Komunikaty PR

Las od Somfy Polska w Nadleśnictwie Celestynów

2022-04-14  |  17:00
Biuro prasowe
Kontakt
Wojciech KMITA
Drawbridge Media sp. z o.o.

ul. Nowogrodzka 10 lok. 6
00-511 WARSZAWA
w.kmita|media.drawbridge.pl| |w.kmita|media.drawbridge.pl
+48 604 16 17 92
www.drawbridge.pl

Las od Somfy Polska w Nadleśnictwie Celestynów

Na malowniczej wydmie obok rezerwatu Goździkowe Bagno w podwarszawskim Nadleśnictwie Celestynów reprezentacja Somfy Polska posadziła 3600 drzewek sosny. Był to finał jesiennej edycji prowadzonej w tej firmie już od dwóch lat ekologicznej inicjatywy #WSomfykrecimyisadzimy.

Jej idea jest bardzo prosta. W trakcie Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Rozwoju pracownicy Somfy Polska, czołowego dostawcy automatyki budynkowej i mieszkaniowej oraz urządzeń smart home, jeżdżą na rowerach i rolkach, biegają i spacerują, zamieniając „wypracowane” podczas tych aktywności kilometry, a także stracone w siłowaniach kalorie na sadzonki. Przelicznik? „1 kilometr lub 100 kalorii to jedno drzewko”.

Podczas pierwszej edycji akcji #WSomfykrecimyisadzimy jej uczestnikom udało się wykręcić i wybiegać 3100 km i tyleż drzewek zostało wiosną ubiegłego roku zasadzonych przez pracowników Somfy na terenie Nadleśnictwa Nawojowa w Beskidzie Sądeckim. Teraz wynik został poprawiony i 3600 sadzonek sosny pospolitej wzbogaciło zasoby Nadleśnictwa Celestynów.

– Mamy do tej pory już na koncie w sumie blisko hektar posadzonego lasu i wcale nie zamierzamy na tym poprzestać. Naszą pasją jest zdrowy tryb życia i udaje nam się wciągnąć do tej pożytecznej mini rywalizacji coraz więcej koleżanek i kolegów z firmy. Jak widać – z sukcesami– podkreśla autorka pomysłu Aleksandra Pyziak, marketing manager i ekoambasadorka w Somfy Polska.

Na hektar nowego lasu przypada ok. 8 tys. sadzonek i może się wydawać, że posadzone przez Somfy Polska pół hektara to nie jest dużo. Jednak w obliczu coraz bardziej odczuwalnego kryzysu klimatycznego każda inicjatywa ograniczająca skutki efektu cieplarnianego jest cenna. Leśnicy wymieniają w tym kontekście dziesiątki przemawiających do wyobraźni faktów, m.in., że jedno dorosłe drzewo produkuje w ciągu roku tyle tlenu, ile zużywa go człowiek w ciągu 2 lat, a każdy hektar lasu pochłania rocznie ok. 200 ton niszczącego atmosferę dwutlenku węgla…

Działania na rzecz ochrony naturalnego środowiska to w Somfy to nie tylko ładnie brzmiące hasła, ale podejmowane na co dzień konkretne decyzje. – Od kilku lat w ramach Grupy Somfy funkcjonuje ekoprojekt o nazwie Act for Green. Jego założeniem jest odpowiedzialne podejście do produktów w celu minimalizowania ich wpływu na środowisko na każdym etapie życia. Już 57 proc. oferowanych na globalnym rynku rozwiązań firmy posiada znak tego projektu, a do 2030 r. jego warunki mają spełniać wszystkie. Prowadzimy także działania na rzecz poprawy wydajności energetycznej budynków poprzez opracowywanie rozwiązań zmniejszających zużycie energii – mówi Radosław Borkowski, dyrektor zarządzający i członek zarządu Somfy Polska.

W naszym kraju budynki odpowiadają za ok. 38 proc. emisji gazów cieplarnianych. I choćby właśnie w obszarze zielonych budynków użyteczności publicznej Somfy oferuje rozwiązania dynamicznych osłon fasadowych z systemem Animeo, dzięki którym można zmniejszyć ilość emitowanego CO2 nawet trzykrotnie. Somfy Polska jest również sygnatariuszem, podpisanej w maju 2021 r. Karty Zielonej Transformacji, która zakłada skoordynowane działania na rzecz ograniczenia emisji gazów cieplarnianych i redukcji śladu węglowego. Co warte podkreślenia, jest to jedna z pierwszych takich inicjatyw na polskim rynku.

