Las od Somfy Polska w Nadleśnictwie Celestynów
Drawbridge Media sp. z o.o.
ul. Nowogrodzka 10 lok. 6
00-511 WARSZAWA
w.kmita|media.drawbridge.pl| |w.kmita|media.drawbridge.pl
+48 604 16 17 92
www.drawbridge.pl
Las od Somfy Polska w Nadleśnictwie Celestynów
Na malowniczej wydmie obok rezerwatu Goździkowe Bagno w podwarszawskim Nadleśnictwie Celestynów reprezentacja Somfy Polska posadziła 3600 drzewek sosny. Był to finał jesiennej edycji prowadzonej w tej firmie już od dwóch lat ekologicznej inicjatywy #WSomfykrecimyisadzimy.
Jej idea jest bardzo prosta. W trakcie Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Rozwoju pracownicy Somfy Polska, czołowego dostawcy automatyki budynkowej i mieszkaniowej oraz urządzeń smart home, jeżdżą na rowerach i rolkach, biegają i spacerują, zamieniając „wypracowane” podczas tych aktywności kilometry, a także stracone w siłowaniach kalorie na sadzonki. Przelicznik? „1 kilometr lub 100 kalorii to jedno drzewko”.
Podczas pierwszej edycji akcji #WSomfykrecimyisadzimy jej uczestnikom udało się wykręcić i wybiegać 3100 km i tyleż drzewek zostało wiosną ubiegłego roku zasadzonych przez pracowników Somfy na terenie Nadleśnictwa Nawojowa w Beskidzie Sądeckim. Teraz wynik został poprawiony i 3600 sadzonek sosny pospolitej wzbogaciło zasoby Nadleśnictwa Celestynów.
– Mamy do tej pory już na koncie w sumie blisko hektar posadzonego lasu i wcale nie zamierzamy na tym poprzestać. Naszą pasją jest zdrowy tryb życia i udaje nam się wciągnąć do tej pożytecznej mini rywalizacji coraz więcej koleżanek i kolegów z firmy. Jak widać – z sukcesami– podkreśla autorka pomysłu Aleksandra Pyziak, marketing manager i ekoambasadorka w Somfy Polska.
Na hektar nowego lasu przypada ok. 8 tys. sadzonek i może się wydawać, że posadzone przez Somfy Polska pół hektara to nie jest dużo. Jednak w obliczu coraz bardziej odczuwalnego kryzysu klimatycznego każda inicjatywa ograniczająca skutki efektu cieplarnianego jest cenna. Leśnicy wymieniają w tym kontekście dziesiątki przemawiających do wyobraźni faktów, m.in., że jedno dorosłe drzewo produkuje w ciągu roku tyle tlenu, ile zużywa go człowiek w ciągu 2 lat, a każdy hektar lasu pochłania rocznie ok. 200 ton niszczącego atmosferę dwutlenku węgla…
Działania na rzecz ochrony naturalnego środowiska to w Somfy to nie tylko ładnie brzmiące hasła, ale podejmowane na co dzień konkretne decyzje. – Od kilku lat w ramach Grupy Somfy funkcjonuje ekoprojekt o nazwie Act for Green. Jego założeniem jest odpowiedzialne podejście do produktów w celu minimalizowania ich wpływu na środowisko na każdym etapie życia. Już 57 proc. oferowanych na globalnym rynku rozwiązań firmy posiada znak tego projektu, a do 2030 r. jego warunki mają spełniać wszystkie. Prowadzimy także działania na rzecz poprawy wydajności energetycznej budynków poprzez opracowywanie rozwiązań zmniejszających zużycie energii – mówi Radosław Borkowski, dyrektor zarządzający i członek zarządu Somfy Polska.
W naszym kraju budynki odpowiadają za ok. 38 proc. emisji gazów cieplarnianych. I choćby właśnie w obszarze zielonych budynków użyteczności publicznej Somfy oferuje rozwiązania dynamicznych osłon fasadowych z systemem Animeo, dzięki którym można zmniejszyć ilość emitowanego CO2 nawet trzykrotnie. Somfy Polska jest również sygnatariuszem, podpisanej w maju 2021 r. Karty Zielonej Transformacji, która zakłada skoordynowane działania na rzecz ograniczenia emisji gazów cieplarnianych i redukcji śladu węglowego. Co warte podkreślenia, jest to jedna z pierwszych takich inicjatyw na polskim rynku.
* * *
Somfy Polska działa na naszym rynku już od 25 lat, spółka wchodzi w skład francuskiej grupy Somfy, czołowego na świecie producenta automatyki domowej i budynkowej. Pierwszy zakład, oferujący pod tą marką pionierski wtedy wynalazek, jakim była markiza wyposażona w napęd rurowy, ruszył w 1969 r. w Cluses we Francji. Dziś grupa jest obecna na rynkach 60 krajów, ma w portfolio ponad 2210 patentów, a na całym świecie działa już blisko 12 mln urządzeń connected, którymi dzięki systemom automatyki Somfy można sterować z poziomu smartfonu.

Dlaczego przestrzeganie praw autorskich jest kluczowe dla biznesu

Trwa 5. edycja konkursu PR Wings

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Wzrost sprzedaży piw bezalkoholowych idzie w parze z inwestycjami w zieloną energię. Kompania Piwowarska ogranicza ślad węglowy i wspiera lokalne inicjatywy
Kompania Piwowarska kontynuuję realizację strategii „Lepsza Przyszłość 2030”, w której łączy ambitne cele środowiskowe, edukacja konsumentów oraz rozwój segmentu piw bezalkoholowych z realnym wsparciem dla lokalnych społeczności. Firma, będąca liderem polskiego rynku piwa, ogranicza emisję CO₂, zwiększa udział opakowań zwrotnych i angażuje pracowników w wolontariat, w tym m.in. w pomoc dla ofiar powodzi na Dolnym Śląsku.
Handel
D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.
Handel
Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.