Komunikaty PR

Manufaktura nagrodzona prestiżowymi Złotymi Spinaczami Manufaktura Manufaktura

2024-12-19  |  15:17
Biuro prasowe

Podczas 22. edycji konkursu Złote Spinacze, organizowanego co roku przez Związek Firm Public Relations, Manufaktura w Łodzi została nagrodzona dwoma statuetkami – Złotym i Srebrnym Spinaczem. Nagrodami uhonorowano wyjątkowy projekt pod mecenatem artystycznym Manufaktury – „LODZ600, czyli 600 obrazów na 600-lecie Łodzi”.

LODZ600 to projekt artystyczny stworzony przez grupę zaangażowanych społeczników, chcących w wyjątkowy sposób uczcić okrągły jubileusz Łodzi. – Dużą inspiracją dla nas była „Ziemia Obiecana” Andrzeja Wajdy, która stworzyła iście malarski wizerunek robotniczej, fabrycznej Łodzi. Chcieliśmy podjąć się podobnego artystycznego wyzwania i zostawić po sobie i artystach biorących udział w projekcie pamiątkę na następne dekady – wyjaśnia Waldemar Płusa, inicjator projektu i założyciel Artbankinc. Celem inicjatywy było zgromadzenie 600 prac malarskich artystów z całego świata inspirowanych Łodzią – miastem, symboliką jego nazwy, atmosferą miejsca i jego tradycjami.

Projekt jest głęboko osadzony w włókienniczej przeszłości Łodzi – bawełniana „surówka”, służąca artystom jako podobrazie powstała właśnie w Manufakturze, na 150-letnich krosnach, które pamiętają jeszcze czasy świetności imperium rodziny Poznańskich. – Kiedyś tych krosien były tu tysiące, huk ich pracy słychać było daleko poza murami fabryki. Dziś, te trzy zabytkowe maszyny, przypominają nie tylko o historii tego miejsca, ale także o historii samej Łodzi, której nie udałoby się rozwinąć gdyby nie ciężka fizyczna praca włókniarzy i włókniarek, którzy przy tych krosnach i wielu innych maszynach, spędzali długie godziny, pracując w pocie czoła dla robotniczej Łodzi – dodaje Agnieszka Skubisz, dyrektorka Muzeum Fabryki w Manufakturze.

Po wielu miesiącach działań i intensywnej komunikacji PR, pomysłodawcy osiągnęli swój cel: udało się zebrać ponad 600 obrazów zainspirowanych Łodzią. W komunikacji postawiono na niesztampowe „przypominajki”, które pomogły nie tylko zainteresować samym projektem, ale też utrzymać stałą uwagę artystów, mediów czy samorządowców zaangażowanych w inicjatywę. Agencja 38 Content Communication, odpowiedzialna za komunikację projektu, przez wiele miesięcy realizowała koncepcję konferencji prasowych „hands on” – media mogły z bliska obserwować sam proces tworzenia podobrazi, a nawet uczestniczyć w jego tworzeniu, obsługując zabytkowe krosna pod okiem eksperta. Poza tym, doceniono także koncepcję warsztatów ze sztucznej inteligencji oraz tzw. plenerów malarskich organizowanych na terenie kompleksu Manufaktury.

LODZ600 i jego niesztampowa komunikacja został doceniony w kategorii głównej: PR miejsca, miasta i regionu, w której otrzymał Złotego Spinacza oraz w kategorii sektorowej Moda i styl życia, gdzie dostał Srebrnego Spinacza. – To dla nas wielkie wyróżnienie, rywalizowaliśmy z naprawdę dużymi instytucjami, jak chociażby Zamek na Wawelu. Mamy jednak poczucie, że zrealizowaliśmy unikatowy na skalę europejską projekt, który pokazał nie tylko nasze przywiązanie do Łodzi, ale także śmiałe podejście do komunikacji i budowania wizerunku Manufaktury, co zostało docenione przez profesjonalne jury, złożone z ekspertów branży komunikacji – komentuje Monika Długosz-Łempicka, dyrektor marketingu Manufaktury.

Pełna lista zwycięzców dostępna pod adresem: Nagrodzeni 2024 - Złote Spinacze

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów Biuro prasowe
2025-04-10 | 17:00

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich
Media i PR Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations
2025-04-10 | 10:20

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

W świecie fake newsów, dezinformacji oraz globalnych problemów profesjonalne zarządzanie komunikacją przestało być wyborem – stało się koniecznością. O tym, jak
Media i PR Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?
2025-03-27 | 09:30

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na ignorowanie nowoczesnych narzędzi komunikacyjnych. Rozwój technologii mobilnych sprawił, że firmy mają dostęp do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Medycyna

Komisja Europejska pracuje nad nową dyrektywą tytoniową. Papierosy w Polsce mogą znacznie podrożeć

W Brukseli trwa dyskusja nad zmianami w unijnej dyrektywie tytoniowej. Minimalna stawka akcyzy na paczkę papierosów w UE może wzrosnąć nawet dwukrotnie: z 1,8 euro do 3,6 euro. Doprowadziłoby to do wyrównania cen papierosów pomiędzy państwami UE. Wzrost cen byłby najbardziej dotkliwy dla palaczy z tych państw, które przystąpiły do UE w 2004 roku, w tym Polski, z uwagi na znacznie niższy udział akcyzy w cenie paczki papierosów niż nowe minima unijne. Nad Wisłą paczka papierosów mogłaby kosztować nawet ok. 40 zł. Nowa dyrektywa tytoniowa może zostać otwarta już podczas duńskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.

Regionalne – Wielkopolskie

Brakuje decyzji KOWR o przyszłości dzierżawionej ziemi rolnej. To zagrożenie dla polskiego rolnictwa i zatrudnionych w nim pracowników

Brak wiążących decyzji urzędników KOWR w podejmowaniu decyzji dotyczących losów gruntów zdawanych do Zasobów Skarbu Państwa może oznaczać likwidację strategicznej infrastruktury. Demontaż obiektów rolniczych i grupowe zwolnienia stanowią zaś zagrożenie dla polskiego rolnictwa. Pracownicy Top Farms, którzy protestowali przed siedzibą KOWR w Poznaniu, alarmują, że dalsza zwłoka w podejmowaniu decyzji administracyjnych doprowadzi do zwiększenia zależności od zagranicznych dostawców.

Problemy społeczne

Sztuczna inteligencja napędza innowacje, ale pochłania ogromne ilości prądu. Rośnie potrzeba bardziej energooszczędnych rozwiązań

Trenowanie dużych modeli językowych, takich jak ChatGPT, wymaga ogromnych zasobów obliczeniowych, co przekłada się na znaczące zużycie energii, porównywalne z roczną konsumpcją małych państw. Eksperci podkreślają, że konieczne jest projektowanie bardziej energooszczędnych algorytmów i systemów, które ograniczą ślad węglowy AI. Jednocześnie sztuczna inteligencja może też wspierać działania na rzecz klimatu, pomagając w optymalizacji zużycia energii i efektywniejszym zarządzaniu zasobami.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.