
Jej idea jest bardzo prosta. W trakcie Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Rozwoju pracownicy Somfy Polska, czołowego dostawcy automatyki budynkowej i mieszkaniowej oraz urządzeń smart home, jeżdżą na rowerach i rolkach, biegają i spacerują, zamieniając „wypracowane” podczas tych aktywności kilometry, a także stracone w siłowaniach kalorie na sadzonki. Przelicznik? „1 kilometr lub 100 kalorii to jedno drzewko”.
Podczas pierwszej edycji akcji #WSomfykrecimyisadzimy jej uczestnikom udało się wykręcić i wybiegać 3100 km i tyleż drzewek zostało wiosną ubiegłego roku zasadzonych przez pracowników Somfy na terenie Nadleśnictwa Nawojowa w Beskidzie Sądeckim. Teraz wynik został poprawiony i 3600 sadzonek sosny pospolitej wzbogaciło zasoby Nadleśnictwa Celestynów.
– Mamy do tej pory już na koncie w sumie blisko hektar posadzonego lasu i wcale nie zamierzamy na tym poprzestać. Naszą pasją jest zdrowy tryb życia i udaje nam się wciągnąć do tej pożytecznej mini rywalizacji coraz więcej koleżanek i kolegów z firmy. Jak widać – z sukcesami– podkreśla autorka pomysłu Aleksandra Pyziak, marketing manager i ekoambasadorka w Somfy Polska.
Na hektar nowego lasu przypada ok. 8 tys. sadzonek i może się wydawać, że posadzone przez Somfy Polska pół hektara to nie jest dużo. Jednak w obliczu coraz bardziej odczuwalnego kryzysu klimatycznego każda inicjatywa ograniczająca skutki efektu cieplarnianego jest cenna. Leśnicy wymieniają w tym kontekście dziesiątki przemawiających do wyobraźni faktów, m.in., że jedno dorosłe drzewo produkuje w ciągu roku tyle tlenu, ile zużywa go człowiek w ciągu 2 lat, a każdy hektar lasu pochłania rocznie ok. 200 ton niszczącego atmosferę dwutlenku węgla…
Działania na rzecz ochrony naturalnego środowiska to w Somfy to nie tylko ładnie brzmiące hasła, ale podejmowane na co dzień konkretne decyzje. – Od kilku lat w ramach Grupy Somfy funkcjonuje ekoprojekt o nazwie Act for Green. Jego założeniem jest odpowiedzialne podejście do produktów w celu minimalizowania ich wpływu na środowisko na każdym etapie życia. Już 57 proc. oferowanych na globalnym rynku rozwiązań firmy posiada znak tego projektu, a do 2030 r. jego warunki mają spełniać wszystkie. Prowadzimy także działania na rzecz poprawy wydajności energetycznej budynków poprzez opracowywanie rozwiązań zmniejszających zużycie energii – mówi Radosław Borkowski, dyrektor zarządzający i członek zarządu Somfy Polska.
W naszym kraju budynki odpowiadają za ok. 38 proc. emisji gazów cieplarnianych. I choćby właśnie w obszarze zielonych budynków użyteczności publicznej Somfy oferuje rozwiązania dynamicznych osłon fasadowych z systemem Animeo, dzięki którym można zmniejszyć ilość emitowanego CO2 nawet trzykrotnie. Somfy Polska jest również sygnatariuszem, podpisanej w maju 2021 r. Karty Zielonej Transformacji, która zakłada skoordynowane działania na rzecz ograniczenia emisji gazów cieplarnianych i redukcji śladu węglowego. Co warte podkreślenia, jest to jedna z pierwszych takich inicjatyw na polskim rynku.
* * *
Somfy Polska działa na naszym rynku już od 25 lat, spółka wchodzi w skład francuskiej grupy Somfy, czołowego na świecie producenta automatyki domowej i budynkowej. Pierwszy zakład, oferujący pod tą marką pionierski wtedy wynalazek, jakim była markiza wyposażona w napęd rurowy, ruszył w 1969 r. w Cluses we Francji. Dziś grupa jest obecna na rynkach 60 krajów, ma w portfolio ponad 2210 patentów, a na całym świecie działa już blisko 12 mln urządzeń connected, którymi dzięki systemom automatyki Somfy można sterować z poziomu smartfonu.

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji
Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Bankowość
RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.
Handel
Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.