* * *

Somfy Polska działa na naszym rynku już od 25 lat, spółka wchodzi w skład francuskiej grupy Somfy, czołowego na świecie producenta automatyki domowej i budynkowej. Pierwszy zakład, oferujący pod tą marką pionierski wtedy wynalazek, jakim była markiza wyposażona w napęd rurowy, ruszył w 1969 r. w Cluses we Francji. Dziś grupa jest obecna na rynkach 60 krajów, ma w portfolio ponad 2210 patentów, a na całym świecie działa już blisko 12 mln urządzeń connected, którymi dzięki systemom automatyki Somfy można sterować z poziomu smartfonu.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Drawbridge Media sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR WIŚNIOWSKI dumnym sponsorem Transmisji Igrzysk Olimpijskich w Paryżu 2024 Biuro prasowe
2024-07-25 | 16:30

WIŚNIOWSKI dumnym sponsorem Transmisji Igrzysk Olimpijskich w Paryżu 2024

Pierwsza okazja, aby zobaczyć billboardy sponsorskie polskiego producenta bram, okien, drzwi i ogrodzeń z Małopolski, nadarzy się już pierwszego dnia Igrzysk, czyli 26 lipca o godz. 19:30,
Media i PR Rodzik Agency PR złotą firmą według opinii klientów
2024-07-17 | 01:00

Rodzik Agency PR złotą firmą według opinii klientów

Firma Bright Side Solutions sp. z o. o. sp. k. wybiera firmy na podstawie opinii w sieci, głównie social mediach, więcej informacji znajdzie na stronie wraz z pełną listą
Media i PR Miej na to Magne B6 Forte – Kampania FCB Health Spark dla Sanofi o roli magnezu
2024-07-08 | 11:00

Miej na to Magne B6 Forte – Kampania FCB Health Spark dla Sanofi o roli magnezu

Sanofi, we współpracy z agencją FCB Health Spark, wystartowała z przełomową kampanią „Miej na to Magne B6 Forte” łączącą kreatywność z edukacją zdrowotną. Kampania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie firmy z szansą na zdobycie azjatyckich rynków. Mogą otrzymać wsparcie na promocję podczas Expo 2025 w Osace

W 2025 roku w japońskiej Osace odbędzie się Wystawa Światowa Expo 2025. Udział w niej, a także towarzyszących imprezie wydarzeniach i targach to dla polskich firm szansa na wzrost rozpoznawalności swoich marek za granicą, a w konsekwencji na rozwój ich potencjału eksportowego. Expo 2025 będzie się koncentrowało na innowacjach służących zrównoważonemu rozwojowi. PARP, który jest partnerem wydarzenia w Polsce, do 26 września br. czeka na wnioski firm zainteresowanych udziałem w wydarzeniu i ekspansją na azjatyckie rynki. W ramach programu mogą one otrzymać wsparcie na udział w targach, na misje wyjazdowe i kampanie promocyjne przed i po zakończeniu Expo. Nabór finansowany jest z Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki 2021–2027

Polityka

Rośnie ryzyko wybuchu epidemii w Strefie Gazy. Brakuje czystej wody, kanalizacji i toalet, a w zniszczonej enklawie wykryto polio

W Strefie Gazy brakuje praktycznie wszystkiego – od żywności i wody po podstawowe leki – ale najgorsze może dopiero nadejść – alarmuje Polska Akcja Humanitarna. – Kilka dni temu w wodzie w Strefie Gazy znaleziono polio typu 2. Ta woda jest bardzo zanieczyszczona, infrastruktura wodno-sanitarna na tym terenie tak naprawdę już nie istnieje. Na dodatek od dziewięciu miesięcy dzieci nie są szczepione, ponieważ nie ma warunków, żeby to zrobić, więc istnieje bardzo duże zagrożenie wybuchu epidemii – mówi Magdalena Foremska z PAH. W odpowiedzi na kryzys organizacja uruchomiła duże projekty pomocowe, które mają zapewnić żywność i opiekę medyczną w Strefie Gazy i na Zachodnim Brzegu.

IT i technologie

Gminy potrzebują inwestycji w cyberbezpieczeństwo. Eksperci widzą duże ryzyka wynikające z zaniedbań

Dane gromadzone przez jednostki samorządu terytorialnego mogą być bardzo niebezpiecznym narzędziem w rękach przestępców. Wykradzione mogą posłużyć do fałszowania tożsamości człowieka. Tymczasem poziom inwestycji w cyberbezpieczeństwo jest w gminach niski, a liczba ataków hakerskich na nie stale rośnie. Eksperci czekają na pozytywne skutki rządowego programu Cyberbezpieczny Samorząd. W jego ramach 1,5 mld zł trafi na inwestycje w poprawę bezpieczeństwa cybernetycznego samorządów: zarówno na poziomie sprzętu i oprogramowania, jak i kompetencji oraz procedur.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.