Komunikaty PR

Laureaci trzeciego etapu konkursu Tubądzin Design Awards - CultureFORM

2023-01-23  |  14:00
Biuro prasowe

CultureFORM to kategoria specjalna konkursu Tubądzin Design Awards, która daje projektantom możliwość odniesienia się w swoich pracach do dziedzictwa kulturowego i historycznego. Międzynarodowe jury rozstrzygnęło jej trzeci etap. Wyłonieni twórcy reprezentują bardzo wysoki poziom, a ich prace przecierają szlaki w świecie designu.

Trzeci etap CultureFORM obfitował w ambitne prace architektów z całego świata. Zaproponowali oni wiele inspirujących aranżacji i rozwiązań designerskich, które idealnie wpisują się w ideę kategorii – kulturę oraz historię. Dziedzictwo przekazywane z pokolenia na pokolenie zyskało nowy wymiar.

Trzeci etap wygrała Aleksandra Sitek z Polski, która nadesłała projekt „Przestrzeń kontemplacji z funkcją wystawienniczą i kawiarnią”. Praca przedstawia adaptację opuszczonych po II Wojnie Światowej pozostałości kościoła ewangelickiego we Wrocławiu. W 1991 roku zawalił się dach konstrukcji. Otwarta przestrzeń zainspirowała twórczynię do stworzenia przeszkleń, które ocieplają minimalistyczne, ascetyczne wnętrze. Projekt ma spełniać dwie funkcje: z jednej strony być miejscem spotkań. Z drugiej – sam charakter świątynny wnosi powiew duchowej kontemplacji.

Laureatka otrzyma następujące nagrody: 1000 EURO, promocję w Tubądzin Design Community, spersonalizowany wywiad na łamach Elle Decoration, publikacje w mediach branżowych, promocję na stronach partnerów konkursu, promocję w mediach społecznościowych organizatora oraz międzynarodową promocję zwycięskiego projektu.

Trzeci etap konkursu cieszył się ogromnym zainteresowaniem. Napłynęło dwa razy więcej prac niż w poprzednim etapie, dlatego jury postanowiło wyróżnić kilku autorów. Wśród prac znalazł się projekt „Healing House” - nowatorskiego centrum medycznego, które wpisuje się w konwencję ekologii oraz powrotu do natury. Został on zainspirowany zetknięciem się autora, Nielsa Geersa z Holandii, z ograniczeniami architektury budynków opieki zdrowotnej. Jest to swoisty manifest zwracający uwagę na konieczność zmiany sposobu aranżowania budynków o charakterze medycznym, tak aby lepiej odpowiadały na potrzeby pacjentów. Centrum połączone jest ze zjawiskowym parkiem, którego przedłużenie znalazło się wewnątrz w postaci oryginalnych koncepcji designerskich nawiązujących do natury.

„Licht House – Centrum Światła” to wyjątkowa przestrzeń zaprojektowana przez Kristinę Busko z Polski. Autorka oczarowana światłem pozwoliła mu zagrać pierwsze skrzypce w budynku utrzymanym w nowoczesnym stylu. Lich House to studyjny kompleks z przestrzeniami wystawienniczymi, który odpowiednio wyreżyserowanymi spektaklami świetlnymi ma ukazywać zmiany emocjonalne zachodzące u odbiorcy. W założeniu obiekt miałoby zostać wkomponowany w obszar Wyspy Szczytnickiej we Wrocławiu.

Na wyróżnienie zasłużyła również praca Bogdana Stoicescu z Rumuni. „Akkerman Fortress: A Reflection of Resilience” to projekt stworzony z myślą o położonym nad Dniestrem Akkermanem. To największa i najlepiej zachowana średniowieczna forteca na Ukrainie. Minimalistyczne wnętrza świątynne zostały wyłożone polerowanymi płytkami Tubądzin z kolekcji Onice Bianco i Boho, których estetyka i wzór przypominają wodę.

Jury wyróżniło też projekt-manifest, który stworzyła Oksana Szumelda z Ukrainy. „Lwowskie krematorium” ma zwrócić uwagę na sytuację społeczeństwa w kraju, w którym toczy się wojna. Projekt pełen jest symboliki. Kwadratowa bryła uosabia porządek i przemijalność – cztery pory roku, cztery etapy życia (dzieciństwo, młodość, dojrzałość, starość). Wewnątrz kwadratowego budynku wpisano okrąg, który ma uosabiać odwieczny porządek - słońce podróżujące po niebie, wieczność i nieskończoność. Jest to miejsce, w którym początek spotyka się z końcem.

Laureaci wszystkich etapów powalczą o nagrody Grand Prix, które zostaną wręczone podczas uroczystej gali.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Czy AI przejmie marketing? Sztuczna inteligencja w analizie danych i tworzeniu treści Biuro prasowe
2025-03-06 | 11:10

Czy AI przejmie marketing? Sztuczna inteligencja w analizie danych i tworzeniu treści

Czy sztuczna inteligencja zastąpi marketerów? A może wręcz przeciwnie – stanie się ich największym sojusznikiem? W ostatnich latach zrewolucjonizowała podejście do tworzenia
Media i PR SEO Vibes Summit ‘25 – konferencja all-inclusive o międzynarodowym zasięgu
2025-03-04 | 13:00

SEO Vibes Summit ‘25 – konferencja all-inclusive o międzynarodowym zasięgu

Wiedza, networking, relaks – to hasła przewodnie eventu w Zakopanem, czyli jednej z najważniejszych konferencji SEO w Europie, która zrzesza specjalistów
Media i PR BRAK ZDJĘCIA
2025-02-25 | 10:50

Reklama offline w erze cyfryzacji – dlaczego wciąż działa?

W czasach, gdy marketing cyfrowy zdominował strategie promocyjne wielu firm, łatwo zapomnieć o sile reklamy offline. Media społecznościowe, kampanie Google Ads czy reklamy wideo stały się nieodłącznym elementem codziennych działań

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Handel

Planowana podwyżka akcyzy na e-papierosy skłoni palaczy do wyboru bardziej szkodliwych używek. Wrócą też do tradycyjnych papierosów

Trwają prace nad projektem regulacji, która wprowadza wysoką akcyzę na e-papierosy jednorazowe, urządzenia do waporyzacji i podgrzewacze, co ma na celu ograniczenie spożycia wyrobów nikotynowych, szczególnie wśród młodzieży. Jednak eksperci podkreślają, że zmiany mogą przynieść więcej szkód niż korzyści, zmuszając konsumentów do sięgnięcia po tańsze, ale bardziej szkodliwe alternatywy i utrwalając nawyk palenia tradycyjnych papierosów. Wyższe ceny produktów alternatywnych mogą również prowadzić do wzrostu szarej strefy i trudności w realizacji założeń fiskalnych oraz uderzyć w tysiące polskich MŚP.

Infrastruktura

Priorytetem osób kupujących mieszkanie jest dostęp do zielonych terenów. To ma istotny wpływ na ich dobrostan

Badania pokazują, że Polacy cenią bliskość natury bardziej niż sąsiedztwo aptek czy żłobków. – Aby zapewnić kontakt z naturą, osiedla powinny być rozplanowane z dużym poszanowaniem środowiska – podkreślają eksperci z APA Wojciechowski Architekci, projektanci osiedla Onelife w warszawskim Powsinie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.