Komunikaty PR

McCANN z kampanią dla platformy GdzieZamieszkac.com

2022-07-21  |  10:00
Biuro prasowe

McCANN realizuje dla marki Mastercard kampanię marketingową platformy GdzieZamieszkac.com pomagającej obywatelom Ukrainy w świadomym wybraniu miejsca do życia w Polsce. McCANN, poza współtworzeniem samego narzędzia GdzieZamieszkac.com, odpowiada również za przygotowanie strategii i koncepcji kreatywnej kampanii, komunikację display oraz działania w social mediach.

Dzięki platformie GdzieZamieszkac.com udostępnionej przez Mastercard, wieloletniego klienta McCANN, przybyli do naszego kraju obywatele Ukrainy mogą poznać szacunkowe koszty życia w poszczególnych miastach i regionach Polski oraz świadomie znaleźć najlepszą dla nich lokalizację do zamieszkania. Platforma analizuje dane Głównego Urzędu Statystycznego dotyczące m.in. średniej wysokości opłat za czynsz, czy średniego wynagrodzenia, łącząc je z trendami w obszarze codziennych, podstawowych zakupów pochodzącymi od Mastercard.

McCANN, w ramach współpracy z Mastercard, jest współautorem koncepcji narzędzia GdzieZamieszkac.com, jednocześnie odpowiadając za opracowanie strategii, kreację i realizację całej kampanii.

„To nie sprint, to maraton” – po uświadomieniu sobie, co tak naprawdę oznaczają te słowa w nowej, wojennej rzeczywistości, wspólnie z Mastercard zaczęliśmy zastanawiać się, jak pomóc obywatelom Ukrainy odnaleźć się w niej. Wyrwani z codzienności, zmuszeni są szukać nowego, bezpiecznego miejsca do życia w Polsce. Idealnie, gdyby mogli świadomie podjąć decyzję, gdzie chcieliby zatrzymać się na dłużej. Z pomocą przychodzi narzędzie GdzieZamieszkac.com, napędzane danymi Mastercard, które odpowiada na realną i pilną potrzebę w bardzo trudnym momencie ich życia. – powiedziała Małgorzata Tereszczenko, Co-Managing Director & Client Management Lead.

W ramach projektu przygotowano materiały skierowane do obywateli ukraińskich, przyjeżdzających do naszego kraju, ale też do Polaków pomagającym nowo przybyłym uchodźcom. Treści powstały zarówno w języku ukraińskim, jak i polskim, ale zawierały inne przekazy. Ukraińcy byli informowani przede wszystkim o samym narzędziu, natomiast komunikacja skierowana do Polaków miała na celu zachęcenie do podzielenia się informacją o istnieniu tego narzędzia ze znajomymi narodowości ukraińskiej, którzy ostatnio przybyli do Polski. W ramach kampanii w mediach społecznościowych (Facebook i Instagram) przygotowano różne formaty statyczne (m.in. posty, karuzele, stories) oraz animowane (video link ad, story video). Wykorzystano również funkcjonujące grupy na Facebooku o tematyce około-pomocowej dla Ukrainy, gdzie umieszczane były posty w dwóch językach na temat platformy GdzieZamieszkac.com.

Partnerem akcji został Ukraiński Dom, który miał znaczny wpływ na rozwój strony, co przyczyniło się do zwiększenia jej użyteczności dla społeczności ukraińskiej. Organizacja na bieżąco również informuje o narzędziu na swojej infolinii.

Nasze kreatywne podejście w połączeniu z odpowiedzialnym wykorzystaniem analizy danych Mastercard daje nam ogromne możliwości, aby tworzyć niesamowite pomysły kreatywne, które jednocześnie przynoszą realnie potrzebne rozwiązania. Wszystkie osoby w zespole projektowym McCANN bardzo mocno zaangażowały się w ten projekt, rozumiejąc potrzebę długofalowej pomocy dla ukraińskich uchodźców oraz mądrego, odpowiedzialnego wsparcia. – powiedział Marcin Sosiński, Co-Managing Director & Executive Creative Director.

Narzędzie GdzieZamieszkac.com dostępne jest bez rejestracji w trzech językach: polskim, ukraińskim i angielskim. Choć platforma powstała z myślą o uchodźcach, to w przyszłości może stanowić bazę wiedzy również dla innych osób poszukujących nowego miejsca zamieszkania.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Dlaczego przestrzeganie praw autorskich jest kluczowe dla biznesu Biuro prasowe
2025-08-14 | 14:15

Dlaczego przestrzeganie praw autorskich jest kluczowe dla biznesu

Współczesny biznes działa w świecie pełnym treści cyfrowych – zdjęć, filmów, muzyki, tekstów i grafik, które towarzyszą klientom na każdym
Media i PR Trwa 5. edycja konkursu PR Wings
2025-08-12 | 13:00

Trwa 5. edycja konkursu PR Wings

PR Wings to ogólnopolski konkurs wyróżniający najbardziej efektywne, kreatywne i etyczne kampanie public relations, organizowany przez Stowarzyszenie Agencji Public
Media i PR Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?
2025-06-11 | 09:00

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

Cyfrowa inżynieria wzrostu, gdzie każda decyzja opiera się na danych, a wszystkie złotówki pracują na Twoje wyniki? Właśnie tak można określić performance marketing! Coraz

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Handel

D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.

Handel

Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’​a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.