Komunikaty PR

Manufaktura nagrodzona prestiżowymi Złotymi Spinaczami Manufaktura Manufaktura

2024-12-19  |  15:17
Biuro prasowe

Podczas 22. edycji konkursu Złote Spinacze, organizowanego co roku przez Związek Firm Public Relations, Manufaktura w Łodzi została nagrodzona dwoma statuetkami – Złotym i Srebrnym Spinaczem. Nagrodami uhonorowano wyjątkowy projekt pod mecenatem artystycznym Manufaktury – „LODZ600, czyli 600 obrazów na 600-lecie Łodzi”.

LODZ600 to projekt artystyczny stworzony przez grupę zaangażowanych społeczników, chcących w wyjątkowy sposób uczcić okrągły jubileusz Łodzi. – Dużą inspiracją dla nas była „Ziemia Obiecana” Andrzeja Wajdy, która stworzyła iście malarski wizerunek robotniczej, fabrycznej Łodzi. Chcieliśmy podjąć się podobnego artystycznego wyzwania i zostawić po sobie i artystach biorących udział w projekcie pamiątkę na następne dekady – wyjaśnia Waldemar Płusa, inicjator projektu i założyciel Artbankinc. Celem inicjatywy było zgromadzenie 600 prac malarskich artystów z całego świata inspirowanych Łodzią – miastem, symboliką jego nazwy, atmosferą miejsca i jego tradycjami.

Projekt jest głęboko osadzony w włókienniczej przeszłości Łodzi – bawełniana „surówka”, służąca artystom jako podobrazie powstała właśnie w Manufakturze, na 150-letnich krosnach, które pamiętają jeszcze czasy świetności imperium rodziny Poznańskich. – Kiedyś tych krosien były tu tysiące, huk ich pracy słychać było daleko poza murami fabryki. Dziś, te trzy zabytkowe maszyny, przypominają nie tylko o historii tego miejsca, ale także o historii samej Łodzi, której nie udałoby się rozwinąć gdyby nie ciężka fizyczna praca włókniarzy i włókniarek, którzy przy tych krosnach i wielu innych maszynach, spędzali długie godziny, pracując w pocie czoła dla robotniczej Łodzi – dodaje Agnieszka Skubisz, dyrektorka Muzeum Fabryki w Manufakturze.

Po wielu miesiącach działań i intensywnej komunikacji PR, pomysłodawcy osiągnęli swój cel: udało się zebrać ponad 600 obrazów zainspirowanych Łodzią. W komunikacji postawiono na niesztampowe „przypominajki”, które pomogły nie tylko zainteresować samym projektem, ale też utrzymać stałą uwagę artystów, mediów czy samorządowców zaangażowanych w inicjatywę. Agencja 38 Content Communication, odpowiedzialna za komunikację projektu, przez wiele miesięcy realizowała koncepcję konferencji prasowych „hands on” – media mogły z bliska obserwować sam proces tworzenia podobrazi, a nawet uczestniczyć w jego tworzeniu, obsługując zabytkowe krosna pod okiem eksperta. Poza tym, doceniono także koncepcję warsztatów ze sztucznej inteligencji oraz tzw. plenerów malarskich organizowanych na terenie kompleksu Manufaktury.

LODZ600 i jego niesztampowa komunikacja został doceniony w kategorii głównej: PR miejsca, miasta i regionu, w której otrzymał Złotego Spinacza oraz w kategorii sektorowej Moda i styl życia, gdzie dostał Srebrnego Spinacza. – To dla nas wielkie wyróżnienie, rywalizowaliśmy z naprawdę dużymi instytucjami, jak chociażby Zamek na Wawelu. Mamy jednak poczucie, że zrealizowaliśmy unikatowy na skalę europejską projekt, który pokazał nie tylko nasze przywiązanie do Łodzi, ale także śmiałe podejście do komunikacji i budowania wizerunku Manufaktury, co zostało docenione przez profesjonalne jury, złożone z ekspertów branży komunikacji – komentuje Monika Długosz-Łempicka, dyrektor marketingu Manufaktury.

Pełna lista zwycięzców dostępna pod adresem: Nagrodzeni 2024 - Złote Spinacze

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Trwa 5. edycja konkursu PR Wings Biuro prasowe
2025-08-12 | 13:00

Trwa 5. edycja konkursu PR Wings

PR Wings to ogólnopolski konkurs wyróżniający najbardziej efektywne, kreatywne i etyczne kampanie public relations, organizowany przez Stowarzyszenie Agencji Public
Media i PR Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?
2025-06-11 | 09:00

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

Cyfrowa inżynieria wzrostu, gdzie każda decyzja opiera się na danych, a wszystkie złotówki pracują na Twoje wyniki? Właśnie tak można określić performance marketing! Coraz
Media i PR 25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji
2025-06-11 | 08:50

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji   Blisko 500 godzin wykładów, w których uczestniczyło 6 349

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Farmacja

Nowy pakiet farmaceutyczny ma wyrównać szanse pacjentów w całej Unii. W Polsce na niektóre leki czeka się ponad dwa lata dłużej niż w Niemczech

Jeszcze pod przewodnictwem Polski Rada UE uzgodniła stanowisko w sprawie pakietu farmaceutycznego – największej reformy prawa lekowego od 20 lat. Ma on skrócić różnice w dostępie do terapii między krajami członkowskimi, które dziś sięgają nawet dwóch–trzech lat. W Unii Europejskiej wciąż brakuje terapii na ponad 6 tys. chorób rzadkich, a niedobory obejmują również leki ratujące życie. Nowe przepisy mają zapewnić szybszy dostęp do leków, wzmocnić konkurencyjność branży oraz zabezpieczyć dostawy.

Handel

Wzrost wydobycia ropy naftowej nie wpłynie na spadek cen surowca. Kierowcy jesienią zapłacą więcej za olej napędowy

Sierpień jest trzecim z rzędu miesiącem, gdy osiem krajów OPEC+ zwiększa podaż ropy naftowej na globalnym rynku; we wrześniu nastąpi kolejna zwyżka. Kraje OPEC, zwłaszcza Arabia Saudyjska, chcą w ten sposób odzyskać udziały w rynku utracone na skutek zmniejszenia wydobycia od 2022 roku, głównie na rzecz amerykańskich producentów. Nie należy się jednak spodziewać spadku cen ropy, gdyż popyt powinien być wysoki, a pod znakiem zapytania stoi dostępność ropy z Rosji. Nie zmienia to faktu, że jesienią ceny paliw na stacjach zazwyczaj rosną, a w największym stopniu podwyżki dotyczyć będą diesla.

Nauka

Szacowanie rzeczywistej liczby użytkowników miast dużym wyzwaniem. Statystycy wykorzystują dane z nowoczesnych źródeł

Różnica między liczbą rezydentów a rzeczywistą liczbą osób codziennie przebywających w Warszawie może sięgać nawet niemal pół miliona. Rozbieżności są dostrzegalne przede wszystkim w dużych miastach i ich obszarach funkcjonalnych. Precyzyjne dane populacyjne są tymczasem niezbędne w kształtowaniu usług społecznych i zdrowotnych, edukacyjnych, opiekuńczych, a także w planowaniu inwestycji infrastrukturalnych. W statystyce coraz częściej dane z oficjalnych źródeł, takich jak Zakład Ubezpieczeń Społecznych, są uzupełniane o te pochodzące od operatorów sieci komórkowych czy kart płatniczych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.