Manufaktura nagrodzona prestiżowymi Złotymi Spinaczami Manufaktura Manufaktura
Podczas 22. edycji konkursu Złote Spinacze, organizowanego co roku przez Związek Firm Public Relations, Manufaktura w Łodzi została nagrodzona dwoma statuetkami – Złotym i Srebrnym Spinaczem. Nagrodami uhonorowano wyjątkowy projekt pod mecenatem artystycznym Manufaktury – „LODZ600, czyli 600 obrazów na 600-lecie Łodzi”.
LODZ600 to projekt artystyczny stworzony przez grupę zaangażowanych społeczników, chcących w wyjątkowy sposób uczcić okrągły jubileusz Łodzi. – Dużą inspiracją dla nas była „Ziemia Obiecana” Andrzeja Wajdy, która stworzyła iście malarski wizerunek robotniczej, fabrycznej Łodzi. Chcieliśmy podjąć się podobnego artystycznego wyzwania i zostawić po sobie i artystach biorących udział w projekcie pamiątkę na następne dekady – wyjaśnia Waldemar Płusa, inicjator projektu i założyciel Artbankinc. Celem inicjatywy było zgromadzenie 600 prac malarskich artystów z całego świata inspirowanych Łodzią – miastem, symboliką jego nazwy, atmosferą miejsca i jego tradycjami.
Projekt jest głęboko osadzony w włókienniczej przeszłości Łodzi – bawełniana „surówka”, służąca artystom jako podobrazie powstała właśnie w Manufakturze, na 150-letnich krosnach, które pamiętają jeszcze czasy świetności imperium rodziny Poznańskich. – Kiedyś tych krosien były tu tysiące, huk ich pracy słychać było daleko poza murami fabryki. Dziś, te trzy zabytkowe maszyny, przypominają nie tylko o historii tego miejsca, ale także o historii samej Łodzi, której nie udałoby się rozwinąć gdyby nie ciężka fizyczna praca włókniarzy i włókniarek, którzy przy tych krosnach i wielu innych maszynach, spędzali długie godziny, pracując w pocie czoła dla robotniczej Łodzi – dodaje Agnieszka Skubisz, dyrektorka Muzeum Fabryki w Manufakturze.
Po wielu miesiącach działań i intensywnej komunikacji PR, pomysłodawcy osiągnęli swój cel: udało się zebrać ponad 600 obrazów zainspirowanych Łodzią. W komunikacji postawiono na niesztampowe „przypominajki”, które pomogły nie tylko zainteresować samym projektem, ale też utrzymać stałą uwagę artystów, mediów czy samorządowców zaangażowanych w inicjatywę. Agencja 38 Content Communication, odpowiedzialna za komunikację projektu, przez wiele miesięcy realizowała koncepcję konferencji prasowych „hands on” – media mogły z bliska obserwować sam proces tworzenia podobrazi, a nawet uczestniczyć w jego tworzeniu, obsługując zabytkowe krosna pod okiem eksperta. Poza tym, doceniono także koncepcję warsztatów ze sztucznej inteligencji oraz tzw. plenerów malarskich organizowanych na terenie kompleksu Manufaktury.
LODZ600 i jego niesztampowa komunikacja został doceniony w kategorii głównej: PR miejsca, miasta i regionu, w której otrzymał Złotego Spinacza oraz w kategorii sektorowej Moda i styl życia, gdzie dostał Srebrnego Spinacza. – To dla nas wielkie wyróżnienie, rywalizowaliśmy z naprawdę dużymi instytucjami, jak chociażby Zamek na Wawelu. Mamy jednak poczucie, że zrealizowaliśmy unikatowy na skalę europejską projekt, który pokazał nie tylko nasze przywiązanie do Łodzi, ale także śmiałe podejście do komunikacji i budowania wizerunku Manufaktury, co zostało docenione przez profesjonalne jury, złożone z ekspertów branży komunikacji – komentuje Monika Długosz-Łempicka, dyrektor marketingu Manufaktury.
Pełna lista zwycięzców dostępna pod adresem: Nagrodzeni 2024 - Złote Spinacze

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Infrastruktura
Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.
Polityka
Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.