Laureaci trzeciego etapu konkursu Tubądzin Design Awards - CultureFORM
CultureFORM to kategoria specjalna konkursu Tubądzin Design Awards, która daje projektantom możliwość odniesienia się w swoich pracach do dziedzictwa kulturowego i historycznego. Międzynarodowe jury rozstrzygnęło jej trzeci etap. Wyłonieni twórcy reprezentują bardzo wysoki poziom, a ich prace przecierają szlaki w świecie designu.
Trzeci etap CultureFORM obfitował w ambitne prace architektów z całego świata. Zaproponowali oni wiele inspirujących aranżacji i rozwiązań designerskich, które idealnie wpisują się w ideę kategorii – kulturę oraz historię. Dziedzictwo przekazywane z pokolenia na pokolenie zyskało nowy wymiar.
Trzeci etap wygrała Aleksandra Sitek z Polski, która nadesłała projekt „Przestrzeń kontemplacji z funkcją wystawienniczą i kawiarnią”. Praca przedstawia adaptację opuszczonych po II Wojnie Światowej pozostałości kościoła ewangelickiego we Wrocławiu. W 1991 roku zawalił się dach konstrukcji. Otwarta przestrzeń zainspirowała twórczynię do stworzenia przeszkleń, które ocieplają minimalistyczne, ascetyczne wnętrze. Projekt ma spełniać dwie funkcje: z jednej strony być miejscem spotkań. Z drugiej – sam charakter świątynny wnosi powiew duchowej kontemplacji.
Laureatka otrzyma następujące nagrody: 1000 EURO, promocję w Tubądzin Design Community, spersonalizowany wywiad na łamach Elle Decoration, publikacje w mediach branżowych, promocję na stronach partnerów konkursu, promocję w mediach społecznościowych organizatora oraz międzynarodową promocję zwycięskiego projektu.
Trzeci etap konkursu cieszył się ogromnym zainteresowaniem. Napłynęło dwa razy więcej prac niż w poprzednim etapie, dlatego jury postanowiło wyróżnić kilku autorów. Wśród prac znalazł się projekt „Healing House” - nowatorskiego centrum medycznego, które wpisuje się w konwencję ekologii oraz powrotu do natury. Został on zainspirowany zetknięciem się autora, Nielsa Geersa z Holandii, z ograniczeniami architektury budynków opieki zdrowotnej. Jest to swoisty manifest zwracający uwagę na konieczność zmiany sposobu aranżowania budynków o charakterze medycznym, tak aby lepiej odpowiadały na potrzeby pacjentów. Centrum połączone jest ze zjawiskowym parkiem, którego przedłużenie znalazło się wewnątrz w postaci oryginalnych koncepcji designerskich nawiązujących do natury.
„Licht House – Centrum Światła” to wyjątkowa przestrzeń zaprojektowana przez Kristinę Busko z Polski. Autorka oczarowana światłem pozwoliła mu zagrać pierwsze skrzypce w budynku utrzymanym w nowoczesnym stylu. Lich House to studyjny kompleks z przestrzeniami wystawienniczymi, który odpowiednio wyreżyserowanymi spektaklami świetlnymi ma ukazywać zmiany emocjonalne zachodzące u odbiorcy. W założeniu obiekt miałoby zostać wkomponowany w obszar Wyspy Szczytnickiej we Wrocławiu.
Na wyróżnienie zasłużyła również praca Bogdana Stoicescu z Rumuni. „Akkerman Fortress: A Reflection of Resilience” to projekt stworzony z myślą o położonym nad Dniestrem Akkermanem. To największa i najlepiej zachowana średniowieczna forteca na Ukrainie. Minimalistyczne wnętrza świątynne zostały wyłożone polerowanymi płytkami Tubądzin z kolekcji Onice Bianco i Boho, których estetyka i wzór przypominają wodę.
Jury wyróżniło też projekt-manifest, który stworzyła Oksana Szumelda z Ukrainy. „Lwowskie krematorium” ma zwrócić uwagę na sytuację społeczeństwa w kraju, w którym toczy się wojna. Projekt pełen jest symboliki. Kwadratowa bryła uosabia porządek i przemijalność – cztery pory roku, cztery etapy życia (dzieciństwo, młodość, dojrzałość, starość). Wewnątrz kwadratowego budynku wpisano okrąg, który ma uosabiać odwieczny porządek - słońce podróżujące po niebie, wieczność i nieskończoność. Jest to miejsce, w którym początek spotyka się z końcem.
Laureaci wszystkich etapów powalczą o nagrody Grand Prix, które zostaną wręczone podczas uroczystej gali.

Dlaczego przestrzeganie praw autorskich jest kluczowe dla biznesu

Trwa 5. edycja konkursu PR Wings

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Wzrost sprzedaży piw bezalkoholowych idzie w parze z inwestycjami w zieloną energię. Kompania Piwowarska ogranicza ślad węglowy i wspiera lokalne inicjatywy
Kompania Piwowarska kontynuuję realizację strategii „Lepsza Przyszłość 2030”, w której łączy ambitne cele środowiskowe, edukacja konsumentów oraz rozwój segmentu piw bezalkoholowych z realnym wsparciem dla lokalnych społeczności. Firma, będąca liderem polskiego rynku piwa, ogranicza emisję CO₂, zwiększa udział opakowań zwrotnych i angażuje pracowników w wolontariat, w tym m.in. w pomoc dla ofiar powodzi na Dolnym Śląsku.
Handel
D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.
Handel
Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.