Manufaktura nagrodzona prestiżowymi Złotymi Spinaczami Manufaktura Manufaktura
Podczas 22. edycji konkursu Złote Spinacze, organizowanego co roku przez Związek Firm Public Relations, Manufaktura w Łodzi została nagrodzona dwoma statuetkami – Złotym i Srebrnym Spinaczem. Nagrodami uhonorowano wyjątkowy projekt pod mecenatem artystycznym Manufaktury – „LODZ600, czyli 600 obrazów na 600-lecie Łodzi”.
LODZ600 to projekt artystyczny stworzony przez grupę zaangażowanych społeczników, chcących w wyjątkowy sposób uczcić okrągły jubileusz Łodzi. – Dużą inspiracją dla nas była „Ziemia Obiecana” Andrzeja Wajdy, która stworzyła iście malarski wizerunek robotniczej, fabrycznej Łodzi. Chcieliśmy podjąć się podobnego artystycznego wyzwania i zostawić po sobie i artystach biorących udział w projekcie pamiątkę na następne dekady – wyjaśnia Waldemar Płusa, inicjator projektu i założyciel Artbankinc. Celem inicjatywy było zgromadzenie 600 prac malarskich artystów z całego świata inspirowanych Łodzią – miastem, symboliką jego nazwy, atmosferą miejsca i jego tradycjami.
Projekt jest głęboko osadzony w włókienniczej przeszłości Łodzi – bawełniana „surówka”, służąca artystom jako podobrazie powstała właśnie w Manufakturze, na 150-letnich krosnach, które pamiętają jeszcze czasy świetności imperium rodziny Poznańskich. – Kiedyś tych krosien były tu tysiące, huk ich pracy słychać było daleko poza murami fabryki. Dziś, te trzy zabytkowe maszyny, przypominają nie tylko o historii tego miejsca, ale także o historii samej Łodzi, której nie udałoby się rozwinąć gdyby nie ciężka fizyczna praca włókniarzy i włókniarek, którzy przy tych krosnach i wielu innych maszynach, spędzali długie godziny, pracując w pocie czoła dla robotniczej Łodzi – dodaje Agnieszka Skubisz, dyrektorka Muzeum Fabryki w Manufakturze.
Po wielu miesiącach działań i intensywnej komunikacji PR, pomysłodawcy osiągnęli swój cel: udało się zebrać ponad 600 obrazów zainspirowanych Łodzią. W komunikacji postawiono na niesztampowe „przypominajki”, które pomogły nie tylko zainteresować samym projektem, ale też utrzymać stałą uwagę artystów, mediów czy samorządowców zaangażowanych w inicjatywę. Agencja 38 Content Communication, odpowiedzialna za komunikację projektu, przez wiele miesięcy realizowała koncepcję konferencji prasowych „hands on” – media mogły z bliska obserwować sam proces tworzenia podobrazi, a nawet uczestniczyć w jego tworzeniu, obsługując zabytkowe krosna pod okiem eksperta. Poza tym, doceniono także koncepcję warsztatów ze sztucznej inteligencji oraz tzw. plenerów malarskich organizowanych na terenie kompleksu Manufaktury.
LODZ600 i jego niesztampowa komunikacja został doceniony w kategorii głównej: PR miejsca, miasta i regionu, w której otrzymał Złotego Spinacza oraz w kategorii sektorowej Moda i styl życia, gdzie dostał Srebrnego Spinacza. – To dla nas wielkie wyróżnienie, rywalizowaliśmy z naprawdę dużymi instytucjami, jak chociażby Zamek na Wawelu. Mamy jednak poczucie, że zrealizowaliśmy unikatowy na skalę europejską projekt, który pokazał nie tylko nasze przywiązanie do Łodzi, ale także śmiałe podejście do komunikacji i budowania wizerunku Manufaktury, co zostało docenione przez profesjonalne jury, złożone z ekspertów branży komunikacji – komentuje Monika Długosz-Łempicka, dyrektor marketingu Manufaktury.
Pełna lista zwycięzców dostępna pod adresem: Nagrodzeni 2024 - Złote Spinacze

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Wraz z czerwcem kończy się druga polska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej. W ciągu sześciu miesięcy instytucja ta pod przewodnictwem Polski podejmowała działania na rzecz bezpieczeństwa, w wielu wymiarach: zewnętrznym, wewnętrznym, informacyjnym, ekonomicznym, energetycznym, żywnościowym i zdrowotnym. Przede wszystkim doprowadziła do przełomowego wzrostu wydatków UE na obronność. Od 1 lipca pałeczkę przejmują Duńczycy, którzy zwrócą uwagę m.in. na obronę Bałtyku.
Transport
Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.