Komunikaty PR

Laureaci trzeciego etapu konkursu Tubądzin Design Awards - CultureFORM

2023-01-23  |  14:00
Biuro prasowe

CultureFORM to kategoria specjalna konkursu Tubądzin Design Awards, która daje projektantom możliwość odniesienia się w swoich pracach do dziedzictwa kulturowego i historycznego. Międzynarodowe jury rozstrzygnęło jej trzeci etap. Wyłonieni twórcy reprezentują bardzo wysoki poziom, a ich prace przecierają szlaki w świecie designu.

Trzeci etap CultureFORM obfitował w ambitne prace architektów z całego świata. Zaproponowali oni wiele inspirujących aranżacji i rozwiązań designerskich, które idealnie wpisują się w ideę kategorii – kulturę oraz historię. Dziedzictwo przekazywane z pokolenia na pokolenie zyskało nowy wymiar.

Trzeci etap wygrała Aleksandra Sitek z Polski, która nadesłała projekt „Przestrzeń kontemplacji z funkcją wystawienniczą i kawiarnią”. Praca przedstawia adaptację opuszczonych po II Wojnie Światowej pozostałości kościoła ewangelickiego we Wrocławiu. W 1991 roku zawalił się dach konstrukcji. Otwarta przestrzeń zainspirowała twórczynię do stworzenia przeszkleń, które ocieplają minimalistyczne, ascetyczne wnętrze. Projekt ma spełniać dwie funkcje: z jednej strony być miejscem spotkań. Z drugiej – sam charakter świątynny wnosi powiew duchowej kontemplacji.

Laureatka otrzyma następujące nagrody: 1000 EURO, promocję w Tubądzin Design Community, spersonalizowany wywiad na łamach Elle Decoration, publikacje w mediach branżowych, promocję na stronach partnerów konkursu, promocję w mediach społecznościowych organizatora oraz międzynarodową promocję zwycięskiego projektu.

Trzeci etap konkursu cieszył się ogromnym zainteresowaniem. Napłynęło dwa razy więcej prac niż w poprzednim etapie, dlatego jury postanowiło wyróżnić kilku autorów. Wśród prac znalazł się projekt „Healing House” - nowatorskiego centrum medycznego, które wpisuje się w konwencję ekologii oraz powrotu do natury. Został on zainspirowany zetknięciem się autora, Nielsa Geersa z Holandii, z ograniczeniami architektury budynków opieki zdrowotnej. Jest to swoisty manifest zwracający uwagę na konieczność zmiany sposobu aranżowania budynków o charakterze medycznym, tak aby lepiej odpowiadały na potrzeby pacjentów. Centrum połączone jest ze zjawiskowym parkiem, którego przedłużenie znalazło się wewnątrz w postaci oryginalnych koncepcji designerskich nawiązujących do natury.

„Licht House – Centrum Światła” to wyjątkowa przestrzeń zaprojektowana przez Kristinę Busko z Polski. Autorka oczarowana światłem pozwoliła mu zagrać pierwsze skrzypce w budynku utrzymanym w nowoczesnym stylu. Lich House to studyjny kompleks z przestrzeniami wystawienniczymi, który odpowiednio wyreżyserowanymi spektaklami świetlnymi ma ukazywać zmiany emocjonalne zachodzące u odbiorcy. W założeniu obiekt miałoby zostać wkomponowany w obszar Wyspy Szczytnickiej we Wrocławiu.

Na wyróżnienie zasłużyła również praca Bogdana Stoicescu z Rumuni. „Akkerman Fortress: A Reflection of Resilience” to projekt stworzony z myślą o położonym nad Dniestrem Akkermanem. To największa i najlepiej zachowana średniowieczna forteca na Ukrainie. Minimalistyczne wnętrza świątynne zostały wyłożone polerowanymi płytkami Tubądzin z kolekcji Onice Bianco i Boho, których estetyka i wzór przypominają wodę.

Jury wyróżniło też projekt-manifest, który stworzyła Oksana Szumelda z Ukrainy. „Lwowskie krematorium” ma zwrócić uwagę na sytuację społeczeństwa w kraju, w którym toczy się wojna. Projekt pełen jest symboliki. Kwadratowa bryła uosabia porządek i przemijalność – cztery pory roku, cztery etapy życia (dzieciństwo, młodość, dojrzałość, starość). Wewnątrz kwadratowego budynku wpisano okrąg, który ma uosabiać odwieczny porządek - słońce podróżujące po niebie, wieczność i nieskończoność. Jest to miejsce, w którym początek spotyka się z końcem.

Laureaci wszystkich etapów powalczą o nagrody Grand Prix, które zostaną wręczone podczas uroczystej gali.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Rankomat.pl stawia na agentów Biuro prasowe
2024-09-17 | 16:00

Rankomat.pl stawia na agentów

Niepewność co do zakresu, skomplikowany język i brak wiedzy ubezpieczeniowej – to główne czynniki, które utrudniają zakup polisy. 87% Polaków ma problem z wyborem
Media i PR Wystawa Macieja Salamona i Adama Witkowskiego w Warszawie tylko do soboty
2024-09-14 | 11:00

Wystawa Macieja Salamona i Adama Witkowskiego w Warszawie tylko do soboty

To już ostatnie dni, aby odwiedzić ekspozycję „Jeden na jeden”, organizowaną przez galerię sztuki współczesnej AOKZ WWA. Wystawa to podróż przez zupełnie odrębne
Media i PR Premiera katalogu BN 2024 - SLODKIE
2024-09-13 | 14:00

Premiera katalogu BN 2024 - SLODKIE

Jakie słodycze firmowe wybrać na nadchodzące Święta?  Nadchodzi najbardziej magiczny okres – Święta Bożego Narodzenia! Jak co roku, SLODKIE przedstawia katalog z autorskimi

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Krynica Forum 2024

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Media i PR

Nowe trendy w digital marketingu. Innowacje rewolucjonizują działania agencji i klientów

Digital marketing rośnie w siłę, a w branży widać w tej chwili kilka mocnych trendów, które mają potencjał do rewolucjonizowania sposobu działania agencji i ich klientów. Najważniejszym z nich jest coraz szersze wykorzystanie technologii – przede wszystkim sztucznej inteligencji, która wprowadza duże zmiany w komunikacji marek z konsumentami i wpływa na strategie reklamowe, a wiele agencji już korzysta z niej w codziennej pracy. – Pełne wykorzystanie potencjału AI wymaga jednak połączenia tej technologii z ekspercką wiedzą. To pozwala nam tworzyć coraz bardziej efektywne rozwiązania – wskazuje Adam Oskaldowicz, partner i prezes Performance Group.

DlaWas.info

Nauka

Miliard euro ze środków unijnych na rozwój technologii kosmicznych. Z programu Cassini skorzystało już ponad 600 europejskich firm

Rośnie potencjał branży kosmicznej, a w jego zagospodarowaniu pomaga uruchomiony trzy lata temu przez Komisję Europejską program Cassini. To inicjatywa, która ma wspierać przedsiębiorstwa z branży kosmicznej na każdym etapie rozwoju, również początkujących pomysłodawców. Na rozwój przedsiębiorczości kosmicznej trafiło już miliard euro. – Przez trzy lata wsparliśmy już ponad 600 firm, z tego kilka z Polski. Wartości tych spółek wzrosły przez ostatnie kilka lat ponad 18-krotnie – mówi Justyna Redełkiewicz z Agencji Unii Europejskiej ds. Programu Kosmicznego (EUSPA).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